Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keski-ikäisenä sinkkumiehenä olen sitä mieltä, että parinvalinnassa...

Miehenkuva
11.12.2022 |

...kannattaisi onnistua ensimmäisellä kierroksella. Minä en onnistunut.

Minulla oli nuorena sekä kauniita että fiksuja tyttöjä ja naisia, jotka kohtelivat minua hyvin, mutta hylkäsin heidät etsiessäni aina parempia vaihtoehtoja.

Nyt kun ikää on jo viitisen kymmentä, tarjonta on kovin pientä ja vaatimatonta. Vaikka ulkonäköseikat tässä iässä alkavat olla toissijaisia ja ennen kaikkea ratkaisee luonne, niin silti tahtoisin enintään kevyesti ylipainoisen naisystävän, koska itse olen onnistunut syömisiäni tarkkailemalla ja liikuntaa harrastamalla pysymään normaalipainossa.

Omasta kokemuksestani sanoisin, että kannattaa miettiä kumppanin valintaa järjellä jo nuorena. Myöhemmin kumppanin löytäminen on vaikeaa.

Nuorena on myös helpompi kasvaa yhteen toisen kanssa. Vanhempana kummallakin on vaikeasti yhteen sovitettavaa henkistä painolastia.

Kommentit (126)

Vierailija
61/126 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla on paljon hoikkia nuorempia ja sinun ikäisiä naisia vapaana. Ehkä etsit väärästä paikasta, kokeile toisia paikkoja. Kai jokin kiinnostus voisi teidät yhdistää, vaikka urheilu tms.

Paljon hoikkia vapaana? Yli 40-vuotiaista 3/4 on vähintään ylipainoisia, ja 4/5 parisuhteessa. Tämä tarkoittaa, että vapaana olevia normaalipainoisia löytyy noin 5% ikärymästä.

Rehellisyyden nimissä täytyy kyllä sanoa, että kyllähän se paino paljon ulkonäköön vaikuttaa. Sekä miehillä että naisilla.

Tällaisena keski-ikäisenä naisena mietin vain, että mikä sitten on se ylipainon turn off -raja 40 - 50 -kymppisillä? Oma bmi 25, eli nippa nappa alle ylipainon , mutta rehellisyyden nimissä täytyy sanoa, että ei tätä kroppaa kyllä bikineihin enää voisi pukea. Näin ollen miellän itseni kyllä lievästi ylipainoiseksi. 

Onpa surullista, että olet normaalipainoisenakin noin huonolla itsetunnolla varustettu. Minulla on todella nätti vartalo, kurvikas, mutta myös hieman ylipainoinen ja katselen sitä rakkaudella. Seksissä ja seksuaalisuudessa oman kehon rakastaminen ja kunnioittaminen on yhtä tärkeää kuin kumppanin vartalon. Näin itse ajattelen, että olisi varmaan vaikea nauttia seksistä, jos häpeäisi omaa vartaloaan niin paljon, ettei voisi edes bikineitä pukea. Minä näen itseni bikineissä oikein herkullisena ja miellyttävänä, joten kuka on saanut aikaan sen, että ajattelet noin rumasti itsestäsi? Vai onko se vain yritys vaikuttaa vaatimattomalta?

Älä huoli, itsetuntoni on ihan kohdallaan. Olen kuitenkin realisti ja näen itseni sellaisena kun olen. :)

Omaa kehoaan voi pitää vaikka kuinka ihanana, mutta ei se muuta sitä tosiasiaa, että parisuhteessa ulkonäöllä on seksuaalisen haluttavuuden kannalta alussa paljon merkitystä. Sen vuoksi tässä kyselin, että mitä ns. normaalipainoisella keski-ikäisenä tarkoitetaan? Parikymppinen hoikka / normaalipainoinen nimittäin on yleensä eri näköinen mitä 40 - 50 -vuotias hoikka / normaalipainoinen. 

Vierailija
62/126 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minulle sanottiin nuorena että mitään kiirettä ei ole!

Tauno 50v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/126 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla on paljon hoikkia nuorempia ja sinun ikäisiä naisia vapaana. Ehkä etsit väärästä paikasta, kokeile toisia paikkoja. Kai jokin kiinnostus voisi teidät yhdistää, vaikka urheilu tms.

Paljon hoikkia vapaana? Yli 40-vuotiaista 3/4 on vähintään ylipainoisia, ja 4/5 parisuhteessa. Tämä tarkoittaa, että vapaana olevia normaalipainoisia löytyy noin 5% ikärymästä.

Rehellisyyden nimissä täytyy kyllä sanoa, että kyllähän se paino paljon ulkonäköön vaikuttaa. Sekä miehillä että naisilla.

Tällaisena keski-ikäisenä naisena mietin vain, että mikä sitten on se ylipainon turn off -raja 40 - 50 -kymppisillä? Oma bmi 25, eli nippa nappa alle ylipainon , mutta rehellisyyden nimissä täytyy sanoa, että ei tätä kroppaa kyllä bikineihin enää voisi pukea. Näin ollen miellän itseni kyllä lievästi ylipainoiseksi. 

Onpa surullista, että olet normaalipainoisenakin noin huonolla itsetunnolla varustettu. Minulla on todella nätti vartalo, kurvikas, mutta myös hieman ylipainoinen ja katselen sitä rakkaudella. Seksissä ja seksuaalisuudessa oman kehon rakastaminen ja kunnioittaminen on yhtä tärkeää kuin kumppanin vartalon. Näin itse ajattelen, että olisi varmaan vaikea nauttia seksistä, jos häpeäisi omaa vartaloaan niin paljon, ettei voisi edes bikineitä pukea. Minä näen itseni bikineissä oikein herkullisena ja miellyttävänä, joten kuka on saanut aikaan sen, että ajattelet noin rumasti itsestäsi? Vai onko se vain yritys vaikuttaa vaatimattomalta?

Älä huoli, itsetuntoni on ihan kohdallaan. Olen kuitenkin realisti ja näen itseni sellaisena kun olen. :)

Omaa kehoaan voi pitää vaikka kuinka ihanana, mutta ei se muuta sitä tosiasiaa, että parisuhteessa ulkonäöllä on seksuaalisen haluttavuuden kannalta alussa paljon merkitystä. Sen vuoksi tässä kyselin, että mitä ns. normaalipainoisella keski-ikäisenä tarkoitetaan? Parikymppinen hoikka / normaalipainoinen nimittäin on yleensä eri näköinen mitä 40 - 50 -vuotias hoikka / normaalipainoinen. 

Hyvä jos koet oman itsetuntosi olevan hyvä, mutta tekstisi edelleen viestii siitä, että näet itsesi muiden silmin ja haet arvostusta sieltä. En koskaan sanoisi näin kenellekään reaalielämässä, mutta täällä se on mahdollista, en näe sinua, en toivottavasti loukkaa, vaan kerron vain havaintoni.

Realismi on myös sitä, että makuja on monia. Ei viehättävyys myöskään ole iästä kiinni. Yleispätevää vastausta kysymykseesi ei ole olemassa, vaan se mielestäni heijastelee omia huoliasi vanhenemisen ja ulkonäön muuttumisen suhteen.

Vierailija
64/126 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä jos koet oman itsetuntosi olevan hyvä, mutta tekstisi edelleen viestii siitä, että näet itsesi muiden silmin ja haet arvostusta sieltä. En koskaan sanoisi näin kenellekään reaalielämässä, mutta täällä se on mahdollista, en näe sinua, en toivottavasti loukkaa, vaan kerron vain havaintoni.

Realismi on myös sitä, että makuja on monia. Ei viehättävyys myöskään ole iästä kiinni. Yleispätevää vastausta kysymykseesi ei ole olemassa, vaan se mielestäni heijastelee omia huoliasi vanhenemisen ja ulkonäön muuttumisen suhteen.

ps. Paitsi terveysnäkökulmasta eli onko sinulla vyötäröä? Normaalipainoisellakin näkee usein keskivartalolihavuutta eli viskeraalista rasvaa, jonka mittaamiseen tarvitaan mitta vyötäröltä. Jos taas ylipainoa on niin että se haittaa terveyttä, sen näkee silmilläkin ilman BMI:tä. 

Vierailija
65/126 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että ei minulla kysymys ole pelkästä ylipainosta, koska annan paljon enemmän anteeksi ylipainoisille naisille, jotka harrastavat aktiivisesti liikuntaa ja osoittavat siinä suorituskykynsä. Jos vaelluksella on mukana ylipainoinen nainen, joka osoittaa pystyvänsä kantamaan sitkeästi painavaa rinkkaa, hänestä tulee heti paljon viehättävämpi.

Sama liittyy ravintoon. Jos näen, että nainen syö perusterveellisesti eikä mätä jatkuvasti herkkuja, niin heti hänestä tulee viehättävämpi, vaikka olisikin ylipainoinen.

Mutta sellainen sohvalle lösähtänyt kaikkialle autolla tai julkisilla kulkeva tunnesyöjä jotenkin vain pistää vastaan.

Vierailija
66/126 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavalla se nuorena löydetty puoliso ikääntyy ja lihoo, joten en näe mikä pointti tässä on.

Ei kaikki liho. Voihan se apta vähän harmittaa jos on nuorempana dumpannut jonkun sellaisen, joka onkin vielä keski-iässäkin hyvässä kunnossa. Paremmassa kuin ne hänen nykyiset vaihtoehtonsa.

Ihan kuin vain paino ratkaisisi ihmisen arvokkuuden.

Kyllähän tuo ap:lle vaikuttaa olevan hyvin keskeinen asia.

Kyllä. Ja se pelottaa pois myös hoikat naiset, en halua miestä jonka "rakkaus" riippuu pelkästään painosta. Vaikka olen hoikka, niin pinnalliset ihmiset kierrän kaukaa.

Vierailija
67/126 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se oman elämän ainoa kehuttava saavutus ja mainittava seikka on se, että ei ole lihonut, ei kauheasti kannata ihmetellä, jos tarjonta on niukkaa.

Minunkin setäni laihdutti juuri 50 kiloa ja on hyvin hoikka poika nyt! Ai mikä uros. Sehän on toissijaista, että paino tippui kolmen kuukauden ryyppyputken seurauksena, kaksi viimeistä kiloa paskana punttiin putkassa.

Vierailija
68/126 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lihominen tuntuu olevan kansantauti eikä katso sukupuolta. Siinä lihoo niin naiset kuin miehetkin. Lihavat yleensä ei jaksa nipottaa ulkonäkö- ja terveysseikoista joten kannattaa valita se tukevampi jos arvostaa mielenrauhaa.

Vierailija
69/126 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti vaan yritys haukkua keski-ikäisiä liki normaalipainoisia naisia rumiksi. Eli miehen kirjoittama.

Vierailija
70/126 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni eroaa viidenkympin tienoilla ja alkaa uusi kierros. Väittäisin että kyllä tervejärkiselle, itsestä huolta pitävälle löytyy keski-ikäisenäkin kumppani. Ymmärrän itsekin visuaalisena ihmisenä sen, että ulkonäkö ja ulkoinen habitus on yksi merkittävä osa parin valinnassa myös keski-ikäsenä. En haluaisi ihmistä rinnalle joka ei välitä siitä miltä näyttää, ei halua liikkua, ei ole siisti jne. Kyllä normaalipainon voi säilyttää vanhetessa, vaatii tietenkin hieman enemmän itsekuria ja toimeliaisuutta. Ikävä tosiasia on se että hoikka nainen on aina viehättävämpi kuin lihava. Moni lihava näyttää jo parikymppisenä rupsahtaneelta. Miehillä lievä ylipaino ei niin paljon pistä silmään, näin se vaan on. Turha sitä on muuksi muuttaa.

Totta. Tervejärkiselle löytyy. Sitten jos aloittaa henkisen itsenäistymisen vasta keski-iässä niin luvassa yksinäinen vanhuus mikä on aivan täysin omaa syytä.

Vierailija
71/126 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se menee toiseen suuntaan. Mitä vanhempi nainen, sitä enemmän sopii (pieni) ylipaino. Rypyt silottuu ja kehosta tulee täyteläisempi. Mutta tässäkin siis pieni ylipaino kyseessä, terveyden kannalta ei kannata kymmeniä kiloja alkaa lihotella itseään.

Vierailija
72/126 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni eroaa viidenkympin tienoilla ja alkaa uusi kierros. Väittäisin että kyllä tervejärkiselle, itsestä huolta pitävälle löytyy keski-ikäisenäkin kumppani. Ymmärrän itsekin visuaalisena ihmisenä sen, että ulkonäkö ja ulkoinen habitus on yksi merkittävä osa parin valinnassa myös keski-ikäsenä. En haluaisi ihmistä rinnalle joka ei välitä siitä miltä näyttää, ei halua liikkua, ei ole siisti jne. Kyllä normaalipainon voi säilyttää vanhetessa, vaatii tietenkin hieman enemmän itsekuria ja toimeliaisuutta. Ikävä tosiasia on se että hoikka nainen on aina viehättävämpi kuin lihava. Moni lihava näyttää jo parikymppisenä rupsahtaneelta. Miehillä lievä ylipaino ei niin paljon pistä silmään, näin se vaan on. Turha sitä on muuksi muuttaa.

No sinun silmäsi miehen ylipaino ei varmaankaan pistä siksi, koska lienet heteromies etkä katso miehiä sillä silmällä. Ei minunkaan silmääni näin heteronaisena pistä naisten ylipaino ollenkaan, mutta miesten kyllä.

Turha sitä on muuksi muuttaa.

Vierailija
73/126 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenkuva kirjoitti:

Lisään vielä, että ei minulla kysymys ole pelkästä ylipainosta, koska annan paljon enemmän anteeksi ylipainoisille naisille, jotka harrastavat aktiivisesti liikuntaa ja osoittavat siinä suorituskykynsä. Jos vaelluksella on mukana ylipainoinen nainen, joka osoittaa pystyvänsä kantamaan sitkeästi painavaa rinkkaa, hänestä tulee heti paljon viehättävämpi.

Sama liittyy ravintoon. Jos näen, että nainen syö perusterveellisesti eikä mätä jatkuvasti herkkuja, niin heti hänestä tulee viehättävämpi, vaikka olisikin ylipainoinen.

Mutta sellainen sohvalle lösähtänyt kaikkialle autolla tai julkisilla kulkeva tunnesyöjä jotenkin vain pistää vastaan.

Mutta liikkumaton turhan mässyttäjä hoikka nainen kelpaa silti?

Vierailija
74/126 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus on tunne eikä mikään järki-asia tai iänikuista tahtotilaa.

Kumppaneita voi aina vaihtaa lennosta jos siltä tuntuu koska vain intohimoa ja kuumia kosketuksia joka päivä ja yö on oikea suhde. Kaikki muut ovat kulissisuhteita.

Koskaan ei pidä tyytyä vaan etsiä sieltä sateenkaaren takaa aarretta. Liikaa tässä maassa on ihmisiä jotka lojuvat tyhjyyttään kumisevissa tapa- ja kulissisuhteissa joissa ei ole valuvaa rakkautta joka yö.

Hölmöyden huippu. Rakkaus on hyvin paljon muuta kuin himokas tunnetila. Taidat olla täysin eksyksissä.

Vierailija
75/126 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki valaat täällä ulisees, et jos ei läski kelpaa niin on surkea "pinnallinen" ihminen. Ei kukaan normaali ihminen läskiä huoli.

Vierailija
76/126 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon samaa kohtaloa kaikille playereille.

Pelimiehiltä ei naiset tuu ikinä loppumaan kesken, aina joku haksahtaa heidän tarinoihinsa.

Haksahtaa? 

Ei naiset mitään typeriä ole, me haemme kokemuksia. Reppanat palstaulít ja incelit ei vain soisi sitä meille.

Vierailija
77/126 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan fiksu kirjoitus. Jos ottaa eron, niin on valmistauduttava siihen, että loppuelämä menee yksin, mutta moni varmaan kuvittelee löytävänsä sopivan yhtä helposti kuin nuorena. Toki osalle kumppanin löytäminen ei ole koskaan ollut helppoa.

Valitettavasti itsekin ajattelen eronneen miehen kohdalla, että mikä on mahtanut olla eron syynä. Enkä välttämättä ihan purematta niele tarinaa, joten vaikea se varmaan olisi seuran löytäminen, jos sinkkuna olisin. Painolastien takia nimenomaan. Ulkonäössä olen itsekin tarkka, joten mikäpä olen siihen sanomaan, jos omat kiloni toista häiritsevät - parempi, jos pysyy kaukana, kun makuasioista ei voi kiistellä.

Edellä mainituista painon kyttääjämiehistä on yksi kokemus ystäväpiiristä, järkyttävää katsottavaa, mutta uskon kyllä tuollaiset tunnistavani hyvissä ajoin, joten tuskin nousisi ongelmaksi. Sitä paitsi yksin eläminen voisi olla todella kiinnostavaa, kun en oikeastaan ole sinkkuna elämässäni ollut kuin alle vuoden joskus parikymppisenä.

Pakko sanoa, että joillekin seuran löytäminen on helpompaa vanhempana. Minulle se oli nuorena todella vaikeaa. Nyt keski-iässä helppoa.

En ole ap:n kanssa samaa mieltä siitä että parinvalinnassa pitäisi onnistua ensiyrittämällä. Minulle on nyt paljon helpompaa tietää mitä haluan ja tunnistaa ne ihmiset jotka voivat sitä tarjota. Lisäksi minusta on hyvä asia, että ulkonäön ja nuoruuden perässä juoksevat ovat nyt automaattisesti pois pelistä eikä tarvitse tuhlata aikaa heidän pois seulomiseensa.

Vierailija
78/126 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenkuva kirjoitti:

Mutta liikkumaton turhan mässyttäjä hoikka nainen kelpaa silti?

Joo, olen sillä tavalla pinnallinen, joskin liikkuva hoikka kyllä menee aina liikkumattoman hoikan edelle.

Vierailija
79/126 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan fiksu kirjoitus. Jos ottaa eron, niin on valmistauduttava siihen, että loppuelämä menee yksin, mutta moni varmaan kuvittelee löytävänsä sopivan yhtä helposti kuin nuorena. Toki osalle kumppanin löytäminen ei ole koskaan ollut helppoa.

Valitettavasti itsekin ajattelen eronneen miehen kohdalla, että mikä on mahtanut olla eron syynä. Enkä välttämättä ihan purematta niele tarinaa, joten vaikea se varmaan olisi seuran löytäminen, jos sinkkuna olisin. Painolastien takia nimenomaan. Ulkonäössä olen itsekin tarkka, joten mikäpä olen siihen sanomaan, jos omat kiloni toista häiritsevät - parempi, jos pysyy kaukana, kun makuasioista ei voi kiistellä.

Edellä mainituista painon kyttääjämiehistä on yksi kokemus ystäväpiiristä, järkyttävää katsottavaa, mutta uskon kyllä tuollaiset tunnistavani hyvissä ajoin, joten tuskin nousisi ongelmaksi. Sitä paitsi yksin eläminen voisi olla todella kiinnostavaa, kun en oikeastaan ole sinkkuna elämässäni ollut kuin alle vuoden joskus parikymppisenä.

Pakko sanoa, että joillekin seuran löytäminen on helpompaa vanhempana. Minulle se oli nuorena todella vaikeaa. Nyt keski-iässä helppoa.

En ole ap:n kanssa samaa mieltä siitä että parinvalinnassa pitäisi onnistua ensiyrittämällä. Minulle on nyt paljon helpompaa tietää mitä haluan ja tunnistaa ne ihmiset jotka voivat sitä tarjota. Lisäksi minusta on hyvä asia, että ulkonäön ja nuoruuden perässä juoksevat ovat nyt automaattisesti pois pelistä eikä tarvitse tuhlata aikaa heidän pois seulomiseensa.

Kiva että noinkin voi käydä. Minun tuttavapiirissäni eronneet ovat löytäneet uuden pysyvän kumppanin helposti, mutta täällä on ollut paljon tekstejä, joissa valitetaan, ettei onnistu. Omakohtaista kokemusta ei siis ole. 

Vierailija
80/126 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se myös hieman eri asia, jos se 25v liikunnallinen nainen lihoo vaikka lasten saamisen myötä ja vartalo sekä naama muuttuu muutenkin keski-ikäisenä. Silloin on jo paljon muutakin tunnetta pelissä toivottavasti kuin ensi-ihastumista/kiinnostusta. Tuskin se ap kuitenkaan sitä vaimoaan tuossa tilanteessa jättäis vaikka hakeekin tällä hetkellä hoikkaa.