Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mokasin pikkujouluissa täydellisesti

Vierailija
11.12.2022 |

Olen hakannut päätäni kirjaimellisesti seinään koko eilisen päivän ja parannellut krapulaa. Firman pikkujoulut pidettiin poikkeuksellisesti perjantaina töiden jälkeen, vaikka koko porukka ei päässyt paikalle / halunnut osallistua, kun firmassa on aiemmin pidetty pikkujoulut marraskuun lopulla. Nyt johto halusi tehdä poikkeuksen.

En ollut ehtinyt syömään ennen pikkujouluja ja päätin testata boolin heti ensimmäiseksi mikä oli iso iso virhe (!) Siitä alamäki alkoi ja mokailuni paheni äärimmilleen. Olin ihan tuiterissa ennen pääruokaa mitä vain näykin. Muistan viettäneeni iltaa yhdessä neljän tiimiläisen kanssa ja siihen loppuvat muistikuvani täysin.

Miksi mokasin täydellisesti? Olen lähennellyt, leperrellyt ja tehnyt kaikkea muuta jätjettömän typerää miespuoleiselle työkaverille, joka sattuu olemaan ihastunut minuun mutta tuskin on enää. Tämän lisäksi olen tarrautunut miehen käteen ja puristellut lujasti niin että on jäänyt jälkiä ja mikä pahinta huutanut kadulla suureen ääneen ja haukkunut miestä miesh..ksi ja vihaavani tätä. Että näin. Onnistuin humalassa myös tuhoamaan / kadottamaan miehen kalliin merkkihuivin.

En enää ikinä juo alkoholia enkä juhli työkavereiden kanssa mitään. Tästä kaikesta on kuvattu video toisen miespuoleisen työkaverin puhelimella jonka lähetti aamusta minulle ja kertoi, ettei mies aio tulla työpaikalle ja on etänä koko viikon. Pomo ei tiedä vielä, kun oli ehtinyt lähtemään aiemmin, mutta työkaveri sanoi, että todistajia on tiimistä kaksi + mies itse.

Tämä on surullista mutta totta ja tapahtunut oikeasti. Pidän miehestä todella, mutta alkoholin takia menetin malttini täysin. Kaksi työkaveria kyselevät onko minulla piilevä / alkava alkoholiongelma, kun riehuin juhlissa liikaa. Hävettää niin paljon että haluan kuolla. Joudun varmaan puhutteluun ja saan varoituksen, kunhan minua ei vain irtisanota. Voiko tuollaisesta irtisanoa?

Mieheen en ole ottanut yhteyttä. En vaan yksinkertaisesti pysty. En vielä. Mitä teen?? Ostanko kukkia ja uuden huivin ja pyydän anteeksi kasvokkain? Merkkihuivi on todella kallis eikä sitä saa Suomesta. Mokasin täydellisesti..

Kommentit (588)

Vierailija
241/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit mainita että nämä pikku joulut oli porvoossa.

Vierailija
242/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on etätöissä tuon takia ? :D

Mun mielestä hyvät työkaverit eivät olisi kuvanneet sekoiluasi tai ylipäätään antaneet sen mennä noin pitkälle. Olisivat sanoneet sinulle että juhlat ovat osaltasi ohi ja katsoneet että pääset kotiin asti.

Kuulostaa siltä että olette aika nuoria. Ja muutenkin tuo merkkihuivi jota ei saa Suomesta kuulostaa todella oudolta..

Joka tapauksessa, useimmille on joskus sattunut kännissä ylilyönti eikä se ole maailmanloppu.

Tosin jos osat olisivat tässä toisin päin, suhtautuminen olisi vielä paljon pahempaa.. Eli jos olisit mies ja satuttanut fyysisesti jotakin naista. Mielestäni reilu anteeksipyyntö mieheltä ja keskustelu riittää. Ei ole mikään pomon asia selvitellä tämmöistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tee vielä mitään hätiköityä. Aika on jossain määrin puolellasi, se kuluu ja asiat unohtuvat. Etkä oikeastaan tehnyt mitään kovin vakavaa, mokailut vain oman persoonasi kustannuksella. Et ilmeisesti motannut ketään, rikkonut tavaroita, haukkunut kovasti yritystä

tai pomoa .

Usko pois, joku päivä vielä naurat tälle.

Ja uusia miehiä kyllä tulee.

Voi hyvä luoja jos mies tekis samoin naiselle! Huorittelis ja ahdistelis ja jopa pahoinpitelis (jälkiä ei mistään pikkupuristelusta jää!)

Häpeä ap! Toivottavasti saat potkut, kuten mies sais varmasti jo jos edes joku näistä täyttyis:

"Olen lähennellyt, leperrellyt ja tehnyt kaikkea muuta jätjettömän typerää miespuoleiselle työkaverille, joka sattuu olemaan ihastunut minuun mutta tuskin on enää. Tämän lisäksi olen tarrautunut miehen käteen ja puristellut lujasti niin että on jäänyt jälkiä ja mikä pahinta huutanut kadulla suureen ääneen ja haukkunut miestä miesh..ksi"

Oksettavia kaksinaismoralisteja palsta täynnä

🤮

Vierailija
244/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä hyvät työkaverit eivät olisi kuvanneet sekoiluasi tai ylipäätään antaneet sen mennä noin pitkälle. Olisivat sanoneet sinulle että juhlat ovat osaltasi ohi ja katsoneet että pääset kotiin asti.

Kuulostaa siltä että olette aika nuoria. Ja muutenkin tuo merkkihuivi jota ei saa Suomesta kuulostaa todella oudolta..

Joka tapauksessa, useimmille on joskus sattunut kännissä ylilyönti eikä se ole maailmanloppu.

Tosin jos osat olisivat tässä toisin päin, suhtautuminen olisi vielä paljon pahempaa.. Eli jos olisit mies ja satuttanut fyysisesti jotakin naista. Mielestäni reilu anteeksipyyntö mieheltä ja keskustelu riittää. Ei ole mikään pomon asia selvitellä tämmöistä.

Älä jauha paskaa. Mies sais tällaisesta potkut.

Vierailija
245/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sentään kussut kiukaalle...

Vierailija
246/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hukkasi huivin itse, mitäs antoi sen sinulle, joten et korvaa sitä. Sinusta on siis video, jolla sinua kiristetään. Miehet saattavat syyllistyä rikokseen. Et ole tottunut alkoholiin, siksi meni överiksi. Kaksi työkaveria kysyi onko sinulla piilevä alkoholiongelma. Kysy heiltä, haluavatko he kertoa omasta holiongelmastaan.

Vierailija
247/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti sua kiinnostaa tollanen mies jolla on 800e merkkihuivi? Kuulostaa keskenkasvuiselta itkupilliltä. Enkä edes uskoisi tuota huivin hintaa, yrittää vaan lypsää sulta rahaa kun huomaa että oot heikoilla!

Netistä selvitin huivin hinnan. Mies ei ole pyytänyt korvaamaan uutta huivia tilalle vaan olen oma-aloitteisesti sen laittanut tilaukseen. Miehelle sanoin, että haluan korvata huivin uudella, vaikka ei se tietenkään sama ole, kun tuossa kävin miehen luona ja keskustelimme tapahtuneesta kahden kesken. Mies aikoo olla ensi viikon etänä ja saan jäädä tiimiin, mutta esimiehen ja muiden kanssa sovitaan huomenna, että työnkuvaani muutetaan. Sekoilu saa riittää, koska mies ei halua tämän toistuvan.

Siis kuka tässä nyt on päättänyt, että saat jäädä tiimiin? Eihän tuo mies, ellei ole esimiehesi voi mitenkään puhua sinun asemastasi työyhteisössä. Mikäli on puhunut esimiehen kanssa, ei ole kyllä työkaverin tehtävä tiedottaa esimiehen puolesta asioita. Ei varsinkaan, mikäli esimies ei ole kuullut sinun kantaasi. Ja mikäli esimies ei tiedä koko asiasta, ei työyhteisö kyllä keskenään sovi yhden työntekijä työnkuvan muuttamisesta. Ja sitten asia viedään esimiehelle taputeltavaksi. Joko tämä on provo. Tai ap sinua vedätetään tässä.

Vierailija
248/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että vastuu on taas kaikilla muilla kuin ap:lla itsellään.. Perusfeminististä sontaa. Nainen on vastuussa (tai tulisi olla!) ihan samalla tavalla kuin mies.

Toivottavasti ap saa potkut ja itse tekisin miehenä rikosilmoituksen.

Vierailija
249/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häntä pystyyn, ap.

Suurimmalla osalla ihmisistään on takana kokemuksia, joissa on kadonnut humalassa tolkku ja on tullut mokattua. Tai on vähintään nähnyt jollekin läheiselle käyvän näin. Työkaverit tietävät kuitenkin, kuka olet selvin päin. Varmasti ihmiset tuntevat myötätuntoa sinua kohtaan. Toki, kun olet toista ihmistä loukannut, sinun on pyydettävä anteeksi ja hyvitettävä aiheuttamasi vahingot. Huivin tietysti korvaat. Käsiin jääneistä jäljistä sanot miehelle, että olet pahoillasi, ja ymmärrät, jos hän haluaa tehdä rikosilmoituksen (tuskin haluaa).

Sinällään sinä et ole mielestäni mitään aivan järkyttävää tai anteeksiantamatonta tehnyt. Moni mokaa pahemminkin. Tuon sinuun aiemmin ihastuneen, etätöihin jääneen miehen järkytyksen pohjimmainen syy ei liene sinällään tekosi pikkujouluissa, vaan pettymys siitä, että hänellä ei olekaan sinuun mahdollisuuksia - käytöksestäsi päätellen et häntä halua. Tämä tuli hänelle karvaalla tavalla vasten kasvoja. Toki loukkaantuminen olisi ymmärrettävää, vaikka ihastumista ei olisi ilmassa, mutta en usko, että hän olisi tällöin mennyt aivan tolaltaan tai kokisi töihin menon vaikeaksi.

Vierailija
250/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies hukkasi huivin itse, mitäs antoi sen sinulle, joten et korvaa sitä. Sinusta on siis video, jolla sinua kiristetään. Miehet saattavat syyllistyä rikokseen. Et ole tottunut alkoholiin, siksi meni överiksi. Kaksi työkaveria kysyi onko sinulla piilevä alkoholiongelma. Kysy heiltä, haluavatko he kertoa omasta holiongelmastaan.

😄 Hyvä vitsi!

Vastuuta kantamaan, ap! Toivottavasti karma tekee tehtävänsä

Vierailija
251/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häntä pystyyn, ap.

Suurimmalla osalla ihmisistään on takana kokemuksia, joissa on kadonnut humalassa tolkku ja on tullut mokattua. Tai on vähintään nähnyt jollekin läheiselle käyvän näin. Työkaverit tietävät kuitenkin, kuka olet selvin päin. Varmasti ihmiset tuntevat myötätuntoa sinua kohtaan. Toki, kun olet toista ihmistä loukannut, sinun on pyydettävä anteeksi ja hyvitettävä aiheuttamasi vahingot. Huivin tietysti korvaat. Käsiin jääneistä jäljistä sanot miehelle, että olet pahoillasi, ja ymmärrät, jos hän haluaa tehdä rikosilmoituksen (tuskin haluaa).

Sinällään sinä et ole mielestäni mitään aivan järkyttävää tai anteeksiantamatonta tehnyt. Moni mokaa pahemminkin. Tuon sinuun aiemmin ihastuneen, etätöihin jääneen miehen järkytyksen pohjimmainen syy ei liene sinällään tekosi pikkujouluissa, vaan pettymys siitä, että hänellä ei olekaan sinuun mahdollisuuksia - käytöksestäsi päätellen et häntä halua. Tämä tuli hänelle karvaalla tavalla vasten kasvoja. Toki loukkaantuminen olisi ymmärrettävää, vaikka ihastumista ei olisi ilmassa, mutta en usko, että hän olisi tällöin mennyt aivan tolaltaan tai kokisi töihin menon vaikeaksi.

Sanositko näin jos mies pahoinpitelis ja huorittelis naista? Tsemppaisit ja lohduttaisit? Oksettavaa porukkaa täällä.

Vierailija
252/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis työnkuvaa muutetaan kännisekoilun takia? Onko tuo edes laillista... miten se sun suoriutumiseen työtehtävissä muka vaikuttaa?

Kännisekoilun? Onko "kännisekoilua" pahoinpidellä ja huoritella?

Jos tämä on totta, miehen kannattaa ehdottasti hakea oikeutta joka mahdollisin keinoin.

Vierailija
253/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😄 Hyvä vitsi!

Vastuuta kantamaan, ap! Toivottavasti karma tekee tehtävänsä

Karma on vitsi. Kehotat kantamaan vastuuta, mutta toivot mielikuvitusentiteetin hoitavan tehtävän. Päätä jo, mitä haluat.

Vierailija
254/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että vastuu on taas kaikilla muilla kuin ap:lla itsellään.. Perusfeminististä sontaa. Nainen on vastuussa (tai tulisi olla!) ihan samalla tavalla kuin mies.

Toivottavasti ap saa potkut ja itse tekisin miehenä rikosilmoituksen.

Menepä nyt rauhoittumaan.

Vierailija
255/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis työnkuvaa muutetaan kännisekoilun takia? Onko tuo edes laillista... miten se sun suoriutumiseen työtehtävissä muka vaikuttaa?

Mies kysyi minulta tänään kasvostusten, kun tapasimme että kykenenkö enää hoitamaan työtä, kun projektissa on niin paljon vastuuta. Olen hoitanut työt kunnialla, mutta kännisekoilu meni överiksi. Mies sanoi, ettei voi luottaa minuun enää tekemäni jälkeen, joten ehdotti työnkuvani muuttamista tarkoittaen, että saan jatkaa projektissa edelleen, mutta tehtäviä vaihdetaan - tästä keskustellaan vielä muidenkin kanssa. Ymmärrän miehen suuttumuksen ja onneksi sentään mies pystyi keskustelemaan asioista, vaikka väärin tein. Minulla on liikaa stressiä ja haluaisin sairauslomalle, mutta en voi jättää tiimiä pulaan. Mies ei ole kiristänyt, mutta minä tein väärin miestä kohtaan.

Vierailija
256/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kun ekan sivun joten pahoittelut jos toistan mutta ap tsemppiä! Nyt tuntuu ihan hirveältä mutta kukaan ei muista tuota enää jonkun ajan päästä.

Muutenkin ihmettelen pukkukouluja joissa firman piikkiin on alkoholitarjoilu ja sen jälkeen taivastellaan kun joku juonut hiukan liikaa.

Perjantai, väsymys työviikosta ja huonosti syöty alle niin ei ihme että booli nousee päähän.

Tuossa vaan nostaa jalustalle itseään ne jotka ovat onnistuneet nyt pitämään kontrollin.

Eikä vaikuta kovin kivoilta työkavereilta jos pitää jälkeenpäin pistää videoita perään, kertoa kuinka porukassa on ihmetelty käytöstä ym.

Meinääko joku vielä pomollekin kertoa? Mitä se sille edes kuuluu? Eihän se mitään työaikaa kuitenkaan ole?

En ole itse mokannut ikinä työpaikan juhlissa mutta kyllä vapaalla on tullut vedettyä välillä ihan kaksin käsin ja kukapa ei olisi joskus juonut liikaa joka vähänkään alkoa juo enemmän kuin lasin tai pari?

Kyllä meidänkin firman pikkujouluissa yksi esimiesasemassa oleva nainen otti liikaa ja kaatuili. Mitä sitten? Itseäni ainakin huvitti ja ymmärsin kun oli aiemmin jo sanonut että pitkä työpäivä takana ja väsyttää.

Seuraavana aamuna häneltä tuli morkkisteluviesti ja laitoin että mitä tuosta että ei sitä kukaan mieti ja että hauska iltahan meillä oli 😊

Toki sinun tilanteessasi ihan fiksua pyytää anteeksi ja korvata huivi mutta kyllä sitä elämässä pahempaakin on kuin yksi kännimoka!

Vierailija
257/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häntä pystyyn, ap.

Sanositko näin jos mies pahoinpitelis ja huorittelis naista? Tsemppaisit ja lohduttaisit? Oksettavaa porukkaa täällä.

Jos tuollainen käytös ei olisi miehelle ominaista, vaan hän olisi järkyttynyt, yllättynyt ja häpeissään, viinan kanssa olisi tapahtunut ennennäkemätön ylilyönti, niin kyllä minä pitäisin tärkeänä sitä viestiä, että kaikki ei ole lopullisesti pilalla, vaan asiat kyllä selviävät. Ajattele, jos omalle pojallesi tai veljellesi kävisi noin. Haluaisitko, että heidät nähtäisiin loppuelämänsä vain tuon yksittäisen humalatoilailun kautta? Toki virheensä pitää pyrkiä sovittamaan, kuten jo ensimmäisessä viestissä totesin. Pyytää anteeksi, korvata taloudelliset vahingot, ottaa vastaan hattu kourassa ja suorin selin se, jos vastapuoli haluaa asiasta rikosprosessin. Ennen kaikkea ottaa opikseen, ettei enää koskaan käy vastaavaa, saati sitten pahempaa.

Vierailija
258/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ap kuitenkaan ole viskonut tavaroita mereen tai kussut kiukaalle. Etkä ilmeisesti joutunut iltapäivälehtien otsikoihin.

Vierailija
259/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häntä pystyyn, ap.

Jos tuollainen käytös ei olisi miehelle ominaista, vaan hän olisi järkyttynyt, yllättynyt ja häpeissään, viinan kanssa olisi tapahtunut ennennäkemätön ylilyönti, niin kyllä minä pitäisin tärkeänä sitä viestiä, että kaikki ei ole lopullisesti pilalla, vaan asiat kyllä selviävät. Ajattele, jos omalle pojallesi tai veljellesi kävisi noin. Haluaisitko, että heidät nähtäisiin loppuelämänsä vain tuon yksittäisen humalatoilailun kautta? Toki virheensä pitää pyrkiä sovittamaan, kuten jo ensimmäisessä viestissä totesin. Pyytää anteeksi, korvata taloudelliset vahingot, ottaa vastaan hattu kourassa ja suorin selin se, jos vastapuoli haluaa asiasta rikosprosessin. Ennen kaikkea ottaa opikseen, ettei enää koskaan käy vastaavaa, saati sitten pahempaa.

Haluan kaikille lapsilleni samat oikeudet ja velvollisuudet elämässä. Huomaan, että tämä palsta on täysin kaksinaismoralistien saastuttamaa ja tätähän feminismi on! Nyt säälitään porukalla ap:ta ja toivotellaan kaikkea ihanaa, naureskellaan loukkaantuneelle miehelle, toitotetaan miten vähäisestä virheestä oli kyse ja penätään vastuuta.... (rummun pärinää..) työkavereilta! Kas kun eivät tajuneet pelastaa naisuhria itseltään.

Tämä ei ole mikään pikkumoka. Tämä on vakava asia.

Vierailija
260/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ap kuitenkaan ole viskonut tavaroita mereen tai kussut kiukaalle. Etkä ilmeisesti joutunut iltapäivälehtien otsikoihin.

Niin onhan se törkeämpää tuhota omaisuutta kuin kiusata toista fyysisesti ja henkisesti 😳

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi