Mokasin pikkujouluissa täydellisesti
Olen hakannut päätäni kirjaimellisesti seinään koko eilisen päivän ja parannellut krapulaa. Firman pikkujoulut pidettiin poikkeuksellisesti perjantaina töiden jälkeen, vaikka koko porukka ei päässyt paikalle / halunnut osallistua, kun firmassa on aiemmin pidetty pikkujoulut marraskuun lopulla. Nyt johto halusi tehdä poikkeuksen.
En ollut ehtinyt syömään ennen pikkujouluja ja päätin testata boolin heti ensimmäiseksi mikä oli iso iso virhe (!) Siitä alamäki alkoi ja mokailuni paheni äärimmilleen. Olin ihan tuiterissa ennen pääruokaa mitä vain näykin. Muistan viettäneeni iltaa yhdessä neljän tiimiläisen kanssa ja siihen loppuvat muistikuvani täysin.
Miksi mokasin täydellisesti? Olen lähennellyt, leperrellyt ja tehnyt kaikkea muuta jätjettömän typerää miespuoleiselle työkaverille, joka sattuu olemaan ihastunut minuun mutta tuskin on enää. Tämän lisäksi olen tarrautunut miehen käteen ja puristellut lujasti niin että on jäänyt jälkiä ja mikä pahinta huutanut kadulla suureen ääneen ja haukkunut miestä miesh..ksi ja vihaavani tätä. Että näin. Onnistuin humalassa myös tuhoamaan / kadottamaan miehen kalliin merkkihuivin.
En enää ikinä juo alkoholia enkä juhli työkavereiden kanssa mitään. Tästä kaikesta on kuvattu video toisen miespuoleisen työkaverin puhelimella jonka lähetti aamusta minulle ja kertoi, ettei mies aio tulla työpaikalle ja on etänä koko viikon. Pomo ei tiedä vielä, kun oli ehtinyt lähtemään aiemmin, mutta työkaveri sanoi, että todistajia on tiimistä kaksi + mies itse.
Tämä on surullista mutta totta ja tapahtunut oikeasti. Pidän miehestä todella, mutta alkoholin takia menetin malttini täysin. Kaksi työkaveria kyselevät onko minulla piilevä / alkava alkoholiongelma, kun riehuin juhlissa liikaa. Hävettää niin paljon että haluan kuolla. Joudun varmaan puhutteluun ja saan varoituksen, kunhan minua ei vain irtisanota. Voiko tuollaisesta irtisanoa?
Mieheen en ole ottanut yhteyttä. En vaan yksinkertaisesti pysty. En vielä. Mitä teen?? Ostanko kukkia ja uuden huivin ja pyydän anteeksi kasvokkain? Merkkihuivi on todella kallis eikä sitä saa Suomesta. Mokasin täydellisesti..
Kommentit (588)
Löytyisköhön tuosta videota, joista päin somea. Laittaisin kansainväliseen jakeluun. Tuo nainenhan olisi pian maailmalla kuuluisampi kuin Marin ja kaikki maailman miehet tulisivat Suomeen katsomaa naisten pikkujoukukännäystä. Nyt löydettiin uusi suomiteema kun kalsarikännit alkaa jo olla vähän kulunut.
Kerrot ihan oikeasti olevasi pahoillasi ja toteat toimineesi tyhmästi. Alkoholi ei niitä mokia tehnyt, mutta jos kaikki tietävät sinun olevan selvinpäin normaalifiksu ja toteat lopettavasi mokailun vuoksi kokonaan alkoholin käyttösi, niin normaalijärjellä varustetulle loukatulle periaatteessa tuon pitäisi riittää. Voit toki kysyä, miten voisit hyvittää tekojasi, mutta loukkaukseen auttaa vain asioiden sopiminen, ei vaikka raha.
Tuota kuvaamista ihmettelen eniten tässä. Ei tulisi mieleenkään kuvata työkavereiden kännisekoiluja..
Luin koko ketjun läpi ja ainoa positiivinen asia oli ettei koskenut pettämistä vaikka väärin teit. Anna miehelle aikaa.
Kuulostaahan kurjalta, tsemppiä sinne! On noita juttuja tapahtunut muillekin ja hengissä ovat selvinneet.
Isäni oli Alkon vakkariasiakas vapaa-aikana ja lomille, ja valitettavasti tuollaiset mokailut oli hänelle ihan tavallisia. Ei yhtään juhannusta, ettei jotain olisi sattunut. Milloin oli polvi murskana, kun kaatui mökillä kivikossa ja milloin huuli auki, kun ottivat naapurin kanssa yhteen. Latotansseissa puristeli tahallaan naisia. Olin kerran mukana, kun äiti ei suostunut lähtemään katsomaan hölmöilyä. Inhottaa vieläkin ajatella. Lopetti toilailut saatuaan sairauskohtauksen.
Miten tuollaisen jälkeen enää kehtaa jäädä samaan työpaikkaan! Vaikka moni sanoo ihmisten unohtavan, niin ei muuten unohda. Ap tulee aina olemaan se firman s*kopää. Ja maine jää elämään, vaikka ap lähtisi pois. Uusille työntekijöille aina kerrottaisiin yhdestä h*llusta naisesta, joka työskenteli firmassa.
Tuo käytös ei ollut mikään pieni pikkujoulun moka. Tykkäisikö tämän ketjun puolustelijat, jos miespuolinen työkaveri tulisi iholle ja lähentelisi ja yrittäisi väkisin pussata, vääntäisi kädestä jäljet jättäen, huutaisi h*uraksi? Tuskin!
Vierailija kirjoitti:
Miten kaulahuivi voi mennä rikki?
Olen riidan yhteydessä saksinut mieheni vaatteita ja erään huivin, mutta ap tuskin on käyttänyt saksia tai ainakaan aloitus ei kertonut. Korvasin kaiken miehelle anteeksipyynnön kera, kun saimme sovittua. Ei ole enää tarvinnut saksia miehen omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti sua kiinnostaa tollanen mies jolla on 800e merkkihuivi? Kuulostaa keskenkasvuiselta itkupilliltä. Enkä edes uskoisi tuota huivin hintaa, yrittää vaan lypsää sulta rahaa kun huomaa että oot heikoilla!
Netistä selvitin huivin hinnan. Mies ei ole pyytänyt korvaamaan uutta huivia tilalle vaan olen oma-aloitteisesti sen laittanut tilaukseen. Miehelle sanoin, että haluan korvata huivin uudella, vaikka ei se tietenkään sama ole, kun tuossa kävin miehen luona ja keskustelimme tapahtuneesta kahden kesken. Mies aikoo olla ensi viikon etänä ja saan jäädä tiimiin, mutta esimiehen ja muiden kanssa sovitaan huomenna, että työnkuvaani muutetaan. Sekoilu saa riittää, koska mies ei halua tämän toistuvan.
Siis kuka tässä nyt on päättänyt, että saat jäädä tiimiin? Eihän tuo mies, ellei ole esimiehesi voi mitenkään puhua sinun asemastasi työyhteisössä. Mikäli on puhunut esimiehen kanssa, ei ole kyllä työkaverin tehtävä tiedottaa esimiehen puolesta asioita. Ei varsinkaan, mikäli esimies ei ole kuullut sinun kantaasi. Ja mikäli esimies ei tiedä koko asiasta, ei työyhteisö kyllä keskenään sovi yhden työntekijä työnkuvan muuttamisesta. Ja sitten asia viedään esimiehelle taputeltavaksi. Joko tämä on provo. Tai ap sinua vedätetään tässä.
Olen uupumuksen ja hermoromahduksen partaalla ja siihen päälle vielä pikkujoulusekoilut miestä kohtaan. Mies ei ole esimieheni, mutta ehdotti muutoksia työnkuvaani, mutta keskustelemme asioista huomenna muiden kanssa. Miehen vastuulla on vetää projekti loppuun ennen joulomia, ja on ymmärrettävää ettei projekti saa epäonnistua, koska asiakas on merkittävä. Ketään ei vedätetä ja tämä on totta. Mies ei halua ottaa riskiä, kun kertoi pelkäävänsä, että sekoilen uudestaan. Sanoin miehelle etten aio sekoilla enää eikä tarkoitus ole pilata projektia. Mies ei vaan luota minuun sata prosenttisesti riehumiseni takia eli oma vikahan tämä on.
Riehuit alkoholin vaikutuksessa? Mutta selvinpäin et riehu ja töitä teet selvänä? Mieheltä ylireagointia vaatia työnkuvan muutosta. Kuulostaa vedätykseltä.
Vierailija kirjoitti:
Tuota kuvaamista ihmettelen eniten tässä. Ei tulisi mieleenkään kuvata työkavereiden kännisekoiluja..
Sinä oletkin ilmeisesti fiksu ja mikäli olisit AP:n työkaveri, olisit rauhoitellut häntä koko illan...
Todennäköisesti tämä on provo. Kuvaus oikeasti sen sijaan tapahtui vähän enemmän överiksi menneissä pikkujouluissa...
Juoppoja mitä juoppoja Suomen kansa, täällä joka ikinen juhla tms tulkitaan sillain kun vetää änkyräkännit niin se on tosi hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikee uskoa, että mies jää tapahtuneen vuoksi etätöihin viikoks mut kuitenkin kutsui ap:n luokseen selvittelemään asiaa heti puhelun jälkeen.
Se on vaikee uskoa, kun ei ole itse tullut nöyryytetyksi työkavereiden edessä, että miltä se tuntuu. Tämähän ei koske vaan ap:n ja miehen välistä suhdetta, vaan myös miehen (ja ap:n) tahoillaan omaan työyhteisöönsä.
Mies ei halua puhua tapahtuneesta julkisesti työpaikalla ja välttää kaikkea ylimääräistä, joten aikoo olla etänä koko viikon. Kokee tekoni ja solkkaukseni nöyryyttävinä eikä halua saman toistuvan. Korosti, että toimistolla ja muutenkin tehdään töitä eikä muuta.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuollaisen jälkeen enää kehtaa jäädä samaan työpaikkaan! Vaikka moni sanoo ihmisten unohtavan, niin ei muuten unohda. Ap tulee aina olemaan se firman s*kopää. Ja maine jää elämään, vaikka ap lähtisi pois. Uusille työntekijöille aina kerrottaisiin yhdestä h*llusta naisesta, joka työskenteli firmassa.
Tuo käytös ei ollut mikään pieni pikkujoulun moka. Tykkäisikö tämän ketjun puolustelijat, jos miespuolinen työkaveri tulisi iholle ja lähentelisi ja yrittäisi väkisin pussata, vääntäisi kädestä jäljet jättäen, huutaisi h*uraksi? Tuskin!
Eläkkeelle jäänyt esimieheni ryyppäili, huokaili ja sekoili. Ei kyennyt tekemään töitä oikeasti. Tuli kännissä töihin. Eläkkeelle jäädessä hän sai kunniamerkin ja hänelle pidettiin isot juhlat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikee uskoa, että mies jää tapahtuneen vuoksi etätöihin viikoks mut kuitenkin kutsui ap:n luokseen selvittelemään asiaa heti puhelun jälkeen.
Se on vaikee uskoa, kun ei ole itse tullut nöyryytetyksi työkavereiden edessä, että miltä se tuntuu. Tämähän ei koske vaan ap:n ja miehen välistä suhdetta, vaan myös miehen (ja ap:n) tahoillaan omaan työyhteisöönsä.
Mies ei halua puhua tapahtuneesta julkisesti työpaikalla ja välttää kaikkea ylimääräistä, joten aikoo olla etänä koko viikon. Kokee tekoni ja solkkaukseni nöyryyttävinä eikä halua saman toistuvan. Korosti, että toimistolla ja muutenkin tehdään töitä eikä muuta.
Kuvasi silti videon sinusta. Tekopyhyys...
Ap, huoli pois. Tämä kaikki on vain elämää:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh ap syyllistyi pahoinpitelyyn, entä jos roolit ois toisinpäin; mammaa ois kännissä lyönyt työkaveri ja ruhjeitakin olisi.. Huoraaaksi huudellut myös. Oisko pyydä anteeksi ja nokka pystyyn riittävä neuvo?
Kukaan ei ole lyönyt ketään, vaan toiminut tunkeilevasti tavalla, josta kohde olisi helposti voinut vaan poistua. Ruhjeista ei ole mitään näyttöä, muuta kuin salakuvaajan sana. Kuten jo on todettua, nainen ei aikuisen miehen kättä ihan helpolla ruhjo.
Jos nainen vaan jumittaa tilanteessa, missä mies lähentelee, ihan samat neuvot minä sille antaisin. Mikset häipynyt?
Muutenkin tämä ei naisten ja miesten kokoeron takia vertaudu siihen, että mies olisi lähennellyt naista, vaan siihen, että taapero on mätkinyt äitiään. Paitsi että äiti ei voi kävellä pois lapsen luota, aikuinen mies voi häipyä jos känninen seura ei miellytä.
Voin myös vakuuttaa, että 99,9% huoranhuuteluista ei johda käräjille. Me naiset kuulemme sitä aika paljon, tuntuu olevan spurgujen lempisana esimerkiksi.
Tuo että kysyy "mikset häipynyt?" ei kyllä ole mikään neuvo vaan empatiakyvytöntä jälkiviisastelua. Lisäksi on ihmisiä jotka todella on joutuneet huo rittelun takia esim. maksamaan korvauksia. Tässä tapauksessa olisi ehkä todisteitakin (video), voin kuvitella että sana sanaa vastaan -tilanteet on niitä, joissa on vaikeampi saada ketään vastuuseen.
Mä olin aikanaan miehen firman pikkujouluissa, oltiin silloin aika uusi pari. Skumppaa tarjoiltiin koko ajan ja jostain kumman syystä se maistui mulle todella hyvin. Join myös muita drinkkejä, ilmaisen viinan bileet kun olivat. Ruokaan en koskenutkaan.
Ennen kuin juhlat ehtivät edes alkaa, olin jo tanssimassa miehen pomon kanssa (vanha naimisissa oleva äijä) kenen kanssa aloin suutelemaan, onneksi vaimonsa ei ollut juhlissa. Mun miestä vaan nauratti. Sitten alkoi oksentelu, oksensin myös koko kotimatkan. Seuraavana aamuna oli maailman kovin morkkis, olin ollut miehen työpaikan kovin puheenaihe. Näitä silloisia työkavereita en koskaan enää tuon illan jälkeen nähnyt, uusimmista olen muutaman, pomokin onneksi vaihtui jossain kohtaa. Nyt tästä on jo lähemmäs 20 vuotta, niin melkein voi jo nauraa!
Vierailija kirjoitti:
Löytyisköhön tuosta videota, joista päin somea. Laittaisin kansainväliseen jakeluun. Tuo nainenhan olisi pian maailmalla kuuluisampi kuin Marin ja kaikki maailman miehet tulisivat Suomeen katsomaa naisten pikkujoukukännäystä. Nyt löydettiin uusi suomiteema kun kalsarikännit alkaa jo olla vähän kulunut.
Kannattaa katsoa youtubesta video Kännissä olet ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan halua tuollaisen toistuvan, mutta ellei sinulla ole tapana tehdä töitä kännissä, ei kellään ole syytä muuttaa työnkuvaasi.
Äläkä oikeasti maksa sitä huivia ellei sitä enää ole. Ellet ole itse sitä heittänyt jonnekin jorpakkoon. Aivan sama miten hajalle olet sen saanut jos mies on sen lopulta hävittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti se video pysyy ja sitä levitellään ympäri nettiä:D
Miksi?
Repimällä, riepottelemalla ja tekemällä reikiä niin että langat purkaantuvat.