Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mokasin pikkujouluissa täydellisesti

Vierailija
11.12.2022 |

Olen hakannut päätäni kirjaimellisesti seinään koko eilisen päivän ja parannellut krapulaa. Firman pikkujoulut pidettiin poikkeuksellisesti perjantaina töiden jälkeen, vaikka koko porukka ei päässyt paikalle / halunnut osallistua, kun firmassa on aiemmin pidetty pikkujoulut marraskuun lopulla. Nyt johto halusi tehdä poikkeuksen.

En ollut ehtinyt syömään ennen pikkujouluja ja päätin testata boolin heti ensimmäiseksi mikä oli iso iso virhe (!) Siitä alamäki alkoi ja mokailuni paheni äärimmilleen. Olin ihan tuiterissa ennen pääruokaa mitä vain näykin. Muistan viettäneeni iltaa yhdessä neljän tiimiläisen kanssa ja siihen loppuvat muistikuvani täysin.

Miksi mokasin täydellisesti? Olen lähennellyt, leperrellyt ja tehnyt kaikkea muuta jätjettömän typerää miespuoleiselle työkaverille, joka sattuu olemaan ihastunut minuun mutta tuskin on enää. Tämän lisäksi olen tarrautunut miehen käteen ja puristellut lujasti niin että on jäänyt jälkiä ja mikä pahinta huutanut kadulla suureen ääneen ja haukkunut miestä miesh..ksi ja vihaavani tätä. Että näin. Onnistuin humalassa myös tuhoamaan / kadottamaan miehen kalliin merkkihuivin.

En enää ikinä juo alkoholia enkä juhli työkavereiden kanssa mitään. Tästä kaikesta on kuvattu video toisen miespuoleisen työkaverin puhelimella jonka lähetti aamusta minulle ja kertoi, ettei mies aio tulla työpaikalle ja on etänä koko viikon. Pomo ei tiedä vielä, kun oli ehtinyt lähtemään aiemmin, mutta työkaveri sanoi, että todistajia on tiimistä kaksi + mies itse.

Tämä on surullista mutta totta ja tapahtunut oikeasti. Pidän miehestä todella, mutta alkoholin takia menetin malttini täysin. Kaksi työkaveria kyselevät onko minulla piilevä / alkava alkoholiongelma, kun riehuin juhlissa liikaa. Hävettää niin paljon että haluan kuolla. Joudun varmaan puhutteluun ja saan varoituksen, kunhan minua ei vain irtisanota. Voiko tuollaisesta irtisanoa?

Mieheen en ole ottanut yhteyttä. En vaan yksinkertaisesti pysty. En vielä. Mitä teen?? Ostanko kukkia ja uuden huivin ja pyydän anteeksi kasvokkain? Merkkihuivi on todella kallis eikä sitä saa Suomesta. Mokasin täydellisesti..

Kommentit (588)

Vierailija
261/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies olisi tehnyt saman tempun kuin sinä, palstalla olisi nyt eri meininki ja tekoasi ei puolustettaisi oitis.

Todella törkeästi käyttäydyit, ei tässä muuta voi todeta. EI ollut mikään pieni kännimoka haukkua mies*huo*raksi.

Vierailija
262/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh ap syyllistyi pahoinpitelyyn, entä jos roolit ois toisinpäin; mammaa ois kännissä lyönyt työkaveri ja ruhjeitakin olisi.. Huoraaaksi huudellut myös. Oisko pyydä anteeksi ja nokka pystyyn riittävä neuvo?

Kukaan ei ole lyönyt ketään, vaan toiminut tunkeilevasti tavalla, josta kohde olisi helposti voinut vaan poistua. Ruhjeista ei ole mitään näyttöä, muuta kuin salakuvaajan sana. Kuten jo on todettua, nainen ei aikuisen miehen kättä ihan helpolla ruhjo.

Jos nainen vaan jumittaa tilanteessa, missä mies lähentelee, ihan samat neuvot minä sille antaisin. Mikset häipynyt?

Muutenkin tämä ei naisten ja miesten kokoeron takia vertaudu siihen, että mies olisi lähennellyt naista, vaan siihen, että taapero on mätkinyt äitiään. Paitsi että äiti ei voi kävellä pois lapsen luota, aikuinen mies voi häipyä jos känninen seura ei miellytä.

Voin myös vakuuttaa, että 99,9% huoranhuuteluista ei johda käräjille. Me naiset kuulemme sitä aika paljon, tuntuu olevan spurgujen lempisana esimerkiksi.

Ei miehen olisi tarvinnut lähteä yhtään minnekään, kun ei kerran itse tehnyt mitään väärää eikä toiminut väärin ketään kohtaan. Missä tämä sitten tapahtuikin niin ei miestä voi olla ajamassa pois sen takia ettei joku pysty jättämään häntä rauhaan. Oikea tapa reagoida olisi tietysti ollut se että soittaa poliisille. Minusta miestä kohtaan voisi osoittaa vähän kiitollisuuttakin kun ei siihen lähtenyt. Ap olisi nyt vielä pahemmassa pinteessä. Mitään väärää siinä ei siis tietenkään olisi ollut, vaikka olisikin ottanut yhteyttä virkavaltaan.

ja jestas näitä draamailijoita, poliisit juu paikalle kun ap kännissä koettaa suudella työkaveriaan. Vähintäänkin mies lääkäriin tutkituttamaan naarmut, see in court,  pomolle soitto ja ap:lle potkut. Koska ap teki VÄÄRIN. Mitä ei kukaan kiellä, kysymys on siitä mikä on kohtuullinen seuraamus tuosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on etätöissä tuon takia ? :D

Mun mielestä hyvät työkaverit eivät olisi kuvanneet sekoiluasi tai ylipäätään antaneet sen mennä noin pitkälle. Olisivat sanoneet sinulle että juhlat ovat osaltasi ohi ja katsoneet että pääset kotiin asti.

Kuulostaa siltä että olette aika nuoria. Ja muutenkin tuo merkkihuivi jota ei saa Suomesta kuulostaa todella oudolta..

Joka tapauksessa, useimmille on joskus sattunut kännissä ylilyönti eikä se ole maailmanloppu.

Tosin jos osat olisivat tässä toisin päin, suhtautuminen olisi vielä paljon pahempaa.. Eli jos olisit mies ja satuttanut fyysisesti jotakin naista. Mielestäni reilu anteeksipyyntö mieheltä ja keskustelu riittää. Ei ole mikään pomon asia selvitellä tämmöistä.

Niin että vastuu on taas kaikilla muilla kuin ap:lla itsellään.. Perusfeminististä sontaa. Nainen on vastuussa (tai tulisi olla!) ihan samalla tavalla kuin mies.

Toivottavasti ap saa potkut ja itse tekisin miehenä rikosilmoituksen.

Menepä nyt rauhoittumaan.

Ei miesten tarvi sietää yhtään enempää naisilta kuin toisinpäin.

Näin nää asiat täällä kääntyy. Nainen on AINA uhri ja tsempin tarpeeessa. Riippumatta kuka huorittelee ja käy käsiksi.

Vierailija
264/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

800€ huivi, jep jep

Vierailija
265/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläisistä jutuista kun tehtäisiin rikosilmoituksia, lisääntyisi rikosilmoitukset 10000%.

Vierailija
266/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti sua kiinnostaa tollanen mies jolla on 800e merkkihuivi? Kuulostaa keskenkasvuiselta itkupilliltä. Enkä edes uskoisi tuota huivin hintaa, yrittää vaan lypsää sulta rahaa kun huomaa että oot heikoilla!

Netistä selvitin huivin hinnan. Mies ei ole pyytänyt korvaamaan uutta huivia tilalle vaan olen oma-aloitteisesti sen laittanut tilaukseen. Miehelle sanoin, että haluan korvata huivin uudella, vaikka ei se tietenkään sama ole, kun tuossa kävin miehen luona ja keskustelimme tapahtuneesta kahden kesken. Mies aikoo olla ensi viikon etänä ja saan jäädä tiimiin, mutta esimiehen ja muiden kanssa sovitaan huomenna, että työnkuvaani muutetaan. Sekoilu saa riittää, koska mies ei halua tämän toistuvan.

Siis kuka tässä nyt on päättänyt, että saat jäädä tiimiin? Eihän tuo mies, ellei ole esimiehesi voi mitenkään puhua sinun asemastasi työyhteisössä. Mikäli on puhunut esimiehen kanssa, ei ole kyllä työkaverin tehtävä tiedottaa esimiehen puolesta asioita. Ei varsinkaan, mikäli esimies ei ole kuullut sinun kantaasi. Ja mikäli esimies ei tiedä koko asiasta, ei työyhteisö kyllä keskenään sovi yhden työntekijä työnkuvan muuttamisesta. Ja sitten asia viedään esimiehelle taputeltavaksi. Joko tämä on provo. Tai ap sinua vedätetään tässä.

Olen uupumuksen ja hermoromahduksen partaalla ja siihen päälle vielä pikkujoulusekoilut miestä kohtaan. Mies ei ole esimieheni, mutta ehdotti muutoksia työnkuvaani, mutta keskustelemme asioista huomenna muiden kanssa. Miehen vastuulla on vetää projekti loppuun ennen joulomia, ja on ymmärrettävää ettei projekti saa epäonnistua, koska asiakas on merkittävä. Ketään ei vedätetä ja tämä on totta. Mies ei halua ottaa riskiä, kun kertoi pelkäävänsä, että sekoilen uudestaan. Sanoin miehelle etten aio sekoilla enää eikä tarkoitus ole pilata projektia. Mies ei vaan luota minuun sata prosenttisesti riehumiseni takia eli oma vikahan tämä on.

Vierailija
267/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh ap syyllistyi pahoinpitelyyn, entä jos roolit ois toisinpäin; mammaa ois kännissä lyönyt työkaveri ja ruhjeitakin olisi.. Huoraaaksi huudellut myös. Oisko pyydä anteeksi ja nokka pystyyn riittävä neuvo?

Kukaan ei ole lyönyt ketään, vaan toiminut tunkeilevasti tavalla, josta kohde olisi helposti voinut vaan poistua. Ruhjeista ei ole mitään näyttöä, muuta kuin salakuvaajan sana. Kuten jo on todettua, nainen ei aikuisen miehen kättä ihan helpolla ruhjo.

Jos nainen vaan jumittaa tilanteessa, missä mies lähentelee, ihan samat neuvot minä sille antaisin. Mikset häipynyt?

Muutenkin tämä ei naisten ja miesten kokoeron takia vertaudu siihen, että mies olisi lähennellyt naista, vaan siihen, että taapero on mätkinyt äitiään. Paitsi että äiti ei voi kävellä pois lapsen luota, aikuinen mies voi häipyä jos känninen seura ei miellytä.

Voin myös vakuuttaa, että 99,9% huoranhuuteluista ei johda käräjille. Me naiset kuulemme sitä aika paljon, tuntuu olevan spurgujen lempisana esimerkiksi.

Ei miehen olisi tarvinnut lähteä yhtään minnekään, kun ei kerran itse tehnyt mitään väärää eikä toiminut väärin ketään kohtaan. Missä tämä sitten tapahtuikin niin ei miestä voi olla ajamassa pois sen takia ettei joku pysty jättämään häntä rauhaan. Oikea tapa reagoida olisi tietysti ollut se että soittaa poliisille. Minusta miestä kohtaan voisi osoittaa vähän kiitollisuuttakin kun ei siihen lähtenyt. Ap olisi nyt vielä pahemmassa pinteessä. Mitään väärää siinä ei siis tietenkään olisi ollut, vaikka olisikin ottanut yhteyttä virkavaltaan.

ja jestas näitä draamailijoita, poliisit juu paikalle kun ap kännissä koettaa suudella työkaveriaan. Vähintäänkin mies lääkäriin tutkituttamaan naarmut, see in court,  pomolle soitto ja ap:lle potkut. Koska ap teki VÄÄRIN. Mitä ei kukaan kiellä, kysymys on siitä mikä on kohtuullinen seuraamus tuosta.

Kohtuullinen seuraamus on täysin sama, mitä mies sais vastaavassa tilanteessa. Eli työpaikan menetys ja rikosseuraamus + vahingonkorvaus

Vierailija
268/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tämän ketjun kommenteista on järjettömiä. Kaksinaismoralismi kukoistaa ja lujaa. Jos ap olisi mies, hänet olisi tuomittu alimpaan h*lvettiin. Ja todennäköisesti saisi töissä seuraamuksia.

Itse ns. vanhan liiton feministinä kannatan sukupuolten välistä tasa-arvoa. Tämä ketju on karmeaa luettavaa.

Vierailija
269/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika normi käytöstä suomalaiselta naiselta nykypäivänä. Naiset juo itsensä pikkujouluissa tiedottomaksi jo miehiä useammin.

Vierailija
270/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa ihmisia, jotka eivät kestä kirkasta viinaa. Esimerkiksi sisareni. On rauhallinen ja ihan sivistynyt noin muuten, mutta oikein viinaa vähänkään "nautittuaan" täysi sekopää. Nuorenpana minä ja muutama muu sai vastaanottaa räävitöntä kielenkäyttöä ja iskuja, rääkymistä ja riehumista. On tosiaan oppinut pysyttelemään laimeammissa juomissa (tietääkseni).

Vierailija
271/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies hukkasi huivin itse, mitäs antoi sen sinulle, joten et korvaa sitä. Sinusta on siis video, jolla sinua kiristetään. Miehet saattavat syyllistyä rikokseen. Et ole tottunut alkoholiin, siksi meni överiksi. Kaksi työkaveria kysyi onko sinulla piilevä alkoholiongelma. Kysy heiltä, haluavatko he kertoa omasta holiongelmastaan.

😄 Hyvä vitsi!

Vastuuta kantamaan, ap! Toivottavasti karma tekee tehtävänsä

Karma on vitsi. Kehotat kantamaan vastuuta, mutta toivot mielikuvitusentiteetin hoitavan tehtävän. Päätä jo, mitä haluat.

Eihän ne toisiaan pois sulje. Saanhan minä toivoa mitä haluan, vaikka ruttoa ap:lle ja silti kehottaa kantamaan vastuunsa.

Vierailija
272/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ap kuitenkaan ole viskonut tavaroita mereen tai kussut kiukaalle. Etkä ilmeisesti joutunut iltapäivälehtien otsikoihin.

Niin onhan se törkeämpää tuhota omaisuutta kuin kiusata toista fyysisesti ja henkisesti 😳

Hmm... Kyllä tuossa rakennusfirman pikkujouluissa taisi aika monikin kanssamatkustaja saada henkisiä ellei jopa fyysisiä vammoja. ainakin tapahtumista on julkiset todisteet ja mietipä, että miten monen ihmisen pikkujoulut tai muu matka menee remontin vuoksi piloille. Sviittiä ei voi ilman remonttia käyttää eikä tilaussaunaa.

Vierailija
273/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikee uskoa, että mies jää tapahtuneen vuoksi etätöihin viikoks mut kuitenkin kutsui ap:n luokseen selvittelemään asiaa heti puhelun jälkeen.

Vierailija
274/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholiongelma, työkaverisi ovat oikeilla jäljillä.

Olet alkoholihakuinen ja kaikki muu on vain selittelyä.

Vierailija
275/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies komea? Jos kävit miehen luona näitkö miehen käsivarret ja oliko niihin jäänyt minkälaisia naarmuja? En usko että on käsi paketissa mutta kyllä tuollainen säikäyttää ja nimenomaan on VÄÄRIN miestä kohtaan.

Vierailija
276/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauheeta. Suosittelen työpaikan vaihtamista.

Vierailija
277/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikee uskoa, että mies jää tapahtuneen vuoksi etätöihin viikoks mut kuitenkin kutsui ap:n luokseen selvittelemään asiaa heti puhelun jälkeen.

Se on vaikee uskoa, kun ei ole itse tullut nöyryytetyksi työkavereiden edessä, että miltä se tuntuu. Tämähän ei koske vaan ap:n ja miehen välistä suhdetta, vaan myös miehen (ja ap:n) tahoillaan omaan työyhteisöönsä.

Vierailija
278/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni pikkujoulut överiksi tänä vuonna myös. Oksensin vessassa ja minut piti ohjata taksiin kun en pysynyt enää pystyssä. Kotona oksensin vielä lisää, kyllä oli mies ja kissa ihmeissään.

Vierailija
279/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaulahuivi voi mennä rikki?

Vierailija
280/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kaulahuivi voi mennä rikki?

Aloituksesta ei ihan saa selvää onko se mennyt rikki vai hävinnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi