Mokasin pikkujouluissa täydellisesti
Olen hakannut päätäni kirjaimellisesti seinään koko eilisen päivän ja parannellut krapulaa. Firman pikkujoulut pidettiin poikkeuksellisesti perjantaina töiden jälkeen, vaikka koko porukka ei päässyt paikalle / halunnut osallistua, kun firmassa on aiemmin pidetty pikkujoulut marraskuun lopulla. Nyt johto halusi tehdä poikkeuksen.
En ollut ehtinyt syömään ennen pikkujouluja ja päätin testata boolin heti ensimmäiseksi mikä oli iso iso virhe (!) Siitä alamäki alkoi ja mokailuni paheni äärimmilleen. Olin ihan tuiterissa ennen pääruokaa mitä vain näykin. Muistan viettäneeni iltaa yhdessä neljän tiimiläisen kanssa ja siihen loppuvat muistikuvani täysin.
Miksi mokasin täydellisesti? Olen lähennellyt, leperrellyt ja tehnyt kaikkea muuta jätjettömän typerää miespuoleiselle työkaverille, joka sattuu olemaan ihastunut minuun mutta tuskin on enää. Tämän lisäksi olen tarrautunut miehen käteen ja puristellut lujasti niin että on jäänyt jälkiä ja mikä pahinta huutanut kadulla suureen ääneen ja haukkunut miestä miesh..ksi ja vihaavani tätä. Että näin. Onnistuin humalassa myös tuhoamaan / kadottamaan miehen kalliin merkkihuivin.
En enää ikinä juo alkoholia enkä juhli työkavereiden kanssa mitään. Tästä kaikesta on kuvattu video toisen miespuoleisen työkaverin puhelimella jonka lähetti aamusta minulle ja kertoi, ettei mies aio tulla työpaikalle ja on etänä koko viikon. Pomo ei tiedä vielä, kun oli ehtinyt lähtemään aiemmin, mutta työkaveri sanoi, että todistajia on tiimistä kaksi + mies itse.
Tämä on surullista mutta totta ja tapahtunut oikeasti. Pidän miehestä todella, mutta alkoholin takia menetin malttini täysin. Kaksi työkaveria kyselevät onko minulla piilevä / alkava alkoholiongelma, kun riehuin juhlissa liikaa. Hävettää niin paljon että haluan kuolla. Joudun varmaan puhutteluun ja saan varoituksen, kunhan minua ei vain irtisanota. Voiko tuollaisesta irtisanoa?
Mieheen en ole ottanut yhteyttä. En vaan yksinkertaisesti pysty. En vielä. Mitä teen?? Ostanko kukkia ja uuden huivin ja pyydän anteeksi kasvokkain? Merkkihuivi on todella kallis eikä sitä saa Suomesta. Mokasin täydellisesti..
Kommentit (588)
Kauhistele boolin vahvuutta. Selitä ettet ehtinyt syödä etkä tajunnut, että on niin vahvaa.
Oliko booli edes vahvaa vai siirryitkö muihin juomiin ennen ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Kauhistele boolin vahvuutta. Selitä ettet ehtinyt syödä etkä tajunnut, että on niin vahvaa.
Booli oli vahvaa ja muistan nauttineeni muitakin juomia ja työkaverit ovatkin ihmetelleet miksi minulla oli jatkuvasti drinkki kädessä, paitsi hetkenä jolloin lässytin miehelle ja tarrauduin tämän käteen rikkoen huivin. Pääruokaa vaan räävin ja pyörittelin lautasella.
Älä tee vielä mitään hätiköityä. Aika on jossain määrin puolellasi, se kuluu ja asiat unohtuvat. Etkä oikeastaan tehnyt mitään kovin vakavaa, mokailut vain oman persoonasi kustannuksella. Et ilmeisesti motannut ketään, rikkonut tavaroita, haukkunut kovasti yritystä
tai pomoa .
Usko pois, joku päivä vielä naurat tälle.
Ja uusia miehiä kyllä tulee.
Nyt mokasit ja pahasti. Huh huh. Miehenä olisi vaikea antaa anteeksi, joten suosittelen, että pidät etäisyyttä ainakin aluksi.
Vierailija kirjoitti:
Älä tee vielä mitään hätiköityä. Aika on jossain määrin puolellasi, se kuluu ja asiat unohtuvat. Etkä oikeastaan tehnyt mitään kovin vakavaa, mokailut vain oman persoonasi kustannuksella. Et ilmeisesti motannut ketään, rikkonut tavaroita, haukkunut kovasti yritystä
tai pomoa .
Usko pois, joku päivä vielä naurat tälle.
Ja uusia miehiä kyllä tulee.
En haukkunut yritystä enkä pomoa, mutta turmelin miehen huivin, ja tavallaan mottasin miestä, kun tämän käteen on jäänyt ruhjeita. Mies on oikeasti hyvä tyyppi ja mokasin ja nyt pelkään ettei mies anna uutta mahdollisuutta. Pidän miehestä aidosti, mutta en ole ikinä käyttäytynyt näin typerästi. Ei naurata, itkettää vain.
Pääsääntöisesti olet kai selvinpäin joten luulisi että ihmiset osaavat erottaa humalan aiheuttaman tilan ja sekoilun.
Menet esimiehen luokse ja kereot asian, kysyt mitä pitää tehdä (päihdeongelman hoitoonohjaus?), ostat huivin ja annat toisen mokoman köteisenä ja lähetät niille todistajille ja asianomaiselle anteeksipyynnön käyttäytymisestösi missä kerrot mitä olet tehnyt/sopinut . Kertomatta, että maksat tuplana vahingot. Mitään et selittele, ainoastaan pyydät anteeksi.
Hei kiitos ap aloituksestasi, KIITOS!!
Olen itse potenut morkkista myöskin meidän työpaikan perjantaisista pikkujouluista.
Vähän liikaa halailin ja rutistelin räikeän flirttailevasti muutamaa miespuoleista työkaveria, ja puhelin pehmoisia (hävettää valmiiksi huominen työpäivä).
No, tasapuolisuuden nimissä jouduin myös itse erään minuun ihastuneen ylenpalttisen rutistelun kohteeksi, josta en niin nauttinut, mutta mikäpä minä olen häntä moittimaan, kun itse tein muille samaa...
Luojan kiitos pikkujoulut on vain kerran vuodessa.
Ps. Oletko minkä ikäinen? Vaikutat nuorelta, alle 3-kymppiseltä. Jos näin on, ole huoleti, nuorten kännimokiin suhtaudutaan hyväksyvämmin kuin meidän keski-ikäisten, joilta odotetaan jo viisaampaa, hillittyä käytöstä...
Todella noloa, sun on pakko irtisanoutua.
Nyt yrität jatkaa töitäsi vain normaalisti. Unohdat kaiken muun oheistoiminnan siellä työpaikallasi hetkeksi. Suoritat tasaisesti, niin asia unohtuu ajan kanssa. Ei tarvitse puhua koko asiasta kenellekään mitään, ellei joku sitä itse ota puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Menet esimiehen luokse ja kereot asian, kysyt mitä pitää tehdä (päihdeongelman hoitoonohjaus?), ostat huivin ja annat toisen mokoman köteisenä ja lähetät niille todistajille ja asianomaiselle anteeksipyynnön käyttäytymisestösi missä kerrot mitä olet tehnyt/sopinut . Kertomatta, että maksat tuplana vahingot. Mitään et selittele, ainoastaan pyydät anteeksi.
Kerran överikännit ja heti hoitoon? Melkoista liioittelua.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ole laittanut mitään viestiä, mutta työkaveri viestitteli videon lomassa, että mies oli ihmetellyt miksi pyrin niin kovasti iholle ja olen kännissä yrittänyt väkisin suudella miestä, mutta tämä on säikähtänyt ja sanonut ettei mielellään suutele humalaista naista, jonka seurauksena tarrauduin lujasti miestä kädestä tuhoten huivin. Mies kyseli monta kertaa olenko kunnossa, mutta vastauksena olen haukkunut miestä hirveillä sanoilla. En muista mitään, mutta kaatokännissä olen ollut.
Menet heti huomenna aamusta pomon puheille, kerrot rehellisesti että mitä tapahtui ja otat vastuun tekemistäsi. Suosittelen että järjestätte keskustelutilaisuuden töissä johon tulee mukaan myös luottamusmies ja mahdollisesti työturvallisuusvaltuutettu, jos teillä sellainen töissä on. Käytte tilanteen läpi, pyydät anteeksi ja sovitte rikkoutuneiden tavaroiden korvaamisesta. Tarvittaessa ole myös yhteydessä työterveyteen, koska tuollainen käytös ei ole tavallista. Suosittelen tipatonta nyt ainakin jonkun aikaa ja ainakin seuraavissa työtapahtumissa.
Se, että ei ole syönyt ennen juomista, vaikuttaa kyllä niin, että juopuu nopeammin, mutta se ei kuitenkaan selitä täysin kohtuutonta käyttäytymistä. Normaali aikuinen osaa kontrolloida omaa alkoholinkäyttöään ja tunnistaa oman käyttäytymisensä. Käytöksesi viittaa siihen, että sinulla on itsekontrolliongelmia ja että alkoholinkäyttösi on riistäytynyt tai riistäytymässä käsistä.
Vierailija kirjoitti:
Hei kiitos ap aloituksestasi, KIITOS!!
Olen itse potenut morkkista myöskin meidän työpaikan perjantaisista pikkujouluista.
Vähän liikaa halailin ja rutistelin räikeän flirttailevasti muutamaa miespuoleista työkaveria, ja puhelin pehmoisia (hävettää valmiiksi huominen työpäivä).
No, tasapuolisuuden nimissä jouduin myös itse erään minuun ihastuneen ylenpalttisen rutistelun kohteeksi, josta en niin nauttinut, mutta mikäpä minä olen häntä moittimaan, kun itse tein muille samaa...
Luojan kiitos pikkujoulut on vain kerran vuodessa.
Ps. Oletko minkä ikäinen? Vaikutat nuorelta, alle 3-kymppiseltä. Jos näin on, ole huoleti, nuorten kännimokiin suhtaudutaan hyväksyvämmin kuin meidän keski-ikäisten, joilta odotetaan jo viisaampaa, hillittyä käytöstä...
33v. olen ja mies(uhri), työkaveri on 35v. Harvoin nautin alkoholia, jos ollenkaan, mutta nyt pysyn kaukana viinasta ja muusta.
Hei Ap. Jos et ole koskaan ennen työpaikan juhlissa kännännyt liikaa, niin se on lieventävä asianhaara. Et varmasti saa potkuja, jos pyydät nöyrästi anteeksi siltä mieheltä ja pahoittelet käytöstäsi myös esihenkilölle ja lupaat ettei tämä tule toistumaan. Se miehen käden vahingoittaminen on ilmeisesti ollut vshinko? Ja mies on ollut seurassasi koko illan? Miksei mies vältellyt sinua, jos kerran olit niin kamala? Laita heti nöyrä anteeksipyyntö hänelle tekstiviestillä.
Vierailija kirjoitti:
Pääsääntöisesti olet kai selvinpäin joten luulisi että ihmiset osaavat erottaa humalan aiheuttaman tilan ja sekoilun.
Vaikka nauttisikin alkoholia harvoin, niin ei mikään olotila oikeuta tuollaiseen ala-arvoiseen käytökseen ja sanoihin mitä ap teki. Anteeksiantamatonta! Mies on vieläpä ihastunut aapeehen, mutta tämä pilaa kaiken käyttäytymällä kuin kuriton kakara. Ap, älä ainakaan pyydä mieheltä uutta mahdollisuutta, koska loukattuasi miestä et sitä tule saamaan et ainakaan heti, jos laisinkaan. -Ohis
En ole ollut työpaikan pikkujouluissa kuin vuonna 1991 ja oli viimeinen kerta, morkkis oli kauhea, sen jälkeen en ole ollut missään pikkujouluissa, enkä mene.
Vierailija kirjoitti:
Menet heti huomenna aamusta pomon puheille, kerrot rehellisesti että mitä tapahtui ja otat vastuun tekemistäsi. Suosittelen että järjestätte keskustelutilaisuuden töissä johon tulee mukaan myös luottamusmies ja mahdollisesti työturvallisuusvaltuutettu, jos teillä sellainen töissä on. Käytte tilanteen läpi, pyydät anteeksi ja sovitte rikkoutuneiden tavaroiden korvaamisesta. Tarvittaessa ole myös yhteydessä työterveyteen, koska tuollainen käytös ei ole tavallista. Suosittelen tipatonta nyt ainakin jonkun aikaa ja ainakin seuraavissa työtapahtumissa.
Se, että ei ole syönyt ennen juomista, vaikuttaa kyllä niin, että juopuu nopeammin, mutta se ei kuitenkaan selitä täysin kohtuutonta käyttäytymistä. Normaali aikuinen osaa kontrolloida omaa alkoholinkäyttöään ja tunnistaa oman käyttäytymisensä. Käytöksesi viittaa siihen, että sinulla on itsekontrolliongelmia ja että alkoholinkäyttösi on riistäytynyt tai riistäytymässä käsistä.
Tää on varmaan ironiaa? Että oikein itse lähteä paisuttelemaan asiaa kaikille noille tahoille? Kas kun ei soittaa vielä iltapäivälehtiin ja julkaistava vielä Facebookissa video, synnintunnustus, ja anteeksipyyntö.
Vierailija kirjoitti:
Hei Ap. Jos et ole koskaan ennen työpaikan juhlissa kännännyt liikaa, niin se on lieventävä asianhaara. Et varmasti saa potkuja, jos pyydät nöyrästi anteeksi siltä mieheltä ja pahoittelet käytöstäsi myös esihenkilölle ja lupaat ettei tämä tule toistumaan. Se miehen käden vahingoittaminen on ilmeisesti ollut vshinko? Ja mies on ollut seurassasi koko illan? Miksei mies vältellyt sinua, jos kerran olit niin kamala? Laita heti nöyrä anteeksipyyntö hänelle tekstiviestillä.
Ensimmäinen ja viimeinen kännääminen kohdallani työpaikan juhlissa. Mies oli ystävällisesti yrittänyt torjua lähentelyt ja suutelun yritykset sillä varjolla ettei halua suudella humalaista naista ja oli tämän minulle sanonut, mutta en muista yhtään mitään. Mies on ollut seurassani myös siksi, kun on ollut huolissaan voinnistani ja kysellytkin sitä, mutta minä mokasin kaiken. Olen ilmeisesti kännissä vanhingossa ikään kuin kostanut miehelle torjumiset vääntämällä tämän kättä puristelemalla lujasti ja samalla tuhonnut huivin. Työkaverin sanoja lainaten kadulla huutaminen kuulosti siltä kuin olisin ollut aivan raivoissani miehelle ja täydessä kaatokännissä hoiperrellen huutanut luvattomia.
No hupsista.