NAISILLE: Miten toimia, jos joku mies seuraa epäilyttävästi syrjäisellä seudulla?
Itse jouduin eilen lähtemään illalla juoksuun kotia kohti, kun mies pimeässä kujilla seurasi selvästi, oli tyyliin 20 kohtaa missä kääntyä eri kohtaan, mutta seurasi minua ja välillä vilkuili taaksensa. Paikka oli niin syrjässä ettei siihen kellon aikaan illasta-yöstä ollut muita ihmisiä alueella.
Hyvin pelottava kokemus. Varsinkin kun lehdissä on ollut juttua siitä miehestä, joka on vuosikymmeniä naisia metsästänyt ja tehnyt hirveyksiä.
Miten te toimitte tai toimisitte, jos jossain missä ei ole muita ihmisiä, lähtee joku mies teitä seuraamaan?
Kommentit (1308)
Vierailija kirjoitti:
Tietysti on hyvä, että täällä moni sanoo kuinka "pärjäisi" tilanteessa melko hyvin. Kehutaan omia taitoja, harrastuksia ja puhumisen lahjaa. Ei siinä mitään ja hyvä niin. Useinkaan siinä ei vaan ole mitään helpottavaa tekijää. Tämän voin ihan itsekin tunnustaa. Ei minusta ole juoksemaan kovin pitkää matkaa ainakaan lujaa, eikä voimia miestä vastaan tai edes ketään kenelle oikeasti soittaa. Ei yhtään ketään. Siinä on keinot vähissä. Samoin moni voi täällä kirjoittaa kuinka tekisi niin ja näin, mutta tosi elämässä se ei vaan menekään niin. Samalla en tarkoita itseni olevan toimeton ja avuton tai halua sitä muillekaan. Asun rauhallisella alueella ja en kulje ns huonoon aikaan. Samalla en käytä alkoholia joten en kulje senkään vuoksi yöelämässä. Muuten en paljon pysty itseäni suojelemaan. On vielä näkö, että jos lasit joku nappaisi niin en näe kauas. Ehkä tämä on ikävä viesti, mutta kirjoitan myös itseeni perustuen.
No mitä tuollainen asenne auttaa? Eikö tuo enemmän lannista, jos noin uskoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran oli uhkaava tilanne, pyysin Jumalalta apua. Sen lisäksi levittäydyin ison ja voimakkaan näköiseksi, mies oli suht pienikokoinen ja tuli alamäestä. Hän kääntyi kannoillaan.
Ai niin, sen lisäksi junttimaiseen tyyliin otin puhekontaktia tullessani alas mäkeä/tai kuten olisin puhunut itsekseni. Koin tilanteessa että oli parempi mennä suoraan häntä kohti kuin viestiä pelkoa kääntymällä juoksuun.
Mitä oli puhekontaktisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä siinä mitään. Jos uskon päihittäväni juosten, juoksen. Jos en, säästän voimia tappeluun ja katselen jos ympärillä on jotain kättä pidempää. Ja psyykkaan itseni siihen tilaan, että mä oon se, jota hyökkääjän kannattaa pelätä. Olen myös päättänyt, että mieluummin tapan kuin tulen raiskatuksi. Oon lapsena kokenut aika rankkaa väkivaltaa, joten mun kipukynnys on myös aika korkea.
Etkai tosissasi kuvittele, että pärjäisit fyysisesti vahvempaa osapuolta (mies) vastaan? Tajuatko että tuollaisessa tilanteessa voi käydä hyvin huonosti?
Totta kai tajuan. Mutta tiedän myös, että taisteluhalullakin on vaikutusta. Onhan niitä sekopäänaisia, jotka on miehiä teilanneet. Oon ollut todistamassa tilannetta, jossa 160 senttisen naisen taltuttamiseen tarvittiin 3 poliisia.
Asenteeseen kuuluu se, että hyväksyn sen, että voin kuolla. Ja se tekee musta sen hullun, jolla ei ole mitään menetettävää.
Taltuttamiseen voi tarvita kolme poliisia siksi, koska poliisi miehet ei saa käyttää sellaisia otteita, jotka voi vammauttaa naisen.
Sen sijaan sellainen seuraaja, jolla on pahat mielessä niin ei niitä poliisin turvakeinoja käytä naisen taltuttamisessa.
Sun voimafantasia taitaa nyt kuulua, ettei nainen koskaan, missään olosuhteissa, voi pärjätä miehelle? Faktat on sua vastaan. Miehen tappaneita naisia on Suomen vankiloissa.
Naisella harvemmin ulkonaliikkuessa on mitään teräasetta taskussa? Ehkä olisi syytä olla linkkari.
Ongelmana se että sitä käytettään pian sinua vastaan... Siinä on one shot sitten. Mihin tuikata?
Naisen ongelma on se, että kädet ovat lyhyemmät kuin miehellä. Mies voi kaukana pysyttelemällä pitää naisen hallinnassa. Tietysti jos odottelee tarpeeksi kauan, niin voi tuikata muniin.
Pitkäkätisen suojauksen sisään voi päästä alakautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanon että oon feministilesbo. Aina jättäneet rauhaan.
Vielä parempi. Sanoo että on Hiv.
Mutta jos se on valhetta, niin naisen koko kertomusta seksuaalisesta väkivallasta pidetään epäuskottavana. Uutisjuttu löytyy.
Et kai oo tosissasi? Ettei uhkaavassa tilanteessa saa valehdella henkensä pitimiksi?
Saa valehdella, mutta tuomio tekijälle voi poistua tai lieventyä. Katsos kun tuomioistuin ajattelee, että jos valehtelet hivistä, niin valehtelet muustakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä siinä mitään. Jos uskon päihittäväni juosten, juoksen. Jos en, säästän voimia tappeluun ja katselen jos ympärillä on jotain kättä pidempää. Ja psyykkaan itseni siihen tilaan, että mä oon se, jota hyökkääjän kannattaa pelätä. Olen myös päättänyt, että mieluummin tapan kuin tulen raiskatuksi. Oon lapsena kokenut aika rankkaa väkivaltaa, joten mun kipukynnys on myös aika korkea.
Etkai tosissasi kuvittele, että pärjäisit fyysisesti vahvempaa osapuolta (mies) vastaan? Tajuatko että tuollaisessa tilanteessa voi käydä hyvin huonosti?
Totta kai tajuan. Mutta tiedän myös, että taisteluhalullakin on vaikutusta. Onhan niitä sekopäänaisia, jotka on miehiä teilanneet. Oon ollut todistamassa tilannetta, jossa 160 senttisen naisen taltuttamiseen tarvittiin 3 poliisia.
Asenteeseen kuuluu se, että hyväksyn sen, että voin kuolla. Ja se tekee musta sen hullun, jolla ei ole mitään menetettävää.
Taltuttamiseen voi tarvita kolme poliisia siksi, koska poliisi miehet ei saa käyttää sellaisia otteita, jotka voi vammauttaa naisen.
Sen sijaan sellainen seuraaja, jolla on pahat mielessä niin ei niitä poliisin turvakeinoja käytä naisen taltuttamisessa.
Sun voimafantasia taitaa nyt kuulua, ettei nainen koskaan, missään olosuhteissa, voi pärjätä miehelle? Faktat on sua vastaan. Miehen tappaneita naisia on Suomen vankiloissa.
Näin voimailulajeja harrastaneena voin kertoa ja aihepiiriin tutustuneena, että ne nais tapppajat on 99% sellaisia, jotka yllättäen iskee puukoolla selkään tyyliin.
Oikeassa elämässä fyysisessä taistelussa meidän naisten saumat on todella pienet. Parempi välttää sitä viimeiseen asti ja ennemmin paeta ja huutaa apua.
No mä kyllä olen tehnyt myös töitä heidän kanssaan. Monilla on tosi rankkaa taustaa, ovat tulleet hakatuksi ja raiskatuksi. Tuollaisten kokemusten jälkeen ihmisestä voi tulla todella sekopää, joka ei välitä mistään enää. Ja alkaa tehdä muille asioita, joita itselle on tehty.
On paljon ihmisiä joita on kaltoin kohdeltu esim hyväksikäytetty lapsena, mutta siltikään eivät vahingoita muita. Eli vaikea lapsuus ei selitä saati oikeuta vahingoittamaan muita millään tavalla.
Ei tässä nyt puhuta oikeudesta. Vaan siitä, mistä sekopäänaiset (joita on ja jotka on harvinaisia) on tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako puhelimeen jotain hälytysappia? Onko tiedossa jollain?
Tai poliisiauton pillin äänet?
Näitä appeja ainakin löytyy ilmaiseksi ihan hakusanalla police siren.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos se on valhetta, niin naisen koko kertomusta seksuaalisesta väkivallasta pidetään epäuskottavana. Uutisjuttu löytyy.
Et kai oo tosissasi? Ettei uhkaavassa tilanteessa saa valehdella henkensä pitimiksi?
Saa valehdella, mutta tuomio tekijälle voi poistua tai lieventyä. Katsos kun tuomioistuin ajattelee, että jos valehtelet hivistä, niin valehtelet muustakin.
Okei ymmärrän pointtisi, mutta samalla en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako puhelimeen jotain hälytysappia? Onko tiedossa jollain?
Tai poliisiauton pillin äänet?
Näitä appeja ainakin löytyy ilmaiseksi ihan hakusanalla police siren.
Tällanen kännyyn ja juoksemaan. Luulis seuraajan hämmentyvän.
Vierailija kirjoitti:
Aina voi kilistellä avaimia. Näin YLE opetti. Mitään pahaa ei pääse tapahtumaan, kunhan vain kilistelee avaimia.
Avainten kilisyttämisen lisäksi kannattaa myös tanssia This is my no-no-square -tanssi siinä samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti on hyvä, että täällä moni sanoo kuinka "pärjäisi" tilanteessa melko hyvin. Kehutaan omia taitoja, harrastuksia ja puhumisen lahjaa. Ei siinä mitään ja hyvä niin. Useinkaan siinä ei vaan ole mitään helpottavaa tekijää. Tämän voin ihan itsekin tunnustaa. Ei minusta ole juoksemaan kovin pitkää matkaa ainakaan lujaa, eikä voimia miestä vastaan tai edes ketään kenelle oikeasti soittaa. Ei yhtään ketään. Siinä on keinot vähissä. Samoin moni voi täällä kirjoittaa kuinka tekisi niin ja näin, mutta tosi elämässä se ei vaan menekään niin. Samalla en tarkoita itseni olevan toimeton ja avuton tai halua sitä muillekaan. Asun rauhallisella alueella ja en kulje ns huonoon aikaan. Samalla en käytä alkoholia joten en kulje senkään vuoksi yöelämässä. Muuten en paljon pysty itseäni suojelemaan. On vielä näkö, että jos lasit joku nappaisi niin en näe kauas. Ehkä tämä on ikävä viesti, mutta kirjoitan myös itseeni perustuen.
No mitä tuollainen asenne auttaa? Eikö tuo enemmän lannista, jos noin uskoo.
Mikä lie on todennäköisyys että mitään edes sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisella harvemmin ulkonaliikkuessa on mitään teräasetta taskussa? Ehkä olisi syytä olla linkkari.
Ongelmana se että sitä käytettään pian sinua vastaan... Siinä on one shot sitten. Mihin tuikata?
Naisen ongelma on se, että kädet ovat lyhyemmät kuin miehellä. Mies voi kaukana pysyttelemällä pitää naisen hallinnassa. Tietysti jos odottelee tarpeeksi kauan, niin voi tuikata muniin.
Teräasetta ei tietty kannata paljastaa ennen kuin ihan lähikontaktissa, sitten pitää vetäistä jonnekin mikä oikeasti pysäyttää tyypin niille sijoilleen. Teoriassa. Onko edes sellaista paikkaa. Vatsa?
Vierailija kirjoitti:
Kerran eräs tuntematon mies lyöttäytyi kannoille, kun olin yksin kävelemässä baarista kotiin.
Alkoi juttelemaan ja kävelemään samaa matkaa. Kysyin häneltä, missä päin asuu.
Asui aivan eri suunnalla eikä osannut sanoa mitään järkevää syytä miksi kävelee siihen suuntaan eikä kotiinsa päin.
Kehotin häntä lähtemään kotiin, mutta tämä vaan seuraa.
Pian olisi alkanut hiljaisempi ja pimeämpi katuosuus, jolla ei olisi ketään enää liikkunut ja alkoi pelottaa tämä tyyppi.
Onneksi vastaan ajoi silloin taksi matkalla keskustaan päin ja viittasin sen pysähtymään.
Sanoin miehelle, että siinä on sulle taksi ja nyt lähdet kotiin.
Vähän aikaa näytti siltä, ettei meinaa lähteä ja mietin jo itse meneväni loppumatkan taksilla, mutta onneksi äijä sitten luovutti ja lähti pois sillä taksilla.
Pitäisi koettaa kysellä, onko tällä siskoa tai vaimoa, ja jotenkin olla että hei, mehän oltiin Ritvan kanssa samassa työpaikassa vähän aikaa, voi vitsit!
Vierailija kirjoitti:
Minua miehenä pelottaa syrjäisellä kujalla lihavat naiset. Ällöttää jos sellainen alkaa koskettelee.
Satasesta vetoa että olet kirjoittanut tänne tuhat heikkolahjaista mölinää naisten perseiden kourimisesta ilman suostumusta. Nyt rehellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minua miehenä pelottaa syrjäisellä kujalla lihavat naiset. Ällöttää jos sellainen alkaa koskettelee.
Tässä esimerkki, ettei kertakaikkiaan mitään ymmärrystä toisen asemaan asettumisesta.
Puhuisin puhelimeen kovaan ääneen kuvitteelliselle tai oikealle poikaystävälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos valehtelee tekijälle muttei viranomaiselle niin eikai tuossa ole mitään ongelmaa.
Minä teen tuossa tilanteessa henkirikoksen teräaseella. Tsemppiä aloittajalle.
Vierailija kirjoitti:
Puhuisin puhelimeen kovaan ääneen kuvitteelliselle tai oikealle poikaystävälle.
"Voi rakas, voitit kultamitalin voimamieskisoista ja nyt olet autolla tulossa mua vastaan, ihanaa kulta, kohta nähdään!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä esimerkki, ettei kertakaikkiaan mitään ymmärrystä toisen asemaan asettumisesta.
Mieskö ei saa pelätä ahdistelevaa naista?
Asenteesi on huono. Harjoittele vaikka nyrkkeilysäkillä.