Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NAISILLE: Miten toimia, jos joku mies seuraa epäilyttävästi syrjäisellä seudulla?

Vierailija
10.12.2022 |

Itse jouduin eilen lähtemään illalla juoksuun kotia kohti, kun mies pimeässä kujilla seurasi selvästi, oli tyyliin 20 kohtaa missä kääntyä eri kohtaan, mutta seurasi minua ja välillä vilkuili taaksensa. Paikka oli niin syrjässä ettei siihen kellon aikaan illasta-yöstä ollut muita ihmisiä alueella.

Hyvin pelottava kokemus. Varsinkin kun lehdissä on ollut juttua siitä miehestä, joka on vuosikymmeniä naisia metsästänyt ja tehnyt hirveyksiä.

Miten te toimitte tai toimisitte, jos jossain missä ei ole muita ihmisiä, lähtee joku mies teitä seuraamaan?

Kommentit (1308)

Vierailija
121/1308 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti on hyvä, että täällä moni sanoo kuinka "pärjäisi" tilanteessa melko hyvin. Kehutaan omia taitoja, harrastuksia ja puhumisen lahjaa. Ei siinä mitään ja hyvä niin. Useinkaan siinä ei vaan ole mitään helpottavaa tekijää. Tämän voin ihan itsekin tunnustaa. Ei minusta ole juoksemaan kovin pitkää matkaa ainakaan lujaa, eikä voimia miestä vastaan tai edes ketään kenelle oikeasti soittaa. Ei yhtään ketään. Siinä on keinot vähissä. Samoin moni voi täällä kirjoittaa kuinka tekisi niin ja näin, mutta tosi elämässä se ei vaan menekään niin. Samalla en tarkoita itseni olevan toimeton ja avuton tai halua sitä muillekaan. Asun rauhallisella alueella ja en kulje ns huonoon aikaan. Samalla en käytä alkoholia joten en kulje senkään vuoksi yöelämässä. Muuten en paljon pysty itseäni suojelemaan. On vielä näkö, että jos lasit joku nappaisi niin en näe kauas. Ehkä tämä on ikävä viesti, mutta kirjoitan myös itseeni perustuen.

No mitä tuollainen asenne auttaa? Eikö tuo enemmän lannista, jos noin uskoo.

Olen realisti ja sekin auttaa ymmärtämään asiota. Ei saa kuvitella esim voimiaan väärin tai odottaa jotain ihmettä. Hyvä vaan myöntää totuus joissakin jutuissa. Mitä sekään asenne auttaa jos kuvittelen pärjääväni miehiä vastaan noin vaan. Joku kirjoitti, että hakkaa nyrkkeilysäkkiä. Taitaa olla niitä samoja kuin isäni jonka mielestä kuka vaan nainen pärjää joka tilanteessa. On sitä hokenut riittämiin. Perustan viestini myös omiin kokemuksiini. Tosin onneksi olen välttynyt niiltä oikein pahoilta jutulta.

Mä en ole välttynyt ja se on muuttanut mun psyykeen tosiaan niin, että mieluummin kuolen tai tapan ennemmin kuin koen saman vielä toisen kerran.

No mitä sinä sitten olet tehnyt puolustaaksesi itseäsi tai aiot tehdä? Onko sinulla niin paljon voimaa, että pärjäät vai mikä on keinosi? Uskon, että vaikka kirjoitat mitä niin en itse saisi vinkeistäsi apua itselleni. Näin ikävästi sanottuna. Samalla ikävää, että olet kokenut pahaa.

No mä olen treenannut eri lajeja. Ja ajattelen kyllä, että parempi on paeta, jos mahdollista. Mut jos ei voi, niin sitten selvitään miten kyetään. Pahimman jälkeen mulla on ollut pari uhkaavaa tilannetta ja silloin huomasin, että olen henkisesti nyt eri ihminen. Eli en voi tietää, mutta luulen, että voisin löytää silloin itsestäni tosi pimeän tyypin. Toivottavasti koskaan en siinä tilanteessa ole. Sua tämä ei tietenkään auta, siinä olet varmasti oikeassa.

Vierailija
122/1308 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan puhelimen ja oikeasti soitan jollekin tai ainakin teeskentelen soittavani. Ja sit pysähdyn ja käännyn sen verran että näen mitä tyyppi tekee. Useimmissa tapauksissa seuraaminen on ollut vaan mun korvien välissä tai ainakin ne kaikki tyypit on kasuaalisti kävelleet ohi.

Tai vähän riippuen missä kävelen, niin jos mahdollista, kävelen läheisimmän asuintalon pihaan.

Jos taas olen kaupungissa, niin menen jonkin rapun ovelle rapistelemaan omia avaimiani.

En kävele koskaan pimeällä puistossa tms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/1308 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensisijaisesti yrittäisin puhua puhelimeen, hakeutua ihmisten/asutuksen luo, harhauttaa ja juosta karkuun. Jos tyyppi tulisi tosi lähelle uhkaavan oloisena, huutaisin kuin riivattu. Ei mitään hentoa piipitystä, vaan sellaista täydellisen mielipuolista huutoa suoraa kurkkua. Jos tulisi iholle, yrittäisin käyttää teräasetta. 

Eikä se tarkoita, että minä olen joku hullu puukottajanainen, joka iskee viattomien miesten kimppuun. Tai etten olisi realisti ja ymmärtäisi, että todennäköisesti minä häviän. Vaste tietenkin suhteutetaan vastapuolen tekemisiin, en aio huitoa puukolla ketään, joka kävelee kolmen metrin päästä ohi eikä edes katso minuun päin. Mutta vaikka tietäisin häviäväni, niin en aio kuolla kadulle jonkun mulkvistin käsiin ilman, että edes YRITÄN puolustautua parhaani mukaan. 

Vierailija
124/1308 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin raiskaajan haastattelun, käy terapiassa taipumuksesta päästäkseen. Sanoi, ettei kyse ole uhrin ulkonäöstä tai pukeutumisesta, vaan otollista tilaisuudesta. Hankalinta olisi jossain peräkylän syrjäseudulla. Hyvin harva ottaa pyörää riesakseen baarireissulle. Sähköpotkulauta on hyvä keino pakoon pääsemiseksi kävelevää stalkkaajaa vastaan, etenkin ylämäessä.

Vierailija
125/1308 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensisijaisesti yrittäisin puhua puhelimeen, hakeutua ihmisten/asutuksen luo, harhauttaa ja juosta karkuun. Jos tyyppi tulisi tosi lähelle uhkaavan oloisena, huutaisin kuin riivattu. Ei mitään hentoa piipitystä, vaan sellaista täydellisen mielipuolista huutoa suoraa kurkkua. Jos tulisi iholle, yrittäisin käyttää teräasetta. 

Eikä se tarkoita, että minä olen joku hullu puukottajanainen, joka iskee viattomien miesten kimppuun. Tai etten olisi realisti ja ymmärtäisi, että todennäköisesti minä häviän. Vaste tietenkin suhteutetaan vastapuolen tekemisiin, en aio huitoa puukolla ketään, joka kävelee kolmen metrin päästä ohi eikä edes katso minuun päin. Mutta vaikka tietäisin häviäväni, niin en aio kuolla kadulle jonkun mulkvistin käsiin ilman, että edes YRITÄN puolustautua parhaani mukaan. 

Tämä on se pointti!

Vierailija
126/1308 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti on hyvä, että täällä moni sanoo kuinka "pärjäisi" tilanteessa melko hyvin. Kehutaan omia taitoja, harrastuksia ja puhumisen lahjaa. Ei siinä mitään ja hyvä niin. Useinkaan siinä ei vaan ole mitään helpottavaa tekijää. Tämän voin ihan itsekin tunnustaa. Ei minusta ole juoksemaan kovin pitkää matkaa ainakaan lujaa, eikä voimia miestä vastaan tai edes ketään kenelle oikeasti soittaa. Ei yhtään ketään. Siinä on keinot vähissä. Samoin moni voi täällä kirjoittaa kuinka tekisi niin ja näin, mutta tosi elämässä se ei vaan menekään niin. Samalla en tarkoita itseni olevan toimeton ja avuton tai halua sitä muillekaan. Asun rauhallisella alueella ja en kulje ns huonoon aikaan. Samalla en käytä alkoholia joten en kulje senkään vuoksi yöelämässä. Muuten en paljon pysty itseäni suojelemaan. On vielä näkö, että jos lasit joku nappaisi niin en näe kauas. Ehkä tämä on ikävä viesti, mutta kirjoitan myös itseeni perustuen.

Lopulta kyse on tuurista, sattumasta. Vahvinkin voi saada puukosta. Vaikka mitä olis treenannut, ei voi satavarmasti tietää miten käy esim jos hyökkääjiä on monta.

Hätätilanteessa voi soittaa 112.

Vierailija
127/1308 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä siinä mitään. Jos uskon päihittäväni juosten, juoksen. Jos en, säästän voimia tappeluun ja katselen jos ympärillä on jotain kättä pidempää. Ja psyykkaan itseni siihen tilaan, että mä oon se, jota hyökkääjän kannattaa pelätä. Olen myös päättänyt, että mieluummin tapan kuin tulen raiskatuksi. Oon lapsena kokenut aika rankkaa väkivaltaa, joten mun kipukynnys on myös aika korkea.

Etkai tosissasi kuvittele, että pärjäisit fyysisesti vahvempaa osapuolta (mies) vastaan? Tajuatko että tuollaisessa tilanteessa voi käydä hyvin huonosti?

Totta kai tajuan. Mutta tiedän myös, että taisteluhalullakin on vaikutusta. Onhan niitä sekopäänaisia, jotka on miehiä teilanneet. Oon ollut todistamassa tilannetta, jossa 160 senttisen naisen taltuttamiseen tarvittiin 3 poliisia.

Asenteeseen kuuluu se, että hyväksyn sen, että voin kuolla. Ja se tekee musta sen hullun, jolla ei ole mitään menetettävää.

Taltuttamiseen voi tarvita kolme poliisia siksi, koska poliisi miehet ei saa käyttää sellaisia otteita, jotka voi vammauttaa naisen.

Sen sijaan sellainen seuraaja, jolla on pahat mielessä niin ei niitä poliisin turvakeinoja käytä naisen taltuttamisessa.

Sun voimafantasia taitaa nyt kuulua, ettei nainen koskaan, missään olosuhteissa, voi pärjätä miehelle? Faktat on sua vastaan. Miehen tappaneita naisia on Suomen vankiloissa.

Naisella harvemmin ulkonaliikkuessa on mitään teräasetta taskussa? Ehkä olisi syytä olla linkkari.

Ongelmana se että sitä käytettään pian sinua vastaan... Siinä on one shot sitten. Mihin tuikata?

Naisen ongelma on se, että kädet ovat lyhyemmät kuin miehellä. Mies voi kaukana pysyttelemällä pitää naisen hallinnassa. Tietysti jos odottelee tarpeeksi kauan, niin voi tuikata muniin.

Teräasetta ei tietty kannata paljastaa ennen kuin ihan lähikontaktissa, sitten pitää vetäistä jonnekin mikä oikeasti pysäyttää tyypin niille sijoilleen. Teoriassa. Onko edes sellaista paikkaa. Vatsa?

.Jokaisella on teräase suussa eli hampaat.

Vierailija
128/1308 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopulta kyse on tuurista, sattumasta. Vahvinkin voi saada puukosta. Vaikka mitä olis treenannut, ei voi satavarmasti tietää miten käy esim jos hyökkääjiä on monta.

Hätätilanteessa voi soittaa 112.

Kuka täällä väittää, että olisi satavarmuus? Ei kukaan. Mikään ei ole varmaa. Silti on parempi yrittää parhaansa.

Vierailija
129/1308 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin juosemaan

Vierailija
130/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

suo, kuokka ja Justiina kirjoitti:

Käännyn, otan katsekontaktin ja kysyn miksi se seuraa minua? Jos sen vastaus ei miellytä, annan tyypille tasan 2 vaihtoehtoa:

- Käänny heti toiseen suuntaan, tai saat maistaa mun "Hello Kitty"- nyrkkiraudasta!

https://images.app.goo.gl/EMv13RdJkAcJorys6

Laiton uhkaus.

Vierailija
131/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa soittaa aina hätäkeskukseen kun näkee miehen. Tilastojen mukaan oma mies on potentiaalisin pahoinpitelijä. joten puhelimet laulamaan...

Vierailija
132/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä siinä mitään. Jos uskon päihittäväni juosten, juoksen. Jos en, säästän voimia tappeluun ja katselen jos ympärillä on jotain kättä pidempää. Ja psyykkaan itseni siihen tilaan, että mä oon se, jota hyökkääjän kannattaa pelätä. Olen myös päättänyt, että mieluummin tapan kuin tulen raiskatuksi. Oon lapsena kokenut aika rankkaa väkivaltaa, joten mun kipukynnys on myös aika korkea.

Etkai tosissasi kuvittele, että pärjäisit fyysisesti vahvempaa osapuolta (mies) vastaan? Tajuatko että tuollaisessa tilanteessa voi käydä hyvin huonosti?

Ei nainen miestä kovin helposti voit. Mutta on paljon tapauksia missä mies on luovuttanut juuri siksi, että nainen on pistänyt niin kovasti vastaan. Pitää tosin toivoa, että se jokaa hyökkää kimppuun olettaa vain pientä vastarintaa, eikä sen rajumpaa mekastusta siltä naiselta...

Jos joku kävisi kiinni, niin kyllä minäkin miellumin panisin vastaan, kuin jäisin vaan avuttomana makaamaan, vaikka pienenä ja lyhyenä en kyllä voita ketään.

Vierailija
133/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitan kaverille.

Olen kerran naisena nähnyt tällaisen tilanteen kadulla ratin takaa, mies oikein vaanimalla seurasi humalaista naista kadulla. Olin kavereille kuskina, odotin kavereita baarista autossa. Avasin auton oven, sanoin että toi äijä seuraa sua, hyppää kyytiin vien sut vähän matkaa kauemmas. Äijä juoksi hetken auton perässä ja nainen tajusi vasta silloin tilanteen. Nainen asui niin lähellä että ajoin hänet kotipihaan asti. Kiitteli minkä humalaltaan jaksoi.

Auttakaa naiset toisianne.

Se nainen oli pudottanut jotain ja se tyyppi halus palauttaa sen? Eihän mitenkään muuten selity se, että oikein juoksi auton perässä. :D Tai ehkä se oli sitten sun mielikuvitus.

Jos tuollainen tilanne on, niin todellakin "uhri" viedään himaan saakka, eikä mihinkään vähän kauemmas.

Vierailija
134/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nainen miestä kovin helposti voit. Mutta on paljon tapauksia missä mies on luovuttanut juuri siksi, että nainen on pistänyt niin kovasti vastaan. Pitää tosin toivoa, että se jokaa hyökkää kimppuun olettaa vain pientä vastarintaa, eikä sen rajumpaa mekastusta siltä naiselta...

Jos joku kävisi kiinni, niin kyllä minäkin miellumin panisin vastaan, kuin jäisin vaan avuttomana makaamaan, vaikka pienenä ja lyhyenä en kyllä voita ketään.

Se ei aina ole valinta. Lamaantuminen on totisinta totta joillakin ihmisillä. Eivät pysty liikkumaan. Tämän takiahan lakikin muutettiin, että se ei ole suostumus seksiin jos ei pysty puolustautumaan mitenkään.

Vierailija
135/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi juoksin.

Vierailija
136/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan jollekin. Mieluiten miespuoliselle henkilölle ja kaiutin päällä. Kävelen vähän ripeämmin. Yhtä tyyppiä jouduin menemään piiloon, kun odotin junaa. Huomasin, että vähän ajan päästä sama kaveri yritti raahata autoonsa toista naista. Siinä vaiheessa tulin esiin piilostani ja aloin huutamaan naiselle, että varo sitä, se yrittää napata sut autoonsa ja luultavasti r**skata. Nainen rimpuili tyypin otteesta pois, ja jotenkin me onnistuttiin yhdessä olemaan riittävän uhkaavia, että mies häipyi.

Vierailija
137/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele. Kuka tahansa keskivertomies tinttaa naisen kuin naisen teho-osastolle ihan hetkessä. Ainoa kysymys himmaako mies vai ei. Jos on oikeasti pahat mielessä henkilöllä niin naiselle ei jää pienintäkään mahdollisuutta.

Toisin kuin naisilla - miehillä on AINA keskenään väkivallan uhka länsä. Jokaisella miehellä on se punainen viiva jonka ylittäessä nyrkit paukkuu, ja yleensä tästä tulee keskinäinen kunnioitus miesten välillä kun kumpikin koittaa vältellä sitä yhteenottoa. Naiset vain sivaltelevat suullaan toisiaan :)

Vierailija
138/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä syrjäysellä seudulla on 20 kohtaa, joista kääntyä? eikös syrjäisillä seuduilla ole ainakin 5km seuraavaan risteykseen?

Vierailija
139/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tuohon nykyään joku pilleri löytyy, joka vähentää vainoharhaisuutta

Vierailija
140/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitan kaverille.

Olen kerran naisena nähnyt tällaisen tilanteen kadulla ratin takaa, mies oikein vaanimalla seurasi humalaista naista kadulla. Olin kavereille kuskina, odotin kavereita baarista autossa. Avasin auton oven, sanoin että toi äijä seuraa sua, hyppää kyytiin vien sut vähän matkaa kauemmas. Äijä juoksi hetken auton perässä ja nainen tajusi vasta silloin tilanteen. Nainen asui niin lähellä että ajoin hänet kotipihaan asti. Kiitteli minkä humalaltaan jaksoi.

Auttakaa naiset toisianne.

Toimit todella hienosti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi