Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NAISILLE: Miten toimia, jos joku mies seuraa epäilyttävästi syrjäisellä seudulla?

Vierailija
10.12.2022 |

Itse jouduin eilen lähtemään illalla juoksuun kotia kohti, kun mies pimeässä kujilla seurasi selvästi, oli tyyliin 20 kohtaa missä kääntyä eri kohtaan, mutta seurasi minua ja välillä vilkuili taaksensa. Paikka oli niin syrjässä ettei siihen kellon aikaan illasta-yöstä ollut muita ihmisiä alueella.

Hyvin pelottava kokemus. Varsinkin kun lehdissä on ollut juttua siitä miehestä, joka on vuosikymmeniä naisia metsästänyt ja tehnyt hirveyksiä.

Miten te toimitte tai toimisitte, jos jossain missä ei ole muita ihmisiä, lähtee joku mies teitä seuraamaan?

Kommentit (1308)

Vierailija
101/1308 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua miehenä pelottaa syrjäisellä kujalla lihavat naiset. Ällöttää jos sellainen alkaa koskettelee.

Tässä esimerkki, ettei kertakaikkiaan mitään ymmärrystä toisen asemaan asettumisesta.

Mieskö ei saa pelätä ahdistelevaa naista?

Huomasitko että tämä on aikuisten keskustelu, kerrankin. Mene pois.

Vierailija
102/1308 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran oli uhkaava tilanne, pyysin Jumalalta apua. Sen lisäksi levittäydyin ison ja voimakkaan näköiseksi, mies oli suht pienikokoinen ja tuli alamäestä. Hän kääntyi kannoillaan.  

Ai niin, sen lisäksi junttimaiseen tyyliin otin puhekontaktia tullessani alas mäkeä/tai kuten olisin puhunut itsekseni.  Koin tilanteessa että  oli parempi mennä suoraan häntä kohti kuin viestiä pelkoa kääntymällä juoksuun.

Mitä oli puhekontaktisi?

Ei mitään "oikeaa" :) Ovatko raiskarimiehet niin yksinäisiä, että kun joku nainen puhuu heille vaikka siansaksaa, se pehmittää katkeran kovan sydämen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1308 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen tuossa tilanteessa henkirikoksen teräaseella. Tsemppiä aloittajalle.

Sitten käy ilmi että mies oli menossa paikalliseen postiin viemään joululahjapakettia vanhalle mummolleen. Nyt mummon villapaita on verisenä todistusaineistohyllyllä.

Vierailija
104/1308 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pelottaa, niin soita jollekin tutulle tai sukulaiselle, harva sekopää tulee iholle jos on puhelimessa. Käytin tätä konstia itse 42-kiloisena teininä aika paljon kun tuli kuljettua monesti iltaisin vähän epämääräisillä seuduilla harrastuksista tai asemalta kotiin.

Yleensä riittää, kun jatkaa normaalisti matkaansa eikä arastele. Suurin osa näistä yksikseen seurailevista etsii pelokkaita ja epävarmoja "uhreikseen".

Väittäisin, että suurin osa naisten takana kulkevista miehistä on vain menossa jonnekin.

Niin väittäisin minäkin, mutta se ei paljoa lohduta siinä tilanteessa kun joku hullu oikeasti lähtee seuraamaan pahat mielessä. Vaikka se onkin paljon epätodennäköisempää kuin se, että mies nyt vaan sattuu kulkemaan samaa reittiä, niin jonkun kohdalle se silti aina sattuu.

Vierailija
105/1308 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen tuossa tilanteessa henkirikoksen teräaseella. Tsemppiä aloittajalle.

Sitten käy ilmi että mies oli menossa paikalliseen postiin viemään joululahjapakettia vanhalle mummolleen. Nyt mummon villapaita on verisenä todistusaineistohyllyllä.

Ei saa nauraa, mutta noinkin voi käydä 😁

Vierailija
106/1308 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä siinä mitään. Jos uskon päihittäväni juosten, juoksen. Jos en, säästän voimia tappeluun ja katselen jos ympärillä on jotain kättä pidempää. Ja psyykkaan itseni siihen tilaan, että mä oon se, jota hyökkääjän kannattaa pelätä. Olen myös päättänyt, että mieluummin tapan kuin tulen raiskatuksi. Oon lapsena kokenut aika rankkaa väkivaltaa, joten mun kipukynnys on myös aika korkea.

Etkai tosissasi kuvittele, että pärjäisit fyysisesti vahvempaa osapuolta (mies) vastaan? Tajuatko että tuollaisessa tilanteessa voi käydä hyvin huonosti?

Totta kai tajuan. Mutta tiedän myös, että taisteluhalullakin on vaikutusta. Onhan niitä sekopäänaisia, jotka on miehiä teilanneet. Oon ollut todistamassa tilannetta, jossa 160 senttisen naisen taltuttamiseen tarvittiin 3 poliisia.

Asenteeseen kuuluu se, että hyväksyn sen, että voin kuolla. Ja se tekee musta sen hullun, jolla ei ole mitään menetettävää.

Taltuttamiseen voi tarvita kolme poliisia siksi, koska poliisi miehet ei saa käyttää sellaisia otteita, jotka voi vammauttaa naisen.

Sen sijaan sellainen seuraaja, jolla on pahat mielessä niin ei niitä poliisin turvakeinoja käytä naisen taltuttamisessa.

Sun voimafantasia taitaa nyt kuulua, ettei nainen koskaan, missään olosuhteissa, voi pärjätä miehelle? Faktat on sua vastaan. Miehen tappaneita naisia on Suomen vankiloissa.

Naisella harvemmin ulkonaliikkuessa on mitään teräasetta taskussa? Ehkä olisi syytä olla linkkari.

Ongelmana se että sitä käytettään pian sinua vastaan... Siinä on one shot sitten. Mihin tuikata?

Naisen ongelma on se, että kädet ovat lyhyemmät kuin miehellä. Mies voi kaukana pysyttelemällä pitää naisen hallinnassa. Tietysti jos odottelee tarpeeksi kauan, niin voi tuikata muniin.

Teräasetta ei tietty kannata paljastaa ennen kuin ihan lähikontaktissa, sitten pitää vetäistä jonnekin mikä oikeasti pysäyttää tyypin niille sijoilleen. Teoriassa. Onko edes sellaista paikkaa. Vatsa?

Vatsahan se. Ja monta nopeaa tikkausta. Tai sitten alkakulmasta kaulaan. Mut oikeasti olisi pitänyt myös harjoitella tikkaamista esim. sian tuhoon, että osaisi iskeä oikein (ranteen asento ym).

Mutta en nyt kannusta ketään tähän.

Vierailija
107/1308 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen harrastanut judoa 6-vuotiaasta asti. Kannattaa tulla kokeilemaan, miten käy lajia taitamattoman miehen ja 32 vuotta harrastaneen naisen välisessä katutappelussa. Itseänikin ihan aidosti kiinnostaisi tietää.

Judo on käytännössä vitsi itsepuolustusharrastus mahdollisuuksien joukossa. Voin kertoa, että et tulisi vahvalle miehelle pärjäämään, vaikka olisit koko elämäsi judoa harrastanut. Olen sen monta kertaa nähnyt, kun mies on naisen löylyttänyt sivusta.

Minä löisin vetoa 32 vuotta judoa harrastaneen naisen puolesta. Kun UFC alkoi niin BJJ-miehet voittivat kaikki, ja laji perustuu hyvin pitkälle judoon. Yleensäkin laji jossa otellaan täydellä voimalla, oli se paini- tai lyönti/potkulaji, antaa ison edun.

Vierailija
108/1308 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi käytännön vinkki on myös se, että kävelemisen sijaan on parempi valita pyörällä ajaminen.  Käveleminen tekee naiset helpommin hitaiksi kohteiksi, pyörällä ajavaa on vaikeampi seurata taikka käydä kimppuun. On tapauksia joissa pyöräilijänkin kimppuun on käyty, mutta harvemmin.

Vuosikymmenten kartoitus, tosin vain oma kokemus käveleminen vs pyöräileminen. Kun olen liikkunut pyörällä, ei ole käynyt seuraamisia eikä epämääräisyyksiä. Kun olen pyörän sijaan kävellyt, niin on muutamaankin kertaan ollut epämääräistä kokemusta miesten taholta. 

Tällä seudulla oli varoitettu naisia seurailevasta hiipparimiehestä. No, koska asun täällä niin jouduin kuitenkin käymään ruokakaupassa ja liikkumaan alueella normaaliin tyyliin. Niinpä sitten kun olin matkalla kotiin kävellen (juuri sillä kertaa en ottanut pyörää, lyhyt reitti) yhtäkkiä huomasin, että sivutieltä tuli kohti mies ja juuri sillä hetkellä ympärillä ei ollut muita ihmisiä (seutu on vilkasta). No tämä mies tuli suoraan kävelemään ihan viereen ja alkoi puhua ja tuijottaa. Tunnistin että on alueella sanottu hiippari, yksi stalkattu nainen oli kuvaillut miestä ja meni yksiin yksityiskohdatkin. Samalla kuitenkin huomasin että tämä hiippari on ns kehityksessä oikeasti jälkeenjäänyt eikä tajua asioita, hänellä oli myös fyysisesti semmoista piirrettä, vaikka olikin pitkä mies.

Otin tilanteen lukemisen täysin käyttöön, muutin alun 😱pelokkaan suhtautumiseni 🤶🏻 Äiti-suhtautumiseksi ja sanoin hänelle, että hyvänen aika sullahan on takki auki ja täällä on pakkasta, kuule tämä on aivan epämääräistä aluetta täällä, ei kannata täällä lenkkeillä ollenkaan, pakkassäällä, nyt menet pian 👉 kotiin. Hän kysyi missä asun (hän on jäänyt aimpaa naista seuraamaan ja sitten käy oven takana jne), sanoin ettei sellaisia kerrota tuntemattomille, että älä sinäkään vaan kerro ja nyt kipin kapin kotiin, nopeasti, kiire on pakkassäällä.

Hän lähti takaisin sinne, mistä suunnasta oli tullut, hän oli jo kertonut missä itse asui ja se ei ollut tällä seudulla, josta sanoinkin että tänne nyt ei tosiaan kannata tulla kävelemään kun on epämääräistä aluettta. Hehhe. 

Tällainen linja toimi hyvin. Koska hän ei ollut ihan aikuisten kirjoissa henkisesti ja ihmettelin mielessäni, missä on hänen avustajansa/huoltajansa. 

Mylhemmin sain selville, että hänen avustajaan tai vastaavaan oli saatu yhteys ja ilmoitettu miehen stalkkaamisharrastuksesta, että varmaan selittivät asiat sitten niin, että ei saa niin tehdä. 

Tärkeintä jälleen älä panikoidu liikaa vaan lue tilannetta, pelon sijaan prosessoi hommaa. 

Vierailija
109/1308 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä siinä mitään. Jos uskon päihittäväni juosten, juoksen. Jos en, säästän voimia tappeluun ja katselen jos ympärillä on jotain kättä pidempää. Ja psyykkaan itseni siihen tilaan, että mä oon se, jota hyökkääjän kannattaa pelätä. Olen myös päättänyt, että mieluummin tapan kuin tulen raiskatuksi. Oon lapsena kokenut aika rankkaa väkivaltaa, joten mun kipukynnys on myös aika korkea.

Etkai tosissasi kuvittele, että pärjäisit fyysisesti vahvempaa osapuolta (mies) vastaan? Tajuatko että tuollaisessa tilanteessa voi käydä hyvin huonosti?

Totta kai tajuan. Mutta tiedän myös, että taisteluhalullakin on vaikutusta. Onhan niitä sekopäänaisia, jotka on miehiä teilanneet. Oon ollut todistamassa tilannetta, jossa 160 senttisen naisen taltuttamiseen tarvittiin 3 poliisia.

Asenteeseen kuuluu se, että hyväksyn sen, että voin kuolla. Ja se tekee musta sen hullun, jolla ei ole mitään menetettävää.

Taltuttamiseen voi tarvita kolme poliisia siksi, koska poliisi miehet ei saa käyttää sellaisia otteita, jotka voi vammauttaa naisen.

Sen sijaan sellainen seuraaja, jolla on pahat mielessä niin ei niitä poliisin turvakeinoja käytä naisen taltuttamisessa.

Sun voimafantasia taitaa nyt kuulua, ettei nainen koskaan, missään olosuhteissa, voi pärjätä miehelle? Faktat on sua vastaan. Miehen tappaneita naisia on Suomen vankiloissa.

Naisella harvemmin ulkonaliikkuessa on mitään teräasetta taskussa? Ehkä olisi syytä olla linkkari.

Ongelmana se että sitä käytettään pian sinua vastaan... Siinä on one shot sitten. Mihin tuikata?

Naisen ongelma on se, että kädet ovat lyhyemmät kuin miehellä. Mies voi kaukana pysyttelemällä pitää naisen hallinnassa. Tietysti jos odottelee tarpeeksi kauan, niin voi tuikata muniin.

Teräasetta ei tietty kannata paljastaa ennen kuin ihan lähikontaktissa, sitten pitää vetäistä jonnekin mikä oikeasti pysäyttää tyypin niille sijoilleen. Teoriassa. Onko edes sellaista paikkaa. Vatsa?

Vatsahan se. Ja monta nopeaa tikkausta. Tai sitten alkakulmasta kaulaan. Mut oikeasti olisi pitänyt myös harjoitella tikkaamista esim. sian tuhoon, että osaisi iskeä oikein (ranteen asento ym).

Siis sian RUHOON.

Vierailija
110/1308 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti on hyvä, että täällä moni sanoo kuinka "pärjäisi" tilanteessa melko hyvin. Kehutaan omia taitoja, harrastuksia ja puhumisen lahjaa. Ei siinä mitään ja hyvä niin. Useinkaan siinä ei vaan ole mitään helpottavaa tekijää. Tämän voin ihan itsekin tunnustaa. Ei minusta ole juoksemaan kovin pitkää matkaa ainakaan lujaa, eikä voimia miestä vastaan tai edes ketään kenelle oikeasti soittaa. Ei yhtään ketään. Siinä on keinot vähissä. Samoin moni voi täällä kirjoittaa kuinka tekisi niin ja näin, mutta tosi elämässä se ei vaan menekään niin. Samalla en tarkoita itseni olevan toimeton ja avuton tai halua sitä muillekaan. Asun rauhallisella alueella ja en kulje ns huonoon aikaan. Samalla en käytä alkoholia joten en kulje senkään vuoksi yöelämässä. Muuten en paljon pysty itseäni suojelemaan. On vielä näkö, että jos lasit joku nappaisi niin en näe kauas. Ehkä tämä on ikävä viesti, mutta kirjoitan myös itseeni perustuen.

No mitä tuollainen asenne auttaa? Eikö tuo enemmän lannista, jos noin uskoo.

Olen realisti ja sekin auttaa ymmärtämään asiota. Ei saa kuvitella esim voimiaan väärin tai odottaa jotain ihmettä. Hyvä vaan myöntää totuus joissakin jutuissa. Mitä sekään asenne auttaa jos kuvittelen pärjääväni miehiä vastaan noin vaan. Joku kirjoitti, että hakkaa nyrkkeilysäkkiä. Taitaa olla niitä samoja kuin isäni jonka mielestä kuka vaan nainen pärjää joka tilanteessa. On sitä hokenut riittämiin. Perustan viestini myös omiin kokemuksiini. Tosin onneksi olen välttynyt niiltä oikein pahoilta jutulta.

Vierailija
111/1308 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 155 senttinen nainen ja asuin 2010-luvun alussa Helsingin Kontulassa, josta pari kaveriani muutti niihin aikoihin pois, koska heitä seurattiin ja häirittiin. Mua ei ikinä seurattu, vaikka kuljin vuoden ajan myöhäisiltaisin ostarin yli metrolta kämpille. 

Tuuria varmaan myös mukana, mutta käytin julkisilla paikoilla sellaista kävelytyyliä, jossa keho nojaa lieveästi eteenpäin, hartiat leveinä ja kädet vähän ylileveinä sivuilla, jopa. Vähän kuin tappeluun valmistautuessa. Katse eteenpäin, ei sivuille tai muihin ihmisiin, mutta samaan aikaan huomio sivunäössä, mitä kukin tekee ympärillä jne. Kun ihminen (mies, miehiä) tulee vastaan jo kaukaa, niin asentoa vähän leveämmäksi. Asennon levityksen kun tekee jo tarpeeksi kaukaa, se toinen väistää. Uskon että alitajuisesti reagoi siihen että näytän olevan valmis tappelemaan mutta omissa mietteissä, ei kannata häiritä, vaikka jos järjellä aattelis, niin en olis yhtään uhkaava tai tarttis väistää. Siis uskon että miehet reagoi kaukaa tiedostamatta siihen asentoon ennen sitä tietoa, että pieni nainen tuossa.  Rankkaa tuon tyylin pitäminen oli, enää en jaksaisi ja onneksi asun nyt turvallisemmalla alueella.

Vaikutuksensa silläkin, että pukeutumiseni on suomalaisen käytännöllinen, ei tippaakaan naisellinen ja samoin olemus aika epänaisellinen. En tartu sellaisten huomioon, jotka haluaa nimenomaan jotain NAISTENhäirintäkicksejä. Sitten joskus kun on vähän femmempi olemus kerran vuodessa, niin on julkisella paikalla heti joku äijjä henkilökohtaiseen tilaani jollain tekosyyllä tunkemassa. Eli vaikka sanotaaan, että pukeutuminen ei vaikuta, niin kyllä mun kokemuksen mukaan vaan. 

Vierailija
112/1308 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti on hyvä, että täällä moni sanoo kuinka "pärjäisi" tilanteessa melko hyvin. Kehutaan omia taitoja, harrastuksia ja puhumisen lahjaa. Ei siinä mitään ja hyvä niin. Useinkaan siinä ei vaan ole mitään helpottavaa tekijää. Tämän voin ihan itsekin tunnustaa. Ei minusta ole juoksemaan kovin pitkää matkaa ainakaan lujaa, eikä voimia miestä vastaan tai edes ketään kenelle oikeasti soittaa. Ei yhtään ketään. Siinä on keinot vähissä. Samoin moni voi täällä kirjoittaa kuinka tekisi niin ja näin, mutta tosi elämässä se ei vaan menekään niin. Samalla en tarkoita itseni olevan toimeton ja avuton tai halua sitä muillekaan. Asun rauhallisella alueella ja en kulje ns huonoon aikaan. Samalla en käytä alkoholia joten en kulje senkään vuoksi yöelämässä. Muuten en paljon pysty itseäni suojelemaan. On vielä näkö, että jos lasit joku nappaisi niin en näe kauas. Ehkä tämä on ikävä viesti, mutta kirjoitan myös itseeni perustuen.

Olen realisti ja sekin auttaa ymmärtämään asiota. Ei saa kuvitella esim voimiaan väärin tai odottaa jotain ihmettä. Hyvä vaan myöntää totuus joissakin jutuissa. Mitä sekään asenne auttaa jos kuvittelen pärjääväni miehiä vastaan noin vaan. Joku kirjoitti, että hakkaa nyrkkeilysäkkiä. Taitaa olla niitä samoja kuin isäni jonka mielestä kuka vaan nainen pärjää joka tilanteessa. On sitä hokenut riittämiin. Perustan viestini myös omiin kokemuksiini. Tosin onneksi olen välttynyt niiltä oikein pahoilta jutulta.

Mä en ole välttynyt ja se on muuttanut mun psyykeen tosiaan niin, että mieluummin kuolen tai tapan ennemmin kuin koen saman vielä toisen kerran.

Vierailija
113/1308 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tällainen turvahälytin. Hintaakin vain 20€ niin ei siinä korkealta putoa.

https://www.clasohlson.com/fi/p/36-6002?utm_source=google&utm_medium=or…

Vierailija
114/1308 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin voimailulajeja harrastaneena voin kertoa ja aihepiiriin tutustuneena, että ne nais tapppajat on 99% sellaisia, jotka yllättäen iskee puukoolla selkään tyyliin.

Oikeassa elämässä fyysisessä taistelussa meidän naisten saumat on todella pienet. Parempi välttää sitä viimeiseen asti ja ennemmin paeta ja huutaa apua.

No mä kyllä olen tehnyt myös töitä heidän kanssaan. Monilla on tosi rankkaa taustaa, ovat tulleet hakatuksi ja raiskatuksi. Tuollaisten kokemusten jälkeen ihmisestä voi tulla todella sekopää, joka ei välitä mistään enää. Ja alkaa tehdä muille asioita, joita itselle on tehty.

On paljon ihmisiä joita on kaltoin kohdeltu esim hyväksikäytetty lapsena, mutta siltikään eivät vahingoita muita. Eli vaikea lapsuus ei selitä saati oikeuta vahingoittamaan muita millään tavalla.

Tässä on tärkeä asia tajuta (tiedän työni puolesta):

Yksikään tapaus ei ole samanlainen.

Kaikista hirveän lapsuuden kokeneista ei tule rikollisia tekojen toistajia (monilla on joku suojeleva asia ollut, joka on ollut jotain hyvää siellä joukossa mikä on pelastanut tulevaisuuden), mutta kaikilla näitä hirveyksiä tekevillä on karmea lapsuus. Satoja tapauksia olen työssäni tutkinut.

Ja aiheeseen liittyen: parasta juosta kuin kuvitella, että tosi tilanteessa päihittää sen miehen, jos sillä on pahat mielessä.

Vierailija
115/1308 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuikkaisi randomina miestä munille joka voi olla ihan viaton kävelijä niin siinä vaiheessa todennäköiseesti varmasti joutuu itsekkin vakavalla tavalla uhriksi. Miestä ei voisi enempää provosoida.

Vierailija
116/1308 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sian RUHOON.

Pitääkö tässä kohta alkaa pelkäämään naisia iltaisin kadulla, kun ei tiedä milloin alkaavat yhtäkkiä tikkaamaan puukolla.

KYLLÄ!!! Aina pitää vähintään 3 metrin väli pitää, mielellään vaihtaa puolta kadulla jos voi. 

Vierailija
117/1308 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin voimailulajeja harrastaneena voin kertoa ja aihepiiriin tutustuneena, että ne nais tapppajat on 99% sellaisia, jotka yllättäen iskee puukoolla selkään tyyliin.

Oikeassa elämässä fyysisessä taistelussa meidän naisten saumat on todella pienet. Parempi välttää sitä viimeiseen asti ja ennemmin paeta ja huutaa apua.

No mä kyllä olen tehnyt myös töitä heidän kanssaan. Monilla on tosi rankkaa taustaa, ovat tulleet hakatuksi ja raiskatuksi. Tuollaisten kokemusten jälkeen ihmisestä voi tulla todella sekopää, joka ei välitä mistään enää. Ja alkaa tehdä muille asioita, joita itselle on tehty.

On paljon ihmisiä joita on kaltoin kohdeltu esim hyväksikäytetty lapsena, mutta siltikään eivät vahingoita muita. Eli vaikea lapsuus ei selitä saati oikeuta vahingoittamaan muita millään tavalla.

Tässä on tärkeä asia tajuta (tiedän työni puolesta):

Yksikään tapaus ei ole samanlainen.

Kaikista hirveän lapsuuden kokeneista ei tule rikollisia tekojen toistajia (monilla on joku suojeleva asia ollut, joka on ollut jotain hyvää siellä joukossa mikä on pelastanut tulevaisuuden), mutta kaikilla näitä hirveyksiä tekevillä on karmea lapsuus. Satoja tapauksia olen työssäni tutkinut.

Ja aiheeseen liittyen: parasta juosta kuin kuvitella, että tosi tilanteessa päihittää sen miehen, jos sillä on pahat mielessä.

Entä jos tietää olevansa hidas juoksija?

Vierailija
118/1308 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on seurattu 500 000 asukkaan kaupungissa Keski-Euroopassa. Oli sunnuntai-maanantai-yö, joten julkinen liikenne lakkasi kulkemasta aikaisemmin kuin normaalisti, ja siksi jouduin kävelemään. Kadut olivat tyhjät, ja kiinnitin huomiota siihen että joku kävelee samaan suuntaan samaa vauhtia. Testatakseni seuraako hän todella, ylitin kadun ja hän teki saman.

Otin avaimet laukusta valmiiksi käteen, kävelin muina miehinä ja kun asuintaloni portille oli enää noin pieni matka, säntäsin juoksuun. Seuraaja ryntäsi perääni. Sain onneksi avattua portin ensi yrittämällä ja sain sen vedettyä kiinni seuraajan naaman edestä. Tyyppi jäi huutamaan portin taakse.

Vierailija
119/1308 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole välttynyt ja se on muuttanut mun psyykeen tosiaan niin, että mieluummin kuolen tai tapan ennemmin kuin koen saman vielä toisen kerran.

No mitä sinä sitten olet tehnyt puolustaaksesi itseäsi tai aiot tehdä? Onko sinulla niin paljon voimaa, että pärjäät vai mikä on keinosi? Uskon, että vaikka kirjoitat mitä niin en itse saisi vinkeistäsi apua itselleni. Näin ikävästi sanottuna. Samalla ikävää, että olet kokenut pahaa.

Vierailija
120/1308 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi käytännön vinkki on myös se, että kävelemisen sijaan on parempi valita pyörällä ajaminen.  Käveleminen tekee naiset helpommin hitaiksi kohteiksi, pyörällä ajavaa on vaikeampi seurata taikka käydä kimppuun. On tapauksia joissa pyöräilijänkin kimppuun on käyty, mutta harvemmin.

Vuosikymmenten kartoitus, tosin vain oma kokemus käveleminen vs pyöräileminen. Kun olen liikkunut pyörällä, ei ole käynyt seuraamisia eikä epämääräisyyksiä. Kun olen pyörän sijaan kävellyt, niin on muutamaankin kertaan ollut epämääräistä kokemusta miesten taholta. 

Tällä seudulla oli varoitettu naisia seurailevasta hiipparimiehestä. No, koska asun täällä niin jouduin kuitenkin käymään ruokakaupassa ja liikkumaan alueella normaaliin tyyliin. Niinpä sitten kun olin matkalla kotiin kävellen (juuri sillä kertaa en ottanut pyörää, lyhyt reitti) yhtäkkiä huomasin, että sivutieltä tuli kohti mies ja juuri sillä hetkellä ympärillä ei ollut muita ihmisiä (seutu on vilkasta). No tämä mies tuli suoraan kävelemään ihan viereen ja alkoi puhua ja tuijottaa. Tunnistin että on alueella sanottu hiippari, yksi stalkattu nainen oli kuvaillut miestä ja meni yksiin yksityiskohdatkin. Samalla kuitenkin huomasin että tämä hiippari on ns kehityksessä oikeasti jälkeenjäänyt eikä tajua asioita, hänellä oli myös fyysisesti semmoista piirrettä, vaikka olikin pitkä mies.

Otin tilanteen lukemisen täysin käyttöön, muutin alun 😱pelokkaan suhtautumiseni 🤶🏻 Äiti-suhtautumiseksi ja sanoin hänelle, että hyvänen aika sullahan on takki auki ja täällä on pakkasta, kuule tämä on aivan epämääräistä aluetta täällä, ei kannata täällä lenkkeillä ollenkaan, pakkassäällä, nyt menet pian 👉 kotiin. Hän kysyi missä asun (hän on jäänyt aimpaa naista seuraamaan ja sitten käy oven takana jne), sanoin ettei sellaisia kerrota tuntemattomille, että älä sinäkään vaan kerro ja nyt kipin kapin kotiin, nopeasti, kiire on pakkassäällä.

Hän lähti takaisin sinne, mistä suunnasta oli tullut, hän oli jo kertonut missä itse asui ja se ei ollut tällä seudulla, josta sanoinkin että tänne nyt ei tosiaan kannata tulla kävelemään kun on epämääräistä aluettta. Hehhe. 

Tällainen linja toimi hyvin. Koska hän ei ollut ihan aikuisten kirjoissa henkisesti ja ihmettelin mielessäni, missä on hänen avustajansa/huoltajansa. 

Mylhemmin sain selville, että hänen avustajaan tai vastaavaan oli saatu yhteys ja ilmoitettu miehen stalkkaamisharrastuksesta, että varmaan selittivät asiat sitten niin, että ei saa niin tehdä. 

Tärkeintä jälleen älä panikoidu liikaa vaan lue tilannetta, pelon sijaan prosessoi hommaa. 

Fillari on hyvä, pääsee karkuun ja epäilyttävien tilanteiden ohi nopeasti. Samalla kunto kasvaa kun pyöräilee.

Toinen juttu on yleinen tietoisuus ympäristöstä. Semmoinen perustaju, kuka missäkin menee, luo turvaa, koska suuren osan ajasta ympärillä on niin vähän ihmisiä ja niin kaukana ettei tarvii pelätä. Ja ihmisten olemuksesta näkee myös millä tuulella ovat, omissa jutuissaan. Esim. itse vältän nuoriso(mies)porukoita, mutta jos rennon oloisia, heti mullakin rennompi olo. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan