Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivan käsittämätöntä!! Äitini oli mennyt lupaamaan tuttavaperheelle, että voivat tulla uutenavuotena luokseni ulkomaille!!

Vierailija
10.12.2022 |

Asun töiden takia Berliinissä, ja olen tottunut siihen että ajoittain semmoiset puolitutut toiveikkaina laittavat Facessa viestiä että voisikohan meillä majoittua kaupunkiloman ajan. No ei voi.

Nyt sain sitten tietää, että äitini on LUVANNUT perhetutuille, että minun asunnollani voi nukkua kolme yötä 30. joulukuuta ja 2. tammikuuta välisenä aikana. Kyseessä ei siis ole mikään ihan täysin tuntematon perhe, perheen äiti on kummitätini, mutta silti olen todella hiilenä

1) Asuntoni on pieni kaksio. Tänne ei niin vaan kolme henkeä lisää edes mahdu punkkaamaan. Minulla on vuodesohva olohuoneessa, jotta ystävät voivat tarvittaessa yöpyä, eikä muuta majoitussijaa. Äiti sanoi, että voinhan minä nukkua vaikka sohvalla ja perhe voi ahtautua minun sänkyyni (asun yksin mutta minulla on parisängyn levyinen sänky). En todellakaan aio antaa sänkyäni heille!

2) Minulla on jo suunnitelmia uudeksivuodeksi. Olen kaupungilla ystävien kanssa ja jään luultavasti yöksi yhden heistä luokse. Äiti sanoi, että eihän minun tarvitse mitään muuttaa, senkun annan vara-avaimen tuttavaperheelle ja tulen ja menen niinkuin huvittaa. Ei TODELLAKAAN houkuttele tulla uudenvuodenpäivänä kohmelossa kotiin ja löytää kolme ihmistä pörräämässä kotonani

3) Asuntoni ei ole millään turistipaikalla, asun kaukana keskustasta ja julkiset kulkevat täältä huonosti. Äiti sanoi, että VOINHAN LAINATA AUTOANI heille bensarahaa vastaan vierailun ajan. Tarvitsen sitä itse.

Olen aivan hiilenä koko jutusta. Minulta ei kysytty, minulle vain ilmoitettiin ja äitini ei näe että mikä tässä on ongelma kun "tuttu perhehän se on". Ei ole siitä kyse!! Miten itse hoitaisitte asian? Tekisi mieli vaan ilmoittaa tuttavaperheelle, että meille ei kyllä pääse ja linkata airbnb, vaikka eihän tämä heidän vikansa sinänsä ole koska äitini tämän koko kuvion sai aikaan

Neuvoja?

Kommentit (369)

Vierailija
61/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano, että sulla on korona

Vierailija
62/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen kummitäti lähtee ulkomaille ja kysyy kummilapsen äidiltä voiko kummilapsi hänet majoittaa, eikä ota mitään yhteyttä kummilapseensa jonka luokse hän kuitenkin on majoittumassa.

No juuri siksi on hyvinkin todennäköistä että kummitäti ei välttämättä ole edes tietoinen asiasta. Saattanut vain kohteliaasti nyökytellä kun ap:n mamma on kehunut että mirkulla on asunto Berliinissä. Mamma on omasta mielestään järjestellyt kummitädin uuden vuoden lomareissun ja kummitäti on mielestään vain kuunnellut kohteliaasti vuolasta vuodatusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko itä vai länsi Berliinissa? Idässä sosialismi joka velvoittaa jakamaan omaisuuden. Onneksi et muuta joudu jakamaan. Siis jos itäpuolella asunto.

Vierailija
64/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin itse hotelliin ja lasku sitten äidille. Ja äidille ohjeistus, että jatkossa ei enää toimisi samalla tavalla.

Vierailija
65/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

29.12. ilmoitat, että sulla on korona, vatsatauti tms.

Vierailija
66/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilijöille, kyllä tällaisia ihmisiä on olemassa. Olin juuri saanut opiskelijayksiön (jonka maksoin tuilla ja omilla palkkarahoillani) kun isäni alkoi kaupitella sitä majoituspaikaksi sukulaisille jos on asiaa pääkaupunkiseudulle. Onneksi olin itse paikalla ja torppasin tämän välittömästi. Tuskin kukaan silti olisi mihinkään opskelijayksilöön sentään ängennyt, mutta uskomaton idea silti. Minulta tietenkin mitään kysymättä, sillä eihän se ollut kuin minun kotini, minun maksamani asunto ja minun elämäni.

Ap, tietenkään et suostu ja tämän voi mielestäni ilmaista riittävällä suoruudella kaikille osapuolille, jotka sinun selkäsi takana ovat toimineet, jotta ongelma ei toistu.

Ihmiset puhuu ja kirjoittaa esim. täällä kyllä välillä ihan uskomattomia juttuja. Harva niitä ottaa noin tosissaan. Tuskin edes ne sukulaiset jolle asuntoa oli kaupiteltu. Jos olisivat olisivat jossain vaiheessa olleet ovien takana matkalaukut kädessä. Jotkut jutut kannattaa kuitata höpö höpö jutuiksi ja unohtaa sen jälkeen.

Vierailija
67/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä aloittajan pitäisi mitään ilmoittaa kellekään? Se on äidin homma jos kerran on mennyt lupaamaankin!

Vierailija
68/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä tässä on ongelmana? Tuttu perhe, eivät vaikuta sun elämään mitenkään ja olet muutenkin uudenvuoden poissa? Senkun annat niille avaimen käteen ja sanot että menet sitten omien aikataulujesi mukaan :) Ehkä äidille voit sanoa, että vastaisuudessa sinulta pitää kysyä ennenkuin lupaa mitään

Niin sano että jos ahtaat olot ja krapulainen seura tai pikemmin seuran puute käy niin tervetuloa.  Kummisi on mahdollisesti jeesannut suakin joskus?  Tietenkin pitää olla täysin luotettava perhe.

Vierailija
69/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mutsis hoitaa keittämänsä soppa. Ilmoitat hänelle ettei tule onnistumaan piste, ja hoitakoot hän loppuun kuvion. 

Vierailija
70/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko itä vai länsi Berliinissa? Idässä sosialismi joka velvoittaa jakamaan omaisuuden. Onneksi et muuta joudu jakamaan. Siis jos itäpuolella asunto.

Olet varmaan sama henkilö kuin se, jonka mielestä ulkomailta ei voi tulla tälle palstalle... Voimia!

Vierailija
71/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan, että ei sovi. Ja äitisi on mennyt vääriä lupailemaan. Berliinissä on niin halvat hotellit, että semmoiseen vaan yöksi.

Vierailija
72/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että näitä provoja. Katsoin juuri Yle Areenasta Guled ja Nasra elokuvan. Vain niissä olosuhteissa ja kulttuurissa missä suvun vanhimmat hoitavat asiat lasten ohitse, menee läpi tarina, ettei voi käyttää puhelinta eikä nettiä asioiden sopimiseen.

Voi että näitä naiiveja. Jos oma vanhempasi ei käyttäydy noin, ole kiitollinen!

Mikset osoita syyttävää sormeasi myös ap:n sukulaisiin? Jos tarina olisi totta (mitä en usko), niin vielä äitiäkin typerämpiä ovat sukulaiset, jotka aikovat mennä ap:n kotiin ottamatta häneen itse minkäänlaista yhteyttä. 

Vierailija
73/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sano, että sulla on korona

Korona on niin last season. Ilmoita että sun asunnossa on loiskarkoitus uutena vuotena. Syyhypunkki kyseessä.

Vierailija
74/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että painu , ja erota äitisi äidin virasta. 

Vaihda lukot.

Vierailija
75/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin äidille että saa itse ilmoittaa ettei vierailu nyt onnistu. Keksikööt jonkun tarinan. En itse ikinämenisi punkkaamaan tuttavien luokse tai edes kysyisi majoitus mahdollisuutta ellei minua itse pyydettäisi, sillonkin menisin mielummin hotelliin.

Vierailija
76/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on luvannut tyttärensä puolesta asian, johon hänellä ei ole mitään valtuuksia. Äiti saa siis myös ilmoittaa kummitädin perheelle, ettei järjestely sovikaan. Aapeen ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin ilmoittaa äidille, ettei majoitus käy. Yksinkertaista.

Vierailija
77/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asun kaupungissa, jossa on F1-osakilpailu. Kerran veli ilmoitti, että kaksi hänen kaveriaan tulevat kylään katsomaan F1. Ilmoitin että eivät tule. Ei ole ainoat yllättävät vieraat, joita on ollut tulossa kylään tässä lähes 20 ulkomailla asutun vuoden aikana.

Samoin, mekin asumme F1-radan vieressä, jos ei jaksa raahautua joka päivä paikalle, voi katsoa parvekkeelta kisoja. Ja joka vuosi ilmoitan kaikille, että meille saa tulla, jos haluaa. Sit kun kaikki vierashuoneet on täynnä, sanon ettei enää mahdu.

Yllättävät vieraat ovat aina tervetulleita meille, ei mitään järkeä maksaa hotellia lomallaan kun me kerran täällä ollaan.

Niin sitä on ihmiset erilaisia.

Vierailija
78/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että nämä ihmiset kysyisivät ap: ltä itseltään voiko hänen luonaan yöpyä. Ap:n kannattaa ottaa suoraan yhteyttä näihin tuttaviin ja sanoa, että nyt ei sovi. Sanoo vaikka, että on kutsunut omia kavereitaan.

Vierailija
79/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon todeksi. Asuin hetken aikaa vantaalla lähellä kenttää ja hämmästyttävän monella kotikylän sukulaisella, naapurilla ja vanhempieni kavereilla oli kummallinen käsitys, että mulla on ilmainen majoitus tarjolla, jos lento lähtee tai tulee sellaiseen aikaan, että on pakko yöpyä. Lisäksi autoa voi pitää autopaikallani matkan ajan, niin ei tarvitse kenttäparkista maksaa. Kun näitä otti puheeksi, niin "eihän sitä kehtaa olla tarjoamatta, kun kerran tietävät, että asut siinä vieressä ja Pirkkokin vei sinut silloin hammaslääkäriin kun oli 10-vuotta ja meillä oli auto rikki, etkös muista..."

Ja mun kotipaikkakunnallani tuppukylässä on muuten täysin yleinen käsitys ainakin yli 60-vuotiaiden keskuudessa, että hotelli on paikka, jonne mennään vain äärimmäisessä hädässä, jos mitään muuta ei keksitä. 

Vierailija
80/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan tule kylään neuvottelematta asiasta asukkaan kanssa, vaikka miten asukkaan äiti olisi lupaillut? Sanot vain heille ettei sinulle sovi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä