Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivan käsittämätöntä!! Äitini oli mennyt lupaamaan tuttavaperheelle, että voivat tulla uutenavuotena luokseni ulkomaille!!

Vierailija
10.12.2022 |

Asun töiden takia Berliinissä, ja olen tottunut siihen että ajoittain semmoiset puolitutut toiveikkaina laittavat Facessa viestiä että voisikohan meillä majoittua kaupunkiloman ajan. No ei voi.

Nyt sain sitten tietää, että äitini on LUVANNUT perhetutuille, että minun asunnollani voi nukkua kolme yötä 30. joulukuuta ja 2. tammikuuta välisenä aikana. Kyseessä ei siis ole mikään ihan täysin tuntematon perhe, perheen äiti on kummitätini, mutta silti olen todella hiilenä

1) Asuntoni on pieni kaksio. Tänne ei niin vaan kolme henkeä lisää edes mahdu punkkaamaan. Minulla on vuodesohva olohuoneessa, jotta ystävät voivat tarvittaessa yöpyä, eikä muuta majoitussijaa. Äiti sanoi, että voinhan minä nukkua vaikka sohvalla ja perhe voi ahtautua minun sänkyyni (asun yksin mutta minulla on parisängyn levyinen sänky). En todellakaan aio antaa sänkyäni heille!

2) Minulla on jo suunnitelmia uudeksivuodeksi. Olen kaupungilla ystävien kanssa ja jään luultavasti yöksi yhden heistä luokse. Äiti sanoi, että eihän minun tarvitse mitään muuttaa, senkun annan vara-avaimen tuttavaperheelle ja tulen ja menen niinkuin huvittaa. Ei TODELLAKAAN houkuttele tulla uudenvuodenpäivänä kohmelossa kotiin ja löytää kolme ihmistä pörräämässä kotonani

3) Asuntoni ei ole millään turistipaikalla, asun kaukana keskustasta ja julkiset kulkevat täältä huonosti. Äiti sanoi, että VOINHAN LAINATA AUTOANI heille bensarahaa vastaan vierailun ajan. Tarvitsen sitä itse.

Olen aivan hiilenä koko jutusta. Minulta ei kysytty, minulle vain ilmoitettiin ja äitini ei näe että mikä tässä on ongelma kun "tuttu perhehän se on". Ei ole siitä kyse!! Miten itse hoitaisitte asian? Tekisi mieli vaan ilmoittaa tuttavaperheelle, että meille ei kyllä pääse ja linkata airbnb, vaikka eihän tämä heidän vikansa sinänsä ole koska äitini tämän koko kuvion sai aikaan

Neuvoja?

Kommentit (369)

Vierailija
21/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano vain rehellisesti perheelle, ettei asuntoosi yksinkertaisesti mahdu, mistä äitisi oli tietoinen. Jos perhe alkaa valittamaan, että paikka oli luvattu, kehota heitä kääntymään äitisi puoleen, koska hänhän oli luvannut paikan.

Äiti voi maksaa heille vaikka hotellin sitten.

Vierailija
22/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä tässä on ongelmana? Tuttu perhe, eivät vaikuta sun elämään mitenkään ja olet muutenkin uudenvuoden poissa? Senkun annat niille avaimen käteen ja sanot että menet sitten omien aikataulujesi mukaan :) Ehkä äidille voit sanoa, että vastaisuudessa sinulta pitää kysyä ennenkuin lupaa mitään

Kyllä se varmaa monelle on ongelma jos ulkopuolinen lupaa kodistasi majoitustilaa kysymättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että näitä provoja. Katsoin juuri Yle Areenasta Guled ja Nasra elokuvan. Vain niissä olosuhteissa ja kulttuurissa missä suvun vanhimmat hoitavat asiat lasten ohitse, menee läpi tarina, ettei voi käyttää puhelinta eikä nettiä asioiden sopimiseen.

Viestini näköjään katosi.

Mutta siis; sukulaisillani on kyllä ihan oikesti tuota että asioistani udellaan vanhemmiltani eikä minulta.

Vierailija
24/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita äidillesi ja kummitädillesi samassa viestissä linkki airbnb:hen. Ei sinun tarvitse tuosta äitisi kanssa neuvotella.

Vierailija
25/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teeskentele nolostunutta ja sano äidillesi emännöiväsi uuden vuoden orgioita. Loppuu lyhyeen se kyseleminen ja tunkeilu.

Varaudu näyttelemään sairasta, kun kummitätisi pahoittelee kuulleensa äidiltäsi tarttuvasta virustaudistasi ja toivottaa pikaista paranemista.

Vierailija
26/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat ihan tekstiviestinä tuttavaperheelle, että valitettavasti äitisi erehtyi luvatessaan teiltä kysymättä ja teille ei voi tulla.

Vierailija
27/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole edes sinun ongelmasi.

Ilmoitat äidillesi ettei käy ja äitisi hoitakoon tiedon eteenpäin.

Vierailija
28/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat äidillesi, että peruu lupauksensa. Ei sun tarvii siitä mitään stressiä otaa, kun et itse ole luvannutkaan.

Vierailija
29/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tää on totta niin ihmettelen kyllä niitä tuttaviakin. Ei tollasia asioita sovita ja lyödä lukkoon ulkopuolisten kanssa, vaan asunnon haltijan.

Vierailija
30/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi on täysin rajaton. Ei hän tee mitään päätöksiä asioistasi. Sanot tietysti hänelle että peruu koko jutun. Sitten muistutat ettet ole lapsi vaan aikuinen ja hän ei ajankäyttöäsi järjestä eikä siihen puutu.

Vierailija
31/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihenhän on vielä muutama viikko aikaa. Nyt vaan reippaasti ilmoitat, että asuntosi ei ole äitisi, niin ehtivät miettiä majoituksen.

Vierailija
32/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä, jotka lomillaan haluavat yöpyä muiden nurkissa. Huh, eihän tuo ole mitään lomaa. Pitää saada mennä ja olla kuten parhaaksi näkee. Jotkut kuitenkin mieluummin hissuttelee tuttavan kaksion olkkarissa.

Vierailija
33/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ylipäänsä tajua tätä, että aikuisten ihmisten pitää yöpyä toisten nurkissa.

Ihan jokaikisessä kaupungissa on vähintään airbnb -asuntoja jos ei hotellia löydy.

Vierailija
34/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaveri, jonka periaatteisiin kuuluu, että hän ei maksa reissuillaan majoituksesta. Siksi kuppaa yötä milloin kenenkin luona tai pahimmillaan / parhaimmillaan tyyliin treenikämpän lattialla. Samaa on yrittänyt autokyytienkin suhteen, mutta ei ole enää onnistunut siinä.

Vierailija
35/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että näitä provoja. Katsoin juuri Yle Areenasta Guled ja Nasra elokuvan. Vain niissä olosuhteissa ja kulttuurissa missä suvun vanhimmat hoitavat asiat lasten ohitse, menee läpi tarina, ettei voi käyttää puhelinta eikä nettiä asioiden sopimiseen.

Voi että näitä naiiveja. Jos oma vanhempasi ei käyttäydy noin, ole kiitollinen!

Vierailija
36/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy äidiltä, oliko tämä vitsi. Olihan, äiti, eikö ollutkin?

Vierailija
37/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, varaudu siihen, että itse joudut ilmoittamaan, ettei majoittuminen sovi. Äitisi nyt varmasti pesee kätensä koko jutusta, eikä peru mitään, koska ei halua menettää kasvojaan tai ei näe omassa toiminnassaan mitään ongelmaa. Muista kuitenkin itse kertoa, että äitisi lupasi kysymättä sinulta, joten saa äitisi silti opetuksen. Ja kerro myös itse äidillesi, mitä kummitädille sanoit, niin varmasti menee tieto perille.

Vierailija
38/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla taitaa olla ns. rajaton äiti. Hän ei ymmärrä, että olet aikuinen ihminen etkä hänen jatkeensa eikä hän voi luvata sinun puolestasi yhtään mitään.

Ilmoita perheelle, että ei valitettavasti onnistu, ja että pahoittelet äitisi tökeryyttä kun hän näin oli mennyt suin päin lupaamaan asiaa, kysymättä sinulta.

Äitisi voi tietystä vetää herneet nenään, mutta joskus on vedettävä ne rajat ja osoitettava äidilleen, että hän ei voi holhota ja luvata aikuisen lapsensa puolesta etenkään tuollaista asiaa.

Vierailija
39/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko sait sanotuksi ettei käy???

Vierailija
40/369 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro kummitädille, että äidillesi iski taas joki narsismikohtaus, ja että sinun luoksesi ei ole mahdollista majoittua. Pyydä selvittämään asia äitisi kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi