YLE: mies ei saa olla hoikka
Eetu on 21v sairaanhoitaja, ja on kuullut ikänsä hoikkuudesta.
https://yle.fi/aihe/a/20-10003483
Siis...mitä?
Eihän artikkelin nuori mies ole erityisen hoikka, vaan tismalleen entisajan työmiehen mitoissa. Hoikka ja jäntevä, käsivarsista näkee että on käyty salilla.
Täysin mielipuolista että miehen pitäisi olla ylipainoinen ja vähintäänkin ylipainon rajalla, ja hoikka saa olla korkeintaan kun on pitkä, lihaksikas ja harteikas. Ihan täyttä dystopiaa.
Mikä tässä on taustalla?
Olen itse kuullut samanlaisia juttuja, enimmäkseen naisilta mutta myös miehiltä. Ja jätettäköön sanomatta mikä näitä ihmisiä yhdisti.
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin amerikkalaisen joulumainoksen jossa mies treenasi vatsalihaksia ja sille ojennettiin joku sixpäkkitölkkipaketti ja sanottiin että tässä ainut sixpäkki mitä tarvitset. Tää on ilmeisesti nyt tosihomma että itsensä kunnossapitäminen ei ole hyvä juttu.
Kehopositiivarien sabotaasia, kun on vaikeaa pitää sitä positiivisuutta yllä kun vertaa terveisiin ihmisiin.
Tähän se maailma on menossa, hoikatkaan ei saa olla hoikkia koska ylipainoiset pahoittaa mielensä.
Vierailija kirjoitti:
Hoitotyössä saa kyllä vaikka minkälaisia kommentteja. Pitkät, karskit miehet ovat jonkun mielestä pelottavia, pullukammat miehet ja naiset taas ovat "niin lihavia, etteivät varmasti jaksa mitään tehdä" ja "miten tuo ketään hoitaa, kun ei osaa itsestäänkään pitää huolta". Mies on joidenkin potilaiden mielestä homoseksuaali jo siksi, että on "akkojen työssä" ja toiset taas eivät anna mieshoitajan hoitaa joko itseään tai puolisoaan, koska on vain "alastomia naisia kyyläämässä ja käpälöimässä". Pienikokoisempi tai hoikempi ei sukupuolesta riippumatta taas "kumminkaan jaksa nostaa". Jos on meikkiä, niin on vain itseään esittelemässä. Sellaista.
Mukavasti on jutun miehellä lihasta. :)
Jopa naispuoliset työkaverit kyttäävät ketä saa hoitaa ja ketä ei. Välillä tuntuu kuin olisin jossain lähi-idässä töissä kun naisten asenteita seuraa. Ovat muuttuneet paljon viimeisen 10 vuoden aikana tähän suuntaan.
T: Mieshoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Katoin että onpa hyvännäköinen mies. Voiko olla sit että pakko jostain nälviä?
Kateus vie kalatkin vedestä.
Itse miehet haukkuvat, että naiset on isokokoisia ja sitten kun naiset haluavat itseään pidemmän ja isomman miehen niin alkaa kauhea valitus, että lyhyemmät ja pienemmät miehet ei kelpaa.
Eli te miehet itse aiheutatte puheillanne näitä juttuja.
Jaa. Poikaystävistäni osa on ollut vähintään yhtä hoikkia kuin tuo poika ja osa lihavampia. Itseäni ei kyllä oikein houkuttanut ne lihavampien läskit, mutta kun muuten olivat ok niin en välittänyt asiasta. Kaikki netissä kuolaamani miehet ovat myös hoikkia, eivätkä todellakaan mitään lihaskimppuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun naiset nykyään pullavia niin hoikka mies ei kelpaa.
Isojen naisten itsetunto ei kestä kun mies on hoikempi.
Naisilla on pakkomielle verrata, ja he uskovat tosissaan näyttävänsä pienemmiltä isomman miehen rinnalla (reality check: etten todellakaan näytä, ette ole miehen vartalon ulokkeita).
Ehkä naisena ajattelen, että mies menisi esim. seksiä harrastaessa rikki.
Ja nainen ehkä häpeää, että on isompi kuin mies niin tuntuu vaikealta seurustella hoikan miehen kanssa ja tuntuu vaikealta uskoa, että hoikka mies olisi kiinnostunut naisesta, jolla on ylipainoa. Ja kyllähän täällä palstalla on tehty selväksi, että ylipainoa ei saisi olla.
Tilannehan on kummallekin win-win. Pullea nainen ei innostu laihasta miehestä ja päinvastoin vaan etsivät kaltaisensa kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän nuo kommentoijat uskovat naisten voivan selvitä ensihoitajan työstä, jos miehelle kommentoidaan? En ole itse ensihoitaja enkä siis tiedä, että selviävätkö naiset siitä ilman miesparia. Sen tiedän, että naisille pääsykokeet ovat helpommat, kuten poliisissakin.
Aika usein tulee työn puolesta ambulanssia soiteltua, ja on parikin kertaa tullut naispari. Kerran kolmikkokin, kun oli opiskelijakin mukana. Ihan samalla tavalla hoituu hommat ja jämyjä tyyppejä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Itse miehet haukkuvat, että naiset on isokokoisia ja sitten kun naiset haluavat itseään pidemmän ja isomman miehen niin alkaa kauhea valitus, että lyhyemmät ja pienemmät miehet ei kelpaa.
Eivät miehet puheillaan aiheuta teidän naposteluanne.
Niinhän se menee. Mies saa olla mieluummin vaikka vähän ylipainoinen, mutta ei hoikka. Mihisyys kärsii muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät miehet puheillaan aiheuta teidän naposteluanne.
Kyllä aiheuttavat, kun tulee surumieli niin jääkappi aukeaa.
Vierailija kirjoitti:
Nainen haluaa tuntea itsensä pieneksi miehen rinnalla ja ei se onnistu, vaikka olisi kuinka lyhyt, jos painaa parikymmentä kiloa enemmän.
Naapurissa tosin on syömishäiriöinen todella laiha nuori mies, mutta tyttöystävät/avokumppanit ovat olleet tuhteja tyttöjä. Makunsa kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isojen naisten itsetunto ei kestä kun mies on hoikempi.
Naisilla on pakkomielle verrata, ja he uskovat tosissaan näyttävänsä pienemmiltä isomman miehen rinnalla (reality check: etten todellakaan näytä, ette ole miehen vartalon ulokkeita).
Ehkä naisena ajattelen, että mies menisi esim. seksiä harrastaessa rikki.
Ja nainen ehkä häpeää, että on isompi kuin mies niin tuntuu vaikealta seurustella hoikan miehen kanssa ja tuntuu vaikealta uskoa, että hoikka mies olisi kiinnostunut naisesta, jolla on ylipainoa. Ja kyllähän täällä palstalla on tehty selväksi, että ylipainoa ei saisi olla.
Tilannehan on kummallekin win-win. Pullea nainen ei innostu laihasta miehestä ja päinvastoin vaan etsivät kaltaisensa kumppanin.
Juu, älä huoli, mieheni on 30 cm pidempi ja isompi kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen haluaa tuntea itsensä pieneksi miehen rinnalla ja ei se onnistu, vaikka olisi kuinka lyhyt, jos painaa parikymmentä kiloa enemmän.
Naapurissa tosin on syömishäiriöinen todella laiha nuori mies, mutta tyttöystävät/avokumppanit ovat olleet tuhteja tyttöjä. Makunsa kullakin.
Miksi se sinua häiritsee, kun jokainen saa Suomessa valita itse kumppaninsa.
Ei täällä ketään pakoteta seurustelemaan keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin amerikkalaisen joulumainoksen jossa mies treenasi vatsalihaksia ja sille ojennettiin joku sixpäkkitölkkipaketti ja sanottiin että tässä ainut sixpäkki mitä tarvitset. Tää on ilmeisesti nyt tosihomma että itsensä kunnossapitäminen ei ole hyvä juttu.
Kehopositiivarien sabotaasia, kun on vaikeaa pitää sitä positiivisuutta yllä kun vertaa terveisiin ihmisiin.
Tähän se maailma on menossa, hoikatkaan ei saa olla hoikkia koska ylipainoiset pahoittaa mielensä.
Taitaa olla toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se menee. Mies saa olla mieluummin vaikka vähän ylipainoinen, mutta ei hoikka. Mihisyys kärsii muuten.
No tämä! Itse lihoin 10kg niin kuulemma miehistyin. Aika perus-tabu. Tästä ei puhuta, mutta näin ajatellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo nähnyt väläyttelyä, että kuntoilu on fatphobiaa :D
Hoikkien miesten ei ole pakko seurustella Suomessa ylipainoisten naisten kanssa. Kukaan ei pakota. Voitte ihan rauhassa valita itsellenne sen hoikan vaimon.
Itse olin nuorena hoikka ja sain kuulla siitä, olen siis nainen. Nyt olen ylipainoinen mutta suhteessa saman miehen kanssa edelleen eikä hän halua erota. Mies on siis oikeasti kiinnostunut.
En ymmärrä miksi toisia miehiä häiritsee jonkun toisen miehen vaimon paino.
Äläpä jauha kakkaa. Ensihoidossa on ihan samat pääsykokeet kaikille. Työstä on selvittävä myös niin että työparina on kaksi naista.