YLE: mies ei saa olla hoikka
Eetu on 21v sairaanhoitaja, ja on kuullut ikänsä hoikkuudesta.
https://yle.fi/aihe/a/20-10003483
Siis...mitä?
Eihän artikkelin nuori mies ole erityisen hoikka, vaan tismalleen entisajan työmiehen mitoissa. Hoikka ja jäntevä, käsivarsista näkee että on käyty salilla.
Täysin mielipuolista että miehen pitäisi olla ylipainoinen ja vähintäänkin ylipainon rajalla, ja hoikka saa olla korkeintaan kun on pitkä, lihaksikas ja harteikas. Ihan täyttä dystopiaa.
Mikä tässä on taustalla?
Olen itse kuullut samanlaisia juttuja, enimmäkseen naisilta mutta myös miehiltä. Ja jätettäköön sanomatta mikä näitä ihmisiä yhdisti.
Kommentit (204)
On ihmisillä ongelmat. Eiköhän paljon suurempi ongelma ole ihmisten lihavuus,
Häh? Ihan normaalin kokoinen toi mies on. Ihan turha juttu taas tuli avattua.
ei tossa jutussa hoikkuutta kritisoitu vaan voimaa. pitää hoitsulla olla voimaa nostella potilaita.
ja kuka muka kieltää? sanoo, että et saa olla hoikka? ja mitä tästä sitten seuraa? lihotat itseäsi jonkun randomin mielipiteen takia? totta kai saat olla hoikka.
Christiiina kirjoitti:
On ihmisillä ongelmat. Eiköhän paljon suurempi ongelma ole ihmisten lihavuus,
Niin, ei kannattaisi masentaa ihmisiä haukkumalla heitä koko ajan, koska masennus lisää painoa. Ja naiset joutuvat syömään e-pillereitä jne.
Itse söin e - pillereitä vaikka kuinka monta vuotta, synnytin 2 lasta ilman kivunlievitystä ja nyt minun täytyisi taas olla se joka ottaa kierukan, saa pelätä, että hiukset lähtee, naama tulee täyteen finnejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin amerikkalaisen joulumainoksen jossa mies treenasi vatsalihaksia ja sille ojennettiin joku sixpäkkitölkkipaketti ja sanottiin että tässä ainut sixpäkki mitä tarvitset. Tää on ilmeisesti nyt tosihomma että itsensä kunnossapitäminen ei ole hyvä juttu.
Kehopositiivarien sabotaasia, kun on vaikeaa pitää sitä positiivisuutta yllä kun vertaa terveisiin ihmisiin.
Tähän se maailma on menossa, hoikatkaan ei saa olla hoikkia koska ylipainoiset pahoittaa mielensä.
Taitaa olla toisinpäin.
Ei siltä kyllä vaikuta siitä pulleiden ulinasta päätellen mitä elämänsä varrella saanut "ruodostaan" kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Kropasta tulee ensimmäisenä mieleen ammattifutari. Ei todellakaan erityisen hoikka.
-miesoletettu
No kyllähän hän aika hoikka on. Ehkä sen huomaa paremmin siitä tv-sarjasta (Some Deep Story) kuin noista kuvista. Mutta ihan hyvännäköinen hän silti on, on vain rakenteeltaan melko siro.
Normaalipainoinen mies kitisee jutussa, koska oli kuvitellut, ettei muiden kehojen arvostelu voi koskea häntä. Tuollaista se elämä on, kenen tahansa keho voi joutua arvostelun kohteeksi, toivottavasti mies itse ymmärtää olla kommentoimatta muiden kehoja.
Ihmeellistä menoa. Inhottavaa, jos saanut ilkeilyjä osakseen, kun pitää itsestään huolta.
Olen naisena toki kuullut myös paljon vinoilua painosta (olin nuorempana lievästi ylipainoinen, nyt useamman vuoden lähes alipainoinen). Mutta olenkin aina mennyt vähän yli tavoitteissa. Hän taitaa siis olla aivan normipainoinen, voi tätä menoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin amerikkalaisen joulumainoksen jossa mies treenasi vatsalihaksia ja sille ojennettiin joku sixpäkkitölkkipaketti ja sanottiin että tässä ainut sixpäkki mitä tarvitset. Tää on ilmeisesti nyt tosihomma että itsensä kunnossapitäminen ei ole hyvä juttu.
Kehopositiivarien sabotaasia, kun on vaikeaa pitää sitä positiivisuutta yllä kun vertaa terveisiin ihmisiin.
Tähän se maailma on menossa, hoikatkaan ei saa olla hoikkia koska ylipainoiset pahoittaa mielensä.
Taitaa olla toisinpäin.
Ei siltä kyllä vaikuta siitä pulleiden ulinasta päätellen mitä elämänsä varrella saanut "ruodostaan" kuulla.
Minulle ei ole livenä sanottu mitään. Täällä palstalla haukutaan ylipainoisia naisia, tosin varmaan monella haukkujalla täällä on mielenterveysongelmia.
Ja kertoo aika paljon, jos oma elämä on toisten painon kyttäämistä, että yksinäisestä ihmisestä varmaan kyse.
Itse olen samanlainen ja läskit suomiakat aina haukkuvat kukkakepiksi. M25
Miehen on ihan suotavaa olla hoikka, jos on siten pituuteensa nähden normaalipainoinen. Toisaalta jos nyt sattuu olemaan vähän mahaa, niin ei se mikään ongelma ole. Myönnettäköön kuitenkin, että jos mies on puolestaan kovin laiha ja lihakseton rimpula, se ei niin fyysisesti sytytä, vaikka itse tällainen petite-nainen olenkin. Eipähän sitä oikein voi valita, mikä omaa silmää miellyttää.
Vierailija kirjoitti:
Katoin että onpa hyvännäköinen mies. Voiko olla sit että pakko jostain nälviä?
Luulen kanssa että se on juuri se hyvä ulkonäkö, joka saa ihmiset puolustuskannalle ja pistelemään. Eetuhan voisi varmastikin tehdä myösmallintöitä halutessaan.
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainoinen mies kitisee jutussa, koska oli kuvitellut, ettei muiden kehojen arvostelu voi koskea häntä. Tuollaista se elämä on, kenen tahansa keho voi joutua arvostelun kohteeksi, toivottavasti mies itse ymmärtää olla kommentoimatta muiden kehoja.
Ai hups. En lukenut kuin silmäillen. Jättäkää ylempi kommentti huomioimatta.
Ylipäätään mielipuolista puuttua kenenkään ulkonäköön.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen samanlainen ja läskit suomiakat aina haukkuvat kukkakepiksi. M25
Puhutpa rumasti naisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun naiset nykyään pullavia niin hoikka mies ei kelpaa.
Isojen naisten itsetunto ei kestä kun mies on hoikempi.
Naisilla on pakkomielle verrata, ja he uskovat tosissaan näyttävänsä pienemmiltä isomman miehen rinnalla (reality check: etten todellakaan näytä, ette ole miehen vartalon ulokkeita).
Ehkä naisena ajattelen, että mies menisi esim. seksiä harrastaessa rikki.
Jos miehen rikki menemistä pelkää, niin olisko aika alkaa laihduttamaan.
Eri
On minuakin hoikkana naisena kiusattu, olen luuranko, laatta, heinäsirkka jne. Parhaat enimmäkseen vastakkaiselta sukupuolelta, mutta on sitä kettuilua kuulunut omaltakin. Ja olen tosiaan vain hoikka/laiha, en yhtään edes nätti.
Olisinpa päässyt lehteen!
Varmaan montaa kommentoijaa pelottaa juuri se, että entäpä jos tämä mieshoitaja ei jaksaisikaan nostaa minua tms. Jos (pienikokoinen) naishoitaja ei jaksa, niin voi vain ajatella, että no hän ei liene kovin vahva, ihan normaalia. Se on varmaan aika haavoittuvainen tila olla toisen nosteltavana, siirreltävänä yms., etenkin jos on isokokoisempi naishenkilö, ja se saattaa sitten purkautua tuollaisina epäasiallisina kommentteina.
Kivan näköinen ja kokoinen mieshän tuo jutun hoitaja on! Näin ne vaan kehoon liittyvät kommentit jäävät niin helposti itse kunkin mieleen. Siksi sellaisia kommentteja pitäisikin välttää ihan viimeiseen asti, vaikka itse ajattelisi vain huumorilla heittävän.
Kaksi naista, joista toinen oli noin 150 senttinen eivät meinanneet saada nostettua normaalipainoisia potilasta pyörätuolissa autoon.