Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: mies ei saa olla hoikka

Vierailija
10.12.2022 |

Eetu on 21v sairaanhoitaja, ja on kuullut ikänsä hoikkuudesta.

https://yle.fi/aihe/a/20-10003483

Siis...mitä?

Eihän artikkelin nuori mies ole erityisen hoikka, vaan tismalleen entisajan työmiehen mitoissa. Hoikka ja jäntevä, käsivarsista näkee että on käyty salilla.

Täysin mielipuolista että miehen pitäisi olla ylipainoinen ja vähintäänkin ylipainon rajalla, ja hoikka saa olla korkeintaan kun on pitkä, lihaksikas ja harteikas. Ihan täyttä dystopiaa.

Mikä tässä on taustalla?

Olen itse kuullut samanlaisia juttuja, enimmäkseen naisilta mutta myös miehiltä. Ja jätettäköön sanomatta mikä näitä ihmisiä yhdisti.

Kommentit (204)

Vierailija
21/204 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läs kit ne on minunkin hoikkuudestani huudelleet koko ikäni ja sitten itkevät palstoilla kun heitä nimitellääm läs keiksi.

Kuten Arhinmäki. Valittaa kun sanotaan läskiksi ja juopoksi. Yritti selitellä että on ihotauti ja siitä johtuu se huutelu. Asia on vain niin, että on tunnetusti juoppo ihan ilman ihotautiakin ja se kaljanjuonti näkyy Seppo Taalasmaamaisena mahana jota ei ollut 10 vuotta sitten.

Vierailija
22/204 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

75kg mies on monelle naiselle liian kevyt.

Ennen naiset painoivat noin 50kg mutta kun ovat nykyään 75-120kg niin eihän se 75kg mies oikein ole mitään enää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/204 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun naiset nykyään pullavia niin hoikka mies ei kelpaa.

Isojen naisten itsetunto ei kestä kun mies on hoikempi.

Naisilla on pakkomielle verrata, ja he uskovat tosissaan näyttävänsä pienemmiltä isomman miehen rinnalla (reality check: etten todellakaan näytä, ette ole miehen vartalon ulokkeita).

Ehkä naisena ajattelen, että mies menisi esim. seksiä harrastaessa rikki.

Ja nainen ehkä häpeää, että on isompi kuin mies niin tuntuu vaikealta seurustella hoikan miehen kanssa ja tuntuu vaikealta uskoa, että hoikka mies olisi kiinnostunut naisesta, jolla on ylipainoa. Ja kyllähän täällä palstalla on tehty selväksi, että ylipainoa ei saisi olla.

Vierailija
24/204 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksi kertoo kuka on normaalipainoinen ja kuka ei. Kuvan perusteella Eetu on normaalipainoinen. Se ei ole mikään mielipide asia.

Minä olen normaalipainon ylärajalla 178cm 81 kg m37. En ole hoikka. Painoin joskus 103kg. Mikähän virtahepo silloin olin. En ainakaan roteva vaan se oli silkkaa läskiä.

Vierailija
25/204 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

75kg mies on monelle naiselle liian kevyt.

Vika on osittain teissä miehissä. Itse te puhutte ettei naisella saa olla ylipainoa niin saatte itse olla hoikkana rauhassa.

Vierailija
26/204 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Eetuhan on aivan normaalin kokoinen mies, missä ongelma? Pitääkö ensihoitajan muka olla joku kalju, lihaksikas karju? Eetun pitäisi jättää kuulemansa kommentit omaan arvottomuuteensa.

Vierailija
27/204 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa artikkelissa sanottu, että parisuhdemarkkinoilla oli kuullut näitä huuteluja vaan asiakkailta. Eiköhän hänellä ole tyttö tai poikaystävä.

Vierailija
28/204 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on taas kerran uskomattoman typerä keskustelunaloitus ja -aihe.

Vierailija
29/204 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuvastaa yhteiskunnan kollektiivista kehodysforiaa. Normaalipainoinen, jäntevä mies on lähestulkoon luuranko. Normaalipainoisten syrjiminen pitää lopettaa.

Vierailija
30/204 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne asiakkaat vitsailee, tai sanovat hyvällä.

Hoikka on vanhuksille tämmöinen lievästi ylipainoinenkin.

Vierailija
31/204 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nii on miehe pitää olla isompi, että bom bom tuntee itsensä naiselliseksi

Vierailija
32/204 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isojen naisten itsetunto ei kestä kun mies on hoikempi.

Naisilla on pakkomielle verrata, ja he uskovat tosissaan näyttävänsä pienemmiltä isomman miehen rinnalla (reality check: etten todellakaan näytä, ette ole miehen vartalon ulokkeita).

Ehkä naisena ajattelen, että mies menisi esim. seksiä harrastaessa rikki.

Ja nainen ehkä häpeää, että on isompi kuin mies niin tuntuu vaikealta seurustella hoikan miehen kanssa ja tuntuu vaikealta uskoa, että hoikka mies olisi kiinnostunut naisesta, jolla on ylipainoa. Ja kyllähän täällä palstalla on tehty selväksi, että ylipainoa ei saisi olla.

Miesten täytyy puheilla tehdä selväksi, jos on jostain kiinnostunut.

Hoikka mies olisi varmaan muuten ok, mutta moni nainen alkaa häpeämään omaa painoaan.

Sama juttu on pituuden kanssa. En voi seurustella itseäni lyhyemmän miehen kanssa, koska sitten häpeän koko ajan omaa pituuttani.

Vierailija
33/204 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko teidän miesten sitten alettava muuttamaan sitä puhetyyliä. Ensiksi voisitte jättää naisten ylipainon arvostelun. Ja ihan tiedoksi, että vaikka nainen olisi hoikka niin hänen äitinsä ei välttämättä ole, että loukkaatte puheillanne naista silti.

Vierailija
34/204 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko teidän miesten sitten alettava muuttamaan sitä puhetyyliä. Ensiksi voisitte jättää naisten ylipainon arvostelun. Ja ihan tiedoksi, että vaikka nainen olisi hoikka niin hänen äitinsä ei välttämättä ole, että loukkaatte puheillanne naista silti.

Ihan sama mitä mies sanoo niin kyllä te keksitte siitä jonkun loukkauksen jos olette sillä tuulella.

Vierailija
35/204 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa artikkelissa sanottu, että parisuhdemarkkinoilla oli kuullut näitä huuteluja vaan asiakkailta. Eiköhän hänellä ole tyttö tai poikaystävä.

Veikkaisin kuvien ja tyylin perusteella poikaystävää.

Vierailija
36/204 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin amerikkalaisen joulumainoksen jossa mies treenasi vatsalihaksia ja sille ojennettiin joku sixpäkkitölkkipaketti ja sanottiin että tässä ainut sixpäkki mitä tarvitset. Tää on ilmeisesti nyt tosihomma että itsensä kunnossapitäminen ei ole hyvä juttu.

Kehopositiivarien sabotaasia, kun on vaikeaa pitää sitä positiivisuutta yllä kun vertaa terveisiin ihmisiin.

Vierailija
37/204 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitotyössä saa kyllä vaikka minkälaisia kommentteja. Pitkät, karskit miehet ovat jonkun mielestä pelottavia, pullukammat miehet ja naiset taas ovat "niin lihavia, etteivät varmasti jaksa mitään tehdä" ja "miten tuo ketään hoitaa, kun ei osaa itsestäänkään pitää huolta". Mies on joidenkin potilaiden mielestä homoseksuaali jo siksi, että on "akkojen työssä" ja toiset taas eivät anna mieshoitajan hoitaa joko itseään tai puolisoaan, koska on vain "alastomia naisia kyyläämässä ja käpälöimässä". Pienikokoisempi tai hoikempi ei sukupuolesta riippumatta taas "kumminkaan jaksa nostaa". Jos on meikkiä, niin on vain itseään esittelemässä. Sellaista. 

Mukavasti on jutun miehellä lihasta. :)

Vierailija
38/204 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hommata hoikka tyttis ja jättää kateellisten puheet omaan arvoonsa

Vierailija
39/204 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mitä mies sanoo niin kyllä te keksitte siitä jonkun loukkauksen jos olette sillä tuulella.

Ei tietynlaisisista puheista voi loukkaantua.

Itse te haukutte ylipainoisia naisia ja sitten jos nainen haluaa itseään pidemmän ja isomman miehen niin siitäkin suututte.

Vierailija
40/204 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kenenkään pitää kommentoida toisten ulkomuotoa/painoa? Ihminen kyllä tietää itsekin millainen on. Itse olen ollut aina todella hoikka ja normaalipainon alarajalla. Minulle on huomauteltu siitä pikkutytöstä asti. Pari kertaa minulta on kysytty onko minulla syömishäiriötä. Hoikista käsivarsistani on vittuiltu. Minulla ei ole kuulema yhtään voimaa. Minulla ei ole tissejä eikä persettä. Mutta eihän sen pitäisi muille kuulua. Ehkä pulleammat ovat kateellisia, en tiedä. En oikeen muutakaan syytä keksi miksi pitää olla ilkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi