Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vertaistukiketju yksinäisille

Vierailija
10.12.2022 |

Saisimmeko yksinäiset tähän toisiamme tukevan ketjun. Tähän ei kaivata yksinäisten syyllistämistä tai oman elämän hehkuttamista, vaan tarkoitus tukea toisia tämän keskellä. Jokainen joka kokee olevansa yksinäinen saa tulla mukaan, tilanteet ovat erilaisia, yksinäisyyttä voi kokea niin monissa elämäntilanteissa.

Itse keski-iän myötä olen sekä menettänyt läheisiäni ja ystäviä kuolemalle ja elämälle, lisäksi olen oppinut arvostamaan itseäni ja lopettanut kuluttavat suhteet. Tämän myötä olen yksinäinen siten, että ei ole ketään joka kysyy mitä kuuluu tai jonka kanssa turista kaikesta. Kun miettii tätä kaikkea mitä nyt on, on aika ankeaa ja raakaakin kokea yksinäisyyttä. Mulla on toki lapset, mutta ei heidän tehtävänsä ole olla mun yksinäisyyteni poistaja, vaan kannustan heitä maailmalle ja elämään. Sana on vapaa.

Kommentit (401)

Vierailija
401/401 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yksinäisyyden kokeminen ei ole kenellekään määrätty elämänkohtalo eikä sen kokeminen kerro siitä, että sinussa olisi jokin vialla, päinvastoin. On normaalia kokea yksinäisyyttä, sen kokeminen on osa ihmisenä elämisen haasteita."

"Yksinäisyyden ikävällä kivulla on alun perin hyvä tarkoitus meitä kohtaan. Sen tarkoituksena on saada yksinäisyyttä kokeva liikkeelle kohti sellaista yhteyden kokemista, jota hän kaipaa."

Artikkeli: Yksinäisyyden kivun tarkoitus on saada meidät liikkeelle https://mielipalvelut.fi/artikkelit/yksinaisyyden-kivun-tarkoitus-on-sa…

Halusin nämä lainaukset tuoda esille lukemastani artikkelista. Olen itsekin kokenut syvää yksinäisyyttä ja koen lievempää/hetkellistä yksinäisyyden tunnetta paikoitellen. Lähinnä mitä haluan näillä lainauksilla tuoda ilmi, on se että yksinäisyyden tunteminen on normaalia ja tunteena se on OK. Tärkeää onkin, että mitä tämän tunteen hyväksynnän jälkeen tapahtuu, koska tunne kertoo sinulle että kaipaat seuraa. Seuran ei välttämättä tarvitse olla ihmisen, vaan myös lemmikin seura voi auttaa yksinäisyyteen, ja joskus jopa paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi