Vertaistukiketju yksinäisille
Saisimmeko yksinäiset tähän toisiamme tukevan ketjun. Tähän ei kaivata yksinäisten syyllistämistä tai oman elämän hehkuttamista, vaan tarkoitus tukea toisia tämän keskellä. Jokainen joka kokee olevansa yksinäinen saa tulla mukaan, tilanteet ovat erilaisia, yksinäisyyttä voi kokea niin monissa elämäntilanteissa.
Itse keski-iän myötä olen sekä menettänyt läheisiäni ja ystäviä kuolemalle ja elämälle, lisäksi olen oppinut arvostamaan itseäni ja lopettanut kuluttavat suhteet. Tämän myötä olen yksinäinen siten, että ei ole ketään joka kysyy mitä kuuluu tai jonka kanssa turista kaikesta. Kun miettii tätä kaikkea mitä nyt on, on aika ankeaa ja raakaakin kokea yksinäisyyttä. Mulla on toki lapset, mutta ei heidän tehtävänsä ole olla mun yksinäisyyteni poistaja, vaan kannustan heitä maailmalle ja elämään. Sana on vapaa.
Kommentit (400)
Hymy pyllyyn ja mee immeisten ilmoile.
Vierailija kirjoitti:
Mietin itsemurhaa jo, ei ole ketään kelle edes soittaa aikeistani? Kukaan ei tiedä olemassa olostani.
Ota itseäsi niskasta kiinni ja kokoa itsesi ja eikös se "olemassa olostani" ole yhdyssana eli olemassaolostani.
Vierailija kirjoitti:
Sikäli kyllä, että kotiin ei kannata jäädä. Luonto on taas versonut kylmän ja lumen alta. Menkää katsomaan. Eläimet rakastaa elämää ja elävät hetkessä. Minäkin olen yksinäinen, mutta seuraan sivusta elämää. Edes sen teen. Ja yritän elää vähän itsekin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sikäli kyllä, että kotiin ei kannata jäädä. Luonto on taas versonut kylmän ja lumen alta. Menkää katsomaan. Eläimet rakastaa elämää ja elävät hetkessä. Minäkin olen yksinäinen, mutta seuraan sivusta elämää. Edes sen teen. Ja yritän elää vähän itsekin
Venaatteks hetken, luonto kutsuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venaatteks hetken, luonto kutsuu
Siis Ace Ventura
Hankkikaa edes oikeita ongelmia, kun elämää ette näy pystyvän hankkimaan.
Vierailija kirjoitti:
No yksinäisyys on kyllä suurin ongelma mitä ihmisellä voi olla. Siis aito yksinäisyys ettei ole ketään läheisiä ihmisiä elämässä.
Itse olen saanut apua yksinäisyyteen mielenterveys yhdistyksestä. Voin sanoa että kaikista siellä olevista on tullut ystäviä. Ja mikä parasta nykyään miehenikin tulee mukaan tapahtumiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No yksinäisyys on kyllä suurin ongelma mitä ihmisellä voi olla. Siis aito yksinäisyys ettei ole ketään läheisiä ihmisiä elämässä.
Sitä ei kaikki ymmärrä. Niinkuin ei tuokaan idiootti tuossa.
Tykkään olla yksin. Ainoa jonka seuraa siedän on säännöllisesti luonani käyvä aikuinen lapseni.
Se mikä ottaa patittaa, on se että taloudellisistä syistä joudun jatkuvasti olemaan tekemisissä sossun, kelan ja työkkärin kanssa.
Mikään ei pilaa päivää niin tehokkaasti kuin kommunikaatio viranomaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon kaikille nenäkkäille ivallisille ihmisille pitkää yksinäisyydessä kituttavaa vanhuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin itsemurhaa jo, ei ole ketään kelle edes soittaa aikeistani? Kukaan ei tiedä olemassa olostani.
Ota itseäsi niskasta kiinni ja kokoa itsesi ja eikös se "olemassa olostani" ole yhdyssana eli olemassaolostani.
Heh heh, luuletko olevasi vitsikäskin. Toivottavasti jäät yksin ja kaikki läheisesi menehtyvät.
Vierailija kirjoitti:
Olen tämän kirjoittaja ja ajatukset samat, tajan juoda pääni täyteen niin ei tarvii miettiä vähään aikaan surkeeta elämää, onneks on muutama pamikin. Pää räjähtää kohta.
En tiedä voinko antaa muuta tukea, kuin että tilanne voi vielä muuttua. Olin 10 v. yksinäinen, en enää. Löysin kumppanin ja työn, muutama kaveri on. Nykyään osaan nauttiakin yksin olemisesta välillä. Tiedän, että siitä on vaikea nauttia silloin, kun se on jatkuvaa ja pakollista.
Voimia kaikille yksinäisille <3
Vierailija kirjoitti:
En tiedä voinko antaa muuta tukea, kuin että tilanne voi vielä muuttua. Olin 10 v. yksinäinen, en enää. Löysin kumppanin ja työn, muutama kaveri on. Nykyään osaan nauttiakin yksin olemisesta välillä. Tiedän, että siitä on vaikea nauttia silloin, kun se on jatkuvaa ja pakollista.
Eläkeiässä ei enää töistäkään tarvii haaveilla, eikä mistään muustakaan, en junan alle mene mutta jotenkin teen tästä lopun, ei jaksa enää yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeiässä ei enää töistäkään tarvii haaveilla, eikä mistään muustakaan, en junan alle mene mutta jotenkin teen tästä lopun, ei jaksa enää yksin.
.....................
Hey, me toiset yksinäiset ollaan täällä - digiyhteyden päässä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.....................
Hey, me toiset yksinäiset ollaan täällä - digiyhteyden päässä!
Vaikea ratkoa henkilökohtaisia ongelmia tuntemattomien someihmisten kanssa. On asioita joista ei todä kun harva ihminen ja nekin ovat jo poistuneet hautuumaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin yksi yksinäinen, jonka ystävät kaikkosivat, kun läheiseni kuoli ja aloitin suruprosessin. Vaikeinta on ollut hyväksyä se, että on tullut hylätyksi elämänsä vaikeimman ajanjakson aikana.
Kyllä moni ottaa etäisyyttä kun esim puoliso kuolee. Syynä käytetään: ettei tiedä mitä sanoa. Tärkeintä sille leskelle kun olisi tietää ettei jäänyt yksin. Ei siinä korulauseita kaivata. Vie kukkia, vie sureva kahvilaan, Menkää kävelylle. Istukaa puistonpenkillä hiljaa.
Halatkaa surevaa. Suuri sanaton ja lämmin osanotto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin yksi yksinäinen, jonka ystävät kaikkosivat, kun läheiseni kuoli ja aloitin suruprosessin. Vaikeinta on ollut hyväksyä se, että on tullut hylätyksi elämänsä vaikeimman ajanjakson aikana.
Kyllä moni ottaa etäisyyttä kun esim puoliso kuolee. Syynä käytetään: ettei tiedä mitä sanoa. Tärkeintä sille leskelle kun olisi tietää ettei jäänyt yksin. Ei siinä korulauseita kaivata. Vie kukkia, vie sureva kahvilaan, Menkää kävelylle. Istukaa puistonpenkillä hiljaa.
Halatkaa surevaa. Suuri sanaton ja lämmin osanotto.
Läheiseltä voi myös kysyä että miten haluaa häntä autettavan. Haluaako puhua ja purkaa, haluaako apua käytännön asioihin tai haluaako mennä ulos ja tehdä jotain aivan muuta. Yhdessä tekeminen läheisen ihmisen kanssa on parantavaa, voi vaikka laittaa ruokaa yhdessä.
Älä mieti. Toivon, että jatkat elämää. Et ole olemassa turhan päiten, vaikka merkitys tuntuisi olevan hukassa.