Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vertaistukiketju yksinäisille

Vierailija
10.12.2022 |

Saisimmeko yksinäiset tähän toisiamme tukevan ketjun. Tähän ei kaivata yksinäisten syyllistämistä tai oman elämän hehkuttamista, vaan tarkoitus tukea toisia tämän keskellä. Jokainen joka kokee olevansa yksinäinen saa tulla mukaan, tilanteet ovat erilaisia, yksinäisyyttä voi kokea niin monissa elämäntilanteissa.

Itse keski-iän myötä olen sekä menettänyt läheisiäni ja ystäviä kuolemalle ja elämälle, lisäksi olen oppinut arvostamaan itseäni ja lopettanut kuluttavat suhteet. Tämän myötä olen yksinäinen siten, että ei ole ketään joka kysyy mitä kuuluu tai jonka kanssa turista kaikesta. Kun miettii tätä kaikkea mitä nyt on, on aika ankeaa ja raakaakin kokea yksinäisyyttä. Mulla on toki lapset, mutta ei heidän tehtävänsä ole olla mun yksinäisyyteni poistaja, vaan kannustan heitä maailmalle ja elämään. Sana on vapaa.

Kommentit (400)

Vierailija
241/400 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa kuvakaappaus tuosta Discord serveristä, kaikki halukkaat ovat tervetulleita juttelemaan. Lataaminen ja käyttäminen täysin ilmaista.

https://imgur.com/a/drI9Bqy

Liittymis linkki:

https://discord.gg/rkkD5aQX

En pysty liittymään ryhmään :/  Pääsen kyllä palvelimelle, mutta tuo alempi liittymislinkki ilmoittaa joka kerta, että "Virheellinen kutsu. Tämä kutsu saattaa olla vanhentunut tai sinulla ei ole lupaa liittyä"

Vierailija
242/400 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa kuvakaappaus tuosta Discord serveristä, kaikki halukkaat ovat tervetulleita juttelemaan. Lataaminen ja käyttäminen täysin ilmaista.

https://imgur.com/a/drI9Bqy

Liittymis linkki:

https://discord.gg/rkkD5aQX

En pysty liittymään ryhmään :/  Pääsen kyllä palvelimelle, mutta tuo alempi liittymislinkki ilmoittaa joka kerta, että "Virheellinen kutsu. Tämä kutsu saattaa olla vanhentunut tai sinulla ei ole lupaa liittyä"

Linkki on varmaankin vanhentunut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/400 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ihmettelen, että voidaan rahastaa sillä että neuvotaan CV:n teossa nykyaikana! Ohjeita on internet täynnä. Ei sitä varten tarvi aikuisia ihmisiä kouluttaa. Tuo on jotenkin ihmisten halveksintaa.

Eikä pelkästään rahastamista, se on resurssien tuhlaamista. En ymmärrä oikein tuota kouluttamista kuten kerroit, muakin yksi valtiotieteiden maisteri oikein neuvoi miten tehdään hyvä CV millä takuulla työllistyy. No ei se maisterikaan mun CV:stä aukkoja saa poistettua, mitä nyt fonttia hieman vaihdettiin. Ja tästä kaikesta mulle jäi paska käteen ja koko kurssi lakkautettiin mun kohdalla tehottomana. Nauroin paskasen naurun kun tuli tekstiviesti missä tuo luki. Noh, onneksi maisteri tunsi hetken ajan itsensä tärkeäksi. Resurssien ja rahojen tuhlaamista sanon minä. Ei CV:n teko kurssilla osaajat ja työnantajat kohtaa.

En tarkoita nyt kuitenkaan sitä etteikö kouluttautuminen olisi hyvä asia, se on todella hyvä asia. Mutta sitä en ymmärrä miksi rahaa ja resursseja kulutetaan johonkin täysin turhuuteen.

Teini neuvoo samat asiat tunnissa 20 euron taskurahalla. Eikö VTM kuulu ennemmin politiikkaan pyrkivien koulutuspakkkiin?

Vierailija
244/400 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin yksin asumisen enimmäkseen helpotuksena 35-vuotiaasta.  Oli ystäväkin tärkeä, vaikka joku sanoi, tahdoin vain että hän tarvitsee minua, no oli hänellä muitakin jotka muistivat jouluisin.

Joku paikka johon voisi mennä viikoittain, olisi mukavaa.  Olen hiukan puiseva en aina edes tahdo ajatella myönteisesti.

Paljon tunnettu savolaisia, heidän taholtaan tuota ihmettelyä yksin olosta, se loukkasikin joskus, en itse paljoa ajatellut kärsiväni.

Vierailija
245/400 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuoresta asti ollut lähes koko ajan parisuhteessa, koska pelännyt yksinäisyyttä. Ehkä johtuu lastenkotitaustasta. Minua on pahoinpidelty ja käytetty hyväksi, vasta aikuisiällä uskalsin jättää erän pahoinpitelijäni ja muuttaa kaupunkia. Suurkaupungissa opin omilleni enkä edes etsinyt suhdetta. Paneuduin työhöni, sieltä olivat myös ystävät. Kun jouduin sairauden takia pois työelämästä nekin "ystävät" kaikkosivat. Olen viimeiset vuodet saanut terapiasta apua, todettu "rajapersoona" ja sehän ei ihmissuhteita helpota. Perisuhdekin lopahti koronan alussa ja nyt en uskalla ihmisten ilmoille. Yksinäisyys erakoittaa, puhun ainoastaan kaupan kassalle ja taloyhtiön huoltomiehelle. Ei tämä ole elämisen arvoista elämää. Hakekaa yksinäiset seuraa ennenkuin peli menetetty.

Vierailija
246/400 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä päivä on teillä mennyt? Itsellä vähän eilen surullinen olo, kun kauppa oli täynnä porukoita ostamassa ilmeisesti uuden vuoden herkkuja. Yleensä itseä ei haittaa se, kun muilla seuraa. Tänään ihan hyvä päivä ollut, mutta ikävä sää.

Vierailija
247/400 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän haikea fiilis ollut, vaikka päivällä oli ihan ok niin näin illalla, kun ihmiset ovat ulkona ampumassa raketteja ja juhlimassa porukalla, vanhat ystävät perheidensä kanssa ja itse on yksin (kuten melkein kaikki juhlapyhät) niin aina tulee jossain vaiheessa se fiilis, että kunpa itsellä olisi edes oma puoliso tai yksi ystävä/kaveri kenen kanssa viettää aikaa...Juhlapyhinä tämä oma yksinäisyys korostuu vielä entisestään vaikak siihen onkin vuosien mittaan jollain lailla tottunut

Vierailija
248/400 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaan samat ajatukset. Itsekin mietin kuinka muilla on seuraa niin paljon. Kaupassakin isoja porukoita. Itse en omaa edes yhtä ystävää. Jotenkin miettii kuinka eri tilanteissa ihmiset ovat. Tietysti sitä ei tiedä koko totuutta heidän elämästään. Silti heillä on ainakin joku jonka kanssa juhlia. Maaseudulla, kun asuu niin ei paljon raketteja edes näy. Ainakaan täällä.

Vierailija
249/400 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä päivä on teillä mennyt? Itsellä vähän eilen surullinen olo, kun kauppa oli täynnä porukoita ostamassa ilmeisesti uuden vuoden herkkuja. Yleensä itseä ei haittaa se, kun muilla seuraa. Tänään ihan hyvä päivä ollut, mutta ikävä sää.

Täällä Yksi Yksinäinen. Joulu ja vuodenvaihde menee perheen kanssa. Sitten perheenjäsenet rientävät töiden ja opintojen vuoksi maailmalle ja minulla on taas aikaa kirjeenvaihdolle.

Olen syönyt joka ikinen päivä eniten himoamaani jouluruokaa ja nyt sen ainekset ovat lopussa. On ollut mukavaa jutella perheenjäsenten kanssa, mutta heilläkin on kyllä työ ja opiskelu häirinnyt lomanviettoa.

Yllätyksekseni perheen opiskelija haluaa opiskella sivuaineena opiskelemaani ainetta ja hän on pyytänyt minulta apua. Eipä uskoisi, että joku vuosi sitten hän oli tuittupää ja ei missään nimessä halunnut edes tietää mitään minun osaamistani asioista 😉!

Oikein hyvää uutta vuotta teille kaikille, sekä tutuille että tuntemattomille. Pidetään yhteyttä ensi vuonnakin ja uudetkin saavat liittyä rinkiimme tekemällä anonyymin sähköpostiosoitteen ja kirjoittamalla minulle jonkinlaisen kuvauksen itsestään. Osoitteeni on se yksi.yksinainen@gmx.com .

Vierailija
250/400 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin yksinäisenä miehinä nuorisolaisten suosimaan rokkibaariin vaihtamaan vuotta. Aika jännää ja tuntuu vähemmän yksinäiseltä vaikka varmaan näyttää enemmän.

Parempaa Uutta Vuotta yksinäisille!

Vierailija
251/400 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on takana kaksi pitkää parisuhdetta, joista jälkimmäinen päättyi puolison kuolemaan. Hautajaisissa vielä sain sympatiaa ja luvattiin apua sekä tukea, sen jälkeen kenestäkään ei kuulunut yhtään mitään.

Sitten jäin vielä työttömäksi, eikä tämän ikäinen enää uutta työtä saa, vaikka hakisi sataa paikkaa kuukaudessa. Aikuisilla lapsilla on omat perheet ja kiireensä, hyvä edes kun jouluna nähtiin.

Jotenkin tämä yksinäisyys kasvattaa kovan kuoren ympärille, ei jaksa olla empaattinen muitakaan kohtaan jotka valittavat milloin mistäkin pikkuasiasta.

Loukkaavin kommentti tuli äskettäin eräältä sukulaiselta, joka naureskellen totesi "kyllä sä jonkun uuden miehen löydät kohta". 

Päivät valuu toistensa kaltaisina, ei ole eroa arjella eikä juhlalla. Ei ole varaa matkustella eikä kierrellä shoppailemassa. Meitä yksin asuvia ei kyllä muistettu mitenkään tuplakorvausten tai verohelpotusten muodossa, vaikka kaikkein kovimmilla me ollaan hintojen nousun vuoksi.

Hyvää uutta vuotta kaikille, koitetaan jaksaa.

Vierailija
252/400 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ja jaksamista kaikille!

Vierailija
253/400 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin kommentin, jossa perustelin miksi paikkakunnallamme on vedottu olla räiskimättä raketteja. Siinä oli sana, jonka vuoksi kommentti jäi sensuu-riin. Varmaan jokainen ymmärtää, ketkä kärsivät ja pelkäävät eläinten lisäksi tätä ihmisten älyttömyyttä räiskiä rahansa taivaalle.

Olen eläinrakas ja minusta on väärin, että terve eläin joutuu kärsimään ja jopa hankkimaan eläinlääkäriltä lääkkeet tämän räiskeen vuoksi. Yrittäkää ymmärtää!

Vierailija
254/400 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin yksinäisenä miehinä nuorisolaisten suosimaan rokkibaariin vaihtamaan vuotta. Aika jännää ja tuntuu vähemmän yksinäiseltä vaikka varmaan näyttää enemmän.

Parempaa Uutta Vuotta yksinäisille!

Pitäisi itsekin joskus kokeilla. Meinaan vaan sitä, kun jo pelkkä rokki saa ja sanana kiinnostumaan. Kuuntelen niin paljon musiikkia. Itse olen tosin alle 30 vielä.

Vierailija
255/400 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on takana kaksi pitkää parisuhdetta, joista jälkimmäinen päättyi puolison kuolemaan. Hautajaisissa vielä sain sympatiaa ja luvattiin apua sekä tukea, sen jälkeen kenestäkään ei kuulunut yhtään mitään.

Sitten jäin vielä työttömäksi, eikä tämän ikäinen enää uutta työtä saa, vaikka hakisi sataa paikkaa kuukaudessa. Aikuisilla lapsilla on omat perheet ja kiireensä, hyvä edes kun jouluna nähtiin.

Jotenkin tämä yksinäisyys kasvattaa kovan kuoren ympärille, ei jaksa olla empaattinen muitakaan kohtaan jotka valittavat milloin mistäkin pikkuasiasta.

Loukkaavin kommentti tuli äskettäin eräältä sukulaiselta, joka naureskellen totesi "kyllä sä jonkun uuden miehen löydät kohta". 

Päivät valuu toistensa kaltaisina, ei ole eroa arjella eikä juhlalla. Ei ole varaa matkustella eikä kierrellä shoppailemassa. Meitä yksin asuvia ei kyllä muistettu mitenkään tuplakorvausten tai verohelpotusten muodossa, vaikka kaikkein kovimmilla me ollaan hintojen nousun vuoksi.

Elämä olisi todella helppoa jos joku sopivasti vapaa kelpaisi parisuhteeseen. Kyllä siinä pitää olla jonkinlaista sielujen sympatiaa ja tuntea vetoa toiseen jos parisuhteeseen aikoo. Nykyäänhän se ei ole mitenkään pakko eikä ihmisen normaaliuden mitta jne että onko parisuhteessa vai onko olematta.

Tärkein on suhde itsensä kanssa. Itseään pitää kohdella kuin parasta ystäväänsä.

Vierailija
256/400 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin kommentin, jossa perustelin miksi paikkakunnallamme on vedottu olla räiskimättä raketteja. Siinä oli sana, jonka vuoksi kommentti jäi sensuu-riin. Varmaan jokainen ymmärtää, ketkä kärsivät ja pelkäävät eläinten lisäksi tätä ihmisten älyttömyyttä räiskiä rahansa taivaalle.

Olen eläinrakas ja minusta on väärin, että terve eläin joutuu kärsimään ja jopa hankkimaan eläinlääkäriltä lääkkeet tämän räiskeen vuoksi. Yrittäkää ymmärtää!

Samoja ajatuksia. Koirani pelkäsi pauketta. Teimme aina uuden vuoden ajelun. Autossa koira rauhallisempi. Tunteja ajelimme pitkin maaseutua. Vanhempana koira ei saanut itseään sydänvikaisena rasittaa. Näin oli parempi lähteä pois. Sitä perinnettä vähän ikävä. Nyt ei tule ajeltua minnekään. Tosin koiralle rankka ilta ja yö oli.

Vierailija
257/400 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä olisi todella helppoa jos joku sopivasti vapaa kelpaisi parisuhteeseen. Kyllä siinä pitää olla jonkinlaista sielujen sympatiaa ja tuntea vetoa toiseen jos parisuhteeseen aikoo. Nykyäänhän se ei ole mitenkään pakko eikä ihmisen normaaliuden mitta jne että onko parisuhteessa vai onko olematta.

Tärkein on suhde itsensä kanssa. Itseään pitää kohdella kuin parasta ystäväänsä.

Itsekin kaipaan välillä parisuhdetta ja läheisyyttä. Silti tutustuminen muihin on vaikeaa jopa ystävyys mielessä. Näin parisuhde tuntuu vaikealta ajatukselta. Myönnän sen, että entisenä kiusattuna itsetunto on todella huono vieläkin. Kohtelen itseäni melko huonosti ja olen kriittinen. Pitäisi tehdä lupaus olla armollisempi itselleen.

Vierailija
258/400 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen lisäys, että sivusta. En siis ollut tuo jolle vastasit.

Vierailija
259/400 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää hyvät ihmiset jonnekin sieltä kotoa, harrastamaan, töihin, opiskelemaan ja puhukaa siellä ihmisille. Ei ole niin helvetin vaikeaa.

Kaikkea olen yrittänyt, etäopinnnoissa ei ole pidetty yhteyttä kurssin päättymisen jälkeen. Treenatessa muutkin ovat treenaamassa fysiikkaansa eivätkä sosiaalisia taitojaan. Töissä tehdään töitä ja ollaan kollegoita. Ei sielläkään avauduta perusteellisesti omasta yksityiselämästä.

Minun parhaat ystäväni ovat kymmenien vuosien takaa työpaikalta,vieläkin ollaan ystäviä.

Vierailija
260/400 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen yksinäinen. Olin kovin yksin jo parisuhteen aikana, nyt eron tultua olen vielä entistä yksinäisempi.

Lapset minullakin on. Mutta niillä on omat menot, kaverit, harrastukset aivan kuten pitääkin. Osan ajastaan ovat isänsä kanssa, ja pian jo omillaan. Ei minulla ole yhtään ystävää ketä pyytää käymään, tai kävelylle tai mitään. Rahaakin on vähän, niin ei voi oikein mitään tehdä. Olen niin alamaissa eron myötä, että tuntuu etten osaa enää edes jutella ihmisten kanssa. Ennen osasin. Haluan vaan hautautua kotiin sohvan nurkkaan.

Itsellä vastaava juttu.Tosin lapset jo aikuisia,eivätkä asu enää kotona ja mies kuollut.Itse olen alle 50v.ja kaikki päivät ypöyksin.Käyn kävelyllä,kiertelen kaupoissa ja roikun netissä.

Olisi niin ihana löytää kaveri tai elämänkumppai,jonka kanssa jakaa arkea,matkustaa,nauraa jne.

Tuntuu,että elämä menee täysin hukkaan näin,eikä yksin ole kivaa tehdä lähes mitään.

Sitten ehdotetaan jotain älytöntä,että mene kirkon juttuihin..ei kiitti,en ole mikään hihhuli tai vapaaehtoistoimintaan tms.

Olen normi,nuorekas nainen,en mikään masentunut ihme nössö vaikken baareissa jne.käykään.[/quote Erilaisiin menoihin kehoittamisen pointti on se,että niissä tapaisi ihmisiä.Jos asenne on kuitenkin tuo,että kaikki niissä käyvät ovat mänttejä,ei ehkä kannata vaivaantua.Erilaisissa tilaisuuksissa käy kuitenkin monenlaisia ihmisiä ja niissä voi hyvinkin tutustua samanhenkiseen ihmiseen.Ei kannata olla ennakkoluuloinen niin mahdollisuudet ovat paremmat.