Anoppi vie mieheni ja biologiset lapsenlapset teatteriin
Onko teidän mielestä ok, että anoppi suunnittelee ja varaa lomamatkoja ja teatterikäyntejä ilman kysymättä meidän aikatauluja? Ja sitten vain ilmoittaa että xx päivänä menemme x paikkaan? Kaiken lisäksi hän tekee näitä (tietysti kivoja juttuja olen kiitollinen) ilman minua ja vanhinta lastani, joka ei ole biologisesti anopin lapsenlapsi.
Kommentit (182)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on ok, että hän sivuuttaa ei-biologiset sukulaiset. Oletettavasti tällä bonus lapsenlapsella on jo omat mummot, jotka häntä hemmottelevat? Eikö olisi hieman epäreiluakin, jos muilla lapsilla on kaksi mummoa ja yksi saisi lahjoja ja reissuja kolmelta mummolta? Sinut hän todennäköisesti jättää kutsumatta siksi, että olettaa sinun olevan oman lapsesi kanssa silloin, kun vie miehen ja lapset teatteriin. Jos haluatte lähteä joskus matkaan, niin kysy voitteko tulla mukaan ja maksaa omat lippunne.
ole ns. biologiset isovanhemmat mukana elämässä juurikaan sehän tässä metkaa onkin, että vanhin lapseni kokee, että mieheni vanhemmat ovat hänenkin isovanhemmat hän vaan on jäänyt vaille heidän huomiota, teatterikäyntejä ja kalliita lahjoja. Elämä on epäreilua. Näinhän se on.
Eli et ole tullut toimeen edellisenkään anopin kanssa. Semmosta. Se on väärin lapsesi kannalta. Hänen pitää myös tietää totuus ettei ole mitään sukua anoppisi perheelle. Läheinen voi silti toki olla.
Itse asiassa tulimme todella hyvin toimeen. Hän vaan muutti ulkomaille. Ex appiukko on alkoholisoitunut. Omat vanhempani ovat vähän niin jä näin. En jaksa heistä nyt avautua tässä ketjussa. Ihan toinen tarina! 😂
Eli ap tässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on ok, että hän sivuuttaa ei-biologiset sukulaiset. Oletettavasti tällä bonus lapsenlapsella on jo omat mummot, jotka häntä hemmottelevat? Eikö olisi hieman epäreiluakin, jos muilla lapsilla on kaksi mummoa ja yksi saisi lahjoja ja reissuja kolmelta mummolta? Sinut hän todennäköisesti jättää kutsumatta siksi, että olettaa sinun olevan oman lapsesi kanssa silloin, kun vie miehen ja lapset teatteriin. Jos haluatte lähteä joskus matkaan, niin kysy voitteko tulla mukaan ja maksaa omat lippunne.
ole ns. biologiset isovanhemmat mukana elämässä juurikaan sehän tässä metkaa onkin, että vanhin lapseni kokee, että mieheni vanhemmat ovat hänenkin isovanhemmat hän vaan on jäänyt vaille heidän huomiota, teatterikäyntejä ja kalliita lahjoja. Elämä on epäreilua. Näinhän se on.
Eli et ole tullut toimeen edellisenkään anopin kanssa. Semmosta. Se on väärin lapsesi kannalta. Hänen pitää myös tietää totuus ettei ole mitään sukua anoppisi perheelle. Läheinen voi silti toki olla.
Itse asiassa tulimme todella hyvin toimeen. Hän vaan muutti ulkomaille. Ex appiukko on alkoholisoitunut. Omat vanhempani ovat vähän niin jä näin. En jaksa heistä nyt avautua tässä ketjussa. Ihan toinen tarina! 😂
Ulkomailtakin voi poikansa lasta muistaa. Kutsua vaikka sinnekin käymään.
Nuorena äitinä olisin ollut raivona kuten aloittajakin, mutta nyt vanhempana ymmärrän jo paremmin näitä anoppejakin. Moukkamaistahan tuo on, muttei sodan väärti. Uusperheet ovat aina vaikeita tilanteita, eikä se sillä parane, että vaaditaan anoppeja sun muita sukulaisia pönkittämään perhekuviota. Anopilla on velvollisuuksia vain omia jälkeläisiään kohtaan viime kädessä. Antaisin olla ja veisin itse lapseni jonnekin samaan aikaan, ettei hän pettyisi.
Mieslapsi on tietenkin yksi lapsista. Älä loukkaannu, olet vain perustanut perheen mieslapsen kanssa jolloin tuo normikäytös. Anoppia ei sinun tarvitse muistaa jouluna tms. Mieslapsi voi askarrella kortit. Lapset pakkaavat oleman samanlaisia kuin vanhempansa eli tuo anoppisi ihastuttava persoonallisuus polveutuu sinun nuoremmille lapsillesi sitten. Harrasta sen vanhimman lapsesi kanssa jotakin kivaa kun ovat teatterissa.
Löysätkää vähän sen pahan mielen kanssa. Mene elokuviin sen vanhimman kanssa samaan aikaan, tulette myöhemmin kotiin kuin muut. Hyvä
Hetki äiti-tytärsuhteen nostattamiselle. Voitte kotiin tullessa puhua siitä oikeasta biologisesta isoäidistä kauniiseen sävyyn.
Ei ole mitenkään hyväksyttävä kuvio että anoppi valitsee perheestä biologiset lapsenlapset ja poikansa. Onneksi mun ei koskaan tarvinnut kärsiä sellaisesta vaan kun me mentiin yhteen nykyisen mieheni kanssa niin meidän perhe on minä, mies, lapset jotka mulla oli ennen miestä ja meidän yhteiset lapset. En olisi missään nimessä muuttanut yhteen ja tehnyt lapsia miehen kanssa joka toimisi lapsia kohtaan eriarvoisesti. Eikä hänen ollut pakko suhteeseen ryhtyä joten yhdessä sovimme että perhe koostuu näin. Vanhemmilla lapsilla on myös biologinen isä ja mummo ja viettävät aikaa näiden kanssa myös mutta ME olemme se ydinperhe. Ei me lasketa että saavatko vanhemmat lapset enemmän koska saavat myös isältään ja mummoltaan. Lapset ovat kaikki jo teinejä ja tajuavat homman nimen. Jos se ei anopille sovi niin se on anopin ongelma. Sitten ei tarvitse olla yhteyksissä jos ei hyväksy poikansa valintaa. Perheet pärjäävät ilman mummoja jos sikseen tulee ja moni vanhempi nainen ryhtyy mielellään ei-biologisten lasten mummoksi kun omia lapsenlapsia ei ole.
Anoppi on näitä sodanjälkeisiä häpeällä kasvatettuja sukupolvia. Anna hänen olla mitä on. Muista aina mainita anopillesi mitä kivaa olette askarrelleet vanhimman lapsen isoäidille äitienpäivänä jne.
Siis lapsesi isä on kuollut? Lapsesi perii siis isovanhempansa sitten aikoinaan, eivät nämä anopin pojan kanssa tehdyt.
Mun mielestä pitäisi pohtia kaikki asiat ennenko alkaa uusiin suhteisiin ja lapselle myös tosiasiat ikänsä mukaan. Aina ei ihmiset , aikuisetkaan, pysty luomaan läheistä suhdetta vieraaseen lapseen. Esimerkkinä vaikka naiset jotka inhoavat miestensä lapsia eivätkä tahtoisimiehensä käyttävän aikaa näiden aikaisempien lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mieslapsi on tietenkin yksi lapsista. Älä loukkaannu, olet vain perustanut perheen mieslapsen kanssa jolloin tuo normikäytös. Anoppia ei sinun tarvitse muistaa jouluna tms. Mieslapsi voi askarrella kortit. Lapset pakkaavat oleman samanlaisia kuin vanhempansa eli tuo anoppisi ihastuttava persoonallisuus polveutuu sinun nuoremmille lapsillesi sitten. Harrasta sen vanhimman lapsesi kanssa jotakin kivaa kun ovat teatterissa.
Tämä. Minunkin mielestäni ongelman ydin on mies, joka sallii, että perheen lapsia kohdellaan eriarvoisesti (esim. että kaksi on kutsuttu teatteriin, mutta kolmatta ei oteta). Anoppi on hommassa ihan ulkopuolinen, eikä hänen mielipiteellään ole väliä. Miehen tulisi ymmärtää, että vanhin lapsesi on osa miehenkin perhettä, kun on tehnyt kanssasi lapsia ja vanhin lapsesi ilmeisesti myös asuu kanssanne. On törkeää sivuuttaa vanhin lapsi noin. Toihan on ihan Tuhkimo-meininkiä, ei vaan ole paha äitipuoli, vaan isäpuoli anopin tukemana.
Ja joo, anopin ei tarvitse teatterilippuja kaikille kustantaa, mutta voisi nyt edes aikuisten kesken sopia, että kuka maksaa kenenkin lipun ja tehdä selväksi, että vanhin lapsesikin saa tulla mukaan, jos vaikka sinä maksat lipun.
Mies on tässä se ongelma. Hän on ilkeä isäpuoli, joka suosii omaa biologista jälkikasvuaan ja jättää yhden perheen lapsista ulkopuolelle. En ole varma, voisinko antaa tuollaista käytöstä puolisolleni anteeksi. Olisi vakava erokeskustelun paikka, jos mies ei ymmärrä. Ja edelleen, haluan painottaa, että voisin itse maksaa lapsen lipun (ja omani), mutta pointti on se, että on törkeää jättää yksi perheen lapsista ulkopuolelle.
Jos kaikkia lapsia ei oteta mukaan, kukaan ei lähde. Uskomatonta eriarvoistamista.
Välit poikki tuollaiseen mummeliin.
Ottaisin itse etäisyyttä anoppiin. Mies saisi käydä lasten kanssa niin paljon kuin haluaa, mut en itse pystyisi tuollaisen käytöksen jälkeen esittämään mitään. Sen esikoisen kanssa keksikää nyt joku yhteinen juttu, että tuntee olonsa tärkeäksi myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ns. biologiset isovanhemmat mukana elämässä juurikaan sehän tässä metkaa onkin, että vanhin lapseni kokee, että mieheni vanhemmat ovat hänenkin isovanhemmat hän vaan on jäänyt vaille heidän huomiota, teatterikäyntejä ja kalliita lahjoja. Elämä on epäreilua. Näinhän se on.
Tuskin kokee, tai sitten hänellä on ongelmia sosiaalisten suhteiden ymmärtämisessä. Jos hänet jatkuvasti jätetään syrjään, niin täytyyhän hänen silloin huomata ettei ole samanarvoinen muiden lasten kanssa heidän isovanhempiensa silmissä, jos jää kerran ilman heidän huomiotaan, teatterikäyntejä ja (varsinkin tämä) KALLIITA lahjoja. Miten niin elämä on epäreilua? Ei se sinun anoppisi vika ole, ettei tämän hänelle vieraan lapsen isovanhemmat halua olla lapsen kanssa tekemisissä. Eikä hänellä ole mitään velvollisuutta ottaa lastasi siipiensä suojaan omien lastenlastensa lisäksi. Älä jaksa AP, ei näitä hirviöanoppi ruikutuksia jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitenkään hyväksyttävä kuvio että anoppi valitsee perheestä biologiset lapsenlapset ja poikansa. Onneksi mun ei koskaan tarvinnut kärsiä sellaisesta vaan kun me mentiin yhteen nykyisen mieheni kanssa niin meidän perhe on minä, mies, lapset jotka mulla oli ennen miestä ja meidän yhteiset lapset. En olisi missään nimessä muuttanut yhteen ja tehnyt lapsia miehen kanssa joka toimisi lapsia kohtaan eriarvoisesti. Eikä hänen ollut pakko suhteeseen ryhtyä joten yhdessä sovimme että perhe koostuu näin. Vanhemmilla lapsilla on myös biologinen isä ja mummo ja viettävät aikaa näiden kanssa myös mutta ME olemme se ydinperhe. Ei me lasketa että saavatko vanhemmat lapset enemmän koska saavat myös isältään ja mummoltaan. Lapset ovat kaikki jo teinejä ja tajuavat homman nimen. Jos se ei anopille sovi niin se on anopin ongelma. Sitten ei tarvitse olla yhteyksissä jos ei hyväksy poikansa valintaa. Perheet pärjäävät ilman mummoja jos sikseen tulee ja moni vanhempi nainen ryhtyy mielellään ei-biologisten lasten mummoksi kun omia lapsenlapsia ei ole.
No ottavatko nämä aikaisempien lastesi isät ja muumot muksan ja muistavat tasavertaisesti myös näitä uusimman liittosi lapsia?
Niinhän sen pitäisi apn mukaan mennä. Ja tuntevatko nuoremmat lapsensa itsensä tousarvousekdi kun ei ole samojs lahjavuoria kuin vanhemmilla lapsilla.
Ja vanhempien lasten pitäisi silti saada vielä bonusmummolta samat muistamiset jättäen biologiset lapsenlapsensa vähemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin itse etäisyyttä anoppiin. Mies saisi käydä lasten kanssa niin paljon kuin haluaa, mut en itse pystyisi tuollaisen käytöksen jälkeen esittämään mitään. Sen esikoisen kanssa keksikää nyt joku yhteinen juttu, että tuntee olonsa tärkeäksi myös.
Ei tuossa riitä, että ottaa etäisyyttä anoppiin. Mies on selvästi ihan yhtä paljon juonessa mukana, joten olisin ennemminkin vihainen miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Sain neljä bonuslasta poikani avioliiton kautta. En millään voi heitä kaikkia muistaa siten kuin mielelläni muistan kahta biologista lastenlastani.
Oletan että heidän isovanhempansa isiensä puolelta ja isät järjestävät heille erikoisjuttuja.Toki varmaan 14-16 vuotiaankin voi "ostaa" lahjmalla tuikituntematonta teiniä joka putkahti "lapsenlapseksi."
Ei minulla heitä vastaan mitään ole, en vain pysty tuntemaan heitä omikseni.
Mutta kai sinä voit olla ystävällinen ja kiinnostunut heistä? Ei se ihmeitä vaadi käyttäytyä kaikkia kohtaan mukavasti. Kaveri voi olla vaikka ei olekaan ns.oma!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ottavatko nämä aikaisempien lastesi isät ja muumot muksan ja muistavat tasavertaisesti myös näitä uusimman liittosi lapsia?
Niinhän sen pitäisi apn mukaan mennä. Ja tuntevatko nuoremmat lapsensa itsensä tousarvousekdi kun ei ole samojs lahjavuoria kuin vanhemmilla lapsilla.
Ja vanhempien lasten pitäisi silti saada vielä bonusmummolta samat muistamiset jättäen biologiset lapsenlapsensa vähemmälle.
Eikös ap jo kirjoittanut, ettei ole ensimmäisen lapsen biologiset isovanhemmat kuviossa mukana. Eikä sen bonusmummon tarvi rahoistaan uhrautua, kunhan sopii lapsen äidin kanssa, että äiti kustantaa lipun ja käyttäytyy hyvin sitä bonuslapsenlasta kohtaan ja ottaa hänetkin mukaan. Mutta ei, kun on pakko lapsen kasvoisin sitä hieroa, että sinä olet tässä perheessä pohjasakkaa ja sinua emme halua mukaan. Törkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Minunkin mielestäni ongelman ydin on mies, joka sallii, että perheen lapsia kohdellaan eriarvoisesti (esim. että kaksi on kutsuttu teatteriin, mutta kolmatta ei oteta). Anoppi on hommassa ihan ulkopuolinen, eikä hänen mielipiteellään ole väliä. Miehen tulisi ymmärtää, että vanhin lapsesi on osa miehenkin perhettä, kun on tehnyt kanssasi lapsia ja vanhin lapsesi ilmeisesti myös asuu kanssanne. On törkeää sivuuttaa vanhin lapsi noin. Toihan on ihan Tuhkimo-meininkiä, ei vaan ole paha äitipuoli, vaan isäpuoli anopin tukemana.
Ja joo, anopin ei tarvitse teatterilippuja kaikille kustantaa, mutta voisi nyt edes aikuisten kesken sopia, että kuka maksaa kenenkin lipun ja tehdä selväksi, että vanhin lapsesikin saa tulla mukaan, jos vaikka sinä maksat lipun.
Mies on tässä se ongelma. Hän on ilkeä isäpuoli, joka suosii omaa biologista jälkikasvuaan ja jättää yhden perheen lapsista ulkopuolelle. En ole varma, voisinko antaa tuollaista käytöstä puolisolleni anteeksi. Olisi vakava erokeskustelun paikka, jos mies ei ymmärrä. Ja edelleen, haluan painottaa, että voisin itse maksaa lapsen lipun (ja omani), mutta pointti on se, että on törkeää jättää yksi perheen lapsista ulkopuolelle.
Jos isä ei ole adoptoinut tätä lasta, ei lapsi ole hänen. Lapsi on edelleen vaimon lapsi ja lapsella on sukua isänsä ouolelta ja lisäksi äitinsä vanhemmat isovanhempana.
Lapsi ei esim. Tule isäpuoltaan perimään vaikka kuinka on "samaa perhettä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa riitä, että ottaa etäisyyttä anoppiin. Mies on selvästi ihan yhtä paljon juonessa mukana, joten olisin ennemminkin vihainen miehelle.
Totta tämäkin. En antaisi kenenkään kohdella lastani noin.