Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä palstalaisia, jotka eivät ole suostunut laskemaan kotinsa lämpötilaa?

Vierailija
09.12.2022 |

Työkaveri juuri tällainen jääräpää. "Minähän en kotona palele, maksoi mitä maksoi". Täydellinen idiootti 🙄

Kommentit (119)

Vierailija
41/119 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan 80 m2 kolmion kaukompörivarissa, vastike on 248 €/kk, sis. myös lämmön ja veden. Vastiketta nostimme tuon 8 €, kaupungin lämpöyhtiö on kertonut ettei hintoihin ole ainakaan vielä tulossa korotusta. Eläkkeeni nousee reilun satasen kuukaudessa, hyvin pärjään. Ai niin, sähkölaskut olleet nyt n. 20 €/2 kuukaudelta, siirto noin 50 €, en muita tuleeko siirtomaksu 2 vai 3 kk välein.

Vierailija
42/119 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli idea tähän lämpötilan laskemisvaatimukseen, en ole kuullut ollenkaan, sähkökulutusta on kyllä kehotettu pienentämään ja sen ymmärrän.

Suomalaiset suorittavat ankeutta ja vahtivat samalla toisiaan, että naapurilla on varmasti vähintään yhtä ankeaa kuin minulla. Maskien kanssa oli sama ilmiö. Vaikka niiden hyödyistä ei ollut mitään vedenpitävää näyttöä, ihmiset kyttäsi toisiaan että kaikki varmasti kärsii yhtä paljon.

Olen muuten samaa mieltä, mutta maskien käytöstä en.

Olen hoitoalalla työssä ja kun tulet seuravalla kerralla sairaalaan esim leikkaukseen, niin mitä jos koko tiimi jättää maskit pois, kun niistä ei sinulle ole mitään hyötyä.

Kerro mielipiteesi tullessasi🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/119 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitys kuuluu vuokraan.

Vierailija
44/119 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistan 80 m2 kolmion kaukompörivarissa, vastike on 248 €/kk, sis. myös lämmön ja veden. Vastiketta nostimme tuon 8 €, kaupungin lämpöyhtiö on kertonut ettei hintoihin ole ainakaan vielä tulossa korotusta. Eläkkeeni nousee reilun satasen kuukaudessa, hyvin pärjään. Ai niin, sähkölaskut olleet nyt n. 20 €/2 kuukaudelta, siirto noin 50 €, en muita tuleeko siirtomaksu 2 vai 3 kk välein.

Ja lämpö sisällä 26 astetta plussa puolella.

Vierailija
45/119 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkönsäästö vinkkinä laittakaa kämppä 8 asteen ylläpito lämpötilaan työpäivän ajaksi. 

Arvaa, miten paljon sitten menee sitä sähköä, kun laitat termostaatit tultuasi 23 asteeseen.

Testattiin mökillä, jossa on sähköinen lattialämmitys. Tulimme siihe tulokseen, että ei kannata lyhyeksi aikaa lämpöä paljon alentaa.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laske lämpötilaa. Reuma ei tykkää kylmästä ja kosteasta enkä halua kärsiä tuskissani sen vuoksi, että tähän maahan ei ole suostuttu rakentamaan riittävästi toimivaa ydinvoimaa.

Mulla sama syy. Säästän kyllä sähköä, mutta en alenna asunnon lämpötilaa (kaukolämpö).

Vierailija
47/119 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä paleltu. Meillä on maalämpö, takka ja puukiuas. Sähkösopimus 13cent/kWh. Ei mitään järkeä olla kylmissään kotona.

Vierailija
48/119 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan laita pattereita pienemmälle, kaukolämpö ja silti saa palella. Muuten yritän kyllä säästää, kun tietää, että sähkölasku on varmasti joka tapauksessa isompi kuin aiemmin.

Vierailija
49/119 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säätänyt ilmalämpöpumpun asteen pienemmälle kuin ennen. Väitetään että kyllä tuohon muutokseen äkkiä tottuu. No, vielä en ole tässä kuukausien aikana tottunut, huppari päällä ja usein vähän peittoakin sohvalla. En vaan siedä kylmää, alhaiset verenpaineet ja ferritiini ja alhainen elopaino.

Öljykattila lämpiää nyt sähkövastuksella, koska se on halvempaa kuin öljy. Halpa sähkösopimus vielä pari vuotta. Leivinuuni myös ja se ilmalämpöpumppu. Saunaa lämmitän välillä. Jos oikeasti tulee pula sähköstä, toki voin rajoittaa, lämmittää taas hetken öljyllä jne.

Vierailija
50/119 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laskenut. Sähkölämmitys ja sisällä joku +21 ja se on ihan sopiva.

Vierailija
51/119 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkölämmitys ja ollut vuosia +20, sen alle en laske astettakaan.

Vierailija
52/119 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milläs itse lasket, kun pienkerrostalo ja asumisoikeusasunto.

Sisälämpömittarin/-anturin toki laittoivat seinälle, nytkin näyttää yli 24 astetta. Minulle sopisi paremmin 20 tai 21 astetta.

Kun en sitä lämpötilaa muuten saa säädettyä, niin tällainen idioottiratkaisu toimii: avaan lasitetun parvekkeen oven ja osan lasituksesta, ja odotan, että sisälämpötila laskee sinne 21 asteeseen... Ihanan kallista (:    Ja minä JA KAIKKI SAMAN YHTIÖN ASUKKAAT maksavat tällaisen typeryyden vastikkeissaan.

Käännä sitä anturia vastapäivään, siis samaan suuntaan kuin kääntäisit kellon viisareita taaksepäin kun kello edistää.

No kun ei onnistu. Anturi näyttää vain lämpötilan, digitaalisessa muodossa näytöllä, ja mitään säätömahdollisuutta ei ole minulla asukkaalla.

Vierailija
53/119 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli idea tähän lämpötilan laskemisvaatimukseen, en ole kuullut ollenkaan, sähkökulutusta on kyllä kehotettu pienentämään ja sen ymmärrän.

Suomalaiset suorittavat ankeutta ja vahtivat samalla toisiaan, että naapurilla on varmasti vähintään yhtä ankeaa kuin minulla. Maskien kanssa oli sama ilmiö. Vaikka niiden hyödyistä ei ollut mitään vedenpitävää näyttöä, ihmiset kyttäsi toisiaan että kaikki varmasti kärsii yhtä paljon.

Olen muuten samaa mieltä, mutta maskien käytöstä en.

Olen hoitoalalla työssä ja kun tulet seuravalla kerralla sairaalaan esim leikkaukseen, niin mitä jos koko tiimi jättää maskit pois, kun niistä ei sinulle ole mitään hyötyä.

Kerro mielipiteesi tullessasi🤔

Väärin. En sanonut ettei maskeista ole minulle mitään hyötyä missään tilanteessa ikinä. Toivottavasti ymmärrät lukemaasi paremmin irl esim niitä th-alan töitä tehdessäsi. Sanoin ja tarkoitin että niiden hyödyistä ihmisten arkielämässä ei ole vedenpitävää näyttöä. Ymmärrätkö eron? En missään nimessä vastusta maskien käyttöä. Vastustan sitä agressiota jolla naapurin mummo suhtautuu toisen mummon maskittomuuteen. Tai kodin lämpötilaan kuten alkuperäinen aihe kuuluu.

Vierailija
54/119 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme kerrostalossa, jossa on laskettu lämpötilaa. Siksi olemme laittaneet ilmalämpöpumpun lmmittämään.

Vierailija
55/119 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu koronarokotusten kanssa. Rokotteita ottaneet yrittää nyt vaatia että kaikkien tulee ottaa se piikki. Tai mieluummin useita, kun heillä itselläkin on. Pelkäävät tulevia "sivuvaikutuksia" ja haluavat että kaikki olisi yhtä k*sessa kuin he.

Vierailija
56/119 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat hieman hassuja. Kesällä sisällä pitäisi olla 20 astetta lämmintä, ja talvella 25.

Itse en ole tehnyt lämpötilaan mitään muutoksia energiakriisin myötä, talvisin sisällä 20 astetta, makuuhuoneessa vähemmän.

Vierailija
57/119 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu koronarokotusten kanssa. Rokotteita ottaneet yrittää nyt vaatia että kaikkien tulee ottaa se piikki. Tai mieluummin useita, kun heillä itselläkin on. Pelkäävät tulevia "sivuvaikutuksia" ja haluavat että kaikki olisi yhtä k*sessa kuin he.

Mun idea olisi että jokainen joka ei ota rokotetta, allekirjoittaa vastuuvapautuksen hoidosta valtiolle. Kustantaa itse oman mahdollisen tehohoitonsa - jokainen voi tykönään punnita riskit ja toimia sen mukaan. Ja tähän on nyt ihan turha vetää mitään diabeteksia sun muita elintapasairauksia. Maailmanlaajuinen pandemia ei liity niihin millään tavalla. Se olkoot sitten ihan kokonaan toinen keskustelun aihe.

Vierailija
58/119 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä höpinä ei nyt kuulu tähän ketjuun mitenkään.

Vierailija
59/119 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalo ja kaukolämpö. Ei noita pattereita edes oikein pysty säätämään, niissä on lähinnä päälle/pois toiminto. 

Vierailija
60/119 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin se, että kotona on sen verran lämmintä, ettei tarvitse niska krampissa nyhjöttää on hyvin tärkeää. Mulle 22-23 astetta on optimi. Jos on vaikka 20 niin palelen nenästä, sormista ja olen jännittynyt koko ajan. JOs olisin vuokralla, niin pohtisin muuttoa pois (jos oisi ruoho vihreämpää) eli ei vukranantajallekaan hyväksi. Kyllä miellyttävä lämpö on loppujen lopuksi hyvin tärkeää pimeässä ja kylmässä maassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan