Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei työtön! Minkälaisia palveluja kaipaisit, jotta sinulla olisi paremmat mahdollisuudet työllistyä?

Vierailija
08.12.2022 |

Itse kaipaisin ja näkisin tarpeellisiksi palveluiksi esimerkiksi harjoitus työhaastatteluja. Työkkäri pitäisi auki palvelua, johon saisi joko mennä ilman ajanvarausta tai sitten ajanvarauksella ja pääsisit ihan oikeaa haastattelua vastaavaan tilanteeseen, jossa voisit vähän päästä haastattelu tunnelmaan ja harjoitella ulosantia.
Ja saisit myös vinkkejä ja apuja itseilmaisuun. Sitten ei haastattelussa olisi aivan tönkkönä, jos niihin ei ole juuri päässyt koskaan.

Muita hyviä ja tarpeellisia palveluita voisi olla: elämänhallintataito kurssi, psykologin tarkastus ja ohjaus tarvittaessa muihin palveluihin, joiden kautta saa omaa henkistä tilaa kohennettua.

Tietenkään mikään ei olisi pakollinen, mutta näistä olisi apua niille jotka oikeasti haluaisivat työllistyä, mutta heillä on isoja haasteita.

Kommentit (667)

Vierailija
141/667 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä ei riitä kaikille, joten työttömien juoksuttaminen pitäisi yksinkertaisesti lopettaa. Kaikki osaa hakea töitä, ei näihin tarvita mitään kikkoja. 

Tuet sille tasolle, että pystyy elämään normaalia elämää. 

Näin kaikille sama tuki esim. 1200 eur/kk josta itse pitää maksaa kaikki. Tukihimmeli romukoppaan. Samalla säästyy byrokraateista ja voi mennä oikeisiin töihin huutelemaansa työvoimapulaan.

Tämä olisi hyvä.

Vierailija
142/667 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin, että työnantajat olisi velvoitettu ottamaan työhaastatteluun myös muutama työtön, mikäli alueella sopivan kokemuksen/koulutuksen henkilöitä löytyy.

Ei olisi pakko palkata, mutta ainakin saisi mahdollisuuden, jota en ainakaan itse työttömänä saanut, kun ikinä ei haastatteluihin päässyt.

Minua ei ainakaan kiinnostaisi olla kiintiötyötön, joka haastatellaan muodon vuoksi ilman mitän mahdollisuutta työllistyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/667 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsisin konkreettista apua kriiseihin ja kortin kuntosalille. Tarvitsisin itsetuntoa kohottavaa tukea ja yhteistä tekemistä lapseni kanssa ja rahallista tukea siihen. Minäkin olin ennen jotain.

t, akateeminen työtön jolla on takana loistava tulevaisuus

Vierailija
144/667 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole työtön, mutta arvosanaperusteista opintotukea ehdottaisin työttömälle - alalle, joka työllistää. Hirveä pommi nimittäin tulossa kulttuurialan alanvaihtajia, joiden koulutus ei käänny mihinkään. Uskoisin, että ainakin joku heistä voisi pärjätä lääkärinä/juristina/insinöörinä.

Toki jos opintotukea jäljellä, sillä.

Ja noihin ammatteihinko ne muka opiskelisi OPINTOTUELLA?

Hahhahhaaa, salli mun nauraa.

Miksi ei opiskelisi?

Siis opintuella, mietihän sitä... täällähän työttömät jatkuvasti huutelee, että pitäis saada lisää ja lisää ja lisää tukia. Tekemättä itse mitään! Luuletko sä muka oikeasti, että näistä yksikään liikuttaisi edes sormeaankaan jollain opintotuella?? Ei tasan.

Vierailija
145/667 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä ei riitä kaikille, joten työttömien juoksuttaminen pitäisi yksinkertaisesti lopettaa. Kaikki osaa hakea töitä, ei näihin tarvita mitään kikkoja. 

Näin kaikille sama tuki esim. 1200 eur/kk josta itse pitää maksaa kaikki. Tukihimmeli romukoppaan. Samalla säästyy byrokraateista ja voi mennä oikeisiin töihin huutelemaansa työvoimapulaan.

Tämä olisi hyvä.

Tuo olisi ihan ok summa bruttona. Ja sillä olisi sitten kaikille myös sama veroprosentti eli 20 %. Sitten se tosiaan ois hyvä.

Vierailija
146/667 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

te-toimistosta ei ole mitään hyötyä, en kaipaa palveluja, en pompottelua, en pakottamista, en 9e orjatöitä, en karenssia, vaan ihan sitä TYÖPAIKKAA

No sitten vaan hankit itsellesi sen työpaikan.

Ja mihin te-toimistoa sitten tarvitaan jos sieltä ei muuta saa kuin tuota hyödytöntä kyykytystä?

Vierailija
147/667 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin 👍

On se vaan outoa, että tässä maassa (varmaan muissakin) on kaikkien vain muodon vuoksi haettava työpaikkoja, joihin heillä ei ole käytännön mahdollisuuksia. Ihan vain silkan kiusanteon vuoksi ja syy on Kokoomuksen ja silti noita äänestetään eniten.

Antakaa työkyvyttömien olla rauhassa ja neuvokaa asiallisesti niitä, ketkä töihin kykenevät.

Tämä on ihan maalaisjärjellä ajateltuna järkevintä, joten ruvetaan toimimaan näin ja lopetetaan kaikki turha kouhotus vain näön vuoksi.

Minä olen jo lopettanut 🐈🐇🐿🦔🐕

Vierailija
148/667 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole työtön, mutta arvosanaperusteista opintotukea ehdottaisin työttömälle - alalle, joka työllistää. Hirveä pommi nimittäin tulossa kulttuurialan alanvaihtajia, joiden koulutus ei käänny mihinkään. Uskoisin, että ainakin joku heistä voisi pärjätä lääkärinä/juristina/insinöörinä.

Miksi ei opiskelisi?

Siis opintuella, mietihän sitä... täällähän työttömät jatkuvasti huutelee, että pitäis saada lisää ja lisää ja lisää tukia. Tekemättä itse mitään! Luuletko sä muka oikeasti, että näistä yksikään liikuttaisi edes sormeaankaan jollain opintotuella?? Ei tasan.

No, minun mielestäni yksikin tuohon tarttuva oikeuttaisi ko. tukihaaran.

Vierailija
149/667 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsisin konkreettista apua kriiseihin ja kortin kuntosalille. Tarvitsisin itsetuntoa kohottavaa tukea ja yhteistä tekemistä lapseni kanssa ja rahallista tukea siihen. Minäkin olin ennen jotain.

t, akateeminen työtön jolla on takana loistava tulevaisuus

Yhteistä tekemistä on vaikka lumilinnan rakentaminen, lautapelien pelaaminen tai eväsretki metsään. Paljonko siihen muka rahallista tukea tarvitset? Miten se sun työllistymistä edistäisi?

Työttömät saa kuntosalikortteja melko edullisesti jo nyt. Ja ulkoilmakuntosaleja löytyy monesta paikkaa.

Vierailija
150/667 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei opiskelisi?

Ensinnäkin opiskelija saa enemmän kuussa kuin kelatyötön lainan kanssa. Toiseksi opiskelijan ei tarvitse olla joka kuukausi todistamassa oikeuttaan olla olemassa jollekin leipääntyneelle työkkärin virkamiehelle. Saati että olisi riski että se leipääntynyt virkamies pistää sen työttömän jollekin täysin turhalle pupukurssille kun pitää joka kuukaisi laittaa tiettymäärä porukkaa kursseille oli todellista tarvetta tai ei.  Kolmanneksi opintotuki haetaan vain kerran opintojen alussa ja lainat kerran vuodessa, muuten ne tulee sen jälkeen automaattisesti ilman eri anomuksia toisin kuin työttömän eri tuet joita varten saa täytellä ties mitä hakemuksia liitteineen. 

Vierailija
151/667 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

te-toimistosta ei ole mitään hyötyä, en kaipaa palveluja, en pompottelua, en pakottamista, en 9e orjatöitä, en karenssia, vaan ihan sitä TYÖPAIKKAA

Mitähän luulet minun yrittäneen? 

Vierailija
152/667 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas kun ei ole tullut ajatelleeksi

Vierailija
153/667 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetunto on tärkeintä eikä se vahvistu mikäli aina tulee bäkkiin.

Itsekriittinen, kunnianhimoinen ja paljoon kyennyt ihminen haluaa antaa aina kaikkensa ja lamaantuu kun elämässä onkin vedetty matto jalkojen alta.

Silloin tarvittaisiin tukea millä parantaa henkilön hyvinvointia ja omanarvontuntoa.

Vierailija
154/667 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mihin te-toimistoa sitten tarvitaan jos sieltä ei muuta saa kuin tuota hyödytöntä kyykytystä?

No sinä mitä ilmeisimmin et tarvitsekaan yhtään mitään yhtään mistään, kun asenne on tuo.

Mutta eipä tarvii kenenkään myöskään ihmetellä, miksi et ole työllistynyt....

Vierailija
155/667 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei opiskelisi?

Ensinnäkin opiskelija saa enemmän kuussa kuin kelatyötön lainan kanssa. Toiseksi opiskelijan ei tarvitse olla joka kuukausi todistamassa oikeuttaan olla olemassa jollekin leipääntyneelle työkkärin virkamiehelle. Saati että olisi riski että se leipääntynyt virkamies pistää sen työttömän jollekin täysin turhalle pupukurssille kun pitää joka kuukaisi laittaa tiettymäärä porukkaa kursseille oli todellista tarvetta tai ei.  Kolmanneksi opintotuki haetaan vain kerran opintojen alussa ja lainat kerran vuodessa, muuten ne tulee sen jälkeen automaattisesti ilman eri anomuksia toisin kuin työttömän eri tuet joita varten saa täytellä ties mitä hakemuksia liitteineen. 

Ei ne opintotuet ja -lainat ihan noin avokätisiä ja kontrolloimattomia ole kuin nyt tuossa väität. Realismi puuttuu siis tästäkin kommentistasi.

Vierailija
156/667 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et varmaan tarvitse myöskään työttömyyskorvauksia.

Vierailija
157/667 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinä mitä ilmeisimmin et tarvitsekaan yhtään mitään yhtään mistään, kun asenne on tuo.

Todellisuus on ettei työkkärin kautta pääse töihin vaikka kuinka olisi hymysuin kyykytettävänä ja jaksaa aina vaan kun tulee lisää pakotteita ja uhkailuja ja loppuviimein saat sen 9e /päivä työkokeilun (teet 7h tuntia työtä mutta et oikeaa palkkaa siitä ja jos et tee niin tulee karenssia). Kokeile huviksesi kuinka kauan sinulla pysyy asenne kohdillaan kun sinua uhkaillaan ja pakotetaan.

Vierailija
158/667 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulepa Ap. Nuo sinun vammaisapustuksesi eivät auta oikeasti jos töitä ei ole tai niitä on aloilla jossa ei ole työvoimaa tarjolla esim. A. jonkin kapean erikoisalan tai erittäin vaativan osaamisen töissä B. surkeiden työehtojen/ala-arvoisen palkan/työpaikan sijainnin korvessa tai C. oikeat työt vievien ilmaistöiden takia. Joskus voi olla myös syynä se ettei 1500 euron ansiosidonnaista kannata vaihtaa työhön josta saa 200 euroa enemmän ja juu, ennen kuin se huuto alkaa niin ei kannata, ei vie mihinkään jos on jo tehnyt uraa ja ei kiinnosta.

Sun harjoitustyöhaastattelusi, mitenkään sinun tarvettasi väheksymättä ei myöskään auta silloin jos työnantajalla ei ole varaa palkata työntekijää isojen sivukulujen takia tai nousevien muiden kulujen takia, työnantaja joutuu maksamaan kokonaan äitiyslomat tai oikeasti huonosta työntekijästä ei pääse eroon. Tai sopivaa työntekijää ei palkata ikärasismin takia. Tai työnhausta on tehty jokin kaveripiirin leikki LinkedInissä tyyliin ei me tätä työpaikkaa viiittitä laittaa julkiseen hakuun vaan työnhakijan pitää olla salapoliisi että saa selville että me täällä tarvitaan työtä ja lisäksi Lissun ja Jorman kaveri ja voi voi miten kova työvoimapula onkaan nyt. No, kai sitä Linkkarikoulutustakin voisi sitten järjestää. Näin väärennät itsesi "osaajaksi" aikuisten höpösovellukseen.

En kaipaa mitään tätiä höösäämään minun ja työnhaun väliin jos olen työtön. Olen aikuinen, koulutettu ihminen. Haluaisin, että olisi tarjolla tietty määrä oikeasti jotain taitoa eteenpäin vievää täsmäkoulutusta kullekin alalle tarjolla myös työttömille ja osa-aikatöissä oleville. Nämä oikeat koulutukset, eivät siis mitkään voimaantumis- ja elämänhallintapssskat, ovat vapailla markkinoilla todella kalliita ja yleensä niitä ostavat vain firmat työntekijöilleen. Siis vaikka uusin palkanlaskenta-ohjelma pikakoulutuksena tai jokin muu ammattiosaamista kohentava lyhytkurssi. Ei mitään vuoden orjatyövoimakursseja.

Vierailija
159/667 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

näin kirjoitti:

Eikös näihin vastaa nimenomaan työnhakuvalmennus, johon voi jokainen hakea.

Itse olen tällä hetkellä erillisessä tehostetussa valmennuksessa, mutta sieltä ei saa mitään tällaista apua.  Ei ole vartavasti räätälöityjä palveluja vaan pelkkää sananhelinää.  Jos kysyisin että voidaanko järjestää minulle työhaastattelu tilanne, niin olen melko varma että vastaus olisi, että voin antaa vinkkejä haastatteluun, joista ei ole mitään kokemuksellista arvoa.  

Ei paljon lämmitä että joku tulee kertomaan miten sun kannattaa olla innostunut ja muistaa miten elehtii oikein ja miten kuuluu ihmisen käyttäytyä ja puhua jotta menee hyvin.   

Eihän tuollaisesta ole minkäänlaista hyötyä ellei sitä tilannetta ihan konkreettisesti treenaa.

ap

Oletko ap edes ehdottanut tuollaista roolileikkiä siellä? Kannattaisi.

Vierailija
160/667 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisuus on ettei työkkärin kautta pääse töihin vaikka kuinka olisi hymysuin kyykytettävänä ja jaksaa aina vaan kun tulee lisää pakotteita ja uhkailuja ja loppuviimein saat sen 9e /päivä työkokeilun (teet 7h tuntia työtä mutta et oikeaa palkkaa siitä ja jos et tee niin tulee karenssia). Kokeile huviksesi kuinka kauan sinulla pysyy asenne kohdillaan kun sinua uhkaillaan ja pakotetaan.

Aika harva jaksaisi tuollaista oikeassakaan työpaikassa. Siinä mentäis jo käräjille.