Miksi et edes yritä syödä terveellisesti?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on oma tekosyysi?
Mä syön terveellisesti ihan jo siitä syystä, että terveellinen ruoka on edullista.
Osaatko sinä vastata otsikon kysymykseen?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on oma tekosyysi?
Mä syön terveellisesti ihan jo siitä syystä, että terveellinen ruoka on edullista.
Ap
Miksi pitäisi? Mihin tarvitset sitä tietoa? Haluat kenties kokea itsesi jotenkin paremmaksi ihmiseksi?
Ei mulla ainakaan ole tekosyitä. Mies petti - luottamus toiseen sukupuoleen ja samalla seksihalut kuolivat kerrasta. Olin sitä ennen kokeilunhaluinen ja rakastin seksiä. Nuorempana tykkäsin käydä salilla ja tanssin paljon, aina ollut taistelua ylikilojen kanssa, mutta 40+ asti sain ne jotenkuten pidettyä ruodussa. Sitten tuli elämääni pelimies, joka hyväksikäytti muutenkin.
Tänä päivänä syön liikaa, koska normaalipaino on tehtävänä itselleni täysin mahdoton, se on ollut sitä ihan esiteinistä asti, yhtä taistelua, eikä elämääni enää piristä edes satunnainen flirttailu vastakkaisen sukupuolen kanssa. Seksi toi elämään ennen sen sokerin ja suolan, mikä nyt puuttuu elämästä täysin. Vatsa on kasvanut ja syön herkkuja joka päivä. Ei ole enää väliä, kun en edes sillä normaalipainolla voi rakkautta saada.
Ei kiinnosta kuluttaa aikaa ruoanlaittoon. Olen sinkku, ja haluan päästä ruoanlaitosta mahdollisimman vähällä. Syön lähinnä eines-, valmis- ja ravintolaruokaa.
miksi et osaa olla hienotunteisempi tai edes kohtelias? Etkö halua, pysty vai kykene, silloin voisi olla vaikka hiljaakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta kuluttaa aikaa ruoanlaittoon. Olen sinkku, ja haluan päästä ruoanlaitosta mahdollisimman vähällä. Syön lähinnä eines-, valmis- ja ravintolaruokaa.
Ai niin, ja olen näin 51-vuotiaanakin hoikka ja terve vaikka olen syönyt näin koko aikuisikäni, ei liene kovin epäterveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on oma tekosyysi?
Ap
Osaan vastata. Syön tietenkin terveellisesti. Joka päivä tasapainoisesti kasviksia, lihaa/kalaa. Maito, jota laitan aamukahviin on luomua ja janoon juon vettä. Miksi kyselet näin typeriä?
Yritän tehdä hyvän terveyden eteen sen minkä pystyn. Kävelyä, ruokavalio, elämäntavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin, ja olen näin 51-vuotiaanakin hoikka ja terve vaikka olen syönyt näin koko aikuisikäni, ei liene kovin epäterveellistä.
Einesruualla sinulla on kymmenen eri lääkettä, kun täytä 60 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on oma tekosyysi?
Ap
Osaan vastata. Syön tietenkin terveellisesti. Joka päivä tasapainoisesti kasviksia, lihaa/kalaa. Maito, jota laitan aamukahviin on luomua ja janoon juon vettä. Miksi kyselet näin typeriä?
Eikö tullut mieleen, että ehkäpä tämä kysymys ei koske juuri sinua?
Jos näet jossain kysymyksen "miksi olet sinkku?", niin käytkö vastaamassa siihenkin "Enhän ole! Olen ollut koko aikuisikäni parisuhteessa. Älä kysele tyhmiä!"?
Ap
Kuka sen terveellisyyden määrittää? Sokerin syöntiä olen vähentänyt. Ei vain maistu. Nytkin on kaapissa kasa suklaamunia ja patukoita, kun ei kukaan ole käynyt kylässä. Leipää en ole tänä vuonna ostanut kuin näkkärin muodossa. Olen vähentänyt hiilihydraatteja reilusti. Melko vähähiilihydraattisesti elän. Näkyy myös painossa ja voinnissa. Käytän paljon munia, lihaa ja voita. Kasviksia ei mene kovin paljoa. Ehkä kilon verran viikossa. Voin hyvin.
Miksi pitäisi? Mitä nopeammin saan sydärin tms., sen parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on oma tekosyysi?
Ap
Eikö tullut mieleen, että ehkäpä tämä kysymys ei koske juuri sinua?
Jos näet jossain kysymyksen "miksi olet sinkku?", niin käytkö vastaamassa siihenkin "Enhän ole! Olen ollut koko aikuisikäni parisuhteessa. Älä kysele tyhmiä!"?
Ap
Oliko mielestäsi tämä keskustelunavauksesi järkevä? No voi voi.
Et itse pysty älyämäön, miksi kaikki ihmiset eivät syö terveellisesti? Tässä muutama (teko)syy:
Kiire
Laiskuus
Huonot ruuanlaittotaidot = uusavuttomuus
Tietämättömyys, mitä on terveellinen ruoka
Kotoa opitut tavat
Makutottumukset
Nepsyys, autismin kirjo
No, tuli jo enemmän kuin muutama.
Sama
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi? Mitä nopeammin saan sydärin tms., sen parempi.
Voit ennen sydäriä saada aivoinfarktin ja jäädä Timo T. A. Mikkosen tapaan vihannekseksi. Olisiko kivaa?
Mikä on oma tekosyysi?