IVF/ICSI vko 50
Moikka kaikille!!
Mukaan taas uudella innolla :O) Löytyykö enää piinailutovereita vuoden ehkä viimeiseen hoitopinoon??
Mun taustaa mua tuntemattomille... Minä pian 28v, mies 30v. Meillä lapsia alettu yrittämään v.2000 jouluna. Miehen siittiöissä tutkimusten mukaan vikaa, heikko laatu,määrä ja hitaita kavereita. Takana 2 tuloksetonta IUI:ta -03 ja yksi ekalla pitkän kaavan IVF:llä onnistunut raskaus, josta kahdesta siirretystä alkiosta syntyi poika (250104). Siitä asti yritetty toista lasta enemmän tai vähemmän. Vuoden -05 keväänä sainkin sitten tietää olevani yllättäen luomusti raskaana, mutta se ilo päättyi vuosi sitten syyskuun alussa, sain yllättävän keskenmenon ja " synnytin" toisen muuten täysin terveen poikamme pahan tulehduksen takia rv 17+5 :O( Se oli elämäni rankinta aikaa.. Sitten siitä taas noustiin ja helmikuussa meille tehtiin toinen IVF lyhyellä kaavalla ja siinä tulos oli huonompi, eikä yksi ainokainen hedelmöittynyt alkio kiinnittynyt :O( Pakkaseen ei koskaan ole alkioita saatu....Sitten tuli pakollinen klinikan määräämä 6kk:den tauko, ja kyllä ärsytti.. Kesällä taas tapahtui pieni ihme..yhden päivän iloitsin kahdesta viivasta testissä, menkat alkoi kuitenkin pari päivää myöhässä :O/
Nyt sitten tämän syksyn tilanteeseen...Odotin, odotin ja odotin...Niin se aika taas kuitenkin meni..mullahan piti olla meidän viimeinen julkisen puolen hoito, pitkän kaavan IVF/ICSI jo viikolla 42 alunperin, mutta se peruuntuikin sitten kokonaan ilmeisesti aivan alkuraskauden keskenmenon takia. Menkat oli Synarelan aikana 9 päivää myöhässä (sumuttelin 3 viikkoa) ja testiin tuli himmeä viiva. Kun menkat sit alkoivat, kestivät vain pari päivää.. ja limakalvo oli nollaultrassa paksu vaikka piti, olla ohut ym ym..Sitten sain terolutit aikaansaamaan kunnon menkat ja tulihan ne sieltä sit ihan kunnolla 10 päivän kuurin jälkeen n. 1-2 päivän päästä. Sitten olisinkin halunnutkin kokeilla mielenterveyteni takia (odotus on aivan kamalaa) lyhyttä kaavaa, mutta kohdussani olikin kysta, jonka takia sitten kuitenkin päädyttiin pitkään kaavaan..ja lisää odotusta :O/ Ja nyt sit syön uuden Terolut-kuurin taas tässä kierrossa varmuuden vuoksi, ettei sitten tarvii taas odotella niitä sumujen aikana.. meneillään on nyt kp 18.
Ensi viikon maanantaina alkaisi sitten taas Synarelan sumuttelu ja tosiaan siis viikolla 50 olisi tähän tietoon punktio. Kaikkeahan voi vielä tapahtua, mutta nyt on aika positiivinen olo kaiken suhteen..On tässä epäonnistumisia jo koettu ihan tarpeeksi tällekin syksylle, että eiköhän se ois meidän vuoro onnistua :O)
Että jos vaan joku on samassa aikataulussa mun kanssa, niin tänne vaan :O) Seura kelpaisi..
taas jo positiivisempi ja iloisempi, caliendre
Kommentit (274)
Ja Janeselle erityisterkut! En tiedä muistatko, mutta piinailtiin ainakin parissa inssipinossa samaan aikaan!
Caliendre: on kyllä kurja, jos menkkoja ei kuulu. Toivottavasti tulevat nyt pian. Minä vasta lopetin terolutit, ja maanantaiksi odottaisin vuotoa. Toivottavasti tulee ajallaan.
Snygg: kannattaa pistää suurin piirtein tunnin sisällä edellisen päivän pistoksesta. Itsekin mietin kuumeisesti, että mikä olisi hyvä aika pistää, kun iltamenoja ja jumppia riittää. Mietin iltapäivää, kolmea, neljää tai viittä. Mitä kokeneet pistelijät ehdottaisivat?
Missä vaiheessa pistoja alkaa alavatsa turvota, kun on lyhyt kaava? Jännittää nimittäin työkavereiden reaktiot. Olen hoikka vyötäröltä, ja pelkään, että kun turpoan, työkaverit alkaa vihjailla raskaudesta... Ja se koskee, kuten varmasti tiedätte.
Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!
Mä oon myös miettiny sitä mahan turpoamista hormoneista, koska olen myös pienikokoinen... Eikä mulla oo oikein mitään sellaisia vaatteitakaan, johon saisi mahan piilotettua. Pitää varmaan sitten kehitellä jotain erikoisvaatetusta....
Kyllä sitä voi olla iloinen ihmeellisistä asioista! Kuukautiset alkoivatkin sitten perjantaina iltapäivällä ja ihan kunnon vuodolla, vaikka ultrassa kohdun limakalvo oli niin ohut. Jippii! Eli nyt ollaan sittenkin suunnitellussa aikataulussa, Gonal-F piikitys alkaa KP5 eli ensi tiistaina.
Mulle ainakin sanoittiin, että olisi hyvä piikittää suht samaan aikaan, mutta tunnin-parin heitto ei haittaa (eli jos viikonloppuna haluaa nukkua vähän pitempää, ei piikityksen takia tarvitse nousta ylös). En tiedä onko klinikkakohtainen neuvo, mutta suosittelivat piikittämään nimenomaan aamupäivällä, en kyllä muista miksi. Ja sanottiin, että koska aloitan pienellä annosmäärällä (112,5 IU), siitä ei pitäisi vielä tulla mitään kauheita sivuoireita tai turvotusta. Mulla on kyllä sellainen vatsa, että se pömpöttää vähästäkin, joten saas nähdä, tuleeko asiattomia kommentteja.. Lähipiiri kyllä tietää hoidoista, joten tuskin tulee mitään.
Eirene
Tottahan toki muistan, kiva että ollaan taas samassa pinossa.
Samaa vatsan turpoamista pelkään itsekin, mitähän vaatteita sitä keksisi päälleen töihin..? Pukeutumisella pystyy kuitenkin jonkin verran peittämään tilannetta.
Vielä ei ole paljon kerrottavaa joten toivottelen kaikille rauhaisaa sunnuntaita sekä tsemppiä sumujen ja piikitysten kanssa!
Eipä ajoitus olisi voinut enempää mennä tiukille, tänä aamuna alkoi kunnon vuoto :O) Eilen tuli jo tiputtelua..meinasin jo nyt aamusta soittaa klinikalle, et tarviiko aikoja siirtää, mutta täti saapui juuri viime tingassa.
Menen nyt joka tapauksessa nollaultraan tänään, vaikka on vasta eka kunnon vuotopäivä, siellähän sit osaavat sanoa, miten edetään, kun kerran menkat kuitenkin alkoivat lähes viimeistään, kun piti. Limakalvo ei varmaan vielä ole silloin poistunut, mutta ehkä ne sen ymmärtää, kun vuoto vasta alkoi..Aika on mulla 12.30, pitäkää nyt peukkuja, että kaikki menisi hyvin ja pian alkaisi piikittelyt!!!!
Kyllä oli hermot kiireellä koko viikonlopun, kun ei mitään merkkiä vuodosta ollut...Mutta nyt sitten viimein. Kyllä mua on koeteltu...että kaikki onkin voinut mennä niin pieleen kuin mennä voi..jospa nyt alkais valoa näkyä tännekin elämään..
Palaillaan ultrakuulumisten kera ja toivotaan et se kystakin ois multa kadonnut. Mutta vielä ei iloita enempää ennen kuin lääkärissä on käyty :O/
Hyvä Eirene, et sullakin menkat sit alkoi :O) Kertoilkaahan muutkin sit ultrakuulumisia!!
taas iloisempi, caliendre
Hyviä uutisia...
Piikittelyt alkaa sit keskiviikkona, vaikka vielä limakalvo oli paksu, mutta menkathan vasta tänään alkoivat, joten se ehtii sieltä (toivottavasti) hävitä :O) Ja kysta oli kadonnut...voi tätä onnenpäivää!!!
Kyllä tuli iloinen mieli ja aurinkokin paistoi sit kotiin päin ajellessa niin ihanasti..parilla päivällä siis vaan pitkittyi tää hoito, muuten ois tänään jo alkanut piikitykset, mut kun menkat vasta ovat aluillaan niin ootellaan keskiviikkoon. Punktioviikko on kuitenkin tähän tietoon se vko 50!!!
Seuraava ultra ois ens viikon maanantaina 4.12. sit nähdään onko mikä tilanne. Puregon-annosta nostettiin nyt viime kertaisesta 150 IU:sta 200 IU:hin ainakin muutamaksi ekaksi päiväksi..jospa sillä saataisiin parempi vaste ja siis enemmän munasoluja..
Mikäs on muilla tilanne??
Mutta semmoista tällä kertaa..välillä jotain hyvääkin!!
maanantaiterkuin, caliendre
Menkkojen piti alkaa tänään, mutta eipä näkynyt. on tää yhtä stressiä koko homma, aina saa jotain jännätä. Pelottaa, että ehtiikö mulle mitään muniksia kehittyäkään, kun punktion on pakko olla viikolla 50, kun taysissa ei voi punkteerata sen jälkeen. Ei tästä mitään tuu... Ja sit on niin eri käytänteitä teilläkin, ettei voi verrata. Lisäksi teillä on jo menkat alkanuki. Musertaa tämä oottelu.
olin myöskin ultrassa ja kaikki oli kunnossa, joten piikitys alkaa jo huomenna.
Joku teistä jo kyselikin piikittämisestä: vanhana piikitttäjänä suosittelen ottamaan miehen mukaan tuohon hommaan ja laittaa sen opettelemaan piikin antaminen. Silloin se ei satu yhtään.
Viimeksi annoin itse vain kerran piikin ja sen jäljiltä oli nyrkin kokoinen mustelma mahassa. Olen käyttänyt Gonalia, ja ruiskun painaminen itse omaan mahaan on tosi hankalaa koska se on niin tiukka. Joten miehet mukaan, niin projekti on todella yhteinen!
Ja toinen vinkki: makuuasennossa on helpointa laittaa piikki. Jos istuu, niin sattuu hemmetisti. Ainakin minun mielestä.
Mahan turpoamisesta on minun mielestä ollut liiaksi huolta monessa pinossa. Ei kannata murehtia. Se on murheista pienen tässä hommassa.
Oma mieli tuntuu heittelevän laidasta toiseen jarrupiikin vuoksi. Saattaa olla että on tullut luettua liikaa myös sivuvaikutuksista joten mielikuvitus vielä laukkaa enemmän.
Positiivista viikkoa koko pinolle!
On todellakin ilpo78 tämä niin syvältä...luulin, et ne menkat eilen alkoi, mut ei ne sit alkanutkaan, vaikka aamulla tuli hetken kunnonkin vuotoa.. eikä vielä tänäänkään ole kunnon vuoto alkanut, vaan sellaista vähäistä tiputtelua koko ajan, ja huomenna pitäis alkaa piikittely, tuskin alkaa :O( ellei nyt sit tänään tulva ala..
Jos ei siis menkat ala tänään kunnolla, on mun huomenna soitettava klinikalle, ja kysyttävä sit et mitä teen..odottelen taas lisää ilmeisesti. Eikö Taysissa tehdä muka punktioo enää vkolla 51?? Sitten kyllä v..uttaa jos näin on...mulle ainakin eilen sanoivat, et vielä jouluviikolla tekee niitä..Sithän tää koko helkatin hoito keskeytyy taas....Ei hyvää päivää...:O/ Minkä takia mikään ei mene edelleenkään niin kuin pitäis???
ei sittenkään vielä kunnon menkkoja, caliendre :O( :O( :O(
kun ei tiedä pääseekö hoitoon ollenkaan! ei näy menkkoja vieläkään. Jotenkin alkaa tuntua siltä, että tämä on meidän osalta tässä, hoidot taitaa tältä vuodelta jäädä. Koska Taysissa ei ilmeisesti punkteerata vkolla 51 (kannattaa kuitenkin Caliendre tarkastaa omalta lääkäriltä asia, minulle on vaan sanottu näin). Ymmärrän sua siis oikein hyvin ketutuksessasi, Caliendre, mutta jos sulla kuitenki tiputtelee, niin jotenkin luulis, että pääsisit piikittelemään. Enhän minä näistä mitään kuitenkaan tiedä. Masentaa ihan vietävästi, kun vähän aikaa sitten oli niin toiveikas ja levännyt olo. Ei tässä hommassa pitäis pitää mitään varmana tai helppona.
Surkeaa...
Tänään oli lääkäri ja piikityksen alkavat huomenna puregonia ja 300 iu, isolla annoksella lähdetään liikkeelle, jos nyt saataisiin vähän enemmän tulosta. Punktio ajottuu näillä näkymin ti tai ke. Muuten näkymät aika huonot ultrassa, endomerioomaa on tosi paljon, hyvää kudosta aika vähän, joten ei kovinkaan valoisalta näytä.
Nyt en ikävä kyllä ehtinyt lukemaan muiden juttuja kuin pikaisesti läpi, tulin juuri tontilta ja nukkumaan pitää mennä, se on niiiin tätä rakentajan elämää. Ei muuta kun kaikki tsemppiä:)
Viime yönä sitten alkoi kovat mahakivut ja...kunnon vuoto =O) Eipä olis ajoitus taas enempää voinut mennä tiukille. Kyllä siis taas koeteltiin!!!Mitään en oo tässä vikassa hoidossa saanu helpolla..ehkäpä tämä kärsimys ja odotus vielä palkitaan, toivon ainakin niin!!!
Mutta tänään sitten aloittelen piikityksen illalla ja synarelannostus puolittuu. Joten vihdoin olen tässä vaiheessa mitä olen koko syksyn odottanut, että homma etenee :O) Nyt on taas hyvä päivä!!!
Ilpo78 kuinka sun vuoto? Onko alkanut? Tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu...jos ei mitään vuotoa ole näkyvissä...:O( Eilen mulla oli hermot niin kireellä että ei koskaan oo vielä ollu..olin kans valmis luovuttamaan, itkin ja hermoilin koko päivän, sit vuoto jo iltaa kohti alkoi jo vähän runsastua, hiukan alkoi toivo taas herätä ja päätin yrittää rentoutua. Ja päätin myös eilen jo, et tänään soitan heti aamusta lääkärille ja kysyn mitä tehdään, jos ei kunnon vuoto ole alkanut..Otin illalla myös konjakkia pari lasia..se rentoutti kyllä mukavasti tätä olotilaa, en tiedä olisiko se edesauttanut vuodonkin alkamista. Mutta nyt siis alkaa...tositoimet, viimein =O)
Tsemppiä kaikille piikittelijöille ja toivotaan, että kasvaa paljon ja hyvänlaatuisia munasoluja, että sitten kaikki päästään siirtoon ja piinailemaan lopullista tulosta...!
taas iloisempi, caliendre
Täti kylään ja HETI!!!!! Tämä on käsky :O)
...yks ensimmäistä IVF:ää kokeileva???
No eiköhän, tässä pieni taustamme:
Ikää mulla kohta 27 ja miehellä 34. Lasta " tekemällä tehty" 1/05 alkaen ja tutkimuksiin päästiin keväällä -06. Plussaa 6/05 mutta pysyi vain muutaman päivän (en koe kokeneeni keskenmenoa ainakaan psyykkisessä mielessä):( Nyt kaks inssiä takana, joista tämä toinen siis kosahti käsille eilen, eli täti tuli illalla. Tuli aika nurkan takaa ilman normaaleja päivien kestäviä tuhruja.
Mutta nyt siis kp1 ja soitin aamulla klinikalle ja kysyin jos pääsisimme IVF:ään jo nyt samantien. Viimeks sovittiin nimittäin että vasta tammikuussa, mutta tädin aikaisen tulon takia miksei nyt heti. Siis kaikki nyt ja heti ei jaksa odottaa...
No mutta siis huomenna lähden suunnittelukäynnille TAAS suoraan yövuorosta...alkaa muodostua tavaksi. Sen enempää en tiedä, kun että tietysti lyhyen kaavan mukaan ja ilmeisesti alan jo sitte huomenna piikittelemään. Tulen kuitenki kertomaan huomenna että miten päätettiin...toivottavasti päästään alottamaan:)
CALIENDRE, SNYGG, ILPO, EIRENE, PÄIVÄNSÄDE, CHAMPAGNE, JANESE...teitä on niin paljon ja ootte kirjottanu jo niin paljon, etten osaa oikein sanoa kellekään mitään. Mut ainaki ilpo on tuttu aiemmasta pinosta (myhäilin sun nicille jo aiemminkin...ilpo on hauska;)
Ja nyt ilpolle täti kans että pääsette alkuun...!!!!
Punktio meillä ajoittuu siis näillä näkymin vkolle 50, siirrosta en tiedä viel!
Huomisiin, Nea
Tervetuloa vaan mukaan Nea, kyllä tänne mahtuu! Meillä on muuten yritystä ihan tasan yhtä kauan kuin teilläkin eli tehtiin silloin uuden vuoden lupaus tammikuun eka 2005, että lapsi saa tulla, mutta eipä oo vielä näkyny...
Ja Ilpolle isot tsempitykset, että vuoto alkais!!!
Caliendre pääsee sitte piikittelemään, hieno homma!
Mulla oli siis 0-ultra eilen ja tänään aloitan piikittelyn. Gonal-F:ää pistelen nyt aluksi 150 yksikköä/päivä ja tiistaina on eka ultra, toinen sitte perjantaina. Mitäs merkkiä te piikittelette ja kuinka paljon?
Vielä tosta mahan turpoamisesta... Eli en toki minäkään tarkoittanut, että se olisi mikään suuri murhe tässä rumbassa, kunhan vaan mietiskelin asiaa... Jostain syystä toi jarrupiikki on laihduttanu mua viikossa kaks ja puoli kiloa ja aamulla painoin jo alle viiskymmentä!!! Tosi järkkyä... Naamakin tuntuu ihan luiselta... Eli nyt ei sitte muuta kuin piikittelemään hormoneja masuun... Ekan piikin aika olis vartin päästä, joten taidan lähtee valmistautuun. Mulle kans inssin aikana mies pisteli piikit, toki pistin itekin, jotta se sit onnistuis joskus, kun mies on pois. Ja hyvä, että pistelin, sillä nyt asun viikot erossa miehestä töiden vuoksi ja joudun siis pistelemään ite...
Mäkin pistin sit ekan piikin tossa 18.30 aikaan..ja ensin tietty innoissani vetäsin piikin pois ennen kuin aineen laitoin sisään...ei muuta kuin uusi reikä siihen viereen :O/ no hyvin meni ja lääke oli mulla siis Puregon ja annos nyt ekat 4 päivää 200 IU...kyllä on masu ollu kipee tänään, ihan menkkojen takia, mutta kyllä olen siitä kivusta nyt niin iloinen :O)
Ultra mulla on maanantaina heti aamusta ja seuraava siitä sit perjantaina...joten hyvillä mielin olen nyt :O) Ja jotenkin taas ajatukset positiivisia onnistumisenkin suhteen..." vastoinkäymisistä voittoon (tai vauvaan)" , vois olla mun motto tässä hoidossa :O)
Mutta päivä kerrallaan...
caliendre
Olen ollut netin uloittumattomissa alkuviikon. Kääk! Niin paljon on ehtinyt täällä taas tapahtua, uusiakin tullut mukaan. Joukkoon mahtuu aina, toivottavasti mahdollisimman moni meistä pääsee positiivisesti eteenpäin :)
Mietin alkuviikosta, mitä sulle caliendre kuuluu ja inhotti oikein, kun en
tiennyt missä mennään, joten kivaa kuulla että täti tuli lopulta ja pääsit piikittelemään. Juuri kun ei tarvitsisi mitään lisästressiä, niin sitten saa tollaista kiusaa itselleen.
Miten kävin Ilpon?
Mä aloitin Gonal-f:n piikittelyt tiistaina ja ihan hyvin on mennyt tähän asti. Huomenna on ultra, saas nähdä onko 112,5 IU saanut mitään aikaiseksi. Kuinka nopeasti te yleensä reagoitte noihin piikityksiin? Mä oletin, että kun yleensä reagoin kaikkiin hormoneihin vahvasti, heti tuntuisi jossain, mutta eipä oikeastaan ole mitään erityisiä fiiliksiä. Nukun kyllä huonosti ja levottomasti, mutta se voi olla osittain mun ajatukset, jotka ei ota rauhoittuakseen illalla sänkyyn mennessä.
Tähän tuli nyt kuitenkin sellainen ikävä sivujuonne, että multa löytyi verikokeissa jotain vasta-aineita ja olen tänään käynyt aamulla lisäverikokeissa. Kukaan ei oikein vielä tiedä, mistä on kysymys, lääkäri epäilee, että mahdolliset reuma- tms. tulehdusarvot voisi olla kohollaan. Ei mulla mitään reumaa ole todettu, mutta suvussa kyllä sitä esiintyy, joten tämä tuli vähän yllärinä. Nyt yritetään saada mahdollisimman nopeasti selvää asiasta, koska noilla vasta-aineilla voi olla sellainen vaikutus, että kohtu hylkii alkiota ja kiinnittyminen käy mahdottomaksi. Jos sellaista ongelmaa löytyy, pitää kaikkien näiden piikkien lisäksi aloittaa vielä kortisonikuuri.
Tämähän on meidän eka IVF, joten tiesin, että vastaan saattaa tulla ikävääkin tietoa, mutta olin aika järkyttynyt kun soittivat noista tuloksista. Sitä aina ajattelee, että on terve ja tollainen lyö kuin nyrkki päin naamaa. Että en tiedä, mitä pitäisi tehdä tai ajatella. Kysyin, onko tämä jotain, minkä takia hoito pitäisi keskeyttää, mutta ei kuulema ainakaan vielä. Me ollaan järjestetty elämämmä tämän hoidon ympärille, yritetään nyt viedä se loppuun. Joten pitäkää peukkuja, että meikäläinen roikkuisi mukana loppuun asti.
Eirene
Voi, että Eirene, kaikkea sitä tosiaan voi tulla vastaan näissä hoidoissa, vai vasta-aineita veressä..Toivotaan nyt, että se ei sulla kuitenkaan olisi mitään vakavaa, tai jos jotain on niin hoito voitaisiin kuitenkin tehdä vaikka sitten sen kortisonilääkityksen kanssa. Todella ikävää :O( No toisaalta vaikka niin kamalalta se tuntuutkin niin onhan se hyvä, että tollainenkin asia selviää (esim reuma tai tulehdus), mistä ei ole tiennyt aiemmin mitään ennen hoitoja. Saa sitten apua siihen ja sehän on voinutkin olla se syy ettei raskaus ole onnistunut. Sulle kaikki peukut pystyssä ja varpaat myös, et hito jatkuisi ja syy selviäisi bbdbdbdbdbdbdbdbdbd
No mutta koita nyt piristyä ja toivotaan, että syy löytyy ja apua saat. Eiköhän se homma sit etene siitä.
Epätietoisuusvaihe mun mielestä vaan on aina se pahin, kun ei tiedä mikä on tai, että mun tapauksessa alkaako ne menkat vai ei...no onneks tosiaan mulla alkoi. Kiitos myötäelämisestä sulle :O) Ja nyt vuotaa kyllä niin paljon, et varmasti kaikki limakalvot tulee ulos :O) jee..on se hassua kuinka tästäkin voi nyt olla niin onnellinen, kovista kivuista ja kovasta vuodosta :O)
Tänään sitten toinen piikki masuun, pitää nyt sit ekalla kerralla heti muistaa laittaa lääkekin sisään :O) ettei tuu ylimääräisiä reikiä. Mitään oireita mullakaan ei vielä oo niistä tullu..menkkakivut vaan vieläkin vähän jyllää...Mutta kyllä on olo ollut iloisempi kuin pitkään aikaan näitten menkkojen alettua :O) olen yhtä hymyä!!!
Muakin ilpon tilanne kiinnostaa?? Kuinka sun on käynyt?
Mutta piikitysintoa kaikille!!
torstai toivoa täynnä, caliendre =O)
eli vuoto ei ole alkanut. Joka aamu ajattelen toiveikkaana, että ehkä tänään... Ja sitten petyn. On tää kyllä reilua, että pettyä saa jo tässä vaiheessa hoitoa. Ainut pikkasen piristävä asia on, että Tays tekee punktioita vielä viikon 51 alussa. Olivat kuulemma joutuneet muuttamaan suunnitelmiaan... Mutta silti kovasti epäilyttää, että tuskin pääsen punktioon silloinkaan.
Mutta hienoa on, että te kaikki olette jo päässeet alkuun! Ja Nealle tervetuloa, muistan sinut hyvin inssipinoista. Ja Eirene (meniköhän oikein...) olipa ikävä kuulla verikokeiden tuloksista. Tämä epätietoisuus, mikä näihin hoitoihin liittyy, on niin repivää. Toivottavasti kaikki menee hyvin.
Tänne olikin kertynyt viikon aikana paljon uusia nimiä. Tervetuloa vaan joukkoon tummaan jännäilemään!
Pari meistä siis toivoi menkkoja alkavaksi, sori mutta en nyt vielä muista kaikkien nikkejä... Tulkaapa raportoimaan tilanteesta, joko täti punainen on kurvannut paikalle? Toivotaan niin!
Täällä 0-ultra lähestyy eli on siis tiistaina ja sitte päästään varmaankin pistelemään.
Eikös noi pistelyt pidä muuten laittaa aika lailla samaan aikaan vuorokaudesta vai kuinkahan tarkkaa se on? Aattelin vaan, kun on pikkujouluja luvassa, että täytyykö sitä kuljetella piikkikynää käsilaukussa ja käydä vessas piikittämäs, vai voisko sen hoitaa jo kotona siis pari tuntia ennen normaalia piikittelyaikaa? Mä nimittäin tapaan piikitellä aina illalla, niin ei tartte viikonloppuaamuisin herätä vartavasten seiskalta piikittelemään...