Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhän perheen lapsi, en päässyt laskettelemaan

Kommentit (657)

Vierailija
381/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela-taksiin on kyllä oikeus ihan kaiken ikäisillä samoin edellytyksin. Turha tässä on mummoja syyllistää.

Eläkeläiset käy eniten lääkärissä. Eläkeläisten terveydenhoitoa maksetaan 6500/1 eläkeläinen vuodessa ja eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta + kelataksit+lääkkeet (lääkekatto 600 vuodessa).

1 lonkkaleikkaus maksaa 14000 euroa.

Sillä säästetään aika paljon, kun liikuntakyky palautuu.

Ja säästetään aika paljon kun työtön hyllyttää kaupassa tavarat ilmaisesksi tai sairaalassa postittaa epikriisin sun kotiin.

No eipä kyllä säästä.

Kyllä säästää, ei sitä kirjekuorta kukaan sairaalassa enää avaa kun työtön laittaa sen kiinni ja postittaa. Saa olla tarkkana ettei ihmisten laput mene vääriin osoitteisiin.

Jos joutuisin palkattomaan pakkotyöhön, niin postittaisin ne tahallani väärille henkilöille.

Siinäpä olisi sulle säästöä.

Jos minä olisin ketä tahansa niin en haukkuisi työttömiä.

Työtön ei itse asiassa ole vastuussa tekemistään virheistä. Itse olin tarkka ja käytin aikaa enemmän kuin osastonsihteeri, että en tehnyt virheitä.

Mutta siellä on aina uudet työttömät.

Tosiasia on, että työttömät tekevät samoja hommia kuin vakituiset eikä kenelläkään ole aikaa tarkistaa mitä työttömät tekevät. Porukka on minimissä joka työpaikalla.

Säännöissä voi lukea mitä tahansa, mutta käytännössä se on eri.

Vierailija
382/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulkkamäkeen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela-taksiin on kyllä oikeus ihan kaiken ikäisillä samoin edellytyksin. Turha tässä on mummoja syyllistää.

Eläkeläiset käy eniten lääkärissä. Eläkeläisten terveydenhoitoa maksetaan 6500/1 eläkeläinen vuodessa ja eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta + kelataksit+lääkkeet (lääkekatto 600 vuodessa).

Ja säästetään aika paljon kun työtön hyllyttää kaupassa tavarat ilmaisesksi tai sairaalassa postittaa epikriisin sun kotiin.

No eipä kyllä säästä.

Kyllä säästää, ei sitä kirjekuorta kukaan sairaalassa enää avaa kun työtön laittaa sen kiinni ja postittaa. Saa olla tarkkana ettei ihmisten laput mene vääriin osoitteisiin.

Jos joutuisin palkattomaan pakkotyöhön, niin postittaisin ne tahallani väärille henkilöille.

Työtön ei itse asiassa ole vastuussa tekemistään virheistä. Itse olin tarkka ja käytin aikaa enemmän kuin osastonsihteeri, että en tehnyt virheitä.

Tosiasia on, että työttömät tekevät samoja hommia kuin vakituiset eikä kenelläkään ole aikaa tarkistaa mitä työttömät tekevät. Porukka on minimissä joka työpaikalla.

Huvittaa nuo työkkärin säännöt pitää olla aina ohjaaja. No, ei ole. Osastonsihteeri sairastui ja olin yksin.

Vierailija
384/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä kyllä säästä.

Huvittaa nuo työkkärin säännöt pitää olla aina ohjaaja. No, ei ole. Osastonsihteeri sairastui ja olin yksin.

Itse asiassa joskus kävi niin, että osastonsihteeri sairastui eikä osastolla ollut myöskään osastonhoitajaa eikä apulaisosastonhoitajaa ja sitten hoitajat kysyivät minulta asioita.

Vierailija
385/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä kyllä säästä.

Itse asiassa joskus kävi niin, että osastonsihteeri sairastui eikä osastolla ollut myöskään osastonhoitajaa eikä apulaisosastonhoitajaa ja sitten hoitajat kysyivät minulta asioita.

En minä tietenkään työttömänä ruvennut osaston asioista päättämään vaan fiksuna soitin toisen osaston sihteerille ja kysyin mitä näiden asioiden kanssa nyt tehdään.

Vierailija
386/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun rupesin tekemään töitä, opin ensimmäistä kertaa, kuinka voin säästää ja suunnitella rahankäyttöäni.

Miten siellä lapsuudenkodissa sitten sitä rahaa käytettiin?🤣

Monessakaan perheessä ei anneta viikkorahaa tai vain karkkipussin hinnan verran, ja lapset eivät edes siinä voi opetella rahankäyttöä. Rahasta ei myöskään puhuta kaikissa perheissä. Kuuntelin hieman hölmistyneenä, kun 13-vuotias kertoili suunnitelmiaan. Ammattiuraksi oli ajatellut samaa kuin isällään, it-alaa, palkan ei tarvitsisi olla yhtä iso kuin isällä 4-6 k€ riittää, omakotitalo voisi olla kiva, mutta ei niin iso kuin kotitalo 1-2 makuuhuonetta riittää, kun ei tuskin haluaa lapsia, sijoitusasunnoissa liikaa työtä, voisi sijoittaa vain osakkeisiin, jne. Kuinkahan moni samanikäinen on juuri pohtinut tulevaisuuttaan rahoitusajatuksin.

Vierailija
387/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa eläkeläinen saa myös halvalla vuodeksi uimahallikortin vaikka eläke olisi 4000 netto.

Mulla on n. 1200 nettoeläke (ei muita tuloja) ja ilmeisesti saisin jonkinlaisen uimahallikortin ilmaiseksi mutta ei mulla ole aikaa uimahallissa käydä.

Työmarkkinatuki on 570 netto kuukaudessa ja kun olet sillä töissä niin saat lisäksi kulukorvauksen 9 euroa/työpäivä eli 700, jos tekee 20 päivää kuukaudessa töitä.

Vierailija
388/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa eläkeläinen saa myös halvalla vuodeksi uimahallikortin vaikka eläke olisi 4000 netto.

Mulla on n. 1200 nettoeläke (ei muita tuloja) ja ilmeisesti saisin jonkinlaisen uimahallikortin ilmaiseksi mutta ei mulla ole aikaa uimahallissa käydä.

Työmarkkinatuki on 570 netto kuukaudessa ja kun olet sillä töissä niin saat lisäksi kulukorvauksen 9 euroa/työpäivä eli 700, jos tekee 20 päivää kuukaudessa töitä.

Eli tuo eläkeläinen saa 500 enemmän kuin työtön joka tekee 20 päivää kuukaudessa töitä.

Vierailija
389/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tuo eläkeläinen saa 500 enemmän kuin työtön joka tekee 20 päivää kuukaudessa töitä.

Ja sitten työkkäri sanoo, että ei sulla ole työkokeilussa vastuuta. Juu, eipä, kun joka kerran on ollut.

Vierailija
390/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli ko perheen äiti on lähihoitaja. Niin hyvin voisi käydä tekemässä jonkun sunnuntai vuoron palvelutaloon yms tehdä siis keikkavuoron välillä. Mutta toki on helpompi olla tekemättä mitään ja antaa yhteiskunnan hoitaa.

Vierailija
391/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilusta ei kerry eläkettä.

Vierailija
392/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli ko perheen äiti on lähihoitaja. Niin hyvin voisi käydä tekemässä jonkun sunnuntai vuoron palvelutaloon yms tehdä siis keikkavuoron välillä. Mutta toki on helpompi olla tekemättä mitään ja antaa yhteiskunnan hoitaa.

20 paikkaa oli lähihoitaja koulutukseen ja 100 hakijaa.

Vierailija
393/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja kouluun AMK haki keväällä noin 27000 ja pääsi alle 3000.

Vierailija
394/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja kouluun AMK haki keväällä noin 27000 ja pääsi alle 3000.

Hoitajapulaa on ihmetelty. Ei pääse edes kouluun, ei sairaanhoitaja eikä lähihoitaja.

Vierailija
395/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmellinen maa tämä Suomi, vanhemmat eivät enää osaa ja älyä kasvattaa lapsiaan. Varhaiskasvatuslaitoksissa taas prassailee mutama kasvatustieteen oppinut isolla palkalla ja kenelläkään ei ole aikaa ottaa lasta syliin. Lapset sidotaan varmuuden vuoksi päiviksi kiinni tuoleihin.

25-vuotta sitten oli ihania päiväkotihenkilöitä,  joilla oli aikaa ja sydäntä olla lasten kanssa, olla läsnä.

Vierailija
396/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan lähtivtä Amerikkaan kultaa vuolemaan sankoin joukoin, mutta joutuivatkin tekemään raskasta työtä. Nyt Suomi ottaa velkaa kustantaakseen kaikille halukkaille lokoisan olon ja elon. Eihän tässä ole enää järjenhäivää. Pm lentelee sydämensä kyllyydestä, vaikka videoneuvottelut on keksitty.  Meiltä kielletään saunan lämmittäminen ja takassakaan ei saa hiukkaspelon vuoksi polttaa puita.  Ollaanko me ansaittu tällaiset päättäjät, jotka lipovat EU:n isoja maita ja suostuvat kaikkeen. Velkojen korkokulut jo puolitoista miljardia vuodessa,  koiraveron keruulla kestää hyvin kauan ennenkuin edes korot on kuitattu.

Sitä ansaitsee sellaiset päättäjät millaiset sinne ehdoin tahdoin äänestää.

Vierailija
397/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Entäs sitten kelataksit joilla osa mummuista ajelee jopa toisen kaupungin sairaalaan yli 100 km. Menkää linja-autolla.[/quote]

Se linja-auton vuokraaminen taitaa olla aika tyyristä puuhaa.

Vierailija
398/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuohon tilanteeseen on tehty lisää lapsia? Ainakin tämä 10kk nuorimmainen on tehty tilanteessa jossa on ollut selvää, että ei ole varaa kustantaa edes aiempien lasten elämää. En sano, että pitää jäädä lapsettomaksi mutta kun ei keskituloisillakaan ole varaa kuin max kahteen lapseen niin kummastuttaa, että näillä vähävaraisuuttaan itkevillä on aina poikkeuksetta ainakin neljä tai viisi lasta joista ainakin nuorimmat on tehty niin että raha- ja työtilanne on ollut jo huono. Jos itse on siinä tilanteessa valinnut tehdä lisää lapsia tietäen varsin hyvin, että se tarkoittaa isommille sisaruksille luopumista jo siitä vähästä mitä heillä on, on jotenkin hölmöä sitten valittaa lehdessä kun ei voi tarjota lapsilleen laskettelua. Oma valinta montako lasta tekee. Toiset osaa suunnitella ja miettiä moneenko on varaa, nämä toiset sitten ajattelee vaan itseään ja kun minä minä minä haluan lisää lapsia niin yhteiskunnan on nämä mielihalut kustannettava.

Vierailija
399/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs se kun taksi vie ja hakee lapset kouluun ilmaiseksi maaseudulla, jos koulumatka yli 5 km

Hakee ihan kaupungissakin.

Ei hae, paitsi jos erityisen tuen lapsi.

En tiedä Kuusamon kaupungin tilannetta mutta luulisin et siellä hakee...

Vierailija
400/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumalauta tätä nillitystä!! En mäkään päässyt laskettelemaan aikoinaan. Ja olen nyt hyvin toimeentuleva!!👍🏻👍🏻😅💰💰💸💸💵💵

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi