Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhän perheen lapsi, en päässyt laskettelemaan

Kommentit (657)

Vierailija
221/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisi lasta joista nuorin 10kk🤦

Ja äiti 36 v, joten eiköhän vielä pari muksua ennätä köyhyyteen vääntää.

Vierailija
222/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on valtiolla ja julkisella työkokeiluissa ja palkkatukitöissä.

Valtiolla 2 työntekijää oli 3 viikkoa sairaslomalla välillä syyskuu-huhtikuu. Kesällä kuukauden kesäloma ja sitten vielä lyhennettyjä työviikkoja, kun lomapäiviä.

Nykyään kytätään miten vakituiset saikuttaa, pitää kahvitaukoja jne.

Nykyään työpaikoilla kaikki ei saa tes- palkkaa eikä vakituista työpaikkaa eli myös vakituisille tehdään ilkeästi. Heidän saikut ja taukojen pituudet kirjataan ylös ja kerrotaan koko kaupungille lusmuilusta. Osalla lukee puhelin palvelussa "tauolla" tai "uloskirjautunut", helpottaa kivasti työpäivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 vuotta sosiaalityötä tehneenä vinkkinä. Tehkää lapsesta lasu kun hän on yläkouluikäinen. Harrastukset, asunto, työ, opiskelupaikka, jne. Lapsi pääsee elämän alkuun valmiista pöydästä. Minni ei päässyt 30e laskettelumatkalle, mutta hän pääsi lukioon, töihin ja omaan asuntoon. Esim jo asunnonhaku muistuttaa työhakemusta puhumattakaan töistä.

Mihin lain säädäntöön ja pykälään viittaat lasun yhteydessä harrastuksiin, asuntoon ja työhön.

Miten sos.työntelijä voi hankkia nuorelle töitä?

Kun sinulla on kertynyt rutkasti alalta kokemista. Itse en ole kuulutkaan.

Mielenkiintoista, kerro lisää esim. vähävaraisten harrastusmahdollisuuksista lasun yhteydessä?

Ja lain kohta, mihin se perustuu?

Vierailija
224/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset maksavat. Lapsinlisät ei läheskään kata menoja mitä lapsista tulee. Tän tiedämme me joilla lapsia. Varmin tapa ajautua köyhyyteen on just tehdä monta lasta.

Lapsiahan ei ole pakko tehdä ollenkaan jos ei ole varaa. Etten yhtään ymmärrä sitä ruikutusta että ne maksaa. Ei kukaan hanki kalliita harrastuksiakaan ja ala valittamaan mitä ne maksaa. Miksi ainoastaan lasten hankkimisesta saa valittaa kuinka kallista. Kumi pakkauksia pitäisi joka paikassa jakaa ilmatteeksi. 

Vierailija
225/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myötähäpeä. Ihanko oikeasti ap. saat jotakin sisältöä sunnuntai päiväksi elämään, kuin aikuiset kiusaavat 16v lasta?

Täällä aloitukset muuttuvat yhä törkeämmäksi, nyt kiusaamisen kohteena on jopa viattomat lapset. Ja haukkuminen ja arvostelu kohdistuu suoraan henkilöön.

Miten kukaan kuvittelee, että päiväkodissa ja koulussa kiusaaminen ja väkivalta saadaan loppumaan, kun aikuiset ihan itse antavat aseenteen ja mallin, miten kiusataan heipompiosaisia. Nyt kohteena 16v lapsi.

Toivottovasti ap. päiväsi on pelastettu.

Juttu jota ei olisi pitänyt kirjoittaa.

Vierailija
226/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset maksavat. Lapsinlisät ei läheskään kata menoja mitä lapsista tulee. Tän tiedämme me joilla lapsia. Varmin tapa ajautua köyhyyteen on just tehdä monta lasta.

Lapsiahan ei ole pakko tehdä ollenkaan jos ei ole varaa. Etten yhtään ymmärrä sitä ruikutusta että ne maksaa. Ei kukaan hanki kalliita harrastuksiakaan ja ala valittamaan mitä ne maksaa. Miksi ainoastaan lasten hankkimisesta saa valittaa kuinka kallista. Kumi pakkauksia pitäisi joka paikassa jakaa ilmatteeksi. 

Miksi olet ottanut asuntolainaa ja alkanut parturiksi. Luuletko, että ensi talven sähkölaskuilla ihmiset tulevat ottamaan sen 100 euron värin.

Jos joudut ulosottoon niin olet itse syyllinen.

5000 ihmistä kuolee kuukaudessa joten asiakkaasi vähenevät joka tapauksessa.

Vierailija
227/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlaista se oli minullakin lapsuudessa, Mitään ei voinut harrastaa johon tarvitsi rahaa. Kiinnostuksen kohteita olisi kyllä ollut ja kateellisena sitä kuunteli muiden juttuja. Täytyi vain sanoa ettei kiinnosta vaikka tosiaan syy oli ettei ollut vanhemmilla rahaa.

Olisi hyvä jos yhteiskunta kustantaisi lapselle edes yhden harrastuksen.

Itse olen kasvanut maalaiskylässä, jossa kellään lapsella tai nuorella ei ollut harrastuksia. Itse ne keksittiin . Kesällä pelattiin pesäpalloa ja jalkapalloa tai harjoiteltiin yleisurheilua koulun kentällä. Kirjasto oli auki pari tuntia joka toinen viikko. Talvella hiihdettiin ja luisteltiin Naapurilla oli hevosia ja siellä käytiin niitä hoitamassa ja ratsastamassa. Opettaja antoi soittotunteja jne. Ihan hyvin tultiin toimeen ilman laskettelua ja ohjattuja harrastuksia.

Vierailija
228/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet ottanut asuntolainaa ja alkanut parturiksi. Luuletko, että ensi talven sähkölaskuilla ihmiset tulevat ottamaan sen 100 euron värin.

Työttömänä puoliso leikkaa hiukseni ja laitan ne letille. Eläkeläiset hyppää parturissa, mutta heitä kuolee paljon joka kuukausi.

Eläköön ansiosidonnaisen leikkaus ja palvelualan alasajo.

Vierailija
229/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä puoliso leikkaa hiukseni ja laitan ne letille. Eläkeläiset hyppää parturissa, mutta heitä kuolee paljon joka kuukausi.

Eläköön ansiosidonnaisen leikkaus ja palvelualan alasajo.

Työttömänä ei käydä kahvilassa, kyllä se kahvipaketti kotiin tulee halvemmaksi.

10 vuotta eteenpäin ja moni yritys on haudattu.

Vierailija
230/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiseni saa kaikki eläkeläisalennukset, hänellä on pieni eläke, mutta hänen puolisollaan on iso eläke. Rakensivat talon Helsinkiin ja on kesämökki ja käyvät ulkomailla.

Ja jän on tehnyt töitä sen 50 v, kun työtön makaa kotona kadehtimassa. Minäkin olen kohta eläkkeellä ja asun omassa talossa, itse maksetussa.

Työtön vaan työhön ja ostaman niitä taloja. Vai ilmaiseksiko ne pitäisi saada?

Vierailija
231/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä tosi köyhä perhe kun ei edes kortonkeihin ole varaa paljaalla panon kela kustantaa.

Vierailija
232/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiseni saa kaikki eläkeläisalennukset, hänellä on pieni eläke, mutta hänen puolisollaan on iso eläke. Rakensivat talon Helsinkiin ja on kesämökki ja käyvät ulkomailla.

Ja jän on tehnyt töitä sen 50 v, kun työtön makaa kotona kadehtimassa. Minäkin olen kohta eläkkeellä ja asun omassa talossa, itse maksetussa.

Ei ole tehnyt töitä. Hän on ollut kotirouvana, vähän oli sijaisena.

Vierailija
233/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 vuotta sosiaalityötä tehneenä vinkkinä. Tehkää lapsesta lasu kun hän on yläkouluikäinen. Harrastukset, asunto, työ, opiskelupaikka, jne. Lapsi pääsee elämän alkuun valmiista pöydästä. Minni ei päässyt 30e laskettelumatkalle, mutta hän pääsi lukioon, töihin ja omaan asuntoon. Esim jo asunnonhaku muistuttaa työhakemusta puhumattakaan töistä.

Mihin lain säädäntöön ja pykälään viittaat lasun yhteydessä harrastuksiin, asuntoon ja työhön.

Miten sos.työntelijä voi hankkia nuorelle töitä?

Kun sinulla on kertynyt rutkasti alalta kokemista. Itse en ole kuulutkaan.

Mielenkiintoista, kerro lisää esim. vähävaraisten harrastusmahdollisuuksista lasun yhteydessä?

Ja lain kohta, mihin se perustuu?

Lapsen henkinen ja fyysinen hyvinvointi. Jos hyvinvointia tukee esim harrastus sitä tuetaan. Ja kunnilla on verkostot tukea nuoren työllisyyttä. Ja mitkä on esim nuoren edellytykset käydä koulua, jos kotona on viisi nuorempaa sisarusta?

Vierailija
234/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

16 v on muuttanut pois kotoa, miksi ?

Onko lukio toisella paikkakunnalla ?

Jotta pärjää, pitää lopettaa lapsilisät ja aloittaa opintotukikuukaudet.

Musiikin harrastajia on, mutta moniko saa musiikista tuloja ? Onko lapsi tarpeeksi lahjakas

En sitä sano, ettei lapsia saisi tehdä, mutta kyllä vanhempien pitää ajatella myös lapsia.

Naurettavaa äidiltä tämä uhrautuminen, ei ole vaatteita.

Tee ilmoitus fb hen, toriin ostetaan / otetaan vastaan. Taatusti tulee joskus vastaan.

Uhriutumista? Yle teki perheestä jutun ja monilta meni jutun pointi ohi tai sitten ei ymmärretä lukemaansa.

Jutussa Yle peräänkuulutetaan, miksi jo koulussa halutaan lapset eriarvoistaa ja lapset laitetaan opetuksessa hyvätuloisiin ja vähävaraisiin.

Tuo juttu kertoo tytöstä, kuinka hän koulun liikuntatunnilla joutui menemään pulkkamäkeen, kun osa oppilasta läksi koulun liikuntatunnilla laskettelemaan, joka oli maksullinen (matkat + laskettelulippu) eikä perheellä ollut siihen varaa ja monella muulla perheellä.

Eikö koulu pitäisi olla kaikille tasa-arvoinen.

Ja olen Ylen kanssa samaa mieltä. Kyllä koulun opetus liikuntatunnilla pitäisi olla sellainen, että siihen kaikki pystyvät opiskelemaan, eikä lähteä suunnittelemaan vain hyväosaisten näkökulmasta.

Tuollainen urheilupäivä on KERRAN VUODESSA.

Jos ei kerran vuodessa ole lapselle varaa antaa muutamaa kymppiä niin jo on vanhemmuutta!

Jos säästää euron viikossa laskettelupäivään ja aloittaa heti uudenvuoden alussa, rahat on koossa jo elokuulla. Pientä suunnitelmallisuutta. 

Vierailija
235/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin nykyään tehdään töitä työttömyyskorvauksella esim. kaupoissa 570 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa / työpäivä, osa on tuolla summalla kirjastossa, sairaalassa toimistotöissä tai katujen hoidossa.

Vierailija
236/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun perhe ei ollut erityisen varakas. Muistan serkkuni käyneen laskettelemassa ja sitä pidettiin hienona.

Ei tuo lasketteleminen kuitenkaan oikeasti olisi ollut rahasta kiinni. Se vain ei ollut tapana.

Olin yli 30v, kun menin rinteeseen ensimmäisen kerran. Opettelin laudan. Suksilla en ole koskaan laskenut. Nyt ikää on jo yli 50v ja laudalla mennään.

Vierailija
237/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myötähäpeä. Ihanko oikeasti ap. saat jotakin sisältöä sunnuntai päiväksi elämään, kuin aikuiset kiusaavat 16v lasta?

Täällä aloitukset muuttuvat yhä törkeämmäksi, nyt kiusaamisen kohteena on jopa viattomat lapset. Ja haukkuminen ja arvostelu kohdistuu suoraan henkilöön.

Miten kukaan kuvittelee, että päiväkodissa ja koulussa kiusaaminen ja väkivalta saadaan loppumaan, kun aikuiset ihan itse antavat aseenteen ja mallin, miten kiusataan heipompiosaisia. Nyt kohteena 16v lapsi.

Toivottovasti ap. päiväsi on pelastettu.

Juttu jota ei olisi pitänyt kirjoittaa.

Niin, mitäköhän tuonkin äidin päässä liikkui? Juttu lehteen omalla ja lapsensa nimellä ja kuvalla. Empatia ja sympatia säteilee yhteiskunnassa, jossa kaikki voi todella pahoin?

Vierailija
238/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee laskettelemaan aikuisenakin.

Vierailija
239/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on ainakin täällä päin lopetettu nuo koulujen liikuntapäivät.

Omasta puolestani voin sanoa, että vähävaraiselle nuo olivat ainoita mahdollisuuksia päästä laskettelemaan. Oli tosi kivaa.

Vierailija
240/657 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin nykyään tehdään töitä työttömyyskorvauksella esim. kaupoissa 570 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa / työpäivä, osa on tuolla summalla kirjastossa, sairaalassa toimistotöissä tai katujen hoidossa.

Siksi kaikki työpaikoilla työskentelevät ei käy parturissa nykyään, kun ei makseta palkkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme