Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokainen joka kadehtii tukia saavaa, tuu koittaa kuukaudeksi tätä elämää

Vierailija
03.12.2022 |

En toki väitä ettenkö elelisi verorahoilla, mutta lievitän sitä syyllisyyttä käymällä palkatta töissä. Kyllä, juuri sinun verorahoista kustannetaan sekin työpäivä. Yhdeksän ihanaa liukasta uuuuh euroa.
Kaikkein mieluiten kävisin omaa osaamistani vastaavissa töissä mutta sen sijaan saan rapiat 700e kuussa puhtaana käteen. Miinus vuokrat eli 200 käteen mutta kyllä sillä jo juhlii.

Jaa miksikö elän tällä juhlarahalla? Tule ottamaan selvää. Vaihdetaan osia elämässä, minä sinun duuniin ja sinä minun palkattomuuteen.

Kyllä vaihtuu mielikuvitus todellisuuteen,

Kommentit (148)

Vierailija
1/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

6/5 Voit myydä elämyslomia. Tosin rohkenen väittää että nää päivystävät ulilautalaiset saa tulonsiirtoja itsekin.

Vierailija
2/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pärjää minun työssäni, ja kyllä, olen ihan varma muuten olisit jo töissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ilmoittautujien lauma ei mahdu sinun tukielämäkokeiluusi, minä voin ottaa muutaman. Tarjoan extreme-kokemuksen, jollaisesta tällä palstalla haaveillaan jatkuvasti: kaikki on menetetty ja on jouduttu asuntolaolosuhteisiin. Ammattilaiset ovat jo pitkään pähkäilleet, miten tästä umpisolmusta saataisiin nyhdetyksi auki edes sitä ensimmäistä langanpäätä, mutta eivät ole vielä keksineet. 

Kokemuksen hinta on sitten yksi työpaikka, kiitos.

Vierailija
4/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinusta varmaankan ole minun työtä tekemään muuten tekisit sitä jo.

Vierailija
5/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinusta varmaankan ole minun työtä tekemään muuten tekisit sitä jo.

LOL, onpa säälittävää porukkaa

Vierailija
6/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ennätä kun pitää painaa niska limassa hommia, että saa oman perheen lisäksi teidät lusmut elätettyä.

Vierailija
7/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se helppoo töissä ollessa kun joka kuukausi tuli vähän isompi köntti rahaa tilille eikä tarvinut juuri rahajutuista piitata. Nyt tulottomana joutuu kytätä jokainen sentti.

Vierailija
8/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis saat pelkkää työmarkkinatukea? Mikset saa asumistukea? Toimeentulotukea?

Vierailija
9/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadehdi, mutta en silti haluaisi maksaa toisten elämää.

Vierailija
10/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Yleensähän täällä aina kehutaan, kuinka ei kannata töihin mennä, kun tuilla elää niin leveästi.

Vierailija
11/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et ole pilannut elämääsi pikavipeillä etkä asu ylikalliisti, tukien jälkeen sulle jää se reilu 500e käteen( toimeentulotuki) + saat maksusitoumuksen lääkkeisiin + terveyslaskut , sähköt sun muut oleelliset laskut maksetaan. Moni pienituloinen näkee unta että laskujen jälkeen jää 500e käteen( yksin asuvalle)

Vierailija
12/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ennätä kun pitää painaa niska limassa hommia, että saa oman perheen lisäksi teidät lusmut elätettyä.

Montako lusmua olet palkannut?

Vierailija
13/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kadehdi, mutta en silti haluaisi maksaa toisten elämää.

Minä maksan mielelläni kun mietin että muuten he ottavat väkisin varastamalla ja ryöstelemällä.

Vierailija
14/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Yleensähän täällä aina kehutaan, kuinka ei kannata töihin mennä, kun tuilla elää niin leveästi.

höpöhöpö trolli jauhaa sitä.

Monta ketjua ja satoja viestejä missä todetaan että palkka on yhtä huono kuin tuet ja kummallakaan ei pärjää tänä päivänä.

Vierailija
15/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

justhan jossakin kaksplus lehdessä(löytyy myös netistä) joku äitee valitti kun yhteiskunta/joku tukiyhdistys ei antanutkaan hänelle ja lapselleen 4h+ k  kämppää Munkkiniemestä..on tää rankkaa joo..Moni työssäkäyväkin asuisi mielellään tilavasti ja mukavalla alueella, kaikilla siihen ei ole varaa. Tuntuu että yhteiskunnan autettavilla on realiteteetit aika pahasti pielessä paljonko sielä veroseinästä rahaa irtoaa ja mikä on tarveharkinta.

Vierailija
16/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos et ole pilannut elämääsi pikavipeillä etkä asu ylikalliisti, tukien jälkeen sulle jää se reilu 500e käteen( toimeentulotuki) + saat maksusitoumuksen lääkkeisiin + terveyslaskut , sähköt sun muut oleelliset laskut maksetaan. Moni pienituloinen näkee unta että laskujen jälkeen jää 500e käteen( yksin asuvalle)

Minä olen ollut työmarkkinatuen, asumistuen ja toimeentulotuen varassa jo pitkään, eikä kertaakaan ole jäänyt käteen yli 430 euroa kuukaudessa.

Vierailija
17/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ilmoittautujien lauma ei mahdu sinun tukielämäkokeiluusi, minä voin ottaa muutaman. Tarjoan extreme-kokemuksen, jollaisesta tällä palstalla haaveillaan jatkuvasti: kaikki on menetetty ja on jouduttu asuntolaolosuhteisiin. Ammattilaiset ovat jo pitkään pähkäilleet, miten tästä umpisolmusta saataisiin nyhdetyksi auki edes sitä ensimmäistä langanpäätä, mutta eivät ole vielä keksineet. 

Kokemuksen hinta on sitten yksi työpaikka, kiitos.

Miinuksista päätellen ei ole tulossa ketään kokeilemaan. En tosin kovin odotellutkaan.

Vierailija
18/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut työmarkkinatuen, asumistuen ja toimeentulotuen varassa jo pitkään, eikä kertaakaan ole jäänyt käteen yli 430 euroa kuukaudessa.

"etkä asu ylikalliisti"

Miksi porukka ei tajua että ne tulot lasketaan sen mukaisesti millainen asunto.

Esim. asut luolassa 0 euroa tukea.

Asut keskinkertaisessa pikku asunnossa: 500€ asumistukea eli maksimi.

Asut kampin 100 neliön kattohuoneistossa: 500€ asumistukea.

(Summat oli esimerkkejä jotta pointti tulisi selväksi, älkää lukeko kuin piru raamattua)

Vierailija
19/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö? Jujuhan on siinä että töitä ei ole kaikille. Ihmisiä on liikaa.

Paradoksi: silti ihmisiä haalitaan, eritoten ulkomailta.

Vierailija
20/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

monelle pienipalkkaiselle jää saman verran käteen laskujen jälkeen ja hän tekee 8h työpäiviä + työmatkat. Paljonko toimeentulotuesta pitäisi jäädä hupirahaa? 1000e kuussa? Sen jälkeen ei moni enää töitä tekisi ja kaatuisi koko systeemi. Se on nykykustannuksilla jo vaarassa kaatua oman mahdottomuuteen kun moni työhön kykenevä ei koe inspiraatiota siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme