Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokainen joka kadehtii tukia saavaa, tuu koittaa kuukaudeksi tätä elämää

Vierailija
03.12.2022 |

En toki väitä ettenkö elelisi verorahoilla, mutta lievitän sitä syyllisyyttä käymällä palkatta töissä. Kyllä, juuri sinun verorahoista kustannetaan sekin työpäivä. Yhdeksän ihanaa liukasta uuuuh euroa.
Kaikkein mieluiten kävisin omaa osaamistani vastaavissa töissä mutta sen sijaan saan rapiat 700e kuussa puhtaana käteen. Miinus vuokrat eli 200 käteen mutta kyllä sillä jo juhlii.

Jaa miksikö elän tällä juhlarahalla? Tule ottamaan selvää. Vaihdetaan osia elämässä, minä sinun duuniin ja sinä minun palkattomuuteen.

Kyllä vaihtuu mielikuvitus todellisuuteen,

Kommentit (148)

Vierailija
41/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ennätä kun pitää painaa niska limassa hommia, että saa oman perheen lisäksi teidät lusmut elätettyä.

Montako lusmua olet palkannut?

Minä olen yrittänyt palkata useampiakin, mutta suurin osa on todennut että helpommalla pääsee kotisohvalla makaamalla. Meillä kun pitäisi tehdä ihan ruumiillista työtä ja vielä kolmessa vuorossa, niin ei kelpaa näille kermaperseille.

Sinulta jäi edellisessäkin ketjussa kertomatta työn laatu ja palkan määrä.

Kyllästymiseen asti on sekin tullut kerrottua, mutta aina te löydätte jonkun tekosyyn että ei tarvitse edes hakea.

Voisit samalla kyllästymisen määrällä kertoa, että olet yrittänyt palkata ihmisiä kolmvuorotyöhön, joka sisältaää seuraavat työtehtävät ja jonka palkkaus on seuraavanlainen. Sitten vain kopsailet edellisestä viestistäsi nuo "seuraavanlaiset" ja odottelet joko työintoisia ilmoittautumaan tai muita kertomaan, mikä saattaisi olla syynä siihen, ettei teille haluta töihin.

Vierailija
42/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kadehdi, mutta en silti haluaisi maksaa toisten elämää.

Minä maksan mielelläni kun mietin että muuten he ottavat väkisin varastamalla ja ryöstelemällä.

Virossa on alempi sosiaaliturvan taso kuin meillä. Onko siellä kovastikin noita varkauksia ja ryöstöjä?

No eipä ole. Täällä ei ole opittu siihen että yhteiskunta rientää heti apuun jos jotain tarvitsee. Tiedän monia jotka tekevät kahta työtä, ja monet jo eläkeikäiset työskentelevät esim kaupoissa täyttämässä hyllyjä yms eläkkeensä lisäksi.

Täällä ei yksinkertaisesti voi heittäytyä tukien varaan kun niitä ei ole. Jos menet sosiaaliluukulle saat ruokakassin, rahaa ei tipu.

Täällä myös ihan tavalliset ihmiset auttaa toisia, on monen moista vapaaehtoista avustustoimintaa.

On ruokapankki johon lahjoitetaan paljon, ja joka jakaa kaikkein huonompiosaisille. Juuri syksyllä kun koulut alkoi oli keräyksiä suurperheisten ja vähävaraisten perheitten lapsille mm. koulutarvikkeita yms.

Sinne minä kin joka vuosi olen tavaraa ostanut ja ruokapankkia avustan. 

Kun tähän on opittu, ei olla vaatimassa että kaiken on tultava yhteiskunnalta. 

En ole ryöstöistä kuullut enkä varkauksista. Olen asunut täällä jo useamman vuoden. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tule toki kokeilemaan. Ymmärräthän sen, että se tarkoittaa sitä että olet puhelimella tavoitettavissa myös öisin ja lomilla. Työpäivä ei lopu klo 16, vaan silloin kun pakolliset hommat on saatu hoidettua. Tai jos joku sairastuu, teet myös hänen työnsä omiesi lisäksi. Ilman erillistä korvausta tietysti.

No voi kauheeta, jos ei nappaa valitse toinen työ. Ihmettelen monien työssäkäyvien narinaa, te monet ansaitsisitte potkut.

Vierailija
44/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ennätä kun pitää painaa niska limassa hommia, että saa oman perheen lisäksi teidät lusmut elätettyä.

Minä olen yrittänyt palkata useampiakin, mutta suurin osa on todennut että helpommalla pääsee kotisohvalla makaamalla. Meillä kun pitäisi tehdä ihan ruumiillista työtä ja vielä kolmessa vuorossa, niin ei kelpaa näille kermaperseille.

Nauroin niin että maksa vinkuu!!!

Tai siis naurattaisi jos et panettelisi ruumiillisen työn tekijää, ja samalla niitä ihmisiä joita sinne ruumiillisen työn tekoon ei edes päästetä. Miten voi olla noin todellisuudesta irrallaan? Kuin heliumpallo omassa ilmatilassaan.

Vierailija
45/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan mielelläni kun mietin että muuten he ottavat väkisin varastamalla ja ryöstelemällä.

Virossa on alempi sosiaaliturvan taso kuin meillä. Onko siellä kovastikin noita varkauksia ja ryöstöjä?

No eipä ole. Täällä ei ole opittu siihen että yhteiskunta rientää heti apuun jos jotain tarvitsee. Tiedän monia jotka tekevät kahta työtä, ja monet jo eläkeikäiset työskentelevät esim kaupoissa täyttämässä hyllyjä yms eläkkeensä lisäksi.

Täällä ei yksinkertaisesti voi heittäytyä tukien varaan kun niitä ei ole. Jos menet sosiaaliluukulle saat ruokakassin, rahaa ei tipu.

Täällä myös ihan tavalliset ihmiset auttaa toisia, on monen moista vapaaehtoista avustustoimintaa.

On ruokapankki johon lahjoitetaan paljon, ja joka jakaa kaikkein huonompiosaisille. Juuri syksyllä kun koulut alkoi oli keräyksiä suurperheisten ja vähävaraisten perheitten lapsille mm. koulutarvikkeita yms.

En ole ryöstöistä kuullut enkä varkauksista. Olen asunut täällä jo useamman vuoden. 

Toisin sanoen auttaminen on vähemmän järjestäytynyttä kuin Suomessa. Siellä yhteisö, täällä yhteiskunta eli isompi yhteisö. 

Vierailija
46/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tule toki kokeilemaan. Ymmärräthän sen, että se tarkoittaa sitä että olet puhelimella tavoitettavissa myös öisin ja lomilla. Työpäivä ei lopu klo 16, vaan silloin kun pakolliset hommat on saatu hoidettua. Tai jos joku sairastuu, teet myös hänen työnsä omiesi lisäksi. Ilman erillistä korvausta tietysti.

No voi kauheeta, jos ei nappaa valitse toinen työ. Ihmettelen monien työssäkäyvien narinaa, te monet ansaitsisitte potkut.

Olenko sanonut että minua ei nappaa? Aika harvaa työtöntä vaan ei, jos täällä sanoisin että tuollainen paikka on auki ja kertoisin mitä siitä maksetaan niin saisin pinon haukkuja siitä miten sitä ei voida laskea avonaiseksi työpaikaksi kun siinä on asiat niin pahasti vialla että ei sillä hinnalla kannata.

Vierailija
47/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauroin niin että maksa vinkuu!!!

Tai siis naurattaisi jos et panettelisi ruumiillisen työn tekijää, ja samalla niitä ihmisiä joita sinne ruumiillisen työn tekoon ei edes päästetä. Miten voi olla noin todellisuudesta irrallaan? Kuin heliumpallo omassa ilmatilassaan.

Miten niin ei päästetä? Kun ei siihen ole hakijoita, sehän se ongelma. Samaan aikaan valitetaan että ei muka ole töitä.

Vierailija
48/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä niillä pienillä roposillasi kenenkään elämää maksa. Miksi edes kuvittelet niin. Todennäköisesti nostat Kelasta asumistukea.

Vierailija
49/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kyse ole kadehdinnasta. Harva sitä elämää haluaisi elä.

Kyse on ärtymyksedtä ja turhautumisesta,kun osa kansasta elättää toista osaa.

Vierailija
50/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Palkatta työssä käyminen tarkoittaa vapaaehtoistyötä. Sitä sinä et tee. Hyvä silti, että yrität. Ei sinunlaisia vihata vaan niitä jotka vain makaavat sohvan nurkassa.

Oletko noin pihalla vai esitätkö vain?

-ap

Vierailija
51/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden työttömän. Hanen taustoistaan sen verran, että on sanonut suoraan ettei aio menettää terveyttää raatamalla. Siinäpä syy työttömyyteen. Ei ole viiteen vuoteen mitään työtä hakenut.

Vierailija
52/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessapa ei olisi selvitty tähänkään asti ellei olisi yhdessä hartiavoimin tehty. Niinsanottu hartiapankki, hyvinvoinnin vuoksi.

Tosin olisi tietty kiva saada tänne samanlaiset kadut kuin jossain entisessä neukkumaassa.

Vierailija
53/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö? Jujuhan on siinä että töitä ei ole kaikille. Ihmisiä on liikaa.

Paradoksi: silti ihmisiä haalitaan, eritoten ulkomailta.

Kouluun vaan, vaikka sairaanhoitajaksi, nehän saavat kuulemma liikaakin palkkaa työnsä vaativuuteen nähden.

Vierailija
54/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olet lusmu kun noin valitat työnteosta.

Vierailija
55/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kyse ole kadehdinnasta. Harva sitä elämää haluaisi elä.

Kyse on ärtymyksedtä ja turhautumisesta,kun osa kansasta elättää toista osaa.

OK otetaan se minimaalinen raha minkä maksat veroina. Sillä et tosiasiassa elätä ketään muuta kuin suuryrityksiä. Ihan sama kenelle tässä maassa työskentelet. Sua raskaan työn raatajaa huijataan uskomaan että sun veropennoset menee työttömille. Ei ne mene. Ne menee valtion kassaan josta niitä hyvin konservatiivisesti jaetaan ensin yrityksille verohelpotuksina, sitten omiin taskuihin hyvävelijärjestöille, sitten kunnille jotka ottaa 20% kaikkien kuntalaisten tuista. Sen sijaan että laittaisivat tuon rahan infrastruktuuriin, kunnat laittaa kansalaisensa ostamaan yksityiseltä sektorilta terveyspalvelut

Menikö liian monimutkaiseksi vai selittääkö täti uudestaan?

Vierailija
56/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valehtele. Et maksa 900 eur tuloilla 500 eur vuokraa. Saat asumistukea.

Vierailija
57/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se koulutus, koulutus. Voisin palkata ap:n omaan yritykseeni, mutta edellytyksenä olisi oikeustieteellisen tutkinto. Tuskin löytyy. Olisi jo töissä, jos koulutus olisi oikis. Tuota tutkintoa vaadin, sillä minulla on asianajotoimisto enkä tarvitse sihteeriä, vaan henkilöä, joka voisi hoitaa myös asianajollisia tehtäviä. Senkin hyväksyisin, että ei olisi vielä lupaa esiintyä oikeudessa (voin juosta siellä itse), mutta ilman oikista ei toimistossani ole oikein mitään tehtävää.... Tosin vaatisin, että lupa on hankittava.

Vierailija
58/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kyllä kestäis mun työtä.

Vierailija
59/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aloja, joissa on ihan oikeasti pulaa tekijöistä. Eikä saada välttämättä opiskelijoitakaan tarpeeksi. Eivät ne välttämättä ole niitä hohdokkaimpia siistejä sisätöitä, mutta arvokasta työtä yhtä kaikki.

Suosittelen oikeasti, jos työllistyminen sillä kivalta kuulostavalla korkeakoulututkinnolla on epätodennäköistä, hakeutumaan ihan opiskelemaan ammattiin. Aikuiskoulutuksessa sujuu fiksulta tyypiltä hyvinkin näppärästi ja vuodessa olet jo uudella alalla aloittelemassa.

Vierailija
60/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se koulutus, koulutus. Voisin palkata ap:n omaan yritykseeni, mutta edellytyksenä olisi oikeustieteellisen tutkinto. Tuskin löytyy. Olisi jo töissä, jos koulutus olisi oikis. Tuota tutkintoa vaadin, sillä minulla on asianajotoimisto enkä tarvitse sihteeriä, vaan henkilöä, joka voisi hoitaa myös asianajollisia tehtäviä. Senkin hyväksyisin, että ei olisi vielä lupaa esiintyä oikeudessa (voin juosta siellä itse), mutta ilman oikista ei toimistossani ole oikein mitään tehtävää.... Tosin vaatisin, että lupa on hankittava.

Odotteletko sen aikaa, että kipaisen käymässä oikiksen?

t. FM

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi