Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokainen joka kadehtii tukia saavaa, tuu koittaa kuukaudeksi tätä elämää

Vierailija
03.12.2022 |

En toki väitä ettenkö elelisi verorahoilla, mutta lievitän sitä syyllisyyttä käymällä palkatta töissä. Kyllä, juuri sinun verorahoista kustannetaan sekin työpäivä. Yhdeksän ihanaa liukasta uuuuh euroa.
Kaikkein mieluiten kävisin omaa osaamistani vastaavissa töissä mutta sen sijaan saan rapiat 700e kuussa puhtaana käteen. Miinus vuokrat eli 200 käteen mutta kyllä sillä jo juhlii.

Jaa miksikö elän tällä juhlarahalla? Tule ottamaan selvää. Vaihdetaan osia elämässä, minä sinun duuniin ja sinä minun palkattomuuteen.

Kyllä vaihtuu mielikuvitus todellisuuteen,

Kommentit (148)

Vierailija
21/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos et ole pilannut elämääsi pikavipeillä etkä asu ylikalliisti, tukien jälkeen sulle jää se reilu 500e käteen( toimeentulotuki) + saat maksusitoumuksen lääkkeisiin + terveyslaskut , sähköt sun muut oleelliset laskut maksetaan. Moni pienituloinen näkee unta että laskujen jälkeen jää 500e käteen( yksin asuvalle)

Täh? Kenellekään tukia saavalle ei jää 500e. Laita pullo pois.

Vierailija
22/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos et ole pilannut elämääsi pikavipeillä etkä asu ylikalliisti, tukien jälkeen sulle jää se reilu 500e käteen( toimeentulotuki) + saat maksusitoumuksen lääkkeisiin + terveyslaskut , sähköt sun muut oleelliset laskut maksetaan. Moni pienituloinen näkee unta että laskujen jälkeen jää 500e käteen( yksin asuvalle)

Minä olen ollut työmarkkinatuen, asumistuen ja toimeentulotuen varassa jo pitkään, eikä kertaakaan ole jäänyt käteen yli 430 euroa kuukaudessa.

monelle pienipalkkaiselle jää saman verran käteen laskujen jälkeen ja hän tekee 8h työpäiviä + työmatkat. Paljonko toimeentulotuesta pitäisi jäädä hupirahaa? 1000e kuussa? Sen jälkeen ei moni enää töitä tekisi ja kaatuisi koko systeemi. Se on nykykustannuksilla jo vaarassa kaatua oman mahdottomuuteen kun moni työhön kykenevä ei koe inspiraatiota siihen.

Työttömänä minulla ei jäänyt mitään käteen. Tein töitä ja sain 200€ enemmän. Alalla olisi tarvittu autoa mutta kun palkka ei riitä lainaan.

Päätin mennä koulunpenkille parempi istua siellä eläkepäiviin asti ellei kunnon palkkaa tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut työmarkkinatuen, asumistuen ja toimeentulotuen varassa jo pitkään, eikä kertaakaan ole jäänyt käteen yli 430 euroa kuukaudessa.

"etkä asu ylikalliisti"

Miksi porukka ei tajua että ne tulot lasketaan sen mukaisesti millainen asunto.

Esim. asut luolassa 0 euroa tukea.

Asut keskinkertaisessa pikku asunnossa: 500€ asumistukea eli maksimi.

Asut kampin 100 neliön kattohuoneistossa: 500€ asumistukea.

(Summat oli esimerkkejä jotta pointti tulisi selväksi, älkää lukeko kuin piru raamattua)

Noin siinä käy, kun luulee enemmän kuin tietää.

Minä asun juuri siinä paikassa, jonne sosiaaliviranomaiset ovat minut sijoittaneet. Vuokra on viranomaisten ja vuokranantajan keskenään sopima, eikä minulla ole siihen mitään sanomista. Itse asuja on pikkuruinen pelinappula tässä rahankierrätyskuviossa.

Tervetuloa vain kokeilemaan tätä elämää ja miettimään, asuuko joku tällaisessa läävässä, jos vaihtoehtoja on.  Minulla niitä ei ole.

Vierailija
24/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jota kadehdittaa niin ottaa lopputilin töistänsä kertoo vaan että meidämpä perhe rupeaa nyt elämään toimeentulotuella wau!!!ja joku työnhakija ottaa riemuiten vastaan sen työpaikan.ja lopputilin ottamalla pääsee itku kun huomaa että niistä tuista kirjoitettiin vastoin parempaa tietoa ja jopa tahallisestikin suurenneltiin tukien suuruutta moninkertaiseksi.ja sitten alkaa nälkä nälkä ja nälkä ja surkeus ja yöt meneekin valvomalla ja miettimällä miten rahat ovatkin hetkessä loppu eikä auta lohduttautua eri yleisö osastojen kirjoituksilla.tämä lopputilin ottaminen soveltuu mielestäni oikeistopuolueiden kannattajille jotta totuus selviää kuinka pieniä ne tuet oikeasti on.hops hops,lopputilejä siitä ottamaan..kaikki .

Vierailija
25/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"etkä asu ylikalliisti"

(Summat oli esimerkkejä jotta pointti tulisi selväksi, älkää lukeko kuin piru raamattua)

Minä asun juuri siinä paikassa, jonne sosiaaliviranomaiset ovat minut sijoittaneet. Vuokra on viranomaisten ja vuokranantajan keskenään sopima, eikä minulla ole siihen mitään sanomista. Itse asuja on pikkuruinen pelinappula tässä rahankierrätyskuviossa.

Tervetuloa vain kokeilemaan tätä elämää ja miettimään, asuuko joku tällaisessa läävässä, jos vaihtoehtoja on.  Minulla niitä ei ole.

En ymmärrä viestisi vihamielisyyttäsi. Asun itse Sato slummissa kun ei ole rahaa muuttaa + vuokravakuuteen.

-se jolle vastasit.

Vierailija
26/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

monelle pienipalkkaiselle jää saman verran käteen laskujen jälkeen ja hän tekee 8h työpäiviä + työmatkat. Paljonko toimeentulotuesta pitäisi jäädä hupirahaa? 1000e kuussa? Sen jälkeen ei moni enää töitä tekisi ja kaatuisi koko systeemi. Se on nykykustannuksilla jo vaarassa kaatua oman mahdottomuuteen kun moni työhön kykenevä ei koe inspiraatiota siihen.

Minä totesin tosiasian, en valittanut, joten voit rauhoittua. 

Vierailija
27/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ennätä kun pitää painaa niska limassa hommia, että saa oman perheen lisäksi teidät lusmut elätettyä.

Montako lusmua olet palkannut?

Minä olen yrittänyt palkata useampiakin, mutta suurin osa on todennut että helpommalla pääsee kotisohvalla makaamalla. Meillä kun pitäisi tehdä ihan ruumiillista työtä ja vielä kolmessa vuorossa, niin ei kelpaa näille kermaperseille.

Vierailija
28/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"etkä asu ylikalliisti"

En ymmärrä viestisi vihamielisyyttäsi. Asun itse Sato slummissa kun ei ole rahaa muuttaa + vuokravakuuteen.

-se jolle vastasit.

Mitä vihamielisyyttä?

Vierailija
29/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ennätä kun pitää painaa niska limassa hommia, että saa oman perheen lisäksi teidät lusmut elätettyä.

Minä olen yrittänyt palkata useampiakin, mutta suurin osa on todennut että helpommalla pääsee kotisohvalla makaamalla. Meillä kun pitäisi tehdä ihan ruumiillista työtä ja vielä kolmessa vuorossa, niin ei kelpaa näille kermaperseille.

Sinulta jäi edellisessäkin ketjussa kertomatta työn laatu ja palkan määrä.

Vierailija
30/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

entä jos maksaisit heille palkkaa?

Vierailija
31/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aaa... tää on se työttömiä haukkuva trolli. Joku boomeri setä eläkkeellä jonka eläke ei ole kummoinen...

Vierailija
32/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadehdi. Mutta en verotuksessa halua maksaa toisten elämä.Veroilahan/ verorahoilla: Kaikki tuet katetaan.

Vierailija
33/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllästymiseen asti on sekin tullut kerrottua, mutta aina te löydätte jonkun tekosyyn että ei tarvitse edes hakea.

Vierailija
34/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis saat pelkkää työmarkkinatukea? Mikset saa asumistukea? Toimeentulotukea?

Ehkä aloittajalla on työssäkäyvä puoliso? Itse olin lähes 10 vuotta työttömänä, joten sitä lajia kokeilu riittää. Sain työmarkkinatukea. Muita tukia en tarvinnut enkä olisi saanut, kun puoliso onneksi kävi töissä koko ajan. Melko vähällä rahalla sitä oli tultava toimeen varsinkin aluksi, kun puolison tulot nippa nappa ylittivät rajat noiden muiden tukien suhteen. Monet tuttavat asuivat tukirahoilla isommissa asunnoissa kuin me. Meidän rahat riittävät kerrostalokaksioon lapsen kanssa. Silti elettiin tarpeeksi hyvää elämää.

Pätkää tein aina kun sain. Lopulta, kun ei enää olisi uskonut, onneksi tärppäsi työmarkkinoilla.

En siis kadehdi aloittajaa enkä muita tuilla eläjiä. Toisaalta en ymmärrä tuotakaan, jos tuista huolimatta rahat ovat koko ajan lopussa. Silloin on itse yritettävä parantaa tilannetta. Menot täytyy silloin suhteuttaa tuloihin. Auttaa paljon, kun muuttaa halvempaan asuntoon vähän syrjemmälle.

Vierailija
35/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin koittaa, jos sinua tosiaan kiinnostaa vaihtaa kroonisesti sairaan opiskelijan kanssa, joka elättää opintolainalla itseä ja lasta. Ei taideta täällä liioin juhlia

Vierailija
36/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Palkatta työssä käyminen tarkoittaa vapaaehtoistyötä. Sitä sinä et tee. Hyvä silti, että yrität. Ei sinunlaisia vihata vaan niitä jotka vain makaavat sohvan nurkassa.

Vierailija
37/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule toki kokeilemaan. Ymmärräthän sen, että se tarkoittaa sitä että olet puhelimella tavoitettavissa myös öisin ja lomilla. Työpäivä ei lopu klo 16, vaan silloin kun pakolliset hommat on saatu hoidettua. Tai jos joku sairastuu, teet myös hänen työnsä omiesi lisäksi. Ilman erillistä korvausta tietysti.

Vierailija
38/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllästymiseen asti on sekin tullut kerrottua, mutta aina te löydätte jonkun tekosyyn että ei tarvitse edes hakea.

Heitäppä linkki yhteen ketjuun missä kerrot sen.

Vierailija
39/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kadehdi, mutta en silti haluaisi maksaa toisten elämää.

Minä maksan mielelläni kun mietin että muuten he ottavat väkisin varastamalla ja ryöstelemällä.

Virossa on alempi sosiaaliturvan taso kuin meillä. Onko siellä kovastikin noita varkauksia ja ryöstöjä?

Vierailija
40/148 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tosi outoa jos joku tosissaan ja oikeasti KADEHTII tuilla eläviä? 

Itselleni se ajatus on kyllä niin totaalisen vieras. Olisi kauhea joutua kerjäämän jossain sosiaaliluukulla, ja miten nöyryyttävää kaiken lisäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme