Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokainen joka kadehtii tukia saavaa, tuu koittaa kuukaudeksi tätä elämää

Vierailija
03.12.2022 |

En toki väitä ettenkö elelisi verorahoilla, mutta lievitän sitä syyllisyyttä käymällä palkatta töissä. Kyllä, juuri sinun verorahoista kustannetaan sekin työpäivä. Yhdeksän ihanaa liukasta uuuuh euroa.
Kaikkein mieluiten kävisin omaa osaamistani vastaavissa töissä mutta sen sijaan saan rapiat 700e kuussa puhtaana käteen. Miinus vuokrat eli 200 käteen mutta kyllä sillä jo juhlii.

Jaa miksikö elän tällä juhlarahalla? Tule ottamaan selvää. Vaihdetaan osia elämässä, minä sinun duuniin ja sinä minun palkattomuuteen.

Kyllä vaihtuu mielikuvitus todellisuuteen,

Kommentit (148)

Vierailija
141/148 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aloja, joissa on ihan oikeasti pulaa tekijöistä. Eikä saada välttämättä opiskelijoitakaan tarpeeksi. Eivät ne välttämättä ole niitä hohdokkaimpia siistejä sisätöitä, mutta arvokasta työtä yhtä kaikki.

Suosittelen oikeasti, jos työllistyminen sillä kivalta kuulostavalla korkeakoulututkinnolla on epätodennäköistä, hakeutumaan ihan opiskelemaan ammattiin. Aikuiskoulutuksessa sujuu fiksulta tyypiltä hyvinkin näppärästi ja vuodessa olet jo uudella alalla aloittelemassa.

Millä aloilla? Siis vakituista kokopäivätyötä?

Miten tyhmä olet kun joudut kysymään? Kaikki sotealan työt, lastentarhan työt, koulukuraattori ei nuo kaikki nyt voi olla liian haastavia. Valitset sieltä nyt jonkun.

En pysty tekemään fyysisesti kuormittavia töitä. Ja koulukuraattoriksi ei opiskella vuodessa.

En minäkään vuodessa lakimiehen papereita saanut. Miksi kaikki pitää saada heti mulle nyt? Jäi vanhemmilta kasvatus selvästi väliin. Ällöttävää elättää sunlaisia vinkujia. Itsekkäitä, aina käsi muiden taskussa, kuvittelet selvästi olevasi oikeutettu vain lorvimaan.

Mikäs tekosyy sulla on ettet pysty mitään sotealan töitä tekemään? Ymmärrät varmaan että esim. psykologi, lääkäri, psykoterapeutti ym. ei ole fyysisesti kuormittavia. Miksi ei joku noista kelpaa prinsessalle?

No niin, meidän "juristiltamme" paloivat hermot. :D

Tuosta argumentaatiosta näkee ettei ole lakimiestä elämänsä aikana edes tavannut.

Vierailija
142/148 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se koulutus, koulutus. Voisin palkata ap:n omaan yritykseeni, mutta edellytyksenä olisi oikeustieteellisen tutkinto. Tuskin löytyy. Olisi jo töissä, jos koulutus olisi oikis. Tuota tutkintoa vaadin, sillä minulla on asianajotoimisto enkä tarvitse sihteeriä, vaan henkilöä, joka voisi hoitaa myös asianajollisia tehtäviä. Senkin hyväksyisin, että ei olisi vielä lupaa esiintyä oikeudessa (voin juosta siellä itse), mutta ilman oikista ei toimistossani ole oikein mitään tehtävää.... Tosin vaatisin, että lupa on hankittava.

Odotteletko sen aikaa, että kipaisen käymässä oikiksen?

t. FM

En lupaa, että odotan, mutta kun olet käynyt ja tutkinto kourassa, niin voi hakea. Asianajotoimisto Helsingissä jo vuodesta 2006 lähtien.

Tarkoitin sitä, että koulutus on edellytys moneen työhön. Jos sitä ei ole, tietenkin se karsii elämässä vaihtoehtoja. Sinullakin FM tutkinto ja valitettavasti sillä alalla erittäin paljon työttömyyttä. Oikiksen käyneistä harvempi on työttömänä. En tarkoita olla jotenkin ylemmyydentuntoinen, mutta tämä vaan on tosiasia. Siksi sen itse aikoinani kävinkin. 

asianajaja

Mikä tämä "FM-ala" mielestäsi on? Nyt epäilen, ettet sinä ole oikista nähnytkään.

t. FM

Saat epäillä. Muutama ystäväni on FM ja he kaikki ovat kielenkääntäjiä. Muutama englannin ja pari saksan. Toki ymmärrän, että FM sisältää muitakin kun kielenkääntäjiä.

Itse olen Turun Calonialta valmistunut vuonna -97 ja kuten sanoin, oma toimisto Helsingissä vuodesta 2006 lähtien. Tuohon väliin mahtuu auskultointi, syyttäjänä toimiminen Rovaniemellä, Kotkan oikeusaputoimisto, yksityisillä työskentely + työharjoittelu Pietarissa (puhun venäjää, jota myös opiskelin Turussa). 

Saat epäillä oikistani, mutta mitä siitä. Niinhän täällä aina epäillään jokaista ja kaikkea. 

Miksi käytit ilmausta "sillä alalla", jos kerran tiedät, että ei ole olemassa "sitä yhtä" alaa? En odottanut lakimieheltä noin suppeaa katsantoa.

Olen asianajaja, en pelkkä lakimies. Olen käynyt siis myös asianajajatutkinnon kirjallisen ja suullisen kokeen ja hyväksytty liittoon. Asianajajatutkinto on erillinen koe ja niiden läpäisemisen jälkeen liitto harkitsee, voidaanko sinut hyväksyä liittoon, esim. Heikki Lampela erotettiin liitosta eikä hyväksytty uudestaan, kun haki. 

Odotin sinulta parempaa tietämystä asianajajan tittelistä. Se on suojattu arvonimi, jonka väärinkäytöstä saa rangaistuksen. 

En tietenkään tiedä filosofian maisterin tutkinnosta paljon mitään. Ei minun tarvitse. En ole sitä käynyt. Kävin vain oikiksen ja siitä tiedänkin sitten kaiken.

asianajaja

Erikoista... Olen asianajaja myös, enkä ole koskaan tavannut ketään alalla joka väittää tietävänsä alalta kaiken. Ei edes 50 vuotta alalla olleet väitä niin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/148 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden työttömän. Hanen taustoistaan sen verran, että on sanonut suoraan ettei aio menettää terveyttää raatamalla. Siinäpä syy työttömyyteen. Ei ole viiteen vuoteen mitään työtä hakenut.

Suomessa on työnhaku velvollisuus .ei kannata vääntää.mutta yritystukeja voisi verottaa ja laittaa vastikkeellisiksi.samoiten veroparatiisit tutkittava ja verotettava ankarasti.samoiten työkokeiluille ym laskettava verollinen arvo ja verotettava.

Työttömyys korvaus tehtävä vastikkeelliseksi. Esim. 1 motti halkoja tehtävä päivässä jos elää sossutuilla. 

Kyllä. Myös opiskelijoiden tuet ovat vastikkeellisia.

Samoin eläkkeet.

Vierailija
144/148 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos. Olen opiskellut, opiskellut lisää ja kartuttanut työkokemusta jotta en joudu tuohon tilanteeseen. Jos en löydä töitä niin perustan yrityksen..työttömäksi en jää ja tuilla en elä. Piste.

Tee ihmeessä se yritys! helkutin hyvä idea! Ennenkaikkea suosittelen jotain urheilu juttuun liittyvää ja älä kuuntele alan yrittäjiä jos ne jauhaa jotain koronasta ja konkurssista. Koittavat vain lannistaa.

Vierailija
145/148 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki ei ole itsestäänselvyys kaikille köyhille. Esimerkiksi yksinhuoltajan luona asuu mummo joka omistaa osan talosta hiljaisella maaseudulla josta kukaan ei haluaisi taloa ostaa. Toimeentulotukea ei tule kun on omaisuutta.

Vierailija
146/148 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aloja, joissa on ihan oikeasti pulaa tekijöistä. Eikä saada välttämättä opiskelijoitakaan tarpeeksi. Eivät ne välttämättä ole niitä hohdokkaimpia siistejä sisätöitä, mutta arvokasta työtä yhtä kaikki.

Suosittelen oikeasti, jos työllistyminen sillä kivalta kuulostavalla korkeakoulututkinnolla on epätodennäköistä, hakeutumaan ihan opiskelemaan ammattiin. Aikuiskoulutuksessa sujuu fiksulta tyypiltä hyvinkin näppärästi ja vuodessa olet jo uudella alalla aloittelemassa.

työtä joista se netto on sama kuin ei tekisi töitä lainkaan. Ainoa ero on se että rikot itsesi tai joudut huonosta palkasta ottamaan järkyttävän lainan autoa varten ja lopulta teet enemmän taloudellista tappiota kuin työttömänä.

Niin ,parempi loisia muiden rahoilla kun yrittää elättää itseään.Ettet vaan"riko itseäsi".

Vierailija
147/148 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä aloilla? Siis vakituista kokopäivätyötä?

Miten tyhmä olet kun joudut kysymään? Kaikki sotealan työt, lastentarhan työt, koulukuraattori ei nuo kaikki nyt voi olla liian haastavia. Valitset sieltä nyt jonkun.

En pysty tekemään fyysisesti kuormittavia töitä. Ja koulukuraattoriksi ei opiskella vuodessa.

En minäkään vuodessa lakimiehen papereita saanut. Miksi kaikki pitää saada heti mulle nyt? Jäi vanhemmilta kasvatus selvästi väliin. Ällöttävää elättää sunlaisia vinkujia. Itsekkäitä, aina käsi muiden taskussa, kuvittelet selvästi olevasi oikeutettu vain lorvimaan.

Mikäs tekosyy sulla on ettet pysty mitään sotealan töitä tekemään? Ymmärrät varmaan että esim. psykologi, lääkäri, psykoterapeutti ym. ei ole fyysisesti kuormittavia. Miksi ei joku noista kelpaa prinsessalle?

No niin, meidän "juristiltamme" paloivat hermot. :D

Tuosta argumentaatiosta näkee ettei ole lakimiestä elämänsä aikana edes tavannut.

Lakimies ei vihavimmoissaankaan sorru tuollaiseen kirjoitustyyliin.

Vierailija
148/148 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

työtä joista se netto on sama kuin ei tekisi töitä lainkaan. Ainoa ero on se että rikot itsesi tai joudut huonosta palkasta ottamaan järkyttävän lainan autoa varten ja lopulta teet enemmän taloudellista tappiota kuin työttömänä.

Niin ,parempi loisia muiden rahoilla kun yrittää elättää itseään.Ettet vaan"riko itseäsi".

Meneppä kesätöihin muurarin apulaiseksi niin tiedät mitä työnteko on. Ainiin älä riko itseäsi kun painetaan 13 tuntisia työpäiviä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi