Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion tänään jättää miesystäväni, koska en jaksa säätöä hänen lastensa kanssa.

Vierailija
01.12.2022 |

Mies on sanonut, että haluaa kanssani naimisiin.

Kommentit (468)

Vierailija
221/468 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä omat lapset jo teinejä. En muuttaisi miehen kanssa samaan asuntoon, jos hänellä olisi lapsia. Tarvitsen omaa aikaa ja harrastuksia. En jaksaisi alkaa hoitamaan lasta joka ei ole minun enkä pesemään pyykkejä jne.

Voisin seurustella, mutta niin, että asuttaisiin erikseen. Voisin mennä omaan asuntooni lepäämään ja tekemään käsitöitä silloin kun miehen lapsi on hänen luonaan.

Vierailija
222/468 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lapseton äitipuoli, ja kyllä minäkin olen sitä mieltä, että lapset tulevat ensin. MUTTA... Tässähän onkin se jännä juttu, että mitä tuo "lapset ensin"-lausahdus tarkoittaa kenellekin. Minun mielestäni nämä asiat eivät ole sitä:

- Exän pyynnöstä otetaan lapset, kun ei ole oma vuoro

- Lasten pyynnöstä vaihdetaan kotia miten sattuu

- Erovanhemmalla ei ole yhtään aikaa seurustelukumppanilleen.

"Lapset ensin" ei tarkoita helikopteroivaa, ripustautuvaa kasvatustyyliä, eikä exän mielistelyä. Se vaan tarkoittaa sitä, että lapsen TARPEISTA (ei haluista, vaan tarpeista) huolehditaan ennen muita.

Mutta siis mitä pahaa siinä on, että exän pyynnöstä ottaa lapset joskus? Miksi ei ottaisi? Kai nyt normaali vanhempi mielellään asuisi lastensa kanssa enemmän kuin puolet ajasta? Ja jos ei ole muutamaan päivään nähnyt, niin eikö se ole kiva, jos saa extra-aikaa lasten kanssa?

Ja kyllä minäkin olen eronnut, mutta sanonpahan vaan, että puolin ja toisin on onnistunut sopia luonapitoja tarpeen mukaan normaaliaikataulusta poiketen.

Ihan ihme selitystä tässäkin ketjussa jonkun teatterilipun peruuntumisesta, varalla olemisesta jne. Ethän sä nyt sille illalle ota lapsia, jos sulla on joku meno, vaan ainoastaan, jos sulle sopii. Siis pointti on se, että ollaan exän kanssa sovittu, että lastenhoitajaa tarvittaessa ensisijaisesti kysytään toiselta vanhemmalta ja vasta sitten muita hoitajia, jos toiselle vanhemmalle ei sovi. Ihan siksi, ettei kumpikaan erityisesti halua olla jatkuvasti viikkoa erossa lapsista, varsinkaan jos ei ole mitään tähdellistä muutakaan tekemistä.

Ja tottakai voi varata vaikka reissun itselleen. Sitten vaan sanoo exälle, että nyt ei sovi. Ei ole draamaa.

Ihan ihme asennetta, ettei koskaan haluaisi päivääkään enempää viettää oman lapsensa kanssa, kun mitä huoltajuussopparissa lukee. Olis kannattanut jättää lapset tekemättä, jos asenne on tuo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/468 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä päätös, ap! Lapsettoman on helpointa seurustella lapsettoman kanssa niin ei tule ongelmia vieraiden lasten takia. Itselleni lapset ovat täysin deal breaker.

Vierailija
224/468 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi , jos tapailemallanne ihmisellä on lapsia, teidän täytyy ottaa heidät huomioon . Koko ikänne . Se ei lopu lasten aikuistuttua , tulee lapsenlapsia jne. Näin se on. Jos ette siihen pysty, lopettakaa suhde alkuunsa. Se on kaikkien etu.

Vierailija
225/468 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomana ei kannata seurustella miehen kanssa jolla on pieniä lapsia tai lapsia ylipäätään.

Samanlaista liian karkeeta luokittelua, kun sanois että miehen ei kannata ottaa naista jolla on exä.

On lukuisia ja lukuisia eronneita pareja, joilla on lapsia, ja asiat hoidetaan silti vastuullisesti ja kummallakin on mahdollisuus aloittaa myös uusi suhde.

Näissä suhteissa on tietysti vaan heti alkuun sovittava miten asiat on; sillon kun lapset on kotona, niin heidän tarpeet ja seura menee edelle muun, koska sitten ei taas viikkoon tai kahteen näe.

Järkevät uusparit toimiikin niin, että ei sitä uutta kumppania koiteta piilotella, vaan hän on osa arkea myös lapsille. Siitä se pikkuhiljaa muotoutuu. Esim meillä vaimoni tuli lasten elämään kun nämä olivat vasta vuoden ja kaksi. Heille hän on kuin toinen äiti ja hän rakastaa lapsia.

Sitten on tietysti ne eroparit, jotka riitelee kaikesta, joissa exä kiristää ja tekee kiusaa lapsilla... sillon pitäs miehen koittaa olla tiukkana siitä, että sovituista asioista pidetään kiinni. Ja tukea myös uutta kumppaniaan.

Mutta kaikilta nämä aina vaatii hieman sopeutumista. Ei se tietenkään ole sama asia kun tavata lapsettomina parikymppisinä.

Vierailija
226/468 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Millaista teillä on sitten ollut lasten kanssa?

Onko sulla ap omia lapsia?

Oikein mitään ei voi suunnitella yhdessä. Joka toinen viikko on käytännössä pois pelistä. Joka toinen viikko pitäisi olla parisuhdeaikaa, mutta silloinkin mies kuskaa lapsia joskus harrastuksiin ja lasten äiti saattaa yhtäkkiä kysymättä kärrätä lapset isänsä luokse viikonloppuna. Ei riitä mulle parisuhteeksi.

Minulla ei ole lapsia.

ap

Öö, ja sinä et sitten voi olla mukana, jos lapset ovat isänsä luona? kyllä se on niin, että jos otat puolison, jolla on jo lapsia, niin sitten otat samalla myös ne lapset osaksi elämääsi. Mikään muu ei käytännössä toimi. Jos lapset ei ole sinusta kiva juttu, vaan tuntuvat sinusta vain "säädöltä", niin teet oikean ratkaisun. 

Vierailija
227/468 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten vaikka: tottakai vietän joulun lasten kanssa perinteisesti ja jopa ex on läsnä. Ja vietän kesäloman lasten kanssa ja sitten jos jää aikaa, uuden miehen. Jne.

Miksi ihmeessä olet eronnut jos ex on niin tärkeä?

Kyllä tämä palsta on täynnä tyhmiä ihmisiä.

Ei tuossa sanottu että ex on tärkeä, vaan että hän on LÄSNÄ jouluna. Varmaankin koska hän on lapsille tärkeä. Minä ymmärrän hyvin, ja on tosi hienoa jos ern jälkeen pystyy säilyttämään niin hyvät välit, että lasten kanssa voidaan edelleen viettää yhteisiä juhlapyhiäkin.

Miten sun mielestä uusperheissä pitäisi toimia? Jokainen menee omalle exälleen? Tai kasataan kaikki uusperheen kotiin? Myös exän nyxän exän nyxä jne? Minkä perheen traditioilla joulu vietetään?

Hölmö kysymys. Ex-vaimo päättää tietenkin kaikkien puolesta miten joulu vietetään.

Vierailija
228/468 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä homma. Missä tavataan? Mulla säädöt kohdillaan.

Haha, rivien välistä on luettavissa, että ap on todella kontrollinhaluinen ja mustasukkainen. On jopa mustis miehen lapsista. Miehellä ei saa olla omia menoja (kerran ap ei kestä esim. sitä, että mies vie lasta harrastuksiin, niin tuskin miehellä itselläänkään saa olla harrastuksia tai muitakaan menoja, esim. kavereidenkaan kanssa). Että joo, tee tosiaan ap palvelus sekä miehelle, että hänen lapsilleen, ja etsi joku sellainen tossulla kontrolloitavaksi, kellä ei ole mitään muuta elämää.

Mies harrastaa joka päivä.

ap

Siis mies harrastaa joka päivä, ja se ei sua haittaa ollenkaan, mutta jos mies vie lapsen harrastukseen, niin se kyllä haittaa? Olet vaan sairaalloisen mustasukkainen miehen lapsista. Mene terapiaan.

Se vie kenen hoitovuoro on.

Vierailija
229/468 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lapseton äitipuoli, ja kyllä minäkin olen sitä mieltä, että lapset tulevat ensin. MUTTA... Tässähän onkin se jännä juttu, että mitä tuo "lapset ensin"-lausahdus tarkoittaa kenellekin. Minun mielestäni nämä asiat eivät ole sitä:

"Lapset ensin" ei tarkoita helikopteroivaa, ripustautuvaa kasvatustyyliä, eikä exän mielistelyä. Se vaan tarkoittaa sitä, että lapsen TARPEISTA (ei haluista, vaan tarpeista) huolehditaan ennen muita.

Mutta siis mitä pahaa siinä on, että exän pyynnöstä ottaa lapset joskus? Miksi ei ottaisi? Kai nyt normaali vanhempi mielellään asuisi lastensa kanssa enemmän kuin puolet ajasta? Ja jos ei ole muutamaan päivään nähnyt, niin eikö se ole kiva, jos saa extra-aikaa lasten kanssa?

Ja kyllä minäkin olen eronnut, mutta sanonpahan vaan, että puolin ja toisin on onnistunut sopia luonapitoja tarpeen mukaan normaaliaikataulusta poiketen.

Ihan ihme selitystä tässäkin ketjussa jonkun teatterilipun peruuntumisesta, varalla olemisesta jne. Ethän sä nyt sille illalle ota lapsia, jos sulla on joku meno, vaan ainoastaan, jos sulle sopii. Siis pointti on se, että ollaan exän kanssa sovittu, että lastenhoitajaa tarvittaessa ensisijaisesti kysytään toiselta vanhemmalta ja vasta sitten muita hoitajia, jos toiselle vanhemmalle ei sovi. Ihan siksi, ettei kumpikaan erityisesti halua olla jatkuvasti viikkoa erossa lapsista, varsinkaan jos ei ole mitään tähdellistä muutakaan tekemistä.

Ja tottakai voi varata vaikka reissun itselleen. Sitten vaan sanoo exälle, että nyt ei sovi. Ei ole draamaa.

Ihan ihme asennetta, ettei koskaan haluaisi päivääkään enempää viettää oman lapsensa kanssa, kun mitä huoltajuussopparissa lukee. Olis kannattanut jättää lapset tekemättä, jos asenne on tuo.

Meilläkin sovittiin että joustetaan. Joustaminen tarkoitti exälle sitä että minä joustan, ja jos en jousta niin isyyteni haukutaan pilalle. Hänen taas ei tarvinnut joustaa koska sopimuksessahan lukee että lapset ovat tuon ajan minulla. Kyllä, minulla on todellakin se asenne nykyään että hoitakoon itse omalla vuorollaan. Itkuahan siitä exälle syntyi, ja pilaan hänen elämänsä kun en hoida lapsia sopimuksen(joka on tehty hänen halujensa mukaan) ulkopuolella. Kuitenkaan hän ei halua sopimusta muuttaa, koska elarit pienenisivät. 

Vierailija
230/468 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi , jos tapailemallanne ihmisellä on lapsia, teidän täytyy ottaa heidät huomioon . Koko ikänne . Se ei lopu lasten aikuistuttua , tulee lapsenlapsia jne. Näin se on. Jos ette siihen pysty, lopettakaa suhde alkuunsa. Se on kaikkien etu.

Tiedoksesi, tässä ei ole kysymys huomioonottamisesta. Luehan aloitus uudelleen.

Vierailija
231/468 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sai sinut alunperin päätymään suhteeseen miehen kanssa, jolla on lapsia?Kuvittelitko, että mies ei todella ole isä muulloin kuin silloin, kun lapset ovat luonaan? Että muuna aikana hän voi kuin katkaisijasta painaa roolinsa isänä pois päältä, että lapset lakkaavat olemasta?

Vierailija
232/468 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi joustaa välillä. Mutta mythan ap on teatterilippua arvottomampi, kun lapset ajaa hänen edelleen. Siinä on isoja eroja kuinka paljon ja miten sitä joustoa kysytään.

Vierailija
233/468 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Millaista teillä on sitten ollut lasten kanssa?

Onko sulla ap omia lapsia?

Oikein mitään ei voi suunnitella yhdessä. Joka toinen viikko on käytännössä pois pelistä. Joka toinen viikko pitäisi olla parisuhdeaikaa, mutta silloinkin mies kuskaa lapsia joskus harrastuksiin ja lasten äiti saattaa yhtäkkiä kysymättä kärrätä lapset isänsä luokse viikonloppuna. Ei riitä mulle parisuhteeksi.

Minulla ei ole lapsia.

ap

jokas toinen vl lapsivl , tapaako lapsia esim kerran viikossa keskellä viikkoa. Kyllä se on niin että paperit pitää tehdä ja sopimuksen mukaaqn mennä, hyvissä ajoin ilmoittaa että voitko ottaa lapset vielä seuraavanakin vl jne. Eihän siitä elämäsät tule mitään kun suu nnitelmat ei pidä. 

Vierailija
234/468 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sanot miehelle että lapset tai minä. kyllä se sika tajuaa mikä on tärkeetä

ei noin, vaan mies tapaa lapsia sinä vk kun on sovittu ts paperit. Joka toinen vl on vapaa. Joskus voi joustaa mutta periaate se että joka toinen vl lapset äidillään. 

Vierailija
235/468 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi teitä naisia,kun olette aina niin helposti jättämässä.  Siksi varjelen tiukasti sisintäni ettei pääse syntymään tunnesiteitä koska erot ovat raastavia. Otan naiset vaan seurana ja hauskanpidon kannalta, mut muuhun en uskalla lähteä.

Vierailija
236/468 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sai sinut alunperin päätymään suhteeseen miehen kanssa, jolla on lapsia?Kuvittelitko, että mies ei todella ole isä muulloin kuin silloin, kun lapset ovat luonaan? Että muuna aikana hän voi kuin katkaisijasta painaa roolinsa isänä pois päältä, että lapset lakkaavat olemasta?

Miten niinku TODELLA?

Vierailija
237/468 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et näköjään vaan tajua, että tässä ketjussa on kyse sellaisesta, että etävanhempi EI kysy puolisoltaan, sopiiko hänelle, että lapset tulevatkin extra-aikoinakin. Tässä on kyse parisuhteista, joissa se etäisä ei huomioi uutta puolisoaan, vaan kaikki uuteen puolisoon liittyt yhteiset suunnitelmat vedetään vessanpöntöstä alas lasten ylimääräisten vierailujen takia. Eli uusi puoliso on täysin kynnysmaton asemassa. Se varmaan on syynä, että uusperheet kariutuvat useammin kuin ydinperheet. Huomiointi, arvostus ja välittäminen puuttuu miehellä uutta puolisoa kohtaan.

Vierailija
238/468 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten vaikka: tottakai vietän joulun lasten kanssa perinteisesti ja jopa ex on läsnä. Ja vietän kesäloman lasten kanssa ja sitten jos jää aikaa, uuden miehen. Jne.

Miksi ihmeessä olet eronnut jos ex on niin tärkeä?

Kyllä tämä palsta on täynnä tyhmiä ihmisiä.

Ei tuossa sanottu että ex on tärkeä, vaan että hän on LÄSNÄ jouluna. Varmaankin koska hän on lapsille tärkeä. Minä ymmärrän hyvin, ja on tosi hienoa jos ern jälkeen pystyy säilyttämään niin hyvät välit, että lasten kanssa voidaan edelleen viettää yhteisiä juhlapyhiäkin.

Miten sun mielestä uusperheissä pitäisi toimia? Jokainen menee omalle exälleen? Tai kasataan kaikki uusperheen kotiin? Myös exän nyxän exän nyxä jne? Minkä perheen traditioilla joulu vietetään?

Hölmö kysymys. Ex-vaimo päättää tietenkin kaikkien puolesta miten joulu vietetään.

No niin itse asiassa oli hölmö kysymys ja tuo on oikea vastaus.

Meillä oli noin. Ex-vaimo ja mieheni sopivat multa kysymättä, että joulu vietetään lapsen takia yhdessä. Toki minä ja lapseni olimmme tervetulleita mukaan. Kummallekaan ei pälkähtänyt päähän, että haluaisimmekohan mekin jotain omia ruokiamme ja traditioitamme. Tai kiinnostaisiko meitä tuollainen joulu. Ihan vaan pokkana sopivat keskenään.

Ei ole provo ja voin kertoa, että oli ero lähellä ja sittemmin on opittu kysymisen ja uusperheen sisäinen sopiminen ensin.

Vierailija
239/468 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä rakkauden huumassa kuvittelee, että pystyy sopeutumaan. Toisten lapsiin ei vain oikeasti pysty rakastumaan ja aika pian ne muuttuvat jo sietämättömiksikin. Tämä on ihan inhimillistä ja sinussa ei ole mitään vikaa! Hyvä vain, kun et jää esittämään mitään, vaan jatkat omaa elämääsi eteenpäin. Mutta opi se, että enää et sotkeudu perheelliseen mieheen tai ainakaan sellaiseen, joilla alaikäiset lapset!

Olen täysin eri mieltä tuosta, ettei toisen lapsista voisi pitää paljon. Kyllä voi. Ihmiset, jotka pitävät lapsista, pitävät niistä olivatpa ne omia tai ei.

Pitää paljon ja rakastaa onkin IHAN eri asia!!!!!

Paljon pitäminen ei kuitenkaan takaa yhtään mitään!

Suurin osa oppii vain sietämään!

Vierailija
240/468 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ansaitset tulla jätetyksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä