Muistatteko käännetyt kumisaappaiden varret?
Muistatteko vielä käännetyt kontiosaappaan varret 80-luvulta? Tuli mieleen kun äsken kaupassa käydessä sellaiset vielä näin. Itselläkin oli käännetyt varret täynnä bändien nimiä ja kavereiden nimmareita.
Kommentit (434)
niitä on käännetty kautta aikain,jo 1970-luvullakin ja ennen sitäkin
saapikas kirjoitti:
Ainakin 80-luvulla piti varret mustista kontioista (ei kai silloin muita saappaita ollutkaan) kääntää jotta kumppareita ilkesi julkisesti käyttää.
Se oli oikeesti aika tyylikäs kun nyt miettii.
Vierailija kirjoitti:
Se oli oikeesti aika tyylikäs kun nyt miettii.
Kun sai uudet kumpparit heti ensimmäiseksi piti kääntää varret alassuin, vanhemmat urputtivat mutta minkäs mahtoivat.
Vierailija kirjoitti:
saapikas kirjoitti:
Ainakin 80-luvulla piti varret mustista kontioista (ei kai silloin muita saappaita ollutkaan) kääntää jotta kumppareita ilkesi julkisesti käyttää.
Eiks haisaappaat ollu ennen kontioita?
Lähinnä 70 luvulla ja kampa takataskussa ja beavers ja riitti merkkifarkuiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
saapikas kirjoitti:
Varmaan mutta ainakin meilläpäin melkein kaikilla oli kontiot kasarilla.
Muistan, oli minullakin sellaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
saapikas kirjoitti:
Varmaan mutta ainakin meilläpäin melkein kaikilla oli kontiot kasarilla.
Meillä oli ekaks 70-luvulla Hai-saappaat, joissa piti olla housunlahkeet takaa siellä sisällä ja edessä lieve lepatti siinä varren päällä. Sen jälkeen 70-luvun lopussa tuli noi Kontiot käännetyllä varrella.
Meillä päin nuo käännetyt varret oli kovisten juttu, kiltit ja muut nyhveröt pitivät varret suorina.
Minä pidin Kontioitteni varret aina suorina. Kontiot taisi olla sen ajan nuorison suosikit, kerrankin joku järkevä muoti-ilmiö jonka vanhemmatkin hyväksyivät.
En tajuu muoteja. Kumpparit on olleet muotia tuolloin ja nyt, mutta 90-luvulla kun olin itse yläasteiässä, kumppareita ei käyttänyt koulussa kukaan, se olisi ollut aivan käsittämättömän noloa.
Mikähän siinä niin kamalan noloa olisi?
Minä en uskaltanut uusista Kontioistani varsia ruveta taittelemaan, olisi varmaan tullut selkään!
Siihen aikaan tosiaan kaikilla meillä teineillä oli mustat Kontiot. Millä tämän päivän nuoriso saataisiin pukeutumaan järkevästi sään mukaan, esim. sateella kumisaappaat ja sadetakki. Itse en koskaan taitellut Kontioitteni varsia vaan annoin niiden aina olla suorina. Ja Kontioitten kanssa toinen sen ajan muotivaate, keltainen sadetakki.
Vuonna -70 luokkakuvassa oli yhdellä tytöllä punainen tekonahkahame ja jakku ja mustat kontiot, ei varsia silloin kääntänyt kuin kovispojat.
Myöhemmin tuli Hait jonka varteen taakse laitettiin se leveä housunpuntti
Molempia kenkiä saa vielä kaupasta.
Ajatella tuosta on 50 vuotta🤔
Muistan kun vieläkin on varret käännetty, ei mahdu muuten pohkeet saappaisiin.
Juu, ja näin saatiin kumppareihinkin kätevästi katu-uskottavuutta. Tarpeeksi kauan kun piti käännettyinä tuli taitoskohtaan reikä ja sitten sai kuulla valitusta saappaiden maksajien taholta.
Voi ei, muistan😂😂😂