Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

62v - työkkäri kutsuu

N62
01.12.2022 |

Just joo... työllistymissuunnielmaa tehdään ja paikanpäälle patistetaan...

Kommentit (351)

Vierailija
81/351 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen paskoja juttuja joita nyt normi ihmiset kärsivät

Kokoomus oli hallituksessa kun hylkäsivät tämän aktiivimallin, Marinin hallitus eli vihervasemmisto otti sen käyttöön viime keväänä.

Eivät hylänneet vaan sanoivat tulevan voimaan seuraavan hallituksen aikana .edellinen hallitus on täysin idean alkuunlaittaja,arkkitehti ja kapellimestari.

Vierailija
82/351 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö aloittajalla kohta ole eläkeikä? Tuo loppuaika ennen eläkettä menee vaikka paskamakissa istumalla..👌

Juuri näin, vaikka työttömyyskorvausta nostamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/351 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse poistun omaehtoisesti työelämästä suunnilleen kuuskymppisenä, enkä aio ilmoittautua työkkäriin, koska minun ei tarvitse. Pottia on jo kasvatettu ja vielä muutama vuosi pitää kerryttää pääomaa, jotta pärjään 5 vuotta omillani ennen eläkettä. Ei ole muuten mikään mahdoton summa, laskekaapa itse ja soveltakaa omaan elämäntilanteeseenne.

Mun kuluihin riittää 1200e kuukaudessa. Se kertaa 12 tekee 12 000e vuodessa, se kertaa 5 vuotta tekee 60 000e. Sen verran pitää olla säästössä jos aion jäädä eläkkeelle 5 vuotta ennen alinta eläkeikää enkä halua ilmoittautua työkkäriin. Tosin osan tästä tulee kattamaan OVE. Voi olla, että riittää 40 000e säästöt.

Vierailija
84/351 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani 70 v. meni juuri töihin 10 kk sopparilla € 4000 kk. Mukava lisä eläkkeen päälle.

Etkö sinä ja tuttavasi tiedä että työtulot leikkaa eläkettä ?

Ei leikkaa.

Vierailija
85/351 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori työtön kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisivat kohdistaa tämän vainon nuoriin. Tämä touhu on aivan sairas ja rahaa vaikuttaa löytyvän tähän, vaikka ei löydy tärkeimpiin asioihin.

Tsemppejä ap!

Miksi nuoria pitäisi vainota? Oletko ikävainoaja?

Ketään ei tule vainota, mutta kyllä 25 vuotiaan työkyky on ihan toista luokkaa kun 40v vanhemman ihmisen, näin yleisesti ottaen.

Juu, ihan tosi. 25 - 40 vuotiaat saikuttavat meidän firmassa enemmän kuin yli kuusikymppiset, joten tosiaan työkyky on ihan toista luokkaa, ja työhalut suorastaan ihan eri luokkaa.

Vierailija
86/351 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani 70 v. meni juuri töihin 10 kk sopparilla € 4000 kk. Mukava lisä eläkkeen päälle.

Suomesta kertoo kaiken se, että ikäloppuja eläkeläisiä palkataan, mutta työttömiä ei.

Se on katos se ammattitaito ja asenne työhön, mitkä suosii eläkeläisiä.

Vierailija
87/351 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnainen tulee eläkkeeseen asti. Lisäpäivät, ilmoitti liitto. Nyt Te haluaa tavata...

Ap

Vierailija
88/351 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö aloittajalla kohta ole eläkeikä? Tuo loppuaika ennen eläkettä menee vaikka paskamakissa istumalla..👌

Tai ansiosidonnaisella.

Vierailija
89/351 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mun ystävä työllistyi vuotta vanhempana. Aloitti palkattomasta harjoittelusta ja vakuutti työnantajan, nyt on töissä 67-vuotiaana, eikä ole köyhä eikä kipee.

Läheskään kaikki eivät ole niin hyväkuntoisia siinä iässä. Turha yleistää. Sitten on hemmetin iso ero jos kyseessä on esim sekä fyysisesti että psyykkisesti raskaasta työstä esim. hoitotyö, tai jostain istumatyöstä koneen edessä!

Jännä kuitenkin että enemmän hoitajat käy tekemässä eläkkeen lisää kuin istumatyöläiset. Moni on kaupanalallakin eläkeikäisenä vielä töissä, sopii mennä toimistotyöntekijän kylmähuoneeseen nostelemaan maitokoreja, epäilen ettei onnistu.

Kaupoissa ja sote-alalla löytyy runsaasti pätkiä ja osa-aikatöitä. Toimistoissa on huomattavasti enemmän kokoaikatöitä, ja sitä myöten pienemmälle määrälle ihmisiä hommia luvassa. Juuri missään paikassa ei etsitä osa-aikatyötä tekevää laskuttajaa, vientisihteeriä, projektikoordinaattoria tms. Tästä johtuen niiden alojen iäkkäämmät hakijat, jotka eivät syystä tai toisesta enää jaksa kokoaikatyötä, eivät löydä yhtään mitään, vaikka järki muuten pelaa ja osaamista on ja haluaisivat vielä jotain tehdä. 

Huonommin palkatuilla aloilla väki menee raihnaisenakin töihin. 

Vierailija
90/351 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meet sinne juttelemaan jotain ympäripyöreää ja kun kysyvät suunnitelmasta niin vastaat että eläkkeelle pääsy on suunnitelmasi. Niin minä sanoin ja nauroimme kaikki kolme. Olen 57 v. Äänitin kännykällä salaa keskustelumme ettei minua jymäytetä. Sen jälkeen on todella harvoin soiteltu ja itse voin päättää minne haen. Ei laitettu velvoitetta että pitää hakea neljää paikkaa per kuukausi. Minulla on krooninen sairaus ja siitä lääkärintodistus. Viimeksi työkkärin tantta soitti ja sanoi ettei tarvi tulla käymään paikan päällä kun voi soittaa.

Vierailija
91/351 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai ansiosidonnaisella.

Tätä tahdonkin. Tai voin lyhyitä pätkiä tehdä haluamiani hommia. Oon viel palkkalistoilla nollasopimuksella yhes kivas paikas. Korona esti/estää siel olemisen. Puoliso riskiryhmää.

Ap

Vierailija
92/351 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kuluihin riittää 1200e kuukaudessa. Se kertaa 12 tekee 12 000e vuodessa, se kertaa 5 vuotta tekee 60 000e. Sen verran pitää olla säästössä jos aion jäädä eläkkeelle 5 vuotta ennen alinta eläkeikää enkä halua ilmoittautua työkkäriin. Tosin osan tästä tulee kattamaan OVE. Voi olla, että riittää 40 000e säästöt.

Jos kulut on 1200€/kk niin siitä tulee 14 400€/vuosi ja 72 000€ viidessä vuodessa.

Vierailija
93/351 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä seuraa ellei hae vaadittuja paikkoja/kk? Jossei joka kuussa oo mitään oikeita

Vierailija
94/351 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä seuraa ellei hae vaadittuja paikkoja/kk? Jossei joka kuussa oo mitään oikeita

Tätä en tiedä. Enkä tiedä onko eri ikäisillä eri määrä haettavia paikkoja...

Vierailija
95/351 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sinä AP voi elää säästöillä tai miehesi rahoilla kunnes täytät 63 ja työeläke. Rasittavaa nämäkin ruikutukset

Vierailija
96/351 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa on ruikutusta???

Vierailija
97/351 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet pelkkä kuluerä yhteiskunnalle. Mitens olisi narujatko? Julmaa mutta totta.

Vierailija
98/351 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet pelkkä kuluerä yhteiskunnalle. Mitens olisi narujatko? Julmaa mutta totta.

Kiusaaja

Vierailija
99/351 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä uskoisi edes ellei läheinen sukulaiseni olisi kokenut tätä. Oikeasti muutama kuukausi oli aikaa eläkeikään ja kertoi, että aikoo jäädä eläkkeelle heti kun saa. Silti joutui istumaan niillä työllistämiskursseilla.

Vierailija
100/351 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuuko te toimistot kun vuoden alusta uudet sotealueet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme