Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

62v - työkkäri kutsuu

N62
01.12.2022 |

Just joo... työllistymissuunnielmaa tehdään ja paikanpäälle patistetaan...

Kommentit (351)

Vierailija
121/351 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N62 kirjoitti:

Ansiosidonnainen tulee eläkkeeseen asti. Lisäpäivät, ilmoitti liitto. Nyt Te haluaa tavata...

Ap

Ap

Aiotko hakea 4 paikkaa, jos käsky käy?

Vierailija
122/351 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millon te sul on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/351 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli kutsu netti-turvakoulutusohjelmaan klo 9.00. Kurssi alkoi 10.00. Että ihanku epostia koko ajan kuikuilisin...

N61

Vierailija
124/351 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 62v työtön. Vantaa työllistää ikäisiäni esim. päiväkoteihin, vanhuspuolelle, velvoitetyöllisyyden vuoksi. Meitä käytetään työvoimana, ilman kokemusta. Itse en kestänyt päiväkodissa, ilman koulutusta. Hirveä kokemus, kun joutuu töihin, josta ei mitään aiempaa kokemusta ja heti odotetaan olevan valmis. Pidän lapsista, mutta en ehtinyt edes tutustua heihin, kaiken kaaoksen keskellä. Oli pakko lopettaa.

Voiko ne laittaa velvoitetyölliseksi pakolla?

Eikö tältä velvoitetyöllistettävältä kysytä, että HALUAAKO hän mennä naihin paikkoihin?

Mitä siitä seurasi, kun lopetit?

Vierailija
125/351 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kun joku 62v korkeasti koulutettu menettää työnsä niin hänet ohjataan uudelleen koulutukseen vartijaksi tai bussikuskiksi, upeeta.

Vierailija
126/351 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 tulee mittariin ensi kesänä.

Työvuosia takana yli 40 vuotta.

Sanottiin irti tu. ja tal. -syistä.

Jäisin OVE:lle 1.7.24. Nostaisin nämä kuukaudet TE-korvausta. Mutta se ei nyt käy, ei ei kertakaikkiaan käy, ilman, että pitää mennä johonkin käsipäivääkurssille.

Kuntapuolella haastattelun veeti kysyi, että missä näen itseni viiden vuoden päästä. Kai se on nillä listassa, että tätä me kysymme kaikilta, järkeä emme käytä.

Kerroin, että olen vanhuuseläkkeellä, peijakas vieköön. Tai voin vaikka olla kuollutkin.

Sellaista rastia ei ollut laittaa paperiin.

Nyt ne miettii päät punaisena, että mihin minut lykkäisivät.

Vierailija
127/351 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60 tulee mittariin ensi kesänä.

Työvuosia takana yli 40 vuotta.

Sanottiin irti tu. ja tal. -syistä.

Jäisin OVE:lle 1.7.24. Nostaisin nämä kuukaudet TE-korvausta. Mutta se ei nyt käy, ei ei kertakaikkiaan käy, ilman, että pitää mennä johonkin käsipäivääkurssille.

Kuntapuolella haastattelun veeti kysyi, että missä näen itseni viiden vuoden päästä. Kai se on nillä listassa, että tätä me kysymme kaikilta, järkeä emme käytä.

Kerroin, että olen vanhuuseläkkeellä, peijakas vieköön. Tai voin vaikka olla kuollutkin.

Sellaista rastia ei ollut laittaa paperiin.

Nyt ne miettii päät punaisena, että mihin minut lykkäisivät.

Ovat noloja näköjään.

Ei mitään tilannetajua.

Terv.

- 62,5 vee

Vierailija
128/351 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne työkkärin hlöt voisi käyttää järkeä, ei kukaan palkkaa 6kymppistä paitsi julkisen sektori soteala.

Ei ne saa käyttää järkeä. Uusi keväällä tullut malli koskee kaikkia. Olit sitten entinen pörssiyhtiön varatoimitusjohtaja tai 19v peruskoulun keskeyttänyt jantteri.

Virkailija parahti minulle, että paljon mieluummin keskustelisi niiden kanssa, jotka oikeasti kaipaisivat apua ja tukea. Ja rivien välistä kävi ilmi, mitä mieltä hän oli koko mallista. No minulle laadittiin se suunnitelmaja pahoiteltiin aikani tuhlaamisesta.

Vierailija
129/351 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 62v työtön. Vantaa työllistää ikäisiäni esim. päiväkoteihin, vanhuspuolelle, velvoitetyöllisyyden vuoksi. Meitä käytetään työvoimana, ilman kokemusta. Itse en kestänyt päiväkodissa, ilman koulutusta. Hirveä kokemus, kun joutuu töihin, josta ei mitään aiempaa kokemusta ja heti odotetaan olevan valmis. Pidän lapsista, mutta en ehtinyt edes tutustua heihin, kaiken kaaoksen keskellä. Oli pakko lopettaa.

Eikö tältä velvoitetyöllistettävältä kysytä, että HALUAAKO hän mennä naihin paikkoihin?

Velvoitetyöstä voi kieltäytyä. Sitä mahdollisuutta velvoitetyöhön ei ole pakko käyttää. Ansiosidonnainen toki loppuu, mutta kukaan ei velvoitetyöhön pakota.

Vierailija
130/351 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N62 kirjoitti:

Ansiosidonnainen tulee eläkkeeseen asti. Lisäpäivät, ilmoitti liitto. Nyt Te haluaa tavata...

Ap

Ap

Aiotko hakea 4 paikkaa, jos käsky käy?

No, eihän tuo 4 paikan hakeminen ole mittään.

Sen verran olen tolkuissani, että koska vaan pystyn hakeen neljää paikkaa.

En vaan haluaisi pilipalitöihin mitättömillä tunneilla.

Vierailija
131/351 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velvoitetyöstä voi kieltäytyä. Sitä mahdollisuutta velvoitetyöhön ei ole pakko käyttää. Ansiosidonnainen toki loppuu, mutta kukaan ei velvoitetyöhön pakota.

Huh, tämän halusin kuulla.

En saa anssia, olin yksityisyrittäjä ilman mitään liittoa.

Odottelen 16 kk päästä alkavaa eläkettä ja alkoivat pohtia velvoitetyöllistämistä.

Haukkukaa vaikka miksi, mutta napsin vähän suolarahoja nämä kuukaudet ja poistun eläkkeelle.

Vierailija
132/351 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi huolissani TE-toimiston yhteistyöhalukkuudesta ja kiinnostuksesta yli 60 vuotiasta kohtaan. Minä ihan vilpittömästi yritin saada kontaktia ns oma kouluttajaan ja keskustellakseni aikuinen aikuisille, miten olisi järkevää edetä minun tilanteessani. 

Olen viime vuodet aktiivisesti hyödyntänyt TE-toimiston työnohjaukset, ammatinvalintapsykologit, saanut päätöksen työkokeilusta jne. Vuoteen 2021 asti  osoittamaani aktiivisuuttani ei kuitenkaan katsota kuuluvaksi nykyiseen, marraskuusta alkaneeseen "työllisyyssuunnitelmaani".

Muutaman viestin jälkeen totesin, että ns oma kouluttajani reippaana kopi-peistaajana ei yllä mihinkään muuhun haasteeseen (?) toimenkuvassaan. Uskoin siis sen kopi-peistaus-jankkaamisen jälkeen, että  velvollisuuteni on"hakea työtä" ja vain "hakea työtä".

Puhelinneuvonnassakin oli niin elämästään ja työstään eksynyt nuori nainen, että mietin tuenko häntä henkisesti vai neuvonko ihan nätisti miten aspassa voi peitellä haluttomuutensa palvella ketään treenamalla ääntään myönteisempään suuntaan. Ikärasismi on todella ikävä osoittaa niin suoraan.

Onneksi Suomi on pullollaan yrityksein yhteystietoja, jonne voi lähettää kovalla palkkatoivomuksella avoimia työhakuja.Uskon, että se riittää TE-toimistolle minun tapauksessani.

Vierailija
133/351 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisivat kohdistaa tämän vainon nuoriin. Tämä touhu on aivan sairas ja rahaa vaikuttaa löytyvän tähän, vaikka ei löydy tärkeimpiin asioihin.

Tsemppejä ap!

Minulla tuossa 62 vuoden iässä vielä 8 vuotta tehokasta työikää, joten tehkööt muutkin.

Täytyy olla jo latvasta laho, jos noilla kympeillä haluaa vielä 8 vuotta käydä töissä!

Vierailija
134/351 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oli kesätöissä viime kesänä touko-syyskuu. Kirjoilla toisessa paikassa 0-tuntisopimuksella. Ikää 62.

Lapsesta asti töitä tehnyt maalaistalosta- puutarha-,varasto- ja kaupanhommiin.

Alkaa olla akku tyhjä.

Olis kiva eläkkeelläkin olla suht terve - tai ainakin elossa

Vierailija
135/351 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne työkkärin hlöt voisi käyttää järkeä, ei kukaan palkkaa 6kymppistä paitsi julkisen sektori soteala.

Ei ne saa käyttää järkeä. Uusi keväällä tullut malli koskee kaikkia. Olit sitten entinen pörssiyhtiön varatoimitusjohtaja tai 19v peruskoulun keskeyttänyt jantteri.

Virkailija parahti minulle, että paljon mieluummin keskustelisi niiden kanssa, jotka oikeasti kaipaisivat apua ja tukea. Ja rivien välistä kävi ilmi, mitä mieltä hän oli koko mallista. No minulle laadittiin se suunnitelmaja pahoiteltiin aikani tuhlaamisesta.

Tämän saman haluasin sanoa. olen kohta 60 ja en tarvitse niiden tukea, apua ja huolenpitoa. 

Mutta tiedän, että jonossa on paljon niitä, jotka eivät osaa edes  tervehtiä. Oikeesti.

Tästähän on jo tihkunut julkisuuteen, mitä suurin osa virkailijoista on koko hommasta.

Vierailija
136/351 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittavat kyllä hakemaan:

Ensin se 4 paikkaa 3 kk.

Sitten onkin jo velvollisuus hakea palkkatuki työtä.

Näin minulla.

- 62,5 vee ylempänä kirjoitellut.

Vierailija
137/351 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimatoimiston pitäisi enemmänkin laittaa voimat auttaakseen nuoria työpaikan saamiseen kuin jahdata kohta eläke ikäisiä.

Vierailija
138/351 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi huolissani TE-toimiston yhteistyöhalukkuudesta ja kiinnostuksesta yli 60 vuotiasta kohtaan. Minä ihan vilpittömästi yritin saada kontaktia ns oma kouluttajaan ja keskustellakseni aikuinen aikuisille, miten olisi järkevää edetä minun tilanteessani. 

Olen viime vuodet aktiivisesti hyödyntänyt TE-toimiston työnohjaukset, ammatinvalintapsykologit, saanut päätöksen työkokeilusta jne. Vuoteen 2021 asti  osoittamaani aktiivisuuttani ei kuitenkaan katsota kuuluvaksi nykyiseen, marraskuusta alkaneeseen "työllisyyssuunnitelmaani".

Muutaman viestin jälkeen totesin, että ns oma kouluttajani reippaana kopi-peistaajana ei yllä mihinkään muuhun haasteeseen (?) toimenkuvassaan. Uskoin siis sen kopi-peistaus-jankkaamisen jälkeen, että  velvollisuuteni on"hakea työtä" ja vain "hakea työtä".

Puhelinneuvonnassakin oli niin elämästään ja työstään eksynyt nuori nainen, että mietin tuenko häntä henkisesti vai neuvonko ihan nätisti miten aspassa voi peitellä haluttomuutensa palvella ketään treenamalla ääntään myönteisempään suuntaan. Ikärasismi on todella ikävä osoittaa niin suoraan.

Onneksi Suomi on pullollaan yrityksein yhteystietoja, jonne voi lähettää kovalla palkkatoivomuksella avoimia työhakuja.Uskon, että se riittää TE-toimistolle minun tapauksessani.

Loistava kirjoitus. Ei sais nauraa, mutta nauran täällä, nauran niin, että tyrskyy.

Oma jankkaukseni aloitettiin heti toukokuussa. Kysyi suoraan, että luulenko tosiaan vielä työllistyväni. Olin silloin 59. Kerroin kaiken, mitä olin lukenut tästä uudesta mallista. Oli kirjannut työllistymissuunnitelmaan, että: "Tietää paljon asioista". 

Vierailija
139/351 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittavat kyllä hakemaan:

Ensin se 4 paikkaa 3 kk.

Sitten onkin jo velvollisuus hakea palkkatuki työtä.

Näin minulla.

- 62,5 vee ylempänä kirjoitellut.

No sit päästäänkin tuohon palkkatukiasiaan.

Ei ne kyllä meikäläisen ikäistä "raatoa" ota edes palkkatuella.

Paitsi sitten näihin pajahommiin 20-25 h / kk. eli mitään ansiotuloja / veroeuroja ei kerry.

Pajahommiin pitää tulla työtarjous, muuten en hae, en tarvitse kokemusta työtä, sitä kyllä löytyy.

Yhdistykset sietäisivät hävetä, jos palkaavat niihin ihan vaan saadakseen sen palkkatuen itselleen.

Vierailija
140/351 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

133/140 Minä olen huolissani TE:n innosta 60 ikäisiä kohtaan. Ne on olleet yli-innokkaina ns. kimpussani jo toukokuusta alkaen.

Suunnittelevat minulle polkua takaisin työelämään. Ikää siis lasissa 63. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme