62v - työkkäri kutsuu
Just joo... työllistymissuunnielmaa tehdään ja paikanpäälle patistetaan...
Kommentit (351)
Onneksi olen hullu ja olen päässyt jo eläkkeelle. Kunnes kokoomus päättää lakkauttaa senkin.
90-luvulla sai olla työttömänä ihan rauhassa pitkiä aikoja. Ne olivat lopulta elämän parasta aikaa kun oli nuori ja ei huolet painaneet. Nykyisin olisi kamalaa joutua työttömäksi kun se tuollaista ahdistelua on.
Nyt olen ollut 24 vuotta työelämässä ja alkaa jo riittää ja voisin jäädä jo pois, jos olisi tarpeeksi rahaa.
Olen 61v työtön nainen. Sain Velvoitetyön kaupungin päiväkotiin. En kestänyt meteliä, kaaosta. Jouduin olemaan hoitaja, ilman mitään koulutusta. En saanut mitään perehdytystä töihin. Jouduin lähtemään pois, nyt taistelen palkastani Vantaan kaupungin kanssa.
Nuo työllisyystoimien tehostukset, eläkeiän nosto ja lisäpäivien poisto on niin ahterista kuin vaan voi olla. Mitä puoluetta tässä pitäisi äänestää, että nämä idioottimaisuudet saisi palautettua takaisin järkeviksi kuten ne olivat?
Ei olla kaukana amerikkalaisesta yhteiskunnasta, jossa on pakko työskennellä vielä vanhanakin.
Olen 62v työtön. Vantaa työllistää ikäisiäni esim. päiväkoteihin, vanhuspuolelle, velvoitetyöllisyyden vuoksi. Meitä käytetään työvoimana, ilman kokemusta. Itse en kestänyt päiväkodissa, ilman koulutusta. Hirveä kokemus, kun joutuu töihin, josta ei mitään aiempaa kokemusta ja heti odotetaan olevan valmis. Pidän lapsista, mutta en ehtinyt edes tutustua heihin, kaiken kaaoksen keskellä. Oli pakko lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ajoi sinut kertomaan tämän keskusteluun, joka ei millään tavalla liity sinun tilanteeseesi? Näitä "mullapa onkin kaikki niin hyvin ja sijoituksia ja venekin on" -rehvasteluja on joka toisessa ketjussa.
Tämä on keskustelupalsta ja koska on olemassa vaihtoehtoja, millä välttää työkkärin kyykytys. Jos olisin ap:n tilanteessa, niin nostaisin 50% osittain varhennettua ja ottaisin sen lyhyen karenssin, mikä kieltäytymisestä tulee. Enkä minä rehvastele, tavallinen pienituloinen olen kuten kaikki muutkin. Mutta vähäiset rahani eivät ole koskaan menneet savuna ilmaan tai joka viikonloppu kurkusta alas lähikuppilassa, joten olen saanut jotain säästettyäkin eläkepäiviä varten. Elämä on valintoja ja tämä on omani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ajoi sinut kertomaan tämän keskusteluun, joka ei millään tavalla liity sinun tilanteeseesi? Näitä "mullapa onkin kaikki niin hyvin ja sijoituksia ja venekin on" -rehvasteluja on joka toisessa ketjussa.
Tämä on keskustelupalsta ja koska on olemassa vaihtoehtoja, millä välttää työkkärin kyykytys. Jos olisin ap:n tilanteessa, niin nostaisin 50% osittain varhennettua ja ottaisin sen lyhyen karenssin, mikä kieltäytymisestä tulee. Enkä minä rehvastele, tavallinen pienituloinen olen kuten kaikki muutkin. Mutta vähäiset rahani eivät ole koskaan menneet savuna ilmaan tai joka viikonloppu kurkusta alas lähikuppilassa, joten olen saanut jotain säästettyäkin eläkepäiviä varten. Elämä on valintoja ja tämä on omani.
Tässä keskustelussa ei ole kysymys sijoituksista tai lähikuppiloista. Millä sinä olet onnistunut liuottamaan ajattelukykysi tuohon kuntoon, kun et edes viinaa ole juonut? Syntymähöynäkö olet?
Työkokeilu voisi olla hyvä keino saada kenkää oven väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisivat kohdistaa tämän vainon nuoriin. Tämä touhu on aivan sairas ja rahaa vaikuttaa löytyvän tähän, vaikka ei löydy tärkeimpiin asioihin.
Tsemppejä ap!Minulla tuossa 62 vuoden iässä vielä 8 vuotta tehokasta työikää, joten tehkööt muutkin.
Teetkö ruumiillista työtä ulkona vuoden ympäri, vai istutko sisällä miellyttävässä lämpötilassa?
Minä, 60v, jouduin velvoitetyöpaikkaan, päiväkotiin, Ilman mitään aiempaa kokemusta alalta. Jouduin hoitajaksi, isoon ryhmään. En edes ehtinyt oppia lasten nimiä, kun meno oli niin hektistä. Kaaosta, sekasortoa. Joskus olin yksin lapsien kanssa aamuisin, kun vakihoitajat olivat sairaina. Lopetin, koska mielenterveys ei kestänyt.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani 70 v. meni juuri töihin 10 kk sopparilla € 4000 kk. Mukava lisä eläkkeen päälle.
Pötyä! Mitään eläkettä ei makseta tuollaisen kuukausipalkan ansaitsevalle. Eikös se ole jotain 300 euroa maksimina per kuukausi, jonka saa ansaita eläkkeen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Äiti on työttömänä vuoden ennen eläkettä. Työkkäristä pakottivat hakemaan 4 työpaikkaa kuukaudessa, vaikka äiti kertoi ettei omista tai osaa käyttää tietokonetta. Laskut maksetaan aina minun luonani, tai minä maksan äitini tililtä, kun tulee käymään.
Minä sitten lounastauolla tehtailen hakemuksia copypaste -tekniikalla ja päivitän työkkärin sivuja tarpeen mukaan.
Työhakemuksiin kirjoitan "yhteydenotot puhelimitse tai tyttären sähköpostiin. Ei nettiä käytössä."
Hienoa, että verorahat on hyvässä käytössä.
Se on työvoimatoimisto. Työttömuusetuus on vastikkeellista. Täytyy hakea työtä.
Sossun luukulle tau sairauslomalle voi mennä, jos ei hae työtä. Niistä saa saman rahan, eikä ole velvoitetta hakea työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisivat kohdistaa tämän vainon nuoriin. Tämä touhu on aivan sairas ja rahaa vaikuttaa löytyvän tähän, vaikka ei löydy tärkeimpiin asioihin.
Tsemppejä ap!Minulla tuossa 62 vuoden iässä vielä 8 vuotta tehokasta työikää, joten tehkööt muutkin.
Teetkö ruumiillista työtä ulkona vuoden ympäri, vai istutko sisällä miellyttävässä lämpötilassa?
No itse olen ollut raksalla 20 vuotta hommissa. Tavoite-eläkeikä laskurin mukaan 69 vuotta ja vähän päälle. Että ei se kuule kato sitä mitä teet, kun päätetään milloin voi jäädä eläkkeelle. Epäilen vahvasti kykenenkö näihin hommiin enää tuon ikäisenä, että varmaan työkkärin kursseilla sitten minäkin viimeiset 10 vuotta.
,eri
Eikö aloittajalla kohta ole eläkeikä? Tuo loppuaika ennen eläkettä menee vaikka paskamakissa istumalla..👌
Olen 58.
Työkkärin täti sanoi, että mulla on vielä paljon hyviä työvuosia jäljellä.
Mulla on yliopistokoulutus ja oikeasti olen työkyvytön (tuki-ja liikuntaelinsairaudet
Vierailija kirjoitti:
Itse poistun omaehtoisesti työelämästä suunnilleen kuuskymppisenä, enkä aio ilmoittautua työkkäriin, koska minun ei tarvitse. Pottia on jo kasvatettu ja vielä muutama vuosi pitää kerryttää pääomaa, jotta pärjään 5 vuotta omillani ennen eläkettä. Ei ole muuten mikään mahdoton summa, laskekaapa itse ja soveltakaa omaan elämäntilanteeseenne.
Tämä 👍
Vierailija kirjoitti:
Eikö aloittajalla kohta ole eläkeikä? Tuo loppuaika ennen eläkettä menee vaikka paskamakissa istumalla..👌
Ap jää eläkkeelle 64,5vuotiaana