Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

62v - työkkäri kutsuu

N62
01.12.2022 |

Just joo... työllistymissuunnielmaa tehdään ja paikanpäälle patistetaan...

Kommentit (351)

Vierailija
201/351 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon kyl ove :a miettinyt, mut olikohan se jostain pienestä kiinni, etten kelpaa.

Joku eläkeputkimallikin poistumassa lähitulevaisuudessa.

-62,5 vee

61v pääsee kyl Ovelle. 25/50%, mut pienentää toki lopullista eläkettä.

Mul Ove 50% on vajaa 500e...

No tammikuussahan nousee hurjasti???

Nousee joo - eiköhän verottaja huolehdi!!!

Samaa olen miettinyt... kovasti vouhkataan isosta eläkekorotuksesta, unohdetaan verottaja. Monilla maltillinen korotus tulossa

900 euron eläkkeestä ei mene ollenkaan veroja

Oikeasti? Mulle sano joku virkailija että etuudesta menee nähintään 20%. Verotetaan raskaammin kuin työtuloa.

Työmarkkinatuesta lähtee vähintään 20% veroa. Eläke ei ole samanlainen etuus.

1800 eläkkeestä menee noin 20%. Tonnin eläkkeestä ei juurikaan. Jos avaajan 50% eläke olisi vain 500, niin se on verotonta ja hän saisi eläkkeensaajan asumistukea 85% minimi omavastuun jälkeen. Eli esim. 500 euron vuokrasta jäisi maksettavaa noin 100 euroa. Käteen jäisi vielä 400 tuosta puolikkaasta eläkkeestä. Sillä pärjää niukasti ja päälle saa vielä puolet työmarkkinatuesta eli vajaa 300 käteen, jos on työnhakijana, eikä tarvii hakea kuin osa-aikatyötä. Käteen jää siis vuokran jälkeen noin 700, jos on työttömänä työnhakijana. Jos ei halua roikkua työkkärissä, jää se 400 eläkkeestä vuokran jälkeen. Sitten voi tehdä jotain pienä hommia leivän jatkeeksi.

Kaikki saavat vähintään takuueläkkeen eli ensi vuonna se on on 922€ ja siitä ei mene veroa, tuo on siis minimieläke. Sen saa vaikka ei olisi tehnyt päivääkään töitä ja jäisi parikymppisenä sairauseläkkeelle.

Osittaisella vanhuuseläkkeellä oleva ei saa takuueläkettä, eikä myöskään kansaneläkettä.  

Vierailija
202/351 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtaissa on paljon vanhempia ihmisiä ja semmoisissa hommissa ei ole niin paljon ikäsyrjintää. Jos siis on käsistään kätevä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/351 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon kyl ove :a miettinyt, mut olikohan se jostain pienestä kiinni, etten kelpaa.

-62,5 vee

Samaa olen miettinyt... kovasti vouhkataan isosta eläkekorotuksesta, unohdetaan verottaja. Monilla maltillinen korotus tulossa

Oikeasti? Mulle sano joku virkailija että etuudesta menee nähintään 20%. Verotetaan raskaammin kuin työtuloa.

1800 eläkkeestä menee noin 20%. Tonnin eläkkeestä ei juurikaan. Jos avaajan 50% eläke olisi vain 500, niin se on verotonta ja hän saisi eläkkeensaajan asumistukea 85% minimi omavastuun jälkeen. Eli esim. 500 euron vuokrasta jäisi maksettavaa noin 100 euroa. Käteen jäisi vielä 400 tuosta puolikkaasta eläkkeestä. Sillä pärjää niukasti ja päälle saa vielä puolet työmarkkinatuesta eli vajaa 300 käteen, jos on työnhakijana, eikä tarvii hakea kuin osa-aikatyötä. Käteen jää siis vuokran jälkeen noin 700, jos on työttömänä työnhakijana. Jos ei halua roikkua työkkärissä, jää se 400 eläkkeestä vuokran jälkeen. Sitten voi tehdä jotain pienä hommia leivän jatkeeksi.

Kaikki saavat vähintään takuueläkkeen eli ensi vuonna se on on 922€ ja siitä ei mene veroa, tuo on siis minimieläke. Sen saa vaikka ei olisi tehnyt päivääkään töitä ja jäisi parikymppisenä sairauseläkkeelle.

Takuueläkettä tai kansaneläkettä saa vain kokoaikaeläkkeellä olevat. 

Kuten sairauseläkkeellä olevat, tiedän parikin alle viisikymppistä jotka sitä saavat.

Vierailija
204/351 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-62,5 vee

Ove on eläke. Vero 20% mulla, mites muilla???

Vierailija
205/351 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän on vero% ovelle ensiv, kun ruhtinaallinen korotus Oveen?

Vierailija
206/351 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minun pitäisi nyt erota nollasopimuksesta työssäni, ja kaupunkiin töihin painostetaan puoleksi vuodeksi. Eläkkeeseen muutama kk !!! Hohhoijaa sairasta touhua! Te toimisto alkanut soittelen 2 vkon välein

Mitä ihmettä? Onko joku loppukiri näin vuoden lopussa. Huh huh

Näin on!! Monet vuodet tehnyt nollasopimuksella ja nyt kun eläke häämöttää niin aletaan kiristään! Mutta taidan sanoa hyvästit työkk. pian ja elää säästöillä muutama kk.

Tätä en ymmärrä. Liiton mielestä ok osa-aikatyö/nollasopimus+soviteltu ansiosidonnainen päiväraha. Työkkärille ei käy. Miks ei???

Uusi palvelumalli, jonka hallitus laati. Todennäköisesti äänestit hallituspuoluetta, joten olet ihan itse syyllinen tilanteeseen.

Vierailija
207/351 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi verokortti: ove vero% 10

Vierailija
208/351 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minun pitäisi nyt erota nollasopimuksesta työssäni, ja kaupunkiin töihin painostetaan puoleksi vuodeksi. Eläkkeeseen muutama kk !!! Hohhoijaa sairasta touhua! Te toimisto alkanut soittelen 2 vkon välein

Näin on!! Monet vuodet tehnyt nollasopimuksella ja nyt kun eläke häämöttää niin aletaan kiristään! Mutta taidan sanoa hyvästit työkk. pian ja elää säästöillä muutama kk.

Tätä en ymmärrä. Liiton mielestä ok osa-aikatyö/nollasopimus+soviteltu ansiosidonnainen päiväraha. Työkkärille ei käy. Miks ei???

Uusi palvelumalli, jonka hallitus laati. Todennäköisesti äänestit hallituspuoluetta, joten olet ihan itse syyllinen tilanteeseen.

"Uusi" malli. Joulukuussa, kun uusi hallitus tulee jo 2023???

Vierailija
209/351 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen paskoja juttuja joita nyt normi ihmiset kärsivät

Kyllä se on nimenomaan Marinin paskahallituksen aikaansaama asia myös tämä aktiivimalli 2.

Aloittajan kannalta positiivista on kuitenkin se, että nyt hänen ei tarvitse muuta kuin hakea neljää (?) työpaikkaa. Ykkösmallissa leikattaisiin työmarkkinatukea, jos hän ei menisi työharjoitteluun tai oikeisiin töihin. Tosin ehkä AP:llä on halpa määräaikainen sähkösopimus vielä pitkään voimassa, joten tuo tulojen leikkaus olisi helpompi vaihtoehto kuin työpaikkojen hakeminen. Ruoka on kyllä sen verran kallistunut myös, että sittenkin ehkä kallistuisin tuohon hakurumbaan kuin tukien leikkaukseen. No, ihan sama, ensi vuonna leikataan tukia joka tapauksessa ja sen lisäksi tuo työnhakuvaatimus säilyy entisellään lähes varmasti, ei Kokoomus siitä ole luopumassa.

Vierailija
210/351 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Uusi" malli. Joulukuussa, kun uusi hallitus tulee jo 2023???

Onko täteillä siis joku kiintiö, ketä pitää juoksuttaa/tavata/soittaa vuoden loppuun mennessä? Miltei eläkeikäiset...

Vierailija
211/351 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei tunnuta vieläkään ymmärrettävän, että mitä se velvoitetyö on.

Se ei ole työtöntä velvoittavaa, vaan työttömän asuinkuntaa/kaupunkia velvoittavaa.

Eli kun työttömän ansiosidonnainen on loppumassa, on kunta/kaupunki velvollinen tarjoamaan työttömälle työtä niin, että hän saa kokoon ne kuusi kuukautta työtä, jonka jälkeen taas ansiosidonnainen juoksee entisen palkan perusteella.

Itsellä oli joitakin kuukausia jo tienattuna, mutta kyllä ne muutamat kuukaudet ansiosidonnaistani huonommilla tuloilla harmittivat. Sen jälkeen olenkin tehnyt aivan muun alan osa-aikatyötä, ja nyt lisäpäivillä.

Vierailija
212/351 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity ainakaan minun 62v asia mitenkään as päiviin. Niitä riittää eläkkeeseen asti. Silti te kyselee tapaamista...

Vierailija
213/351 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-62,5 vee

Eläkeläisen asumistukea ei saa, kun ottaa OVE:n. Täytyy olla täydellä eläkkeellä.

Vierailija
214/351 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän on vero% ovelle ensiv, kun ruhtinaallinen korotus Oveen?

Löydät tiedon vero.fi ja verolaskurista 2023.

Vierailija
215/351 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei tunnuta vieläkään ymmärrettävän, että mitä se velvoitetyö on.

Se ei ole työtöntä velvoittavaa, vaan työttömän asuinkuntaa/kaupunkia velvoittavaa.

Eli kun työttömän ansiosidonnainen on loppumassa, on kunta/kaupunki velvollinen tarjoamaan työttömälle työtä niin, että hän saa kokoon ne kuusi kuukautta työtä, jonka jälkeen taas ansiosidonnainen juoksee entisen palkan perusteella.

Itsellä oli joitakin kuukausia jo tienattuna, mutta kyllä ne muutamat kuukaudet ansiosidonnaistani huonommilla tuloilla harmittivat. Sen jälkeen olenkin tehnyt aivan muun alan osa-aikatyötä, ja nyt lisäpäivillä.

Ei saa yleistää, tämä ei koske ns. putkessa olevaa.

Vierailija
216/351 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OVEahan olisi pitänyt hakea vuodelle 2023 viimeistään 30.11.2022, jotta saa korotuksen.

Vierailija
217/351 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liity ainakaan minun 62v asia mitenkään as päiviin. Niitä riittää eläkkeeseen asti. Silti te kyselee tapaamista...

Oletko varma, että päiväsi riittävät alimpaan eläkeikääsi (eikös se ole 65 vuotta?), jos saat sitä jo nyt?

Olen itse 64, otin OVEn ikääni 65 saakka (ei mene vähennystä enää alimman eläkeiän jälkeen) sekä anssin lisäpäivät.

Anssi kestää n. vuoden ja 11 kk.

Vierailija
218/351 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisivat kohdistaa tämän vainon nuoriin. Tämä touhu on aivan sairas ja rahaa vaikuttaa löytyvän tähän, vaikka ei löydy tärkeimpiin asioihin.

Tsemppejä ap!

Minulla tuossa 62 vuoden iässä vielä 8 vuotta tehokasta työikää, joten tehkööt muutkin.

Onkohan ihan niin?

Mulla tavoite eläkeikä 69v8kk. Ei kuulosta kovin realistiselta että pystyisi lähes 70v asti tehdä ainakaan kokopäiväistä. Tavoite on yrittää saada muita tuloja ja omaisuutta sen verran, että pystyy n. 65v lopettamaan työt. Jos pysyy työkyky sinne asti edes.

Ehkä siinä vaiheessa jo vähän kehitytty vanhempien (järkevässä) työllistymisessä, eihän siitä tule mitään jos 60v ei pääse töihin ja eläkkeelle vielä 10v.

Vierailija
219/351 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, että päiväsi riittävät alimpaan eläkeikääsi (eikös se ole 65 vuotta?), jos saat sitä jo nyt?

Olen itse 64, otin OVEn ikääni 65 saakka (ei mene vähennystä enää alimman eläkeiän jälkeen) sekä anssin lisäpäivät.

Anssi kestää n. vuoden ja 11 kk.

Liitosta tuli tieto as.päivistä. Alin eläkeiläni on 64,5

Vierailija
220/351 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme