Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

62v - työkkäri kutsuu

N62
01.12.2022 |

Just joo... työllistymissuunnielmaa tehdään ja paikanpäälle patistetaan...

Kommentit (351)

Vierailija
241/351 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa ei ole kysymys sijoituksista tai lähikuppiloista. Millä sinä olet onnistunut liuottamaan ajattelukykysi tuohon kuntoon, kun et edes viinaa ole juonut? Syntymähöynäkö olet?

Mikä syy Sinulla on olla noin ilkeä?

Mitähhh?

Vierailija
242/351 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa ei ole kysymys sijoituksista tai lähikuppiloista. Millä sinä olet onnistunut liuottamaan ajattelukykysi tuohon kuntoon, kun et edes viinaa ole juonut? Syntymähöynäkö olet?

Väärä ketju?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/351 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärä ketju?

???

Vierailija
244/351 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei liity ainakaan minun 62v asia mitenkään as päiviin. Niitä riittää eläkkeeseen asti. Silti te kyselee tapaamista...

Oletko varma, että päiväsi riittävät alimpaan eläkeikääsi (eikös se ole 65 vuotta?), jos saat sitä jo nyt?

Olen itse 64, otin OVEn ikääni 65 saakka (ei mene vähennystä enää alimman eläkeiän jälkeen) sekä anssin lisäpäivät.

Anssi kestää n. vuoden ja 11 kk.

Entä automaattiset ansiosidonnaisen lisäpäivät, jotka tulevat, jos ikävuosia on tarpeeksi.

ps. näistä kommenteistakin huomaa, että pitäisi olla tosi perehtynyt eri mahdollisuuksiin, jotka sitten kuitenkin nykyisin ovat sidoksissa kunkin ikään ja uudistuneeseen eläkkeellejäämiseen. Näitä olen joutunut miettimään päivät pitkät ja vasta kokemuksen jälkeen huomaan, että paljon väärää tietoakin liikkuu (tiedotusvälineet). Kyllä pää on tässä iässä aika sumeena. Saapa nähdä, miten tässä vielä käy... mutta tosiaankin, olin yllättynyt varhennetun eläkkeen kovasta verotuksesta. Siitä sain ihan eri käsityksen eräästä talouslehden artikkelista ja artikkeli kertoi, että alhainen eläkeprosentti alentaa myös ansiosidonnaisen prosenttia. Ja artikkelin johdosta tein oman ratkaisun, eikä sille sitten ollutkaan todellisuuden pohjaa.

Lisäpäiville pääsee, mikäli 500 ansiosidonnaisen päivät riittävät yhdenkin päivän yli alimman eläkeikäsi. Kannattaa todella tarkkaan laskea, ihan kalenterista.

Luotan liitosta tulleeseen kirjalliseen tietoon

Erikoista, että liitto näin vastaa. Mistä liitto tietää varmasti,  että töitä riittää eläkeikään saakka?

Työttömyyskassasi sivuilla (tarkoitat liitolla varmaan tätä), kannattaa katsoa päivien kertyminen tähän saakka ja laskea itse, mihin riittäävät.

Mistä itse muuten varmasti tiedät töiden jatkuvuuden, aina voi sattua kaikenlaista matkan varrella?

Minkä työn jatkuvuuden, tässähän on työtön/osa-aikainen/nollasopimus kyseessä

No, silloin on töissä, kun on osa-aikaisessa työssä. Niitä aikoja tarkoitan.

Vierailija
245/351 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä työtön. Nollasopimus, töissä viimeksi ennen koronaa. Aloin oven 61v, tämän vuoden alusta, kysyin kassasta ohjeita. Neuvottiin tekemään hakemus as.päivärahaan normaalisti 64,5 ikään asti.

Vierailija
246/351 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä työtön. Nollasopimus, töissä viimeksi ennen koronaa. Aloin oven 61v, tämän vuoden alusta, kysyin kassasta ohjeita. Neuvottiin tekemään hakemus as.päivärahaan normaalisti 64,5 ikään asti.

Voikohan olla eri pituiset lisäpäivät eri aloilla?

Vierailija
247/351 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko liittokohtaiset? Vaikea uskoa

Vierailija
248/351 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaikilla ovat täysin samat. Jos olet siis vuodesta 2020 ollut ansiosidonnaisella, anssipäivät pitäisi olla kyllä kohtapuoliin käytetyt. Katsopa kassasi sivuilta, montako päivää on jäljellä.

Vierailija
249/351 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä työtön.

Nollasopimus, töissä viimeksi ennen koronaa. Aloin oven 61v, tämän vuoden alusta, kysyin kassasta ohjeita. Neuvottiin tekemään hakemus as.päivärahaan normaalisti 64,5 ikään asti.

Tässähän on suoraan kirjoitettu minun tuleva viis (5) vuotis suunnitelma. Voinko tämän copy pastea itselle ilman teostomaksuja tms, tulevalla työttömällä kun ei ole suuret tulot.

Vierailija
250/351 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta työkkärissä pitäisi enemmän tehdä tilannekohtaista harkintaa ja miettiä tarkemmin ketä kutsuu tapaamiseen paikan päälle. Itse hoidan asiat lähellä eläkeikää olevien kanssa puhelimitse elleivät he itse erityisesti halua tulla paikan päälle tapaamaan.

T. Työkkärin täti

Virkailija pyysi minut toimistolle tapaamiseen, mutta palaveri pidettiin sitten puhelimitse, koska en pysty kävelemään muutamaa kymmentä metriä enempää, kuten en ole pariin vuoteen pystynyt.

Hain kiltisti neljää paikkaa, kuten sovittiin. Olisin päässyt haastatteluun niistä kolmeen, mutta jouduin kieltäytymään. Kerroin tietysti muun kuin todellisen syyn.

Hoitoa en saa, koska lääkärin mielestä Burana riittää. Oikeasti Burana on yhtä tyhjän kanssa, koska etukäteen sitä ei osaa ottaa, ja jälkikäteen särkylääke on turha. Kuntoutusta en saa, ja jos saisin, en voisi mennä sinne, koska en pysty kävelemään. Työkyvyttömyyseläkkeelle en vielä hieman alle kuusikymppisenä pääse enkä halua, koska pääni toimii ihan hyvin. Mutta pidetään yllä tätä teatteria siihen saakka, että eläkeikä alkaa joskus ensi vuosikymmenen alussa.

Vierailija
251/351 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään ole pakko asioida työkkärin kanssa, Jättää vain työttömyysetuudet hakematta. Jos ne kuitenkin haluaa käyttöönsä, miksi ihmeessä iän perusteella pitäisi päästä jotenkin vapaamatkustajana?

Vierailija
252/351 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta työkkärissä pitäisi enemmän tehdä tilannekohtaista harkintaa ja miettiä tarkemmin ketä kutsuu tapaamiseen paikan päälle. Itse hoidan asiat lähellä eläkeikää olevien kanssa puhelimitse elleivät he itse erityisesti halua tulla paikan päälle tapaamaan.

T. Työkkärin täti

Taidat olla ainoa työkkärin täti jolla on aivot ja Kohdallaan, eihän kukaan enää , paitsi julkinen sektori, palkkaa lähes 6-kymppistä. 50+ Eivät enää pääse edes haastatteluun saati työhön.

Vierailija
253/351 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kenenkään ole pakko asioida työkkärin kanssa, Jättää vain työttömyysetuudet hakematta. Jos ne kuitenkin haluaa käyttöönsä, miksi ihmeessä iän perusteella pitäisi päästä jotenkin vapaamatkustajana?

Minäpä kerron esimerkin. Olen tehnyt töitä 43 vuotta, lopussa viitisen vuotta liikuntaesteisenä ja täysin julkisen liikenteen varassa. Ta ei suostunut, että tekisin nämä kolme viimeistä vuotta täysin etänä, ennen eläkeikääni siis.

Työterveyshuollosta ei ollut mitään, päivääkään en ole sairauslomaa saanut.

Siispä, irtisanouduin, kärsin karenssin. Sen jälkeen ansiosidonnaisella + lisäpäivät + OVE.

Olen sen omasta mielestäni myös maksanut ja ansainnut.

Vierailija
254/351 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä kerron esimerkin. Olen tehnyt töitä 43 vuotta, lopussa viitisen vuotta liikuntaesteisenä ja täysin julkisen liikenteen varassa. Ta ei suostunut, että tekisin nämä kolme viimeistä vuotta täysin etänä, ennen eläkeikääni siis.

Siispä, irtisanouduin, kärsin karenssin. Sen jälkeen ansiosidonnaisella + lisäpäivät + OVE.

Minkä ikäinen olet? Paljonko sait lisäpäiviä? Eläkeikä, alin?

Vierailija
255/351 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olet tehnyt ihan oikean ratkaisun, ikävää toimintaa sinun entiseltä työnantajalta.

Vierailija
256/351 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Paljonko sait lisäpäiviä? Eläkeikä, alin?

Anssin alkaessa olin 61 vuotta, koronan johdosta anssipäiväthän ei kuluneet kuuteen kuukauteen. Näin ne riittivät täysin alimman eläkeikäni alkuun, mikä oli 64 vuotta.

Eläkkeelle jään 65 ikäisenä, nostan siihen saakka anssin lisäpäiviä sekä OVEA. OVEstahan ei mene enää vähennystä alimman eläkeiän jälkeen.

Lisäpäivien maksimi on kaikille 65 vuoden ikä. Mutta vähintään 1 (yksikin riittää) päivä täytyy olla alimman eläkeiän jälkeen eli omassa tilanteessani 64 täytettyäni.

257/351 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin YLe Areenasta uusimman jakson Flinkkilä&Kellomäki -sarjaa. Siinä haastateltiin monisairasta naista, joka oli vuosia sitten nuorena hakeutunut ravintolakokin työvoimakoulutukseen. Hänellä oli sellainen kokemus, että opettajat uhkailivat opiskelijoita, että kertaakaan ei saa tulla myöhässä tunnille tai muuten tulee karenssia. Sitten kerran sama opettaja tuli itse 15min myöhässä tunnille, hän laittoi Disneyn piirretyn pyörimään ja sanoi, kukaan sitten ei saa poistua luokasta tai tulee karenssia ja hän itse lähti pois.

Vierailija
258/351 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisivat kohdistaa tämän vainon nuoriin. Tämä touhu on aivan sairas ja rahaa vaikuttaa löytyvän tähän, vaikka ei löydy tärkeimpiin asioihin.

Tsemppejä ap!

Minulla tuossa 62 vuoden iässä vielä 8 vuotta tehokasta työikää, joten tehkööt muutkin.

Monta työvuotta sinulla on takana? Yli kuusikymppinen on voinut tehdä töitä jo 40-45 vuotta.

Vierailija
259/351 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-vuotiaana eläkkeelle?

(Vai raihnaisena valmis hautaan)

Vierailija
260/351 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin olet toiminut. Siltä miten itsestä tuntuu, kukaan toinenhan ei puolestasi tee päätöksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan