62v - työkkäri kutsuu
Just joo... työllistymissuunnielmaa tehdään ja paikanpäälle patistetaan...
Kommentit (351)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kyl ove :a miettinyt, mut olikohan se jostain pienestä kiinni, etten kelpaa.
Joku eläkeputkimallikin poistumassa lähitulevaisuudessa.
-62,5 vee
61v pääsee kyl Ovelle. 25/50%, mut pienentää toki lopullista eläkettä.
Mul Ove 50% on vajaa 500e...No tammikuussahan nousee hurjasti???
Nousee joo - eiköhän verottaja huolehdi!!!
Samaa olen miettinyt... kovasti vouhkataan isosta eläkekorotuksesta, unohdetaan verottaja. Monilla maltillinen korotus tulossa
900 euron eläkkeestä ei mene ollenkaan veroja
Oikeasti? Mulle sano joku virkailija että etuudesta menee nähintään 20%. Verotetaan raskaammin kuin työtuloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani 70 v. meni juuri töihin 10 kk sopparilla € 4000 kk. Mukava lisä eläkkeen päälle.
Etkö sinä ja tuttavasi tiedä että työtulot leikkaa eläkettä ?
Aivan. Eipä paljon jää extraa. Verkon hirmuinen.
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani 70 v. meni juuri töihin 10 kk sopparilla € 4000 kk. Mukava lisä eläkkeen päälle.
Etkö sinä ja tuttavasi tiedä että työtulot leikkaa eläkettä ?
Aivan. Eipä paljon jää extraa. Verkon hirmuinen.
...se vero.
Vierailija kirjoitti:
Mun isä kuoli 75v. Aika nuori kuitenkin.
Ehdotus. Osallistu ohjelmointikurssille. Mene googlelle tai johonkin glopaaliin töihin. siellä tienaat 7000 kuussa, tosin olemme maassa.
Menkööt ne eläkkeellä töihin joilla ei ole muuta elämää, eikä mitään harrastuksia. Menkööt oikeasti nuoret töihin. Kyllähän ne laiskistuu kun ei kukaan anna töitä. Vanhukset sitten vievät nuorten työpaikat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kyl ove :a miettinyt, mut olikohan se jostain pienestä kiinni, etten kelpaa.
Joku eläkeputkimallikin poistumassa lähitulevaisuudessa.
-62,5 vee
61v pääsee kyl Ovelle. 25/50%, mut pienentää toki lopullista eläkettä.
Mul Ove 50% on vajaa 500e...No tammikuussahan nousee hurjasti???
Nousee joo - eiköhän verottaja huolehdi!!!
Samaa olen miettinyt... kovasti vouhkataan isosta eläkekorotuksesta, unohdetaan verottaja. Monilla maltillinen korotus tulossa
Oikeasti? Mulle sano joku virkailija että etuudesta menee nähintään 20%. Verotetaan raskaammin kuin työtuloa.
Onko tästä kellään kokemusta?
Löytyy helposti googlella, ole hyvä:
https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Laskelmat/Elakkeensaajan-veroprosent…
Kelaa alaspäin niin näet taulukon.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinoilusta, osaan toki googlettaa.
Ove 50% menossa nyt reilusti alle tonnin ja veroja menee ihan mukavasti... siksipä kysyin, sori vaan viisastelija!
Jos olet 62v työtön sulla pitää olla niin paljon säästöjä että elät niillä vuoden kunnes olet 63 ja pääsee eläkkeelle.
Ai niin anteeksi ! Osalla ei ole koska rahat meni röökiin viinaan uhkapeleihin thaihierontaan you name it !
Joulukuussa 62v pääsee eläkkeelle 64,5v
Niin, mitä ihmeellistä tuossa on? Olet 62-vuotias. Sun eläkeikä ei ala vielä moneen vuoteen.
Ja minun pitäisi nyt erota nollasopimuksesta työssäni, ja kaupunkiin töihin painostetaan puoleksi vuodeksi. Eläkkeeseen muutama kk !!! Hohhoijaa sairasta touhua! Te toimisto alkanut soittelen 2 vkon välein
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitä ihmeellistä tuossa on? Olet 62-vuotias. Sun eläkeikä ei ala vielä moneen vuoteen.
Yllä luki, et 62 eläkkeelle 63v!
Siksi korjasin et 64,5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinoilusta, osaan toki googlettaa.
Ove 50% menossa nyt reilusti alle tonnin ja veroja menee ihan mukavasti... siksipä kysyin, sori vaan viisastelija!
Eri
Ove 50%, 580€, vero 20%
Ei mee taulukon mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Ja minun pitäisi nyt erota nollasopimuksesta työssäni, ja kaupunkiin töihin painostetaan puoleksi vuodeksi. Eläkkeeseen muutama kk !!! Hohhoijaa sairasta touhua! Te toimisto alkanut soittelen 2 vkon välein
Mitä ihmettä? Onko joku loppukiri näin vuoden lopussa. Huh huh
Jukka Summanen tehtailee työhakemuksia, vaikka ei halua saada töitä – "Naurettavaa pelleilyä"
Työttömänä vuodesta 2018 ollut Jukka Summanen lähetti työnhakuvelvollisuuden takia hakemuksen, jossa hän ilmoitti suoraan, ettei edes pyri saamaan hakemaansa työpaikkaa.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009253749.html
Yksi mies hakee liki kaikkiin huippuvirkoihin Suomessa – Kuka on mystinen Peter Marks?
Peter Marks on osallistunut viimeksi kuluneen vuoden aikana kymmeniin ja kymmeniin hakuihin. Kuka on tämä mies, josta on saatavilla kovin vähän tietoa?
Vierailija kirjoitti:
Jukka Summanen tehtailee työhakemuksia, vaikka ei halua saada töitä – "Naurettavaa pelleilyä"
Työttömänä vuodesta 2018 ollut Jukka Summanen lähetti työnhakuvelvollisuuden takia hakemuksen, jossa hän ilmoitti suoraan, ettei edes pyri saamaan hakemaansa työpaikkaa.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009253749.html
Yksi mies hakee liki kaikkiin huippuvirkoihin Suomessa – Kuka on mystinen Peter Marks?
Peter Marks on osallistunut viimeksi kuluneen vuoden aikana kymmeniin ja kymmeniin hakuihin. Kuka on tämä mies, josta on saatavilla kovin vähän tietoa?
Summasen työhakemuksen vastaanotti EST Henkilöstöpalveluiden asiakkuuspäällikkö Kai Tillanen. Hän jakoi hakemuksen myöhemmin Summasen luvalla sosiaalisessa mediassa esimerkkinä ”nykyajan ihanuudesta, josta jokainen nykyajan työnantaja pääsee nauttimaan”.
Tillasta Summasen hakemus huvitti.
”Tuli hyvin selväksi, että hän on ikään kuin pakotettuna hakemassa”, Tillanen sanoo HS:lle.
”Tällaisia hakemuksia tulee meille tasaisen tappavalla tahdilla. Tämä ei ollut ensimmäinen eikä varmasti viimeinen kerta.”
Osa hakemuksen jättäjistä tuo Tillasen mukaan Summasen tapaan jo hakemuksessaan esiin, että ei edes halua työllistyä työtehtävään. Joidenkin kohdalla asia tulee kuitenkin esiin vasta, kun hakijaa on jo kontaktoitu. Joskus rekrytointiprosessi etenee haastatteluun asti ennen kuin hakijan motiivi selviää.
”Ei se ongelma ole, mutta tavallaan aiheuttaa meillekin turhaa työtä”, Tillanen sanoo.
Tillanen sanoo ymmärtävänsä, että uudella työnhakumallilla pyritään aktivoimaan ihmisiä hakemaan töitä. Samalla hän ymmärtää myös niitä työnantajia, jotka kokevat työttömyysturvan säilyttämisen takia lähetettyjen hakemusten läpikäynnin ajanhukaksi.
”En tiedä, palveleeko tämä oikeasti ketään työnhakijaakaan. Eihän tämä täydellinen systeemi ole”, hän sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeesti, miksi näin? Kun ei niitä töitä kuitenkaan löydy. Haaskataan kaikkien aikaa!