Anopin kummallinen käytös, nolasi minut porukan edessä tarkoituksella kyselemällä äidistäni, johon olen katkaissut välit
Minä en ole oman äitini kanssa missään tekemisissä, koska hän on alkoholisti ja erittäin hankala ja toksinen ihminen. Näin on ollut vuosia. Olen kertonut asiasta varmaan kaksi kertaa perustellen anopilleni, joka ei tunnu asiaan jotenkin tajuavan. Hän jostakin syystä aina palaa aiheeseen, vaikka tunnen oloni kiusaantuneeksi ja se näkyy kyllä selvästi. Olen miettinyt, että hän ei ilmeisesti vaan tajua.
Mutta nyt olimme eräässä juhlatilaisuudessa, jossa oli paljon porukkaa ja miehen puolen sukulaisia. Ja yhtäkkiä anoppini alkaa kysellä kaikkien kuullen äidistäni. Menin jotenkin lukkoon ja yritin selittää että onhan tästä ollut puhetta jne, mutta hän oli ikään kuin närkästynyt jotenkin ja vähän syyllistävä. Muut oli ihan hämmentyneitä, en tiedä ymmärsivätkö he mitään. Mieheni, täysi pelkuri näissä asioissa, ei kommentoinut mitään ja kun jälkikäteen kysyin, väitti että ei muka ollut tajunnut että siinä olisi ollut mitään ongelmallista. Joo, käyn terapiassa aiheen takia ja hän ei näe että siinä on mitään ongelmallista.
Olen vähän sitä mieltä, että anoppi on ilkeä. Mitä arvelette? Hän tietää kyllä että äitini on alkoholisti ja kasvatusvastuu oli aikanaan mummulla, ja että äitini on edelleen täysin sekaisin ja siksi en halua olla hänen kanssaan tekemisissä. Mutta silti kehtaa alkaa kyselemään syyllistävään ja hieman ivansekaiseen ihmettelevään sävyyn asiasta muiden, ventovieraiden edessä. Ei voi olla enää pelkkää typeryyttä.
Kommentit (429)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö anoppi että käyt asian takia terapiassa? Jos anopillasi ei ole tarpeeksi tietoa tilanteesta ja yritti sukunsa turvin tiedustella.
Sukunsa turvin tiedustella ja tarpeeksi tietoa? Mikä ihmeen juoruämmien kokoontumisajot kuvittelet sukutaapaamisen olevan?
Aapee on se suurin juoruämmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö anoppi että käyt asian takia terapiassa? Jos anopillasi ei ole tarpeeksi tietoa tilanteesta ja yritti sukunsa turvin tiedustella.
Sukunsa turvin tiedustella ja tarpeeksi tietoa? Mikä ihmeen juoruämmien kokoontumisajot kuvittelet sukutaapaamisen olevan?
Anopille voi hyvin esittää erilaisia kysymyksiä ja toteamisia, esimerkiksi näin:
Oletko sinä taas lihonnut?
Riittääkö kuusi Tenaa vuorokaudessa?
Tämä kakku on yllättävän hyvää, vaikka olet sen itse tehnyt.
Milloin aiot vaihtaa nätimmät verhot?
Tsemppiä. Mulla on erittäin ilkeä äiti, ja myös erittäin ilkeä anoppi. En kummankaan kanssa väleissä, mitä nyt anopin kanssa muodollisesti pitää olla.. Mitään en hänelle puhu oma-alotteisesti vaikka näkisimme.
Olen syntynyt 90 ja äitini syntynyt vuonna 50. Hän sai minut nelikymppisenä. Mies on himpun verran vanhempi kuin minä, ja hänen äitinsä on siis samoja ikiä. Olen tullut siihen lopputulokseen että monet 50-luvulla syntyneet naiset ovat henkisesti epävakaita, narsistisia ja kuvittelevat itsestään liikoja.
Eipä siinä, vaikka en pidä ikää ihmisessä ns ratkaisevana tekijänä en koe että mulla mitenkään olis mitään yhteistä tuon ikäpolven ihmisten kanssa. Katkeria ovat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poika tullut äitiinsä??
Isä opetti aikoinaan, katso äitiä näet tyttären. Nyt mulla on ihan huippu vaimo ja anoppi.
Aika julmasti sanottu. Ei äitiään voi valita.
Olen joutunut katkaisemaan välini äitiini petosyrityksen vuoksi.
Äidilläni on persoonallisuushäiriö. Väkivaltainen, julma ja häiriintynyt ihminen.
Isäni onneksi oli ihana ja normaali ihminen. Miehellä sama juttu mutta toisin päin omien vanhempiensa kanssa.
Onneksi ihana anoppini ei ole asiaa vatvonut.
Ja muutkin sukulaiset ovat ymmärtäväisiä asian suhteen.
Eipii (ap) sun kantsii levitellä juoruja kylille vain asioista, joita koko hela kylä saakin su puolesta tietää.
Samalla tulit paljastaneeksi oman mielenterveytesi tilan, kun laulelit omasta äidistäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, häpeät äitiäsi. Tunnet syyllisyyttä ja häpeää siitä että katkaisit välit. Vai äitikö hylkäsi?
Yrität esittää parempaa ja hienompaa ja hys hys, kukaan ei saa kuulla juoposta äidistäsi.
Jostain syystä olet nyt katkera miehellesi, koska hän ei tomi kilpenä sinun ja äitinsä välissä. Miehesi ei ole vastuussa tunteistasi. Vain sinä voit käsitellä tunteesi.
Sinulla on toksinen suhde äitiisi, anoppiisi ja mieheesi. Mutta vika ei tiietenkään ole sinussa. Olet ihana uniikki lumihiutale toksisessa ympäristössä. Voimia!
Nyt oli kyllä omituista kommentointia. Oletko itse tällainen koko suvun johtava päänaukoja?
-ohisEn ole. Enkä koskaan ole saanut palautetta aikuisilta lapsiltani tai heidän kumppaneiltaan.
Olen vain allerginen näille sarjaloukkaantujille, jotka eivät osaa pitää puoliaan.
Kirjoituksesta käy selvästi ilmi, että hän on katkera miehelleen ja anopille. Hän itse sanoi, että suhde äitiin on toksinen. Jos lähipiirissä on noin monta ihmistä, joihin on myrkyllinen tai katkera suhde, kannattaa rupatella hetki peilin edessä.
Oletko aina oikeassa? Jos omasta mielestäsi olet niin kannattaa omia käyttäytymismalleja tarkastella.
Huuteleeko aapeen äiti apn kallonkutistajalla käynneistä tuttavilleen?
Että tyttärellä vähän pönttö vislaa. Tytär tarvii lääkäriä ja taitaa se sairauteensa tablettihoitookin saada.
Sinne aivokemiaan ne vaikuttaa pöpilääkkeet samalla tavalka kuin alkokin.
Puolisoni sisko on samanlainen. Todella epäkohtelias ja kateellinen ja joka ikinen kerta ilkeä. Ottaa usein muiden kuullen esille asioita, jotka ovat puolisolleni epämiellyttäviä. Ei auttanut mikään muu kuin olla pitämättä yhteyttä, kun se sama erittäin moukkamainen käytös vain jatkuu joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Eipii (ap) sun kantsii levitellä juoruja kylille vain asioista, joita koko hela kylä saakin su puolesta tietää.
Samalla tulit paljastaneeksi oman mielenterveytesi tilan, kun laulelit omasta äidistäs.
Oletko itse alkoholisti ja huolissasi maineestasi? Lopeta toki juominen ja pyydä lapsiltasi anteeksi. Ap kertoi asian anopilleen, jotta anoppi ymmärtäisi olla kyselemättä mitä äidillesi kuuluu.
-ohis
Olisit katsonut silmiin ja sanonut, että myrkylliseen ihmiseen on syytä katkaista välit ja kun sen kerran on tehnyt, nii on helppo tehdä uudestaan.
Ehkä anopillesi ja miehelesi äitisi alkoholismi ei ole kiusallinen tai asia jota pitäisi jotenkin salata, vaan pitävät alkoholismia sairautena, samaan tapaan kun sydän- tai mielenterv. ongelmia.
Isäni on ollut pitkään alkoholisti, enkä koskaan ole sitä salannut ja isästäni jutellaan kuulumisia normaalisti esim. suvun juhlissa.
Itse en koskaan ole loukkaantunut, jos joku kyselee isästäni, sillä jotenkin olen jo hyväksynyt asian ja antanut jotenkin anteeksi, vaikka viina on ollut meitä erottava tekijä, josta hän on riippuvainen.
Vierailija kirjoitti:
Huuteleeko aapeen äiti apn kallonkutistajalla käynneistä tuttavilleen?
Että tyttärellä vähän pönttö vislaa. Tytär tarvii lääkäriä ja taitaa se sairauteensa tablettihoitookin saada.
Sinne aivokemiaan ne vaikuttaa pöpilääkkeet samalla tavalka kuin alkokin.
Alkoholi sekoittaa aivokeman ihan lopullisesti. Kyseessä liuotin. Aiheuttaa masennusta, unihäiriöitä, syöpää ja maksakirroosia. Nuoria alkoholistidementikkoja on sitten muiden vaivoina vanhusten hoitokodeissa.
Ehkä anoppi tietää, että olet laittanut välit poikki jostain aivan naurettavasta syystä, eikä mistään alkoholismista ole oikeasti kyse.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä anopillesi ja miehelesi äitisi alkoholismi ei ole kiusallinen tai asia jota pitäisi jotenkin salata, vaan pitävät alkoholismia sairautena, samaan tapaan kun sydän- tai mielenterv. ongelmia.
Isäni on ollut pitkään alkoholisti, enkä koskaan ole sitä salannut ja isästäni jutellaan kuulumisia normaalisti esim. suvun juhlissa.
Itse en koskaan ole loukkaantunut, jos joku kyselee isästäni, sillä jotenkin olen jo hyväksynyt asian ja antanut jotenkin anteeksi, vaikka viina on ollut meitä erottava tekijä, josta hän on riippuvainen.
Salata? Miksi ajattelet, että kyse on salaamisesta. Miksi kukaan haluaa keskustella aiheesta, josta tulee vain paha mieli ja surkea olo?
Jos joku haluaa tuolla tavoin muiden läsnäollessa alkaa tenttaamaan asioita, jotka hyvin tietää ennestään, ja jotka ovat arkoja toiselle, se on pelkkää ilkeyttä ja kiusaamista. Mitään syytä nolostimiselle tai kiusaantumiselle ei ole, eikä asiaa pidä enää siinä kohtaa peitellä. Pitää sanoa tiukasti takaisin, että tiedät kyllä oikein hyvin, että äitini on alkoholisti, ja pilasi lapsuuteni tehokkaasti. Onko tässä vielä jotain, jonka haluaisit erityisesti tietää? Ja sitten lopuksi, että monet katkovat välit vanhempiinsa, jos nämä eivät osaa käyttäytyä.
Anoppisi on ilmeisesti saanut aikaan sen, että miehesi ei uskalla nousta häntä vastaan yhtään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse alkoholisti ja huolissasi maineestasi? Lopeta toki juominen ja pyydä lapsiltasi anteeksi. Ap kertoi asian anopilleen, jotta anoppi ymmärtäisi olla kyselemättä mitä äidillesi kuuluu.
-ohis
Oletko sinä se psykiatrin palveluita ja mielialalääkkeitä rouskutteleva tytär, joka syyllistää äitiänsä ongelmistaan?
Lopeta toki lääkitys ja terapia ja uhriutuminen. Mene vaikka juoksulenkille terapian sijaan.
Anoppi puhui kovaan ääneen häissämme erotilastoista. Nyt 20 vuotta myöhemmin olemme suvun ainoat ei-eronneet. Huono käytös on huonoa käytöstä. Kertoo ihmisestä paljon.
Sopiiko aapeelle, että aaoeen vaivoita tai sairauksista huudellaan sinne ja tänne?
Aapee köy lanttulääkärissä, sopiiko huudella asiasta muille?