Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anopin kummallinen käytös, nolasi minut porukan edessä tarkoituksella kyselemällä äidistäni, johon olen katkaissut välit

Vierailija
26.11.2022 |

Minä en ole oman äitini kanssa missään tekemisissä, koska hän on alkoholisti ja erittäin hankala ja toksinen ihminen. Näin on ollut vuosia. Olen kertonut asiasta varmaan kaksi kertaa perustellen anopilleni, joka ei tunnu asiaan jotenkin tajuavan. Hän jostakin syystä aina palaa aiheeseen, vaikka tunnen oloni kiusaantuneeksi ja se näkyy kyllä selvästi. Olen miettinyt, että hän ei ilmeisesti vaan tajua.

Mutta nyt olimme eräässä juhlatilaisuudessa, jossa oli paljon porukkaa ja miehen puolen sukulaisia. Ja yhtäkkiä anoppini alkaa kysellä kaikkien kuullen äidistäni. Menin jotenkin lukkoon ja yritin selittää että onhan tästä ollut puhetta jne, mutta hän oli ikään kuin närkästynyt jotenkin ja vähän syyllistävä. Muut oli ihan hämmentyneitä, en tiedä ymmärsivätkö he mitään. Mieheni, täysi pelkuri näissä asioissa, ei kommentoinut mitään ja kun jälkikäteen kysyin, väitti että ei muka ollut tajunnut että siinä olisi ollut mitään ongelmallista. Joo, käyn terapiassa aiheen takia ja hän ei näe että siinä on mitään ongelmallista.

Olen vähän sitä mieltä, että anoppi on ilkeä. Mitä arvelette? Hän tietää kyllä että äitini on alkoholisti ja kasvatusvastuu oli aikanaan mummulla, ja että äitini on edelleen täysin sekaisin ja siksi en halua olla hänen kanssaan tekemisissä. Mutta silti kehtaa alkaa kyselemään syyllistävään ja hieman ivansekaiseen ihmettelevään sävyyn asiasta muiden, ventovieraiden edessä. Ei voi olla enää pelkkää typeryyttä.

Kommentit (429)

Vierailija
421/429 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vetäytyisin anopin tapaamisista pitkäksi toviksi.

Syytä kysyttäessä en ymmärtäisi millään kysymystä.

Vierailija
422/429 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että suhteesi myös anoppiin on toksinen

Kun se ei varsinaisesti edes ole. Tulen hänen kanssaan juttuun ihan asiallisesti. Olen kyllä joskus huomannut tietynlaista holhoavaa alentumista minua kohtaan muissa asioissa, mutta en ole niitä niin noteerannut ja emme onneksi asu ihan lähekkäin joten ei tarvitse olla koko ajan tekemisissä. Mutta nyt alkaa tuntua että ongelma pahenee kun ikää tulee. 

ap

Mistä oikein johtuu, että tökeröt eivät parane vaan pahenevat vanhetessaan? Olen nimittäin huomannut saman ilmiön joissain tällaisissa henkilöissä. Vanheneminen ei tökeröillä vaikuta edistävän hyviä piirteitä kuten että vanhempana olisi viisaampi vaan päin vastoin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/429 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aloitus oli provo, ap:lllä e ole kaikki hyvin, koska nyt kehitteli tarinaan juonikäänteen, jossa anoppi kuoli. 

Jos tämä kaikki on totta, niin ikävää.

Ap, sinun ja miehesi välille jäi pysyvä särö. Äitiään surressaan miehesi suree myös sitä, että draamailit hänen äidistään ja vaadit miestäsi osallistumaan siihen.  Älä nyt vaan mene hautajaisiin nyyhkimään.  

Sanoisin, että liittosi lähtölaskenta on alkanut. 

Höpö, höpö taas. Taidat itse kirjoitella täällä AP:nä. Tyypillinen narsistin harha on: kyllä ihmiset sitten katuvat, kun olen kuollut. Todellisuudessa siellä haudalla harvoin itkevät edes ne lähimmät sukulaiset. Kyllä narsistin lähtö on suvulle helpotus.

Huti.

Pieleen arvasit

Ai niin. Voisin jatkaa vielä.

En mene oman äitini hautajaisiin enkä haudalle. En kaipaa yhtään. Lähtönsä on helpotus.

Jos jälkipolveni ei halua tulla minun haudalleni, se olisi surullista mutta sallittakoon se heille.

Nykyään suositaan tuhkausta ja tuhkien sirottelua vainajan toivomaan paikkaan. Näin ollen sulla ei edes ole tiedossa hautajaisia tai hautaa monumentteineen, jonne mennä. Näin meillä tullaan toimimaan.

Tuhkaus ei kyllä estä millään tavoin hautajaisten viettoa.

-ohis

En ole niin väittänytkään. Kerroin, miten meillä toimitaan.

Väitithän: "Näin ollen sulla ei edes ole tiedossa hautajaisia tai hautaa monumentteineen, jonne mennä."

En väittänyt.

Kerroin miten meillä toimitaan. Ja kun asia olisi näin tällä henkilön äidin kuoleman jälkeen, niin silloin ei ole hautajaisia. Väännänkö vielä ratakiskosta?

Vierailija
424/429 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tahdittomien ihmisten käytöstä ei voi muuttaa. Töksäyttelyt toistuu juhlista toiseen ja vuodesta toiseen. Ainoa tapa välttää moukkaa, on kiertää hänet kaukaa. Olen todennut tämän asian vuosikymmenten saatossa.

Tämmöinen tapaus sattui hääjuhlissa:

Menimme istumaan vapaavalintaisille paikoille juhlatilassa. Pöydässä vastapuoleisille paikoille änkesi juuri se eukko perheineen, joita haluan kiertää kaukaa.

Eihän siinä kauan mennyt, kun eukko alkoi tenttaamaan, että onko sulla vielä se vapaa-ajan tontti, aiotko rakentaa sinne jne. jne. Häntä ei kiinnostanut muu, kuin se, missä varoissa olen.

Vastasin: On

Toiseen kysymykseen: En

Ja lähdin siitä käymään hetkeksi muualla. Näin sain poikki kuulustelun.

Arvatkaa ottiko päähän, että kaikista juhlavieraista juuri he tulivat istumaan vastapäätä. Todellinen pettymys.

Tuo eukko oli sitten selostanut minusta vanhalle äidilleni, joka ei ollut paikalla. Kertoi miltä olin näyttänyt ja mitä olin juonut. Oli selostanut, että Maija se ei ottanut alkoa yhtään. Juoruämmä on juoruämmä, vaikka voissa paistais.

Mitä tahdintonta tossa oli? Mistä sun mielestä sit juhlissa vou keskustella? Säästä? Siitä miten sä olet ihana?

Kyllä, säästä. Etenkin juoruämmien kanssa, jotka ovat tiedonkeruussa.

Itse et kuitenkaan saanut puhuttua sanaakaan oma-aloitteisesti kenellekään, vaan keskityit tämän naisen arvosteluun ylimielisessä mielessäsi. Sinähän se moukka ja käytöstavaton tuossa olit, ei hän. Et osaa keskustella.

Hei kuule mun ei tarvi selostaa juoruämmälle mun henkilökohtaisia asioita.

Onkin hirveen henkilökohtaista että onko sulla tontti ja meinaatko sillä jotain tehdä 😂

On, koska juoruämmät toimivat näin.

JÄ: Onko sulla vielä se tontti?

Maija: Kyllä.

JÄ: Ootko rakentanut vielä?

Maija: En.

.... päivää myöhemmin Marketan kanssa kahvilla.

JÄ: Maijalla on rahat lopussa. Ei oo vieläkään rakentanut sitä mökkiä.

Marketta: Mitä??? Onkohan sillä ongelmia alkoholin kanssa.

JÄ: On, ei pystynyt yhtään ottamaan viikonlopun häissäkään, varmaankin antabus kuuri taas menossa.

-ohis

Hyvin oivalsit asian laidan. Juuri noin se menee. Tää on päivän paras.

Jos menee, on sillä Maijalla ollut rahat lopussa ja antabus päällä kerran jos toisenkin. Silloin on ihan luonnollista miettiä onko siitä taas kyse.

Meillä oli naapuristossa poliisiauto pihassa ja tutkivat autotallia ja pihassa olleita romuautoja.

Pitäisikö arvella, että naapuri on syyllistynyt varastetun tavaran kätketään vai että heille on murtauduttu autotalliin ja pihan autoihin?

Mitä pitäisi luonnollisesti miettiä vai olisiko kuitenkin niin ettei mieti mitään?

Tottakai miettii. Ihan jokainen miettii mistä on kyse. Sua ei muka yhtään kiinnostanut? Teillä varmaan poliisit on tuttua ja päivittäistä sit, monella ei. Jos sillä naapurilla on tietty tausta, toki ajatus lähtee tietylle uralle.

Kyseessä rauhallinen omakotitaloalue. Ei ole poliisit tuttuja kävijöitä.

Vierailija
425/429 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rohkeus riittää, niin sanoisin anopille asiasta vielä jälkeenpäin. Kysyisin häneltä miksi hänen piti kysellä äidistäsi juhlissa, kun hän tiesi kyllä asian. Kerro, että loukkaannuit.

Uskonpa ettei tämä auttaisi, saattaa jopa pahentaa tilannetta koska asiasta tulisi sellainen joka määrittää alleviivaten koko anoppisuhdetta ja leijuu koko ajan taustalla. Lisäksi en ole varma menisikö tämä jakeluun oikealla tavalla, riittääkö anopin palikat asian käsittelyyn. Todennäköisesti ei. Suoraan sanottuna toivoisin, että mieheni puhuisi asiasta äitinsä kanssa kahden kesken ja selvittäisi asian. Jos minulla olisi normaali äiti ja ongelma toisinpäin, en miettisi kahta kertaa. Mutta mieheni ei tähän pysty/halua.

Ei ole miehesi tehtävä teidän välienselvittelijäksi ryhtyä, joutua pyllistämään toiselle ja kumartamaan toiselle. Jos koet anopin käytöksen epäasialliseksi niin tietenkin sulla on oikeus kysyä miksi sanoi niin ja tuossa tilanteessa muiden läsnäollessa. Molempien pitäisi vain käsitellä asia närkästymättä, pysyä asiallisina ja olla lietsomatta vihaa ja huutometakkaa. Milloin on tultu tilanteeseen ettei uskalleta toiselle puhua ja kertoa että kokee tulleensa kohdelluksi epäkunnioittavasti?

ap

Vierailija
426/429 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi epäilee ihan satavarmasti, että aloittaja on maalannut vähän värikynällä suhdetta äitiinsä, eli ei usko aloittajaa, eikä tämä ole kyennyt saamaan viestiä anopille läpi. Nyt sitten heikentää entisestäänkin osakkeitaan kiukuttelulla ainakin palstalla.

Ai anoppikin on täällä? No terve, nyt saadaankin anopilta itseltään asiaan kommenttia. Kerropa kaikille, miksi käyttäydyt paskamaisesti miniääsi kohtaan?

Vierailija
427/429 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tahdittomien ihmisten käytöstä ei voi muuttaa. Töksäyttelyt toistuu juhlista toiseen ja vuodesta toiseen. Ainoa tapa välttää moukkaa, on kiertää hänet kaukaa. Olen todennut tämän asian vuosikymmenten saatossa.

Tämmöinen tapaus sattui hääjuhlissa:

Menimme istumaan vapaavalintaisille paikoille juhlatilassa. Pöydässä vastapuoleisille paikoille änkesi juuri se eukko perheineen, joita haluan kiertää kaukaa.

Eihän siinä kauan mennyt, kun eukko alkoi tenttaamaan, että onko sulla vielä se vapaa-ajan tontti, aiotko rakentaa sinne jne. jne. Häntä ei kiinnostanut muu, kuin se, missä varoissa olen.

Vastasin: On

Toiseen kysymykseen: En

Ja lähdin siitä käymään hetkeksi muualla. Näin sain poikki kuulustelun.

Arvatkaa ottiko päähän, että kaikista juhlavieraista juuri he tulivat istumaan vastapäätä. Todellinen pettymys.

Tuo eukko oli sitten selostanut minusta vanhalle äidilleni, joka ei ollut paikalla. Kertoi miltä olin näyttänyt ja mitä olin juonut. Oli selostanut, että Maija se ei ottanut alkoa yhtään. Juoruämmä on juoruämmä, vaikka voissa paistais.

Mitä tahdintonta tossa oli? Mistä sun mielestä sit juhlissa vou keskustella? Säästä? Siitä miten sä olet ihana?

Kyllä, säästä. Etenkin juoruämmien kanssa, jotka ovat tiedonkeruussa.

Itse et kuitenkaan saanut puhuttua sanaakaan oma-aloitteisesti kenellekään, vaan keskityit tämän naisen arvosteluun ylimielisessä mielessäsi. Sinähän se moukka ja käytöstavaton tuossa olit, ei hän. Et osaa keskustella.

Hei kuule mun ei tarvi selostaa juoruämmälle mun henkilökohtaisia asioita.

Onkin hirveen henkilökohtaista että onko sulla tontti ja meinaatko sillä jotain tehdä 😂

On, koska juoruämmät toimivat näin.

JÄ: Onko sulla vielä se tontti?

Maija: Kyllä.

JÄ: Ootko rakentanut vielä?

Maija: En.

.... päivää myöhemmin Marketan kanssa kahvilla.

JÄ: Maijalla on rahat lopussa. Ei oo vieläkään rakentanut sitä mökkiä.

Marketta: Mitä??? Onkohan sillä ongelmia alkoholin kanssa.

JÄ: On, ei pystynyt yhtään ottamaan viikonlopun häissäkään, varmaankin antabus kuuri taas menossa.

-ohis

Ja voi hitto jos asut pienellä paikkakunnalla. Kohta on koko kylällä "tieto" työpaikkaa myöten että olet rapajuoppo.

Vierailija
428/429 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun se ei varsinaisesti edes ole. Tulen hänen kanssaan juttuun ihan asiallisesti. Olen kyllä joskus huomannut tietynlaista holhoavaa alentumista minua kohtaan muissa asioissa, mutta en ole niitä niin noteerannut ja emme onneksi asu ihan lähekkäin joten ei tarvitse olla koko ajan tekemisissä. Mutta nyt alkaa tuntua että ongelma pahenee kun ikää tulee. 

ap

Mistä oikein johtuu, että tökeröt eivät parane vaan pahenevat vanhetessaan? Olen nimittäin huomannut saman ilmiön joissain tällaisissa henkilöissä. Vanheneminen ei tökeröillä vaikuta edistävän hyviä piirteitä kuten että vanhempana olisi viisaampi vaan päin vastoin. 

Ne on ensin rypeneet omassa katkeruudessaan semmosen puoli vuosisataa, ja sitten siihen tulee päälle kaikki se vanhenemiseen liittyvä katkeruus.

Vierailija
429/429 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Oma äitini oli tuollainen, että jankkasi ja jankkasi samaa asiaa, vaikka olin selittänyt asian moneen kertaan ja juuri vieraiden edessä yritti nolata. Ei lopettanut millään asiallisella perustelulla. Sitten kun sanoin hänelle takaisin todella pahasti, niin jankkaus loppui. Aina sama homma. Todellakin turhauttavaa.

Ota kovat keinot käyttöön. Käytä pahaa kieltä. Tuikkaa häntä arkaan kohtaan. Sano, että jos vielä kerran tällainen toistuu, niin katkaiset välit häneenkin / et anna hänen tavata lapsia / et kutsu vierailulle tms. mikä on hänelle arvokasta. 

Käyttäisit siis lapsia aseena. Varmaan kypsää vanhemmuutta sinulta. Mikä olisi lasten parasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän