Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuoksuyliherkkä vaativana ruuhkabussissa

Kommentit (809)

Vierailija
321/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on kyllä yks yliherkkien luvattu maa. Joka toisella on jotain yliherkkyyttä tai allergiaa tai astmaa. Ja sitten muiden pitäisi tanssia heidän tahtiin.

No tuo on kyllä totta. Valitetaan haukkuvista koirista, irti liikkuvista kissoista, naapurin juhlista, juoksevista pikkulapsista, autojen tyhjäkäynnistä, perheparkkien pysäköinnistä, ihan mistä tahansa. Suomalaiset saisivat ottaa oppia kehittyneimmistä kulttuureista.

Kissat poisluettuna nuo kaikki voivat olla todellisia ongelmia mutta sinuahan ne eivät haittaa koska olet jatkuvasti pilvessä. Pilven aiheuttamiin oireisiin vedät sitä lisää ja niin kierre on valmis.

Vierailija
322/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistavatkohan ne tuoksuyliherkät joilla on lemmikkejä ottaa aina huomioon eläimille allergiset? Se vieressä istujakin voi saada pahoja oireita allergeeneista kuteissasi.

Täysin verrattava asia.

"Kukaan ei tarvitse lemmikkejä! Pitäisi vähän ajatella kanssaihmisiä eikä olla niin itsekäs." Miltä kuulostaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä osittain ihan korvien välissä

tuoksuyliherkkä voi hengittää bussimatkan suun kautta. Eipä hajut kiusaa.

Vierailija
324/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on kyllä yks yliherkkien luvattu maa. Joka toisella on jotain yliherkkyyttä tai allergiaa tai astmaa. Ja sitten muiden pitäisi tanssia heidän tahtiin.

No tuo on kyllä totta. Valitetaan haukkuvista koirista, irti liikkuvista kissoista, naapurin juhlista, juoksevista pikkulapsista, autojen tyhjäkäynnistä, perheparkkien pysäköinnistä, ihan mistä tahansa. Suomalaiset saisivat ottaa oppia kehittyneimmistä kulttuureista.

Kissat poisluettuna nuo kaikki voivat olla todellisia ongelmia mutta sinuahan ne eivät haittaa koska olet jatkuvasti pilvessä. Pilven aiheuttamiin oireisiin vedät sitä lisää ja niin kierre on valmis.

Kukaan newyorkilainen ei valita yhdestäkään noista, ei edes siitä pilvessä olevasta työkaverista. Nuo ovat ongelmia vain täällä harvaan asutussa maassa ja jokainen ongelma poistuu, kun itse vaihtaa paikkaa. Mutta ei.

Vierailija
325/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuoksuyliherkkä voi hengittää bussimatkan suun kautta. Eipä hajut kiusaa.

Suu pysyy helposti auki, kun samaan aikaan syö voileipää ja puhuu puhelimeen.

Vierailija
326/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

V*tut teidän "tuoksuyliherkille", migreeniä muka PAH!! Minulla on se ilmeisesti aika harvinen "ominaisuus" että tietyt tuoksut saavat aikaan sydämen rytmihäiriökohtauksen ja Briteissä ainakin on todettu että mies oli kuollut hajusteen aiheuttamaan sydämen rytmihäiriökohtaukseen, toki se oli johtunut hänen omasta hajusteen (partavesi) käytöstä, mutta kuitenkin. Niin, kyllä v*tuttaa lukea noita turhia ulinoitanne täällä (tai missään).

Vierailija
327/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Milla haistellut maalia ja/tai liimaa enemmänkin, kun hajuherkkyyden vuoksi näyttää aivokapasiteettikin olla aikalailla mennyttä. Ei vieraille ihmisille julkisella paikalla mennä huomauttelemaan tuoksuista/hajusta/ulkonäöstä. Ne on henkilökohtaisia asioita. Toivon että Milla huomauttaa joskus asiasta aivan väärälle henkilölle, ja oppii sitten sitä kautta sääntöjä, kuinka normaalissa yhteiskunnassa eletään kaikenlaisia ihmisiä ja heidän ominaisuuksiaan kunnioittaen.

Vierailija
328/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistavatkohan ne tuoksuyliherkät joilla on lemmikkejä ottaa aina huomioon eläimille allergiset? Se vieressä istujakin voi saada pahoja oireita allergeeneista kuteissasi.

Täysin verrattava asia.

"Kukaan ei tarvitse lemmikkejä! Pitäisi vähän ajatella kanssaihmisiä eikä olla niin itsekäs." Miltä kuulostaa?

Lemmikkien ottaminen on täydellistä itsekkyyttä, joskus voisi ajatella niitä eläimiä. Hyvin harvalla on niille tarpeeksi aikaa ja tilaa. Jos haluaa kissan tai koiran, voi muuttaa maalle.

Vierailija
329/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on aika voimakas ominaistuoksu. Tästä asiasta minulle on sanottu mm. töissä ja on epäilty mm. huonosta hygieniasta. Olen totta kai kokenut ne tilanteet todella ikävinä ja nöyryyttävinä.

Asia korjaantui, kun vaihdoin deodoranttini kunnolla hajustettuun. Enkä enää lopeta sen käyttöä.

Nykyaika on vaikea, kun ei saisi tuoksua yhtään miltään. Ei ominaistuoksultaan, hieltä tai sitten hajusteiltakaan. Joka on monille ihmisille aika kohtuuton vaatimus.

Vielä toistaiseksi ne hajusteet ovat sosiaalisesti hyväksyttävämpiä kuin luonnollinen tuoksu, niin mennään sitten sillä.

Vierailija
330/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on aika voimakas ominaistuoksu. Tästä asiasta minulle on sanottu mm. töissä ja on epäilty mm. huonosta hygieniasta. Olen totta kai kokenut ne tilanteet todella ikävinä ja nöyryyttävinä.

Asia korjaantui, kun vaihdoin deodoranttini kunnolla hajustettuun. Enkä enää lopeta sen käyttöä.

Nykyaika on vaikea, kun ei saisi tuoksua yhtään miltään. Ei ominaistuoksultaan, hieltä tai sitten hajusteiltakaan. Joka on monille ihmisille aika kohtuuton vaatimus.

Vielä toistaiseksi ne hajusteet ovat sosiaalisesti hyväksyttävämpiä kuin luonnollinen tuoksu, niin mennään sitten sillä.

Ihan tiedoksesi - nykyaikana saa tuoksua. Sanoisin myös että suurin osa ihmisistä, pois lukien nämä Millat sun muut, haluavat että ihminen tuoksuu hyvälle hajusteelle kuin hielle. Käytä vaan jatkossa deodoranttiasi äläkä ajattele, etteikö nykyään saisi tuoksua.

Vierailija
331/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hajusteyliherkkyys. Jotkut hajuvedet saa aikaan sen että hengitystiet menevät täysin tukkoon ja multa lähtee taju, joistain tulee vaan pientä hengenahdistusta. Pidätän hengitystä aina kun joku haiseva ihminen kävelee ohi ja jos joutuu pidemmän aikaa olemaan samassa tilassa peitän nenäni kaulahuivilla tai hiuksillani. Maski on myös ihan toimiva hajujen blokkaaja. Toivoisin että ihmiset ottaisivat paremmin muita huomioon ja lopettaisivat turhan hajusteilla läträämisen, mutta en koskaan kehtaa sanoa kenellekään että hänen hajusteensa aiheuttaa mulle oireita. Vaihdan vaan paikkaa. Tämä tosin sitten estää tutustumasta ihmisiin.

Vierailija
332/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä bussissa on vähintään yksi joka käyttää niin paljon hajuvettä että "tuoksu" oikein pöllähtää joka puolelle bussia.

Aina joku 40+ pankkivirkailija, tai kännykässä kovaäänisesti lanseeraamisista ja tiimeistä tärkeänä kälättävä täti.

Minä en saa migreeniä, mutta pärskin monien muiden kanssa kuin flunssassa.

Hahaha! Melkein osui ja upposi. Työni puolesta kälätän esimerkiksi lanseerauksista ja sidosryhmistä, sekä käytän aina ja paljon ihania hajusteita - shampoota, hajuvettä, hiusöljyä, vartalorasvoja Mutta olen kyllä vasta 34v eli en nyt ihan täti vielä. Jos joku Millan kaltainen tulisi minulle bussissa ulisemaan tuoksustani, niin laittaisin musiikkia kovemmalle ja kääntäisin katseen muualle.

Tunnetko itsesi oikein kovan luokan bisnesnaiseksi joka varmasti tekee vaikutuksen muihin matkustajiin?

Vierailija
333/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on hajusteyliherkkyys. Jotkut hajuvedet saa aikaan sen että hengitystiet menevät täysin tukkoon ja multa lähtee taju, joistain tulee vaan pientä hengenahdistusta. Pidätän hengitystä aina kun joku haiseva ihminen kävelee ohi ja jos joutuu pidemmän aikaa olemaan samassa tilassa peitän nenäni kaulahuivilla tai hiuksillani. Maski on myös ihan toimiva hajujen blokkaaja. Toivoisin että ihmiset ottaisivat paremmin muita huomioon ja lopettaisivat turhan hajusteilla läträämisen, mutta en koskaan kehtaa sanoa kenellekään että hänen hajusteensa aiheuttaa mulle oireita. Vaihdan vaan paikkaa. Tämä tosin sitten estää tutustumasta ihmisiin.

Näin kuuluukin tehdä, jos toisen tuoksu/haju/muu ominaisuus häiritsee tai aiheuttaa omasta mielestään terveydellistä uhkaa. Ainut vaihtoehto on poistua itse tilanteesta ja jos oireet on noin pahat, niin yksityisautoilu on erittäin suotavaa. Minäkin ostin juuri auton, kun en jaksa kulkea haju-, ja meluhaittojen vuoksi julkisilla. Kalliiksi tulee mutta oma mielenterveys säilyy. On varsin kuvottavaa, kun jokaisella bussivuorolla läheisyydessä istuu yksi tai useampi hikimausteseokselle haiseva henkilö, jolla ei ole vielä käsitystä länsimaisen hygienian tasosta.

Vierailija
334/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla laki että kaikkien on toimittava rangaistuksen uhalla aina pienimmän mahdollisen vähemmistön vaatimusten ja tarpeiden mukaan.

Vierailija
335/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi toisaalta hyvä tietää missä menee hajusteilla läträämisen raja. Teen fyysistä työtä jossa hiki lentää. Laitan kainaloihin hajustettua antiperspiranttia ja käytän kaksi suihkausta hajuvettä. Pyykit pesen hajustetulla pesuaineella. Onko tämä liikaa?

Vierailija
336/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä bussissa on vähintään yksi joka käyttää niin paljon hajuvettä että "tuoksu" oikein pöllähtää joka puolelle bussia.

Aina joku 40+ pankkivirkailija, tai kännykässä kovaäänisesti lanseeraamisista ja tiimeistä tärkeänä kälättävä täti.

Minä en saa migreeniä, mutta pärskin monien muiden kanssa kuin flunssassa.

Hahaha! Melkein osui ja upposi. Työni puolesta kälätän esimerkiksi lanseerauksista ja sidosryhmistä, sekä käytän aina ja paljon ihania hajusteita - shampoota, hajuvettä, hiusöljyä, vartalorasvoja Mutta olen kyllä vasta 34v eli en nyt ihan täti vielä. Jos joku Millan kaltainen tulisi minulle bussissa ulisemaan tuoksustani, niin laittaisin musiikkia kovemmalle ja kääntäisin katseen muualle.

Tunnetko itsesi oikein kovan luokan bisnesnaiseksi joka varmasti tekee vaikutuksen muihin matkustajiin?

Olipas läppä heitto, ja ei en tunne. Minua ei vähempää voisi kanssamatkustajien ajatukset minusta ovat. Omasta näkökulmastani olen ihan normaali hyvässä työssä käyvä ihminen, joka nauttii elämän tarjoamista iloista, kuten ihanista tuoksuista.

Vierailija
337/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi toisaalta hyvä tietää missä menee hajusteilla läträämisen raja. Teen fyysistä työtä jossa hiki lentää. Laitan kainaloihin hajustettua antiperspiranttia ja käytän kaksi suihkausta hajuvettä. Pyykit pesen hajustetulla pesuaineella. Onko tämä liikaa?

Ei ole liikaa, ihan normaalia.

Vierailija
338/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä onko hajusteista valittaminen r..sismia kun bussissa matkustaa usein musta koulupoika joka ilmeisesti kylvetetään päivittäin jossain kammottavan äitelässä hajuvedessä jonka löyhkä jää leijumaan bussiin tuntikausiksi senkin jälkeen kun tämä poistuu pysäkiltä? Hävetkää rasssisstiset hajuyliherkät!

Vierailija
339/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairastunut astmaan työpaikalla olevan homeen vuoksi, ja kaikki hajut käy nykyisin nenään, etenkin pesuaineet ja hajuvedet. Pahimmillaan meinaa tukehtua yskään ihmisen vieressä joka on voimakkaasti pulverin hajuisissa vaatteissa. Inhoan sitä että olen sairastunut mutta inhoan myös sitä että ihmiset luulevat antavan puhtaan vaikutelman kun haisevat voimakkaasti kemikaaleille.

Vierailija
340/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on päässä. Siitä voi parantua.

T. Entinen tuoksuyliherkkä