Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei voi mitään: Mä en kestä teitä EKOÄIDIT

Vierailija
23.08.2008 |

Jotka kantelette Kanervaa, Juolukkaa tai Taigaa kantoliinassanne... Vapaa-ajalla kudotte uusia vaippahousuja...

Taaperoimettäjät, superkierrättäjät, teette itse soseet vauvalle ja leivotte leivät perheelle..

Yleensä teillä kierrätysvaatteet ja homssuinen olemus. Luulette olevanne upeita, mutta ette ole. Käyttäisitte edes hajuvettä. Ja leikatkaa rastat pois. Mutta please ei lyhyttä punaista tukkaa.

Joka paikassa suuna ja päänä, touhuutte ja touhutatte. Touko ei saa pyssyjä, vain puuleluja ja käpylehmiä. Nekin kierrätyksestä. Ja Touko ei ole mies, eikä äiti nainen. On vain ihmisiä. Siksi Toukollakin vaaleanpunainen paita ja pitkä tukka.

Kaikki ruuat teette itse ja illalla juotte jäkäläteeta ja itsetehdyn leivän päällä itseidätettyjä ituja. Teehen soijamaitoa.

En vaan kestä teitä. Ootte niin ärsyttäviä, kaikki ekoäidit, ekomammat, liinamammat, kestovaippailijat (joo, mullakin oli kestot, mutten pitänyt niistä meteliä), kengurupussit, kissantassut, metsämammat...

APUUUUUUUVAAAAAAAAAAAAA!

Kommentit (210)

Vierailija
181/210 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lapset saa hyvin laittaa isoihin päiväkoteihin moottoritien varrelle pakokaasujen ja melun keskelle. Ruoaksi sitä samaa lisäaineilla höystettyä einestä, jota ne saa kotonaankin.

Kaikille samanlaiset haalarit, ettei tarvitse erottua joukosta. Eikä vaatteiden sekoittuminenkaan haittaa. Ohjelmaksi videon katselua.

Näin säästyy veroeuroja. Miksi mun pitäis kustantaa toisten lasten hoitoa?

Mä voi sitten itte matkustella lentokoneella ympäri maailmaa, tai tehdä myrkkyveneellä kyllästetyllä veneellä saaristoreissuja. Käytetyt kemikaalit vessanpyntystä alas vesistöihin, joista "puhdistetaan" toisilla kemikaaleilla rahvaalle juomavettä. Mä ostan itselleni pullovettä.

Joo, kalat kuolee ja ilmasto lämpenee. Mut onneksi ei mun elinaikana vielä dramaattisesti, eikä se sitten myöhemmin mua haittaakaan. :) Ja voinhan mä nytkin olla sateiset talvet Espanjan auringossa.

Kaikki mulle, tässä, heti, nyt!!

T:Lapseton

Vierailija
182/210 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieno sarkasmin yritys, mutta ei nyt toimi. Ap ei kiritisoi heidän valintojaan, vaan sitä vouhkaamista ja mammailua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/210 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla oikeassa apsta, mutta vastauksista paljastuu usein "mä en ainakaan kierrätä" -henki

Vierailija
184/210 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä ap:n näkökulman ja itsellänikin nousevat karvat pystyyn kun ja jos näen näitä VAAHTOAVIA ekomammoja. Ekoilussa sinänsä ei ole mitään pahaa, päinvastoin meidän tulisi kaikkien sitä harrastaa, mutta siinä on pahaa, että tuomitsee toisten tekemiset ja kasvatusmallit eikä näe fundamentalismissaan muita vaihtoehtoja. Edelleen pitäisi osata kunnioittaa toisten ihmisten valintoja. Myös ekomammojen tulisi saada ansaitsemansa kunnioitus, jos he eivät sitä omalla käytöksellään tee mahdottomaksi.

Minua ärsyttää enemmänkin ennakkoluulot, joita kohtaa, jos mainitsee esim. aikovansa käyttää / käyttävänsä kestovaippoja tai kantoliinaa. Ihmiset saattavat monesti tuomita tällaiset ihmiset hyvinkin jyrkästi vihreiksi, naiiveiksi maailmanparantajiksi. SE on mielestäni väärin!

Minä ainakin käytän kestovaippoja, en lennä, kierrätän jätteet, käytän kantoliinaa, ostan paljon vaatteita kirpputoreilta, kudon hahtuvavilahousuja lapselleni, imetän häntä ainakin puolivuotiaaksi. Teen tämän kaiken hyvin hiljaa ja huomaamattomasti, etten joutuisi jatkuvasti valintoineni olemaan puolustuskannalla.

Onko tämä oikein? Mielestäni ei. Nämä ennakkoluulot, joita vastaan joutuu jatkuvasti puolustautumaan, johtuvat juuri ap:n antaman esimerkin mukaisista yleistyksistä.

ps. Pukeudun silti tyylikkäästi ja huolehdin ulkonäöstäni, sekä SIITÄ, että lapsellani on turvallinen ja lämmin olla.

Vierailija
185/210 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuolen nauruun. Ihan mahtavaa tekstiä kertakaikkiaan. Siis tää koko älytön viestiketju. Hihhii, kiitos rakkaat ihmiset ootte aivan mahtavia!

Vierailija
186/210 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinäkään Taiga/Touko/Kanerva/Myrsky ei kulje RINTArepussa vaan ehkäpä KANTOrepussa...

Vierailija
187/210 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun jotkut näistä asioista valtavirtaistuvat tulee esiin se perimmäinen motiivi. Ei ekoilu, vaan erottautumisen tarve. Enää ei nimittäin esimerkiksi riitä, että käyttää kestovaippoja, pitää käyttää oikean merkkisiä sellaisia. Olen itsekin saanut kuulla pitkän saarnan siitä, kuinka ympäristörikollisia me fuzzien käyttäjät olemmekaan. Ja jälki-imperialisteja. Ja oikeanlaisia kantoliinoja ovat tietenkin vain ne pari mallia, enemmän valtavirran makuun olevat ovat joko vauvalle vaarallisia tai muuten vain epäilyttäviä.

Kaikkien pitäisi alkaa kasvissyöjiksi, koska lihan tuottaminen on sekä eläinoikeuksien vastaista että vie enemmän luonnonvaroja. Ja sitten kuitenkin riista on jollain selittämättömällä tavalla vielä pahempaa kuin ne broilerisuikaleet (tämä kohta menee minulta aina yli ymmärryksen) jne. Pieninä annoksina huvittavia, suurempina ärsyttäviä, kuten kaikki muutkin fanaatikot.

Vierailija
188/210 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pitää olla joku Vitmi.

Vierailija
189/210 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en minkäänlaisista ihmisistä vaivaudu ärsyyntymään ;)

Vierailija
190/210 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva on lukea tätä viestiketjua. Mun ekoangstit johtunevat ainakin osaksi siitä, että nuorempana asuin samassa opiskelijasolussa vegaanitytön kanssa. Öisin jouduin kuuntelemaan, kun hänen pirtelökoneensa lauloi iloisen lurituksen valmistaessaan orasmehua...

Hän ei käyttänyt hajuvetta. Mutta kankaisia ekoterveyssiteitä kyllä. Osasi myös ripustaa ne kauniiseen riviin pesun jälkeen kuivumaan, yhteiseen vessaamme, poikaystävieni iloksi...

Osaan jo kuvitella, miten hän synnyttää lapsensa tantrajoogan avulla. Kätilö sukeltaa suoraan veteen ottamaan uutta elämää vastaan. Ja tietysti on käytössä synnytyslaulu, sen alkukantainen murina. Tai ehkä hän synnyttää yhtä hiljaa kuin Katie Holmes, ettei lapselle tule traumoja.

Siitä se vaistovanhemmuus sitten alkaa. Edessä on imetystä, imetystä ja naapurin taaperonkin imetystä. Ensimmäiset kolme kuukautta lapsi saa olla jatkuvassa ihokosketuksessa äitiin. Tärkeintä on, että lapsi saa pikkuhiljaa totutella siihen, ettei enää olla kohdussa. Aluksi vaan pesitään sängyssä ilman paitaa. Onneksi ekomies siivoaa, laittaa ruokaa ja pitää vauvaa sen aikaa, kun äiti käy vessassa. Ekomies käy myös kaupassa ostamassa sappisaippuaa ja pesupähkinöitä. On vielä liian pitkä matka synnyttäneelle äidille lähteä ostoksille keskustan Ruohonjuureen. Onneksi ekomiehellä on HKL:n matkakortti.

Ekomiehellä on raskasta synnytyksen jälkeen. Seksiä ei ole tiedossa puoleen vuoteen. Synnyttäneen naisen kohtu on pyhä paikka, eikä mitään saa tunkeutua sen läheisyyteen, ennenkuin kohdun tila on taas palautunut siihen tilaan, jossa se voi ottaa uutta elämää vastaan. Ennen ensimmäistä yhdyntää on miehen myös puhdistauduttava joogan ja intiaanien hopi-korvakynttilän tuoman rentouden ja uusien ajatusten avulla. Harmi vaan, että kynttilästä lähti pieni kipinä miehen korvan taakse ja siihen tuli kipeä palovamma. Mutta mieluummin ekomies ottaa itsellensä vaikka useammankin palovamman kuin olisi enää päivänkään ilman seksiä!!

Kondomi tietysti LUONNONKUMIA!!

ap

Vierailija
191/210 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tätä tarkoitin!

Ja olen kyllä muuten hyvin suvaitsevainen...

Mutta eikös näitä Ekomammoja ole kiusattu jo tarpeeksi...ja vaikka jo kierrätän ja kompostoin, ja yritän valikoida pesuaineista ne jotka eivät kuormita ympäristöä!

Voisin kokeilla vaikka reilunkaupan tuotteiden lisäksi vaikka tota intiaanisokeria:) Kuinka moni lähtee tän viestiketjun innoittamana mukaan ja vaihtaa jonkun päivittäistuotteensa ekologisempaan!

T: 53 Tavismamma....

PS: Ap osa kylla hvin luoda ajatukset sanoiksi:)....

Vierailija
192/210 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen viesti 112/112 on jo naurettava. Otan osaa kirjoittajan puolesta, täytyy olla pahoja traumoja jäänyt siitä että on joutunut kuuntelemaan pirtelön tekoa.

Miten imetys liittyy ekoiluun? Eikö nimenomaan "tavis"äidin tulisi imettää se 6kk ennenkuin alkaa antamaan sosetta? Mitäs hienoa on täällä hehkuttaa kuinka oma vauva sai korviketta ja sosetta jo synnäriltä saakka?

Miten ihmeessä kuuluu ulkopuolisille toisten seksielämä? Miten se liittyy ekoiluun? Onko ap joutunut antamaan tavismiehelleen piNppiä heti synnytyksen jälkeen, ettei se tavismies juokse heti vieraisiin "kun muija pihtaa"?

Ihmettelen vaan, 4 lapsen kolmivuorotyötä tekevä sairaanhoitaja, ilmeisesti ekohörhöhimoimettäjäpunapääliinailija. Ja kehtasin töihinkin viedä chilejä omasta kasvarista. Tosin siellä ne otettiin innolla vastaan, lol.

Vierailija
193/210 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mua ottaa silti päähän tarkoituksellinen elämäntaparasismi, jota ap tässä harjoittaa.

Kippis ja orasmehun kulaus.

Vierailija
194/210 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ei jaksa naurattaa tämä ekomammojen ivaaminen. Paljon naurettavampia ovat ihmiset, jotka omaa egoaan pönkittääkseen ostavat koko ajan kaikkea turhaa, liian isoja autoja, matkustavat joka talvi kaukomaihin. Vain siksi että pysyy mukana oravanpyörässä.

Sitä paitsi, opiskeluaikanahan oli ihana tutustua erilaisiin ihmisiin. Ainakin mun mielestä olisi ollut virkistävää vaihtaa ajatuksia jonkun oikein ekologisen kanssa. Ei kaikesta tarvitse olla samaa mieltä kuitenkaan. En olisi saanut traumoja.

Kiva on lukea tätä viestiketjua. Mun ekoangstit johtunevat ainakin osaksi siitä, että nuorempana asuin samassa opiskelijasolussa vegaanitytön kanssa. Öisin jouduin kuuntelemaan, kun hänen pirtelökoneensa lauloi iloisen lurituksen valmistaessaan orasmehua...

Hän ei käyttänyt hajuvetta. Mutta kankaisia ekoterveyssiteitä kyllä. Osasi myös ripustaa ne kauniiseen riviin pesun jälkeen kuivumaan, yhteiseen vessaamme, poikaystävieni iloksi...

Vierailija
195/210 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekomiehellä on raskasta synnytyksen jälkeen. Seksiä ei ole tiedossa puoleen vuoteen.

Minulle taas on tullut se käsitys, että ekomammat päinvastoin panee kuin puput päivät pääksytysten, että ehtisivät saada vähintään viisi lasta ennen kuin täyttävät 25.

Vierailija
196/210 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa vaikka. Ei suotta kainostella, tytöt!

Vierailija
197/210 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luomuilla ja ekoilla. Olisipa kiva nähdä nämä hörhömammat kantamassa vettä kaivosta ja hakemassa polttopuita kodin lämmittämiseen, pesemässä pyykkiä avannolla sekä juoksemassa ulkohuussissa tai lypsämässä ja ruokkimassa aamuin illoin sitä kotitarvelehmää.

Vierailija
198/210 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää nimet on niin todellisuutta.

Vierailija
199/210 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää nimet on niin todellisuutta.

Nyt saamme lehdistä lukea ja nauttia tällaisen kasvatuksen saaneiden lapsosten tekemisistä, kun he nuorina aikuisina surutta tuhlaavat meidän veroeuroja tempauksiinsa. Illusia ja Keiju ystävineen ovat tällä kertaa vallanneet yliopistorakennuksen Kalliossa, jossa pääsevät spreijaamaan seiniä, varastamaan vettä ja sähköä, majoittamaan kerjäläisvarkaita itäeuroopasta jne. Tapohin kuuluu myös roskata lähiympäristöä ja paskoa sinne tänne.

Vierailija
200/210 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kulutusjuhlansa keskeltä ymmärtää toisenlaista elämäntapaa.

Että on ihan olemassa ihmisiä jotka eivät odota kieli pitkällä kuponkiuutisten seuraavia tarjouksia laihdutuspillereistä, luodin mallisista tehosekoittimista ja sixpackin kehittävistä kuntolaitteista.

Yleensä teillä on tunika ja legginssit sekä tyylitön olemus. Luulette olevanne upeita, mutta ette todellakaan ole. Veisitte ne pari numeroa liian pienet vaatteenne kierrätykseen, lakkaisitte marinoimasta itseänne halvalla hajuvedellä. Ja lakatkaa myrkyttämästä päänahkaanne viininpunaisella tai mustalla hiusvärillä ja rikkaruohomyrkyillä. Ei sinänsä teistä niin väliä, mutta vauvaanne kohtaan se on todella itsekästä ja julmaa altistaa myrkyille.

Ja kyllä, sitä ruokaa voi joskus tehdä itse. Ties vaikka sinäkin laihtuisit pari kiloa jos et eläisi kotipitsalla, mäkkärillä ja eineksillä, ja kuvittelisi että kun laitat dolmio bolognesekastiketta käristetyn jauhelihan joukkoon, olet tehnyt itse ruokaa perheellesi, oi työnsankari. Tietysti aikasi on kortilla koska se sohvan edessä lojuminen ja siiderintissuttelu sekä palstailu on tärkeämpää kuin lapsesi saati niiden ruokkiminen ravitsevilla ainesosilla.

Me ollaan ihan mielellämme sun kaltaista urpoa ärsyttäviä, se kun ei ole meiltä pois. Tarjoamme todennäköisesti lapsillemme terveemmän kasvuympäristön henkisesti ja fyysisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme