Ei voi mitään: Mä en kestä teitä EKOÄIDIT
Jotka kantelette Kanervaa, Juolukkaa tai Taigaa kantoliinassanne... Vapaa-ajalla kudotte uusia vaippahousuja...
Taaperoimettäjät, superkierrättäjät, teette itse soseet vauvalle ja leivotte leivät perheelle..
Yleensä teillä kierrätysvaatteet ja homssuinen olemus. Luulette olevanne upeita, mutta ette ole. Käyttäisitte edes hajuvettä. Ja leikatkaa rastat pois. Mutta please ei lyhyttä punaista tukkaa.
Joka paikassa suuna ja päänä, touhuutte ja touhutatte. Touko ei saa pyssyjä, vain puuleluja ja käpylehmiä. Nekin kierrätyksestä. Ja Touko ei ole mies, eikä äiti nainen. On vain ihmisiä. Siksi Toukollakin vaaleanpunainen paita ja pitkä tukka.
Kaikki ruuat teette itse ja illalla juotte jäkäläteeta ja itsetehdyn leivän päällä itseidätettyjä ituja. Teehen soijamaitoa.
En vaan kestä teitä. Ootte niin ärsyttäviä, kaikki ekoäidit, ekomammat, liinamammat, kestovaippailijat (joo, mullakin oli kestot, mutten pitänyt niistä meteliä), kengurupussit, kissantassut, metsämammat...
APUUUUUUUVAAAAAAAAAAAAA!
Kommentit (210)
... ruuat ruokina, vaiat vaippoina, ulkonäkö ulkonäkönä
tilanteen ja harkinnan mukaan.
Ja arvo niille toisillekin ja toisenlaisille. :=D
... ei tarvitsisi täällä kehua itseään ja pullistella erinomaisuudellaan. Hoh hoi
Jotka kantelette Kanervaa, Juolukkaa tai Taigaa kantoliinassanne... Vapaa-ajalla kudotte uusia vaippahousuja...
Taaperoimettäjät, superkierrättäjät, teette itse soseet vauvalle ja leivotte leivät perheelle..
Yleensä teillä kierrätysvaatteet ja homssuinen olemus. Luulette olevanne upeita, mutta ette ole. Käyttäisitte edes hajuvettä. Ja leikatkaa rastat pois. Mutta please ei lyhyttä punaista tukkaa.
Joka paikassa suuna ja päänä, touhuutte ja touhutatte. Touko ei saa pyssyjä, vain puuleluja ja käpylehmiä. Nekin kierrätyksestä. Ja Touko ei ole mies, eikä äiti nainen. On vain ihmisiä. Siksi Toukollakin vaaleanpunainen paita ja pitkä tukka.
Kaikki ruuat teette itse ja illalla juotte jäkäläteeta ja itsetehdyn leivän päällä itseidätettyjä ituja. Teehen soijamaitoa.
En vaan kestä teitä. Ootte niin ärsyttäviä, kaikki ekoäidit, ekomammat, liinamammat, kestovaippailijat (joo, mullakin oli kestot, mutten pitänyt niistä meteliä), kengurupussit, kissantassut, metsämammat...
APUUUUUUUVAAAAAAAAAAAAA!
että näissä suu vaahdossa kantoliinoista ja kestovaipoista paasaavissa äideissä on todella jotain luotaansatyöntävää ja pelottavaa. Ehkä just se, että tehdään omasta vauvanhoitamisesta niin erikoista ja upeaa että nostetaan oikein jalustalle, eikä oikeasti kapeakatseisena ymmärretä toisen äidin elämäntilannetta(esim. jos ei sairauden takia pysty imettämään) eikä valintojakaan... tiedän yhden mamman,joka on vielä akateemisen loppututkinnon suorittanut, joka on ottanut elämäntehtäväkseen raskaanan olevien aivopesemisen kantoliinoihin &kestovaippoihin..hänen olemuksensakin on aika luotaansatyöntävä. Kaiken huippu oli kuitenkin se, että tämä ekomamma palasi töihinsä kun lapsi oli alle 2v. ja teki suuren numeron siitäkin,miten on kiire kotiin IMETTÄMÄÄN & kertoi edelleen kanniskelevansa lastansa kantoliinassa:-) Että silleen. Sitten vielä nämä kuukuppivouhkaajat..voi apua!
vetämistä tällaisiin keskusteluihin. Ei kai kukaan sitä pidä enää minään ekomammojen touhuna. Sehän yksinkertaisesti on AIVAN SAIRAAN KÄTEVÄ. Mulla ja mun kaikilla kavereilla on kantoliina ja ollaan ihan tavallisia (joskin korkeastikoulutettuja) äitejä.
joillekin ihan arkipäivää. Vissi ero ;)
Nämä ekoäidit fanaattisuudessaan muistuttavat taistolaisia ja eikös he aika usein olekin taistolaisten ja muiden vasemmistolaisten jälkikasvua.
Juu ei tarvitse tulla sanomaan: "Vanhempani olivat oikeistolaisia, äänestivät Kokoomusta ja siksi minusta tuli tällainen ekoäiti/maailmanparantaja..." Varmaan jollakin oli jo käsi näppäimistöllä kirjoittaakseen tämän.
Tämä "ekoäitiys" on vain omaksuttu ideologia, jotkut hurahtaa ja jotkut ei. Suurin osa äideistä on kuitenkin "onneksi" ihan tavallisia.
Surkuhupaisinta on kuulla heidän selityksiään, kun he lipsuvat välillä periaatteistaan :) "Periaatteessa vastustan auton hankkimista ja tekee tuskaa ajaa sillä, mutta kun ei ollut muuta vaihtoehtoa kun hankkia autoa, kun piti hankkia luomuviljelyyn tämä kunnostettava talorotisko täältä maalta, jossa bussivuoroja kulkee vain kerran päivässä ja rakennustarvikkeita ja purkujätettä pitää kuskata edestakaisin. (Pitikö se talo välttämättä hankkia jostakin susirajan takaa, ekologisinta sori vaan on asua jossakin kaupungin lähiössä )
Näiden ekoäitien/ekoihmisten suurin ongelma on, että he oikeasti kuvittelevat, että ovat tehneet parempia valintoja ja elävät paremmin kuin toiset. He nostavat itsensä toisten yläpuolelle. Mutta kun se ei ole niin, jos he pystyisivät tarkastelemaan itseään kriittisesti peilistä kun siihen on aihetta (eikä vain vähän ohimennen) ja ymmärtävänsä, että ovat ihan samalla viivalla kaikkien muidenkin ihmisten kanssa, he olisivat jo askeleen lähempänä aitoa ihmisyyttä.
samoin kun kuukupit sun muut.
Jokainen itselleen rehellinen tunnustaa tämän. Mutta kun näistä ekoäideistä ei ole tällaiseen rehellisyyteen "Pitäähän minun nyt, kun noilla toisillakin sujuu niin hienosti tämä luomuilu". Jonkinlaisesta massapsykoosista on kyse, halusta kuulua yhteen ja tiettyyn "laumaan".
Kantoliina oli alussa hankala viritelmä, sitten sen sitomisen oppi eikä enää tunnu yhtään hankalalta. Hankalampaa on roikottaa lasta kyynärtaipeessa ja yrittää yhdellä kädellä tehdä jotain hommia.
Samoin kuukuppi oli alussa hankala, nyt en kyllä enää vaihtaisi siteisiin enkä tamponeihin. Tää nyt vain on totuus.
Ja itse ketjun aloitukseen, hauska kirjoitus ja ymmärrän ärsyyntymisen vouhotukseen. MUTTA en mä ole koskaan missään törmännyt tuollaiseen äitiin. Missä niitä näkyy? No, en mä ole kyllä harrastanut mitään perhekerhojakaan enkä leikkipuistoja, joten ehkä törmään näihin sitten jos joskus alan harrastaa. :)
Kyllähän se liinan sitomisen opettelu vie muutaman minuutin ihmiselämästä, mutta kun vastineena on itkuton ja mukava vauvavaihe, niin kyllä kannattaa.
Kuukuppi ei ehkä ole maailman kätevinkapine , mutta katevä verrattuna siteisiin ja tampooneihin ainakin minulla, jolla on runsaat menkat.
Kestovaipat ovat minun mielestäni todella epäkäteviä.
Mikä helvetin idea koko liinassa olisi, ellei se että se nimenomaan HELPOTTAA elämää? Eihän se edes korvaa mitään epäekologisempaa vaihtoehtoa (kuten esim. se kuukuppi), sehän on ihan vain uusi vimpain lastenhoidossa. Voi luoja miten väsynyt olisinkaan jos olisin joutunut kuuntelemaan kaikki nämä viikot itkevää vauvaa tai kanniskelemaan sitä käsivarsillani (niin kuin tein esikoisen kanssa)...
"Tämä on kumma yhteiskunta, kun täällä saa leveillä meikeillä, autoilla, asunnoilla, sisustuksilla, matkoilla yms -- kaikella mikä saastuttaa ja on jokseenkin egoistista ja ulkonäkökeskeistä. Mutta hyi nille, jotka kehtaavat yhteistä hyvää ajaa."
Ekoilu on oikeasti hyödyllistä!
Kyllähän se liinan sitomisen opettelu vie muutaman minuutin ihmiselämästä, mutta kun vastineena on itkuton ja mukava vauvavaihe, niin kyllä kannattaa.
itsellä oli ihan itkuton ja mukava vauvavaihe ilman mitään liinaakin. Vauva viihtyi aina vaunuissa (siis ei kertaakaan itkenyt siellä), ei vaatinut kantamista sisätiloissakaan. En keksi mitään syytä miksi minun olisi pitänyt sitoa hänet itseeni ihan vaan huvin vuoksi ;) Kokeilin kyllä mutta minusta oli hankalaa liikkua semmoisen kuuman palleron kanssa.
itsellä oli ihan itkuton ja mukava vauvavaihe ilman mitään liinaakin. Vauva viihtyi aina vaunuissa (siis ei kertaakaan itkenyt siellä), ei vaatinut kantamista sisätiloissakaan. En keksi mitään syytä miksi minun olisi pitänyt sitoa hänet itseeni ihan vaan huvin vuoksi ;) Kokeilin kyllä mutta minusta oli hankalaa liikkua semmoisen kuuman palleron kanssa.
Ihan kuten kaikki lapsetkaan ei ole samanlaisia. Ihan totta!!! Toiset viihtyy lattialla tai vaunuissa ja toiset ei. Ja jos vaihtoehtoina ovat
a) lapsi huutaa lattialla
b) roikotat lasta sylissä ja yrität tehdä jotain
c) laitat lapsen liinaan ja teet jotain,
niin ei mun oo kovin vaikeeta valita tuota ceetä.
siis väitinkö niin jossain.... en.... ;)
vaan se siitä VOUHOTTAMINEN on raskasta. Kaikki kantoliinan käyttäjät ei ole vouhottavia ekoäitejä. Itse kanniskelen meidän kaksivuotiasta rengasliinassa korkkarit jalassa jos ollaan ilman rattaita reissussa (esim. junalla). ;)
että kritisoidessaan tai ollessaan tällä tavalla itseironinen on tavallaan täytynyt olla inessä siinä jutussa. Ja toiselle inessä olleelle se juttu avautuu ja sen "vilpitön" tarkoitus.
Mutta täällä av:lla on varmaan 2% käyttäjistä sellaisia, jotka olisivat olleet mukana koko sydämellään jossain ekoilussa tai vastaavassa elämäntavassa. Siksi tämä menee ohi heiltä,
Jos kuulee vaikka lääkärin heittävän vitsiä tietystä potilastyypistä toiselle lääkärille, voisi ajatella että olipa törkeä lääkäri. Todellisuudessa ongelma oli väärä kuulija, joka ei tienyt mistä ironia nousee.
Eli ehdotan, että perustat blogin ja jatkat juttua meille, jotka joskus ollaan hurahdettu johonkin ja nauretaan sille hyväsydämisesti ymmärtäen samalla se hörhöilyn hienous ja kaikki se hyvä mikä siitä kannattaa säilyttää vaikka sille nauraakin.
taistolaisten jälkeläinen, joka kantaa vastuuta luonnosta ja toisista ihmisistä. Olen välillä miettinyt mistä minuun on tullut tämä vastuuntuntoinen asenne. Ja jäljet johtavat lapsuudenkotiin, jossa puhuttiin solidaarisuudesta, rauhanliikkeestä ja ydinaseettomasta pohjolasta. Kun vanhemmat olivat poliittisesti valveutuneita, lapsetkin tekivät kuulemastaan tarkempia kysymyksiä. Niinpä se maailmankuva siirtyi seuraavalle sukupolvelle. No, ei taistolaisuus sinänsä, vaan siihen kuuluva halu muuttaa maailmaa paremmaksi.
Itse asun perheineni kerrostalossa lähellä palveluja. Meillä ei ole autoa. Emme lennä. Mutta arjen kiireisyyden takia ekoteot jäävät paljolti siihen. Minun on kuitenkin vaikea ymmärtää ihmisiä, jotka oikeasti voisivat valita esim. ympäristölle paremman vaihtoehdon, mutta evät sitä tee pelkkää laiskuuttaan. Laiskuus on jotenkin tosi vastenmielistä. Se esim. että kiven kovaan väittää ettei JAKSA kantaa kauppakassia edes parkkipaikalta, kun matka sieltä kotiovelle on sentään 200 metriä. Missä on nykyihmisen sitkeys? Pullamössöä suurin osa.. Se nyppii. Fanaattisuus on toki ärsyttävää, mutta mielummin eläisin sadan fanaattisesti ekon ihmisen kanssa kuin näiden laiskojen pullamössöjen ympäröimänä.
Noista intiaanisokerijutuista saa sellaisen kuvan että muinoin intiaanit ovat sokeria tehneet luonnon ehdoilla ilman länsimaalaisia hapatuksia. Mutta sokeriruoko on kuitenkin Aasiasta kotoisisn, ja vasta länsimaalaiset ovat sen tuoneet Amerikkaan.