Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Poliisilta sydäntä särkevä tiedote: Mies putosi junaraiteelle Espoossa, kukaan ei auttanut

Kommentit (134)

Vierailija
61/134 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi olisi voinut soittaa hätäkeskukseen, pari lähteä juoksemaan raiteen viertä vastaan lähestyvää junaa (oma turvallisuus mielessä tietenkin) ja huitoa niin maan pirusti. Vaikkei siitä ei sitten olisi ollut mitään apua junan pysähtymiseen, niin ainakin olisi yritetty. Raiteilla seisovista pisimmät ja vahvimmat ois voinu edes yrittää vetää sen ihmisen sieltä raiteilta pois.

Olkaa hyvä kaupunkilaiset, ilmaisia neuvoja.

Olen niin onnellinen, että täällä maaseudulla on ihmisillä vielä sydän ja moraali paikallaan. Vastaavaa välinpitämättömyyttä ei todellakaan olisi tapahtunut.

Maalla ollaan viisaita kun merellä käy haveri. Ei ne kuskit mitään huitojia noteeraa, siellä ihmiset riehuu omia aikojaan. Eikä kellään ole velvollisuutta saattaa itseään vaaraan menemällä itse nostamaan.

Ei aina voi vetäytyä senkään taakse. Jos joku 3-vuotias pikkulapsi on kävelemässä moottoritielle, niin ihminen, joka ei tee siinä tilanteessa mitään, joutaa tappaa itsensä. Joku raja on oltava eikä voi paeta tekosyiden taakse.

Vierailija
62/134 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa selviä paljonko aikaa on edes ollut, eikä laitureilla ole tietääkseni hätäjarruja saati hälyvaloja.

Pitäs kuitenkin muistaa aina se, että ei juna pysähdy ihan tosta vaan, se vaatii pitkän matkan.

Ihmetyttää myös, ettei artikkelissa mainita millään muotoa miksi se sinne putosi, oliko jurrissa, räpläsi puhelinta eikä katsonut minne astui tai jotain muuta?

Ei voida myöskään tietää kuinka painava tyyppi oli kyseessä, ei joku satakilonenkaan ihan tosta vaan nouse, saati jos on vieläkin painavampi ja mahdollisesti loukkaantunut ettei pysty edes itse kannattelemaan itseään ollenkaan..

Ilmeisesti se on kuitenkin onnistunut ryömimään raiteen reunaan, ja selvinnyt vähäisin vammoin, eli tosi hyvä mäihä on käyny.

Jos tosiaan vaikuttaa liian haasteelliselta ja vaaralliselta mennä raiteille auttamaan, niin olisihan sitä voinut edes soittaa 112 ja yrittää puhua sille tippuneelle. Hän kun ilmeisesti oli tajuissaan. Häneltä olisi voinut just kysyä, että onko loukkaantunut, selvittää yhteistyökykyä ja jos hän voi liikkua, niin ohjeistaa mihin suuntaan mennä. Tulevaa junaa voi mennä vastaan laiturilla ja huitoa varoitukseksi. Tuossa tilanteessa ei olisi tarvinnut kenenkään välttämättä mennä fyysisesti raiteille, mutta he olisivat voineet auttaa muutoin. 112 olisi voinut myös antaa ohjeita, jos niitä toimintatapoja olisi ollut vaikea keksiä itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/134 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä ulinaa että pitäs auttaa. Saahan täällä haluta veronalennuksiakin vaikka niillä pelastetaan ihmisiä.

Vierailija
64/134 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä autan hädässä olevaa ihmistä oman henkenikin uhalla. En voisi olla auttamatta. En ymmärrä näitä jotka piipittää jotain, että se on vaarallista mennä auttamaan. Siinäpähän on,se on silti mentävä. Saapahan kuolla sankarina eikä nössönä.

Minä en auta. Sen hädässä olevan henki ei ole sen arvokkaampi kuin minunkaan.

Kuin sinunkaan ? Joutaisit kuolla pois vaikka selviäisit jos vaan joku auttaisi?

Mitäs kun itse joudut pulaan niin hyväksyt vaan kohtalosi kuolla kun kukaan ei viitsi auttaa sua kun mentaliteetti on tämä?

Vierailija
65/134 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt hieman vastaavan tilanteen vuosia sitten kun humalainen kaatui raiteille yöaikaan ja jäi siihen makaamaan. Junan tuloon oli reilu minuutti. Tuolloin kaikki paikalla olleet ehkä 5 ihmistä, mukaanlukien itse, alkoivat toimia heti ja repivät tyypin sieltä ylös. Siis kaikki osallistui ilman mitään ihmettelyä ja tyyppi pelastui. Omituinen tämä uutinen kyllä.

Vierailija
66/134 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti pelottavan oloinen tapaus. Ihmiset miettineet turhan kauan sitä, saavatko kosketettaessa puukosta. Näitähän on käynyt.

Vierailija
67/134 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmisiä vaivaa nykyaikana... tuo on vielä niin selvä tilanne, että luulisi ettei ole epäilystäkään siitä että pitää auttaa tai hälyttää apua. Aina voi soittaa häkeen. Voit ohjeistaa toista paikallaolijaa juoksemaan hieman edemmäs ja huitomaan junaa pysähdyksiin (siis laiturilta tietenkin). Jos toinen ei rupea toimimaan, huido itse samalla kun häke antaa ohjeita. Aina voit tehdä jotain auttaaksesi hädässä olevaa ihmistä. Ymmärrän, että ihmistä voi esim. pelottaa antaa ensiapua, mutta silloinkin voi soittaa häkeen. Ihan käsittämätöntä, että käydään vielä katsomassa että toinen makaa raiteilla, muttei tehdä mitään. Olen itse ollut tilanteessa, jossa bussissa matkustanut mies sai sairaskohtauksen. Rupesin itse auttamaan ja huusin kuskille, että pysähdy. Kun kuski ei pysähtynyt, pyysin toista matkustajaa menemään sanomaan kuskille. Ei mennyt, eikä kukaan muu tehnyt bussissa mitään. Pidin hieman tiukkasanaisen saarnan paikallaolijoille, kun ambulanssi oli lähtenyt paikalta.

Vierailija
68/134 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi olisi voinut soittaa hätäkeskukseen, pari lähteä juoksemaan raiteen viertä vastaan lähestyvää junaa (oma turvallisuus mielessä tietenkin) ja huitoa niin maan pirusti. Vaikkei siitä ei sitten olisi ollut mitään apua junan pysähtymiseen, niin ainakin olisi yritetty. Raiteilla seisovista pisimmät ja vahvimmat ois voinu edes yrittää vetää sen ihmisen sieltä raiteilta pois.

Olkaa hyvä kaupunkilaiset, ilmaisia neuvoja.

Olen niin onnellinen, että täällä maaseudulla on ihmisillä vielä sydän ja moraali paikallaan. Vastaavaa välinpitämättömyyttä ei todellakaan olisi tapahtunut.

Mietin ihan samaa. Jos ei uskalla hypätä itse sinne raiteille auttamaan, olisi pitänyt mennä saapuvaa junaa vastaan niin pitkälle kuin asemalaiturin riittää, ja viittoa kuljettajaa pysähtymään. Leppävaarassa on pitkä laituri.

Hävettää olla suomalainen, mitä oikein on tapahtunut?

Vierailija
69/134 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vielä merkittävä todennäköisyys, että kymmenen henkilön kokoisessa satunnaisesti valitussa ryhmässä kaikki sattuvat olemaan 100% tumpeloita.

Vierailija
70/134 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välinpitämättömyys, itsekkyys ja pinnalliset arvot ovat syöpä, joka leviää ja tuhoaa myötätunnon ja ihmisyyden. Näitähän on tehty testejä, joissa ihmiset kävelevät tilanteen ohi, jossa lasta kiusataan isolla porukalla. Aikuiset kävelevät ohi. Jotakin on tapahtunut ihmiselle, tuntuu, että tervettä aikuisuutta ei saavuteta. Jäädään lapsen tasolle itsekin henkisesti ja muututaan kylmiksi ja itsekkäiksi. Minä minä. Keski-ikäiset postaavat omia kuvia päivittäin Suomeen ja kyttäävät, että tykätäänkö minusta ulkoisesti. Aivan järkyttävää, miten arvo-ja sivistysköyhää porukkaa meistä on suuri osa.

Vierailija
71/134 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa selvää asioista,99% muualta tulleita ja nyt en puhu suomalaisista ja joku ihmettelee miksei kukaan auta/ soita apua....niinpä

Älä jaksa.. oikeasti.

Vierailija
72/134 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt hieman vastaavan tilanteen vuosia sitten kun humalainen kaatui raiteille yöaikaan ja jäi siihen makaamaan. Junan tuloon oli reilu minuutti. Tuolloin kaikki paikalla olleet ehkä 5 ihmistä, mukaanlukien itse, alkoivat toimia heti ja repivät tyypin sieltä ylös. Siis kaikki osallistui ilman mitään ihmettelyä ja tyyppi pelastui. Omituinen tämä uutinen kyllä.

Niin, tuo kuulostaa normaalien ihmisten toiminnalta. Jotain on tapahtunut meille?

Vierailija
73/134 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välinpitämättömyys, itsekkyys ja pinnalliset arvot ovat syöpä, joka leviää ja tuhoaa myötätunnon ja ihmisyyden. Näitähän on tehty testejä, joissa ihmiset kävelevät tilanteen ohi, jossa lasta kiusataan isolla porukalla. Aikuiset kävelevät ohi. Jotakin on tapahtunut ihmiselle, tuntuu, että tervettä aikuisuutta ei saavuteta. Jäädään lapsen tasolle itsekin henkisesti ja muututaan kylmiksi ja itsekkäiksi. Minä minä. Keski-ikäiset postaavat omia kuvia päivittäin Suomeen ja kyttäävät, että tykätäänkö minusta ulkoisesti. Aivan järkyttävää, miten arvo-ja sivistysköyhää porukkaa meistä on suuri osa.

Siis Someen, ei suomeen. Himputin oikoluku, saa olla jatkuvasti korjaamassa jälkiä.

Vierailija
74/134 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin yliksellä videon kiinalaisesta uimahallista, jossa joku 5-7 vuotias poika menee syvään uima-altaaseen ja ei osaa uida. Ympärillä on ihmisiä jotka näkevät tilanteen, mutta eivät tee mitään. Jatkavat vaan omia touhujaan.

Poika räpiköi henkensä edestä niin kauan kuin taju lähtee. Lopulta poika vajoaa pohjaan käpertyneenä sikiöasentoon, kuin äidin kohtuun nukkumaan ikuista unta.

Kaduttaa että katsoin tuon videon.

Suomesta on vastaava läheltä piti tilanne. Otsikossa väitetään, ettei kukaan huomannut. Moni katsoo suoraan poikaan. Uskomaton ihme, että noinkin monen minuutin jälkeen poika toipui <3

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/video-viisivuotias-kamppaili-henges…

Vierailija
75/134 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 90-luvulla ja sitä ennen ihmiset vielä auttoivat ja toimivat tilanteissa. Nykyään meno on tämä. Todellisuudentaju varmaan jotenkin kadoksissa ihmisiltä.

Vierailija
76/134 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti pelottavan oloinen tapaus. Ihmiset miettineet turhan kauan sitä, saavatko kosketettaessa puukosta. Näitähän on käynyt.

Jos on käyttäytynyt aggressiivisesti ennen laiturille horjahtamistaan, niin sitten en kyllä ihmettele että ei uskalla mennä nostelemaan. Tosin olisi sinne häkeen voinut soittaa,

Vierailija
77/134 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onkohan kyse nyt että Suomessa ollaan näin välinpitämättömiä, vai pääkaupunkiseudulla?

Vierailija
78/134 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, onkohan kyse nyt että Suomessa ollaan näin välinpitämättömiä, vai pääkaupunkiseudulla?

Ja Pietarissa on paremmin? Kaali haisee.

Vierailija
79/134 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini oli tuolla ja hän sanoi ettei nähnyt mitään ennen kuin juna tuli. Oli vissiin niin kiinni puhelimessa. Varmaan valtaosa muistakin. Tosin tuo joka kävi katsomassa on yksi ihmisp aska jonka sietäisi hävetä ihan helve tisti.

Vierailija
80/134 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 90-luvulla ja sitä ennen ihmiset vielä auttoivat ja toimivat tilanteissa. Nykyään meno on tämä. Todellisuudentaju varmaan jotenkin kadoksissa ihmisiltä.

Minä olen mennyt auttamaan ihmistä hädässä. Sain sen verran kuraa niskaani että enää en mene.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi