IL: Poliisilta sydäntä särkevä tiedote: Mies putosi junaraiteelle Espoossa, kukaan ei auttanut
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a63573ce-fce9-4def-b838-e65f8f415f07
Mä vihaan tätä maata.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Minä autan hädässä olevaa ihmistä oman henkenikin uhalla. En voisi olla auttamatta. En ymmärrä näitä jotka piipittää jotain, että se on vaarallista mennä auttamaan. Siinäpähän on,se on silti mentävä. Saapahan kuolla sankarina eikä nössönä.
Eikä kyse ole siitä, että kuolisi sankarina vaan yleisestä ajatuksesta saada apua sitä tarvittaessa; Jos minä autan, niin luultavasti joku ajattelee samoin silloin kun itse olen vaarassa ja saan apua
Ei tuossa selviä paljonko aikaa on edes ollut, eikä laitureilla ole tietääkseni hätäjarruja saati hälyvaloja.
Pitäs kuitenkin muistaa aina se, että ei juna pysähdy ihan tosta vaan, se vaatii pitkän matkan.
Ihmetyttää myös, ettei artikkelissa mainita millään muotoa miksi se sinne putosi, oliko jurrissa, räpläsi puhelinta eikä katsonut minne astui tai jotain muuta?
Ei voida myöskään tietää kuinka painava tyyppi oli kyseessä, ei joku satakilonenkaan ihan tosta vaan nouse, saati jos on vieläkin painavampi ja mahdollisesti loukkaantunut ettei pysty edes itse kannattelemaan itseään ollenkaan..
Ilmeisesti se on kuitenkin onnistunut ryömimään raiteen reunaan, ja selvinnyt vähäisin vammoin, eli tosi hyvä mäihä on käyny.
Ihmiset on ajatellut että saapahan rangaistuksen kun meni väärään paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin yliksellä videon kiinalaisesta uimahallista, jossa joku 5-7 vuotias poika menee syvään uima-altaaseen ja ei osaa uida. Ympärillä on ihmisiä jotka näkevät tilanteen, mutta eivät tee mitään. Jatkavat vaan omia touhujaan.
Poika räpiköi henkensä edestä niin kauan kuin taju lähtee. Lopulta poika vajoaa pohjaan käpertyneenä sikiöasentoon, kuin äidin kohtuun nukkumaan ikuista unta.
Kaduttaa että katsoin tuon videon.Näin saman videon, näytti siltä että poika pyöri ja pelleili. Ei ne muut ole tajunneet, että se on hukkumassa.
Ja mites siten tuo, joka kuvasi tuon kaiken?
Kyseessä oli korkealla oleva valvontakamera
En sinäkään kukaan ei päältä päin näe miksi henkilö tippui raiteille. Ei kenelläkään ole velvollisuutta saattaa itseään hengenvaaraan menemällä raiteille joilla junat ajavat yli 100km tunnissa eivätkä pysähdy.
Tuo Poliisin asiasta julkaisema tiedote on pelkkää paskaa. Poliisi jolla on lain mukaan velvollisuus estää rikoksia. Pakeni Suomen kouluampumisissa luksi paikalta.
Suurin osa on varmaan jäätynyt ja odottanut johtajan määräyksiä. Nyt johtajatyyppiä ei sattunut paikalla olemaan, joten kaikki jäivät paikalleen toljottamaan aloitekyvyttöminä ja tulos on tämä. Eipä siinä sen kummempaa ole. Surkeaahan se on, mutta suurin osa ihmisistä on tilanteessa täysiä nahjuksia ja pelkureita.
Yksi olisi voinut soittaa hätäkeskukseen, pari lähteä juoksemaan raiteen viertä vastaan lähestyvää junaa (oma turvallisuus mielessä tietenkin) ja huitoa niin maan pirusti. Vaikkei siitä ei sitten olisi ollut mitään apua junan pysähtymiseen, niin ainakin olisi yritetty. Raiteilla seisovista pisimmät ja vahvimmat ois voinu edes yrittää vetää sen ihmisen sieltä raiteilta pois.
Olkaa hyvä kaupunkilaiset, ilmaisia neuvoja.
Olen niin onnellinen, että täällä maaseudulla on ihmisillä vielä sydän ja moraali paikallaan. Vastaavaa välinpitämättömyyttä ei todellakaan olisi tapahtunut.
Tätähän se Kokoomus opettaa, itsekkyyttä.
Riippuu ihmisen luonteesta. Tietty prosentti on täysin toimintakyvyttömiä joka tilanteessa, mutta osa ihmisistä on sellaisia ohjattavia/johdettavia, jotka kyllä alkavat toimimaan kun joku ottaa tilanteen johdon ja alkaa jakamaan määräyksiä. Nyt ei sattunut johtajatyyppiä organisoimaan. Sama on muuten väkivaltaisissa tilanteissa, isotkin laumat jää harvojen uhreiksi jos ei ole sitä johtajaa organisoimassa vastarintaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä autan hädässä olevaa ihmistä oman henkenikin uhalla. En voisi olla auttamatta. En ymmärrä näitä jotka piipittää jotain, että se on vaarallista mennä auttamaan. Siinäpähän on,se on silti mentävä. Saapahan kuolla sankarina eikä nössönä.
Minä en auta. Sen hädässä olevan henki ei ole sen arvokkaampi kuin minunkaan.
Jos siellä raiteilla olisi ollut 20 euroinen tai viinapullo olisi se kadonnut nanosekunnissa. Ihmiset olisi pystypainineet kuka saa sen sieltä raiteilta hakea.
kun aikanaan koulussa jotakuta rääkättiin porukalla, niin varmaan jokainen teistä jeesuksista meni väliin? - sitähän minäkin. että sitä jeesustelunappulaa pienemmälle vaan.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa on varmaan jäätynyt ja odottanut johtajan määräyksiä. Nyt johtajatyyppiä ei sattunut paikalla olemaan, joten kaikki jäivät paikalleen toljottamaan aloitekyvyttöminä ja tulos on tämä. Eipä siinä sen kummempaa ole. Surkeaahan se on, mutta suurin osa ihmisistä on tilanteessa täysiä nahjuksia ja pelkureita.
Itse ainakin tunnustan suoraan, että en kykene kovin hyvin oma-aloitteiseen toimintaan vaarallisessa tai nopeassa tilanteessa, kuten vaikka tulipalossa tai liikenneonnettomuudessa, mutta jos siinä on johtajatyyppi organisoimassa hommaa, niin selviydyn ohjeiden mukaisesti kyllä ongelmitta.
Vierailija kirjoitti:
Yksi olisi voinut soittaa hätäkeskukseen, pari lähteä juoksemaan raiteen viertä vastaan lähestyvää junaa (oma turvallisuus mielessä tietenkin) ja huitoa niin maan pirusti. Vaikkei siitä ei sitten olisi ollut mitään apua junan pysähtymiseen, niin ainakin olisi yritetty. Raiteilla seisovista pisimmät ja vahvimmat ois voinu edes yrittää vetää sen ihmisen sieltä raiteilta pois.
Olkaa hyvä kaupunkilaiset, ilmaisia neuvoja.
Olen niin onnellinen, että täällä maaseudulla on ihmisillä vielä sydän ja moraali paikallaan. Vastaavaa välinpitämättömyyttä ei todellakaan olisi tapahtunut.
Maalla ollaan viisaita kun merellä käy haveri. Ei ne kuskit mitään huitojia noteeraa, siellä ihmiset riehuu omia aikojaan. Eikä kellään ole velvollisuutta saattaa itseään vaaraan menemällä itse nostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en auta. Sen hädässä olevan henki ei ole sen arvokkaampi kuin minunkaan.
Ei siinä mitään, se on sinun luonteesi ja sillä selvä. Hyvä kun tunnustat suoraan olevasti surkimus etkä esitä mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin yliksellä videon kiinalaisesta uimahallista, jossa joku 5-7 vuotias poika menee syvään uima-altaaseen ja ei osaa uida. Ympärillä on ihmisiä jotka näkevät tilanteen, mutta eivät tee mitään. Jatkavat vaan omia touhujaan.
Poika räpiköi henkensä edestä niin kauan kuin taju lähtee. Lopulta poika vajoaa pohjaan käpertyneenä sikiöasentoon, kuin äidin kohtuun nukkumaan ikuista unta.
Kaduttaa että katsoin tuon videon.Näin saman videon, näytti siltä että poika pyöri ja pelleili. Ei ne muut ole tajunneet, että se on hukkumassa.
Ei muuten todellakaan näyttänyt miltään pelleilyltä.. kuinka vieraantunut pitää olla elämästä ettei tuollaista tajua ?
Apina asuvat apinaringin sisäpuolella (kehäkolmonen, sanottakoon tämä apinoille, ette te muuten ymmärrä). Tyhmä sakki, kaiken värinen, kertyy suurhelsingin alueelle.
oliko tippunut edes ihmiseksi luokiteltava.
Vierailija kirjoitti:
En sinäkään kukaan ei päältä päin näe miksi henkilö tippui raiteille. Ei kenelläkään ole velvollisuutta saattaa itseään hengenvaaraan menemällä raiteille joilla junat ajavat yli 100km tunnissa eivätkä pysähdy.
Tuo Poliisin asiasta julkaisema tiedote on pelkkää paskaa. Poliisi jolla on lain mukaan velvollisuus estää rikoksia. Pakeni Suomen kouluampumisissa luksi paikalta.
Vähintä mitä voi tehdä ja pitää tehdä: soita 112.
Näin siinä jutussa sanottiin. Sokeutuivatko silmäsi vai kieltäytyivätkö aivosi rekisteröimästä jutun tätä kohtaa!
Se oli uimahallin valvontakamera, ei kukaan yksittäinen kuvaaja. Alkaa nyt kaali haista näissä suomalaisten haukkumisissa.