Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arki aivan hirveää suorittamista yhden lapsen kanssa, miten muut pärjää useamman lapsen kanssa?

Vierailija
25.11.2022 |

Miten arjesta olisi tarkoitus nauttia tai edes saada jotain iloa, kun kaikki on pelkkää selviytymistä? Haaveillaan toisesta lapsesta mutta kun jo yhden kanssa elämässä ei tunnu olevan mitään järkeä, niin miten sitten useamman kanssa selviää?

Meillä minä hoidan 3-vuotiaan hoitoon viennin ja haun, sillä teen lyhennettyä työaikaa. Lapsi on silti hoidossa melkein 8h päivässä, kun työmatkoihin menee melkein tunti suuntaansa. Ihan hirveää pitää noin pitkää päivää mutta mikäs teet. Miehellä pitkät päivät ja yhtä pitkä työmatka kuin minulla. Työ on ihan kaoottista, aloitin juuri ja olen ihan ulalla kaikesta, stressaa. Lapsi on väsynyt aina hoitopäivän jälkeen, menee aikaisin nukkumaan niin kuin minäkin, jotta taas jaksetaan seuraavana päivänä. Nukun todella huonosti, vauvavuoden jälkeen uni meni jotenkin rikki enkä saa enää kunnolla nukuttuakaan, paitsi satunnaisesti. Tätäkö tämä on? Antakaa jotain arkea helpottavia vinkkejä! Ruuat tehdään viikonloppuna valmiiksi aina torstaille asti (siinäkin sunnuntaina aina hirveä suorittaminen), Vaatteet laitetaan koko viikoksi valmiiksi yms. Ruuat tilataan kotiin. Lapsi on paljon kipeänä, mies silloin hoitaa kotona. Tuntuu, että aina on kiire hakemaan lasta, töihin, tekemään valmisteluja arjen sujuvoittamiseksi. Silti lapsen seurasta ei ehdi nauttia kuin pari hassua tuntia arkena ja koen suurta ikävää häntä kohtaan. Tekisi mieli hankkia toinen lapsi ihan vain siksi, että voisi olla kolme vuotta kotona pyörittämässä arkea mutta sitten taas töihin paluu ja kahden lapsen hoitopyöritys on kahta rankempaa.

Kommentit (545)

Vierailija
321/545 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Tää on just tätä, että halutaan niitä lapsia, sitten ei ymmärretä että se että on lapsia, tarkoittaa sitä että eletään lapsiperhe-elämää eli juuri sitä mitä Ap kuvasi. Eli saadaan just se mitä haluttiin ja sitten se ei kelpaakaan. Älkää ihmiset hankkiko lapsia jos ette yhtään ymmärrä mitä se käytännössä tarkoittaa.

Tämä! Juuri tämän takia älykkäimmät naiset eivät lisäänny.

Mitä se kertoo nykyajan olosuhteista, jos evoluutio on mennyt siihen että nykyoloihin parhaiten sopeutuneet eivät lisäänny? Heidänhän juuri pitäisi saada eniten lapsia.

Mutta ei, itsekkyys voittaa elämänhalun. Erikoista.

Heidät on kasvatettu elämään oravanpyörää kapitalismin ja riiston ehdoilla, eivätkä sitten halua sitä eteenpäin kun eivät itse kykenisi näyttämään muuta esimerkkiä. Hyvin selkeää.

Vierailija
322/545 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Upeaa lukea näitä ja taas kerran tajuta, kuinka älykäs ja viisas olen ollut, kun en ole hankkinut yhtä ainutta kakarankuvotusta elämääni pilaamaan!

Oletko miettinyt lapsettoman vanhuksen elämää millaista se saattaa olla kun.....

Vai onko sulla joku suunnitelma siitä ajasta? Ihan vaan utelen.

Niitä lisääntyneitä vanhuksia makaa märissä vaipoissa laitoksissa eikä kukaan käy koskaan katsomassa. Lapset voivat myös muuttaa vaikka toiselle puolelle maailmaa (nykyään melko yleistä), eivät lapset enää pysy äitinsä kyljessä koko ikäänsä kuten ennen.

Hyvinvointivaltion ja kehityksen harmitus; liian pitkä elinajanodote ja sen täyttyminen. Viimeset viidestä kymmeneen vuotta laitoksessa letkuissa ei palvele ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/545 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro vielä, mistä olisin katkera? Olen hyvin tyytyväinen päätökseeni ja elämääni ylipäänsä. Te vanhemmathan tässäkin ketjussa olette valittaneet ja vaikuttaneet katkerilta. On faktaa, että lisääntyminen on itsekästä millä tahansa mittapuulla mitattuna, varsinkin luonnon kannalta.

Juuri näin. Luonnonvarojen kannalta pahinta ja itsekkäistä mitä ihminen voi tehdä on lisääntyminen. Miettikääpä joskus miten paljon se kuormittaa ympäristöä. Omat päästöt moninkertaistuu monien sukupolvien ajaksi.

Ääneenhän sitä ei saisi sanoa mutta niin se vaan on. Lasten hankkiminen on äärimmäisen itsekäs teko.

Vierailija
324/545 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aloittaisin katsomalla joko töitä tai asuntoa lähempää.

Ehkä kannattaisi vähän löysätä ja viettää viikonloppu vapaalla. Ei siihen kuole, jos joskus syö jotain puolivalmista viikolla. Tyyliin perunamuusi ja kalapuikot. Jos vaikka tekee vain muutaman ruuan valmiiksi ja muuten jotain helppoa ja nopeaa.

Samaa mieltä. Miksi ihmeessä ettei yritä pitää välillä hauskaa vaan viikonloput menee ruokia ja vaatteita laitellessa. Ei ihme, jos et palaudu ja viikot ovat siksi rankkoja.

Toinen on tuo tottuminen. Alussa aikataulut ja arjen velvollisuudet väsyttää. Sitten niihin tottuu. Kohtahan teillä sitten alkaa iltaisin harrastusrumba!

Elin itse pitkään huonossa suhteessa, kun ajattelin, ettei arjesta voi selvitä yksin. Mutta hyvin selviää! Omalla viikolla vien ja haen lapsen, käyn töissä (joskus päivä jatkuu myös lapsen haun jälkeen illalla). Hoidan kaupat, ruoat (usein einestä, mutta so what) ja harrastukset. 7-vuotias poika käy jääkiekkoharrastuksessa 4 kertaa viikossa. Yleensä molempina viikonloppuaamuina on harkat. Jotenkin vain ajattelen, että tää nyt on elämää. Yritän nukkua 7 tunnin unet ja hyvin kuitenkin jaksaa.

Vierailija
325/545 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro vielä, mistä olisin katkera? Olen hyvin tyytyväinen päätökseeni ja elämääni ylipäänsä. Te vanhemmathan tässäkin ketjussa olette valittaneet ja vaikuttaneet katkerilta. On faktaa, että lisääntyminen on itsekästä millä tahansa mittapuulla mitattuna, varsinkin luonnon kannalta.

Juuri näin. Luonnonvarojen kannalta pahinta ja itsekkäistä mitä ihminen voi tehdä on lisääntyminen. Miettikääpä joskus miten paljon se kuormittaa ympäristöä. Omat päästöt moninkertaistuu monien sukupolvien ajaksi.

Ääneenhän sitä ei saisi sanoa mutta niin se vaan on. Lasten hankkiminen on äärimmäisen itsekäs teko.

Joku e l o kapinan aivopesemä kurkku siellä. Vaikka sinä jätät lisääntymättä, lisääntyy miljardi tyhmempää yksilöä seuraavan kuuden vuoden aikana. Jos koet itsesi älykkääksi, lisäänny ja tao lapseen sellaiset elämänarvot, että pystyy vaikuttamaan ja muuttamaan maailmaa. Täällä päin palloa ollaan helkkarin hyvässä asemassa, kun kenestä vain voi tulla mitä vain. Luuserit luovuttaa ja jättää jälkeensä vain kasan lilluvaa löllöä valtameriin

Vierailija
326/545 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Tää on just tätä, että halutaan niitä lapsia, sitten ei ymmärretä että se että on lapsia, tarkoittaa sitä että eletään lapsiperhe-elämää eli juuri sitä mitä Ap kuvasi. Eli saadaan just se mitä haluttiin ja sitten se ei kelpaakaan. Älkää ihmiset hankkiko lapsia jos ette yhtään ymmärrä mitä se käytännössä tarkoittaa.

Mitä se kertoo nykyajan olosuhteista, jos evoluutio on mennyt siihen että nykyoloihin parhaiten sopeutuneet eivät lisäänny? Heidänhän juuri pitäisi saada eniten lapsia.

Miten omannäköisen elämän eläminen on itsekästä verrattuna lapsiperhe-elämään? Itsekkäintä mitä voi tehdä, on tuottaa uusi ihminen maailmaan kuluttamaan luonnonvaroja ja kilpailemaan resursseista ja työpaikoista toisten kanssa. Puhumattakaan nykymaailman epävakaudesta: sodat, ilmastonmuutos ym. Sen oman mini-me:n hankkiminen näyttää olevan monelle tärkeintä, viis mistään ja kenestäkään muusta.

Katkeruus haisee tänne asti taas. Muka niin sinut päätöstensä kanssa 😅

Mua ei kiinnosta pätkääkään mistä olet katkera, mutta kommenttisi kertoo ihan kaiken.

Vierailija
327/545 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä ja siinä ei esim. kierrätysvaatteiden tms. suosiminen paina vaakakupissa yhtään mitään kun on tehty uusi ihminen tänne maailmaan kuluttamaan. Jo pelkkien vaippojen valmistus, kuljetus ja hävittäminen jätteenkäsittelyssä kuluttaa valtavasti luonnonvaroja. (Ennenkuin tähän hyökkää joku kestovaippailija kommentoimaan niin totean: te olette pienessä vähemmistössä.)

Vierailija
328/545 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku e l o kapinan aivopesemä kurkku siellä. Vaikka sinä jätät lisääntymättä, lisääntyy miljardi tyhmempää yksilöä seuraavan kuuden vuoden aikana. Jos koet itsesi älykkääksi, lisäänny ja tao lapseen sellaiset elämänarvot, että pystyy vaikuttamaan ja muuttamaan maailmaa. Täällä päin palloa ollaan helkkarin hyvässä asemassa, kun kenestä vain voi tulla mitä vain. Luuserit luovuttaa ja jättää jälkeensä vain kasan lilluvaa löllöä valtameriin

Jos ihmistä ei olisi tarkoitettu lisääntymään, sillä ei olisi sukusoluja. Velat rääkyy miten he ovat niin paljon fiksumpia ja todellisuus on se että he eivät iduillaan ketään pelasta.

Vierailija
329/545 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Miten omannäköisen elämän eläminen on itsekästä verrattuna lapsiperhe-elämään? Itsekkäintä mitä voi tehdä, on tuottaa uusi ihminen maailmaan kuluttamaan luonnonvaroja ja kilpailemaan resursseista ja työpaikoista toisten kanssa. Puhumattakaan nykymaailman epävakaudesta: sodat, ilmastonmuutos ym. Sen oman mini-me:n hankkiminen näyttää olevan monelle tärkeintä, viis mistään ja kenestäkään muusta.

Mua ei kiinnosta pätkääkään mistä olet katkera, mutta kommenttisi kertoo ihan kaiken.

Sinun luetunymmärtämisesi taisi jäädä synnytysosastolle? Juurihan totesin, ettei minulla ole mitään syytä olla katkera. Oletko sitä mieltä, että lisääntyminen ei ole itsekäs teko eikä kuluta luonnonvaroja?

Vierailija
330/545 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmistä ei olisi tarkoitettu lisääntymään, sillä ei olisi sukusoluja. Velat rääkyy miten he ovat niin paljon fiksumpia ja todellisuus on se että he eivät iduillaan ketään pelasta.

Ei oel apkko tehdä kaikkea, mitä alkukantainen vaisto käskee. Onko sinulla kenties 10 lasta?

Vierailija
331/545 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Kyllä mä vanhempana myönnän ihan ylpeänä, että olen ollut itsekäs, kun olen halunnut lapseni. He ovat syntyneet, koska minä HALUSIN heidät, ja edelleen HALUAN olla heidän kanssaan. En haluaisi elää lapsetonta elämää. Älkää yrittäkö käätää tätä jotenkin negatiiviseksi, kun kuitenkin kaikki sen haluaisi kuulla omilta vanhemmiltaan mieluummin, kun että no en halunnut, olisin halunnut ajatella luonnon hyvinvointia, mut sit sinä vaan synnyit...

Lapsettomien (vapaaehtoisten) kutsuminen itsekkäiksi johtuu varmaan siitä, että usein sitä perustellaan, että halutaan elää niin, että muut ei siihen vaikuta. Matkustella ja harrastaa ilman häiriötekijöitä. Joten onhan sekin tavallaan itsekästä. Miksi edes kenenkään pitäisi elää oma ainoa elämänsä miellyttääkseen muita? Miksi tapella kumpi on itsekkäämpi, lapseton vai "lapsellinen"?, kun kumpikin sitä on? Miksi sinä tuot tässä esiin jotain luontonäkökulmia? Oletko ihan oikeasti perustanut omat ratkaisusi sen mukaan, että mikä on luonnon kannalta paras? 

Vierailija
332/545 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä ja siinä ei esim. kierrätysvaatteiden tms. suosiminen paina vaakakupissa yhtään mitään kun on tehty uusi ihminen tänne maailmaan kuluttamaan. Jo pelkkien vaippojen valmistus, kuljetus ja hävittäminen jätteenkäsittelyssä kuluttaa valtavasti luonnonvaroja. (Ennenkuin tähän hyökkää joku kestovaippailija kommentoimaan niin totean: te olette pienessä vähemmistössä.)

Kyllä ne sinunkin vaippasi tulevat kuormittamaan sitten kun makaat onnettomana hoivakodissa. Paitsi jos elät nopeesti ja sitä rataa.

Vierailija
333/545 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Sinun luetunymmärtämisesi taisi jäädä synnytysosastolle? Juurihan totesin, ettei minulla ole mitään syytä olla katkera. Oletko sitä mieltä, että lisääntyminen ei ole itsekäs teko eikä kuluta luonnonvaroja?

Mikä Jeesus sinä luulet olevasi määrittelemään muiden itsekkyyttä ja miten elävät elämänsä? Meidän lapset ne maksaa teidänkin eläkkeet ja hoitaa vanhana. Mihin sä säästät luonnonvaroja jos et suo kenenkään lisääntyvän? Sama se sitten on antaa kaiken tuhoutua.

Vierailija
334/545 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oel apkko tehdä kaikkea, mitä alkukantainen vaisto käskee. Onko sinulla kenties 10 lasta?

Sinä olet onneksi vietävissä, todennäköisesti kotisi on kauttaaltaan älylaitteistettu tai haaveilet siitä. Menet onnellisena siruttamaan itsesi ja niin se maailma pelastuu, onneksi kestävä kehitys ja vihreä siirtymä, sitähän tässä puuhaillaan. Tai sitten olet kiukkuinen aktivisti joka kiljuu suu vaahdossa ja sivukalju kiiluen. Vähän vöneriä nassuun niin olo helpottaa taas.

Vierailija
335/545 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Kyllä mä vanhempana myönnän ihan ylpeänä, että olen ollut itsekäs, kun olen halunnut lapseni. He ovat syntyneet, koska minä HALUSIN heidät, ja edelleen HALUAN olla heidän kanssaan. En haluaisi elää lapsetonta elämää. Älkää yrittäkö käätää tätä jotenkin negatiiviseksi, kun kuitenkin kaikki sen haluaisi kuulla omilta vanhemmiltaan mieluummin, kun että no en halunnut, olisin halunnut ajatella luonnon hyvinvointia, mut sit sinä vaan synnyit...

Lapsettomien (vapaaehtoisten) kutsuminen itsekkäiksi johtuu varmaan siitä, että usein sitä perustellaan, että halutaan elää niin, että muut ei siihen vaikuta. Matkustella ja harrastaa ilman häiriötekijöitä. Joten onhan sekin tavallaan itsekästä. Miksi edes kenenkään pitäisi elää oma ainoa elämänsä miellyttääkseen muita? Miksi tapella kumpi on itsekkäämpi, lapseton vai "lapsellinen"?, kun kumpikin sitä on? Miksi sinä tuot tässä esiin jotain luontonäkökulmia? Oletko ihan oikeasti perustanut omat ratkaisusi sen mukaan, että mikä on luonnon kannalta paras? 

En ole tehnyt päätöstäni pelkästään luontonäkökulman mukaan, mutta kyllä se on isossa roolissa ollut. Ilmastonmuutos etenee, puhdas vesi ja muut resurssit loppuvat ja valtavat kansainvaellukset pohjoiseen alkavat. Suomessakin luonto köyhtyy ja tuhoutuu koko ajan.  Eriarvoisuus vain lisääntyy ja taistelu koulutus- ja työpaikoista on aina vain verisempää joka vuosi. Lisäksi maailmanmeno on sen verran hullua: on sotaa Euroopassa, jopa ydinsodan uhka on ilmassa ja yleisesti maailmantilanne on epävakaa. En halua tehdä lasta tänne kuluttamaan vähiinkäyviä luonnonvaroja ja kärsimään sodista ja maapallomme tuhoutumisesta. En ehkä muutenkaan ole äitityyppeä, mutta nuo aisat eivät ainakaan ole lisääntymishalukkuuttani nostaneet.

Vierailija
336/545 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Upeaa lukea näitä ja taas kerran tajuta, kuinka älykäs ja viisas olen ollut, kun en ole hankkinut yhtä ainutta kakarankuvotusta elämääni pilaamaan!

Oletko miettinyt lapsettoman vanhuksen elämää millaista se saattaa olla kun.....

Vai onko sulla joku suunnitelma siitä ajasta? Ihan vaan utelen.

Niitä lisääntyneitä vanhuksia makaa märissä vaipoissa laitoksissa eikä kukaan käy koskaan katsomassa. Lapset voivat myös muuttaa vaikka toiselle puolelle maailmaa (nykyään melko yleistä), eivät lapset enää pysy äitinsä kyljessä koko ikäänsä kuten ennen.

Vaikka en näkisikään lapsiani usein, niin jo heidän olemassaolonsa tekisi minut onnelliseksi. Voisin seurata heidän kuulumisiaan ja tekemisiään, onhan nykyään monenlaiset yhteydenpitovälineet olemassa.  Ne mummut jotka tunnen, iloitsevat jälkikasvustaan ja pitävät tiiviisti yhteyttä. Tunnen myös pari lapsetonta, jotka valittavat yksinäisyyttä ja käyvät jatkuvasti terveyskeskuksessa, jossa heille sanotaan ettei kannata niin usein tulla kun ihan äskettäin on tutkittu eikä mitään vikaa löytynyt. Onneksi on sitten terapiaa tarjottu.

Vierailija
337/545 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[En ole tehnyt päätöstäni pelkästään luontonäkökulman mukaan, mutta kyllä se on isossa roolissa ollut. Ilmastonmuutos etenee, puhdas vesi ja muut resurssit loppuvat ja valtavat kansainvaellukset pohjoiseen alkavat. Suomessakin luonto köyhtyy ja tuhoutuu koko ajan.  Eriarvoisuus vain lisääntyy ja taistelu koulutus- ja työpaikoista on aina vain verisempää joka vuosi. Lisäksi maailmanmeno on sen verran hullua: on sotaa Euroopassa, jopa ydinsodan uhka on ilmassa ja yleisesti maailmantilanne on epävakaa. En halua tehdä lasta tänne kuluttamaan vähiinkäyviä luonnonvaroja ja kärsimään sodista ja maapallomme tuhoutumisesta. En ehkä muutenkaan ole äitityyppeä, mutta nuo aisat eivät ainakaan ole lisääntymishalukkuuttani nostaneet.[/quote]

Miksi itse sitten edes elät kun kulutat täällä eläessäsi luonnonvaroja?

Vierailija
338/545 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruukavuosista selviää kun ei pipo kiristä liikaa, on oma mielipide. Kaiken ei tarvitse olla tiptop, kaikesta ei kannata stressata. 8h päiväkodissa on ihan normi. Töissä vaan on käytävä. Olisiko mahdollista lyhentää työmatkaa? Muutto, työpaikan vaihto?

Suosittelisin luopumaan sunnuntaikokkailuista. Perusruokaan ei kauaa mene arkena ja useimmat ruuat on maukkaampia tuoreena. Tai esim. ison kattilallisen keittoa voi tehdä maanantaina ja syödä 3 päivää.

Toinen lapsi ei tuplaa työmäärää mutta toki vauva-aika taas valvottaa ja väsyttää ja putoat taas hetkeksi siihen vauva-arjen kaninkoloon, mitta ilmeisesti haluaisitkin olla kotona lasten kanssa joten tämä tuskin haittaa. Mitä useampi lapsi niin sen kalliimmaksi eläminen tulee mutta kyllähän ne hyvät puolet voittaa heittämällä huonot, jos useampi lapsi vaan on se oma juttu. Enemmän rakastettavaa, enemmän seuraa, enemmän elämää ympärillä. Ja enemmän toki työtäkin. :)

Vierailija
339/545 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee kuten muutkin Naiset kun eivät jaksa oli kyse 1 tai useampi lapsi.Ero. Sopimus viiko toisen vanhemman kanss. Kumallakin siis yksi vappa vikko lapsesta tai lapsista sinkuu elämän.Kesällä 1 kukausi,kun lapsi / Lapset toisen vanhemman luonna.

Tämä on hyvä vinkki. Kandee hommata sit kanssa uus ukko, jolle nakittaa lastenhoitohommia ja kustannuksia, niin pääsee itse bilettämään elarit joka toinen viikonloppu.

Sen uuden äijän kanssa toistetaan kuvio -> kahdet elarit, lisää fyrkkaa.

Vierailija
340/545 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tällä hetkellä karsea sotku, keittelen tässä kevyeksi lounaaksi riisipuuroa. Äsken kävin kaupassa koiran kanssa pienimuotoisesti että on jotain suuhunpantavaa tälle ja huomiselle. Kohta aktivoin lapset X2, kaitsen kiukut (niitä tulee koska nepsyille on hullun vaikeaa lopettaa asioita ja siirtyä mihinkään) ja siirrytään joko pulkkamäkeen tai luistelemaan. Jossain väleissä komennan nuo puuhaamaan itsekseen, soittelen itse pianoa ja vastailen siinä lomassa sataan kysymykseen ja käyn keskeyttämässä riidan. Jossain kohtaa teen taas ruokaa ja otan siihen toisen lapsen mukaan etteivät riitele. Käytellään taas koiraa ulkona koko poppoolla. Pötkötellään. Tälleen ne päivät kuluu ihan mukavasti. Jossain kohtaa saatan heittää pyykki- ja tiskikoneen päälle. Pyykit Voikkaan ehkä viikon päästä ja siihen saakka ohjaan ottamaan kasasta, joskus kaivetaan likapyykkikorista joku lempipaita. Huomenna kuskaan lapsen hoitoon ja kotiin ja menen töihin.

En mä tiedä mikä tässä oli se hankala osio. Korkeintaan noi riidat käy hermoon...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme