SYYHY!
Meille rantautu syyhy ensimmäiseksi 1,5 vuotiaalle. Lääkärissä käytiin useasti kutinan takia, sanoivat ettei oo syyhyä, koska muut perheenjäsenet ei oireile. No, nyt minulle ja isälle ilmestyi näpyt ja kutina, voiteet saatiin ja ensimmäinen voidekerta laitettu sekä siivoukset tehty tiistaina. Milloin voin odottaa näppylöiden katoavan ja kutinan helpottavan? Mistä tiedän onko hoito tehonnut vai ei? Ja milloin lapsen voi laittaa takaisin päiväkotiin?
Kommentit (183)
Kaamea ketju, tsemppiä kaikille kyseisen riesan uhreille. Vaikkei itsellä kyseistä vaivaa olekaan, jo pelkkä ajatus alkaa kutittaa ja selkäpiissä alkaa väreillä epämiellyttävästi.
"Mitä syyhyyn tulee, niin minulla on se parhaillaan myös. Pelkään ettei voide ja Scatol auta, kun minulla kutisee myös nenän sisus, korvakäytävät ja silmät. Perheenjäsenillä ei ole oireita, mutta varmuuden vuoksi saivat Scatol-tabletit. Minulla tulee myös ihosta pieniä mustia teräviä kuituja tms, olen vadta huomannut ne, en tiedä kauanko ovat olleet. Onkohan se merkki siitä, että syyhy on paranemassa, vai että se ei ole paranemassa? Siis tuleeko niitä elävistä vai kuolleista punkeista?
Voi olla, että tämä johtaa meillä avioeroon, sillä mies pilkkaa syyhydiagnoosiani (jonka ihotautilääkäri teki) itsekeksityksi, eikä suostu osallistumaan häätöprosessiin. Tuntuu hirveältä taistella tätä vastaan yksin ja eihän se välttämättä lähde edes pois, jos yksi perheenjäsen haraa vastaan."
Minulla on lähes sama tilanne. Vain julkisen puolen lääkärillä kävin pilkattavana luulotautiseksi, joten olen hoitanut omin keinoin Nix-voiteella, Bionixilla ja supersiivouksilla. Mies ei suostu tähän hoitoon lainkaan, koska hänellä ei ole mitään oireita. Turhauttaa. Korvakäytävät, sieraimet ja silmät täynnä kutiavia pikkuruisia muruja, joita kertyy varsinkin yön aikana. Ihosta nousee pieniä mustia, ja myös kämmenen kokoisia hilsekarstaisia läiskiä ilmestyy yhtäkkiä pitkin kehoa. Valtavat määrät voiteita ja pyykinpesua, imurointia ja hyönteismyrkytyksiä, mutta on jatkunut jo yli puoli vuotta tämä helvetti.
Vierailija kirjoitti:
"Mitä syyhyyn tulee, niin minulla on se parhaillaan myös. Pelkään ettei voide ja Scatol auta, kun minulla kutisee myös nenän sisus, korvakäytävät ja silmät. Perheenjäsenillä ei ole oireita, mutta varmuuden vuoksi saivat Scatol-tabletit. Minulla tulee myös ihosta pieniä mustia teräviä kuituja tms, olen vadta huomannut ne, en tiedä kauanko ovat olleet. Onkohan se merkki siitä, että syyhy on paranemassa, vai että se ei ole paranemassa? Siis tuleeko niitä elävistä vai kuolleista punkeista?
Voi olla, että tämä johtaa meillä avioeroon, sillä mies pilkkaa syyhydiagnoosiani (jonka ihotautilääkäri teki) itsekeksityksi, eikä suostu osallistumaan häätöprosessiin. Tuntuu hirveältä taistella tätä vastaan yksin ja eihän se välttämättä lähde edes pois, jos yksi perheenjäsen haraa vastaan."
Minulla on lähes sama tilanne. Vain julkisen puolen lääkärillä kävin
Et tule koskaan paranemaan niin kauan, kuin olet yhdessä sen miehen kanssa. Ota ero, terveytesi on tärkeämpi!
T. Se jota lainasit. Mies suostui lopulta åitkin hampain hoitoihin, mutta pohja suhteelta meni rikki. En voi enää luottaa häneen, enkä kunnioittaa häntä. Olen menossa iltapäivällä asuntonäyttöön ja muuttamassa pois. Hyvä uutinen on, että syyhy on tämän järkyttävän rumban jälkeen alkanut parantua ja olen jo luottavaisin mielin pitkästä aikaa. Aikomukseni on elää loppuelämä ilman syyhyä. Tuollaisen kumppanin kanssa se ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin pitäisi katsoa suurennuslasilla ihoa. Syyhypunkin tekemät käytävät näkyvät sillä.
Toki ne näkee itsekin. Kännyköissä on muuten suurennuslasi, jos ei muuten satu omistamaan.EI tule kaikille KÄYTÄVIÄ. Minulle ei tullut ja painin vuoden sen kanssa, kun en saanut lääkäristä kunnon lääkekuuria.Itse sitten googlailin ja Puuilosta saatava hevoslääke tehosi. Nix voide EI TEHOA. kallista kaikenlisäksi. Lääkäristä tablettikuuri ja Puuilon BIO NIx toimii. Rikkivoidetta määrätään lääkärissä, mutta on tosi sotkuista käyttää, eikä tehoa yhtä hyvin kuin Bio NIX. Kannattaa laittaa pari kertaa viikossa ainakin pari viikkoa. Ulkomailla sitä myydään myös ihmisille, joten on turvallinen aine
Vierailija kirjoitti:
Teini sai syyhyn heinäkuussa 23 poikaystävältä. Elokuun alussa lääkäri katsoi, että käytäviä sormiväleissä, käytävien päissä punkkeja.
Tästä alkoi meidän syyhyhelvetti, joka jatkuu yhä.
Nixit
Scatol ja Nix
Scatol ja Bionix/Amazonista ihmisille tarkoitettu vastaava
Scatol ja rikkivoide (ollaan marraskuun lopussa ja koko syksy pesty, pyykätty, pakastettu, siivottu)
Välillä helpottaa, kohta taas kutisee. Teinillä tulee heti käytäviä.
Itselle olen tehnyt kaikki hoidot myös. Itsellä ei yhden yhtä käytävää tai iholla mitään koko aikana. Kutina on epämääräistä, herään siihen öisin. Monesti pelkkä ihon pyyhkäisy riittää. Kutina tuntuu olevan myös ihon alla. Välillä jalkaterässä, kohta silmäkulmassa, nivusissa, korvakäytävissä, kainaloissa, ihan missä vaan. Vedän allergialääkkeitä. Olen voidellut itseni Bionixillä kahden ison pullon verran.
Lähtekää viikoksi jonnekin ja hoitoa samalla jatkaen. Mukaan vain + 60 asteessa pestyt vaatteet ja KENGÄT viikon pussissa pidetyt, tai pakastettuina.
Näin itse tein
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että saa vähän infoa. Voiko olla syyhy jos ei sormien välissä ja eikä jalkapohjissa ole mitään. Vatsan ympärille tullut pieniä punaisia pisteitä. Sekä selkä. Sitten tulee raapimis jället. Mietin jos ei ole, niin mitä sitten. Urtikaria vai mikä. Ei meinaa huvita paljon rahoja laittaa yksityiselle. Sitäkin miettii mistä sen olisi saanut, kun missään en ole käynnyt.
Voi olla. Minulla ei sormivälissä ollut yhtään, vaikka käsin siitä vuoden
Sitä sormiväliä ne lääkärit hokevat, kun eivät osaa diagnisoida. Voi alkaa mistä kohta vaan
Biofarmin Bio Ni`x liuos ( benzylbentsoat )halpaa ja tehoaa paremmin kuin NIx voide, jossa eri vaikuttava aine. Biofarmin 500ml maksaa n, 10 e.
Terveyskirjastosta voi tarkistaa vaikuttavan aineen käytön syyhyyn
Puuilossa myös Bio Nixiä
Vierailija kirjoitti:
Täällä kanssa yksi perhe ensimmäistä kertaa syyhypunkin uhreina! Vasta kolmas lääkäri miehelläni(ihotautilääkäri) totesi olevan syyhyä ja löysi syyhypunkit käsivarsien sisäpuolilta, ei onkaloista. Sieltä mistä syyhypunkit löytyivät ei ollut silmällä näkyvää iho-oireita.
Muilla perheenjäsenille ei ollut mitään oireita.Miehelläni alkoi kutinana, sen jälkeen tuli näppyjä ja sitten vasta syyhypunkille tyypillisiä onkaloita/ihottumaa (toisella käynti kerralla Terveystalon ihotautilääkäri tutki ihoa nimenomaan onkaloiden kohdalta, mutta ei löytänyt syyhypunkkeja). Nyt viimeisellä kerralla mieheni kävi yliopistollisessa keskussairaalassa ihotautilääkärillä ja siellä todettiin/löydettiin syyhy.
Koko perhe sai lääkityksen ja hyvät siivousohjeet ja jaan nyt teillekin keskeisimmät uudet ohjeet mitä sairaalassa miehelleni sanottiin.
-Kaikki perheenjäsenet saivat Scatol-tabletti kuurin, mikä annostellaan henkilönNymfivaihe elää pidempään, aikuinen ei kovin montaa vuorokautta elä kehon ulkopuolella
Vierailija kirjoitti:
Miten syyhystä ennen selvittiin tai miten hoidettiin? Vai oliko se loppuelämän tuomio koko perheelle kun se kerran tuli taloon?
Tulikukkaa rikkivoidettya ja pikiöljyä, niillä on hoidettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsidesi on hyvää ainetta syyhyn poistoon .Joka paikkaan vaan missä kutiaa reilusti käsidesiä niin syyhy lähtee. Vanhalla kansalla oli pirtua samaan tarkoitukseen mutta eihän sitä enää mistään saa.
Ei auta desit syyhyn, pirtu on sen verran vahvempaa, että voisi auttaa, mutta se pitäisi jotenkin saada sinne ihon sisälle.
Pirtuhaude. Mutta ei koko ihmistä voi laittaa pirtuhauteeseen, kuolisi alkoholimyrkytykseen. Pahimpiin kohtiin voisi laittaa
Käyttäjä25668 kirjoitti:
Olisi 8pkt Scatollia ylimääräisenä.
Apteekista hakiessa 3pv sitten nämä maksoi noin 410€ On resepti ja apteekin tarrat ym kaikki voin näyttää luovuttaessa.
Voin antaa pois alle puoleen apteekin hinnasta.
Ja ennekuin kukaan moralisoi niin mietippä tilanne että sinulla on syyhy ja et todellakaan pysty maksaa itsesi ja 2 lapsen hoitoja mutta nytpä pystytkin kun saat lääkkeet näin halvalla.
Aivan tämä on siis varmasti ISO apu jollekin perheelle, jos vertaa siihen että heittäisin nämä pois HUKKAAN!
Tein tätävarten sähköpostinkin eli sinne vaan viestiä!
syyhylaake@gmail.com
Ei se ole niin KALLISTA !
Vierailija kirjoitti:
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itselläni tuntuu , että tuosta nix käytöstä kutina paheni. Se on kyllä totta , että pitää olla kunnon lääkäri joka tunnistaa onko syyhy vai ei.
Se kutinan paheneminen johtuu siitä että kuolleet loiset hajoavat ihosi alla ja se saa allergisen reaktion aikaan
Koko syyhyn kutina johtuu siitä allergisesta reaktiosta. Ekalla kerralla kun saa syyhyn kestää 3-6 viikkoa ennen kuin kutina alkaa. Seuraavalla kerralla alkaa todennäköisesti heti tartunnasta.
Kutina ei johdu siis niistä eliöistä, vaan siitä reaktiosta. Kutina voi siis olla missä vaan ja punkit toisessa paikassa kehoa.
Nix on hyönteismyrkkyä, joka useilla ihmisillä aiheuttaa myös allergisen reaktion ja kutina pahenee siitä.
Mistään ei siis oikein voi tietää onko syyhystä päässyt eroon, paitsi jos löytyy eläviä punkkejaNiin SE REAKTIO TULEE niitten jätteistä ja hajoamisesta
Syyhy leviää
"Perheillä ei ole varaa alle 12 euron lääkkeeseen."
Syyhy leviää. Ihmisillä ei ole rahaa syyhylääkkeisiin.
Kohta tulee lämpimät kelit ja ihmiset menevät t-paita päällä linja-autolla palkattomaan työkokeiluun.
Vierailija kirjoitti:
jäi yli kaksi purkkia Antiscabiosum 25% Emulsion 200 g syyhyvoidetta, satasella lähtee noudolla pk-seudulla, snoopkoira@protonmail.com
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jäi yli kaksi purkkia Antiscabiosum 25% Emulsion 200 g syyhyvoidetta, satasella lähtee noudolla pk-seudulla, snoopkoira@protonmail.com
Aikamoista rahastusta, ottaen huomioon että netistä saa tilattua 20€ hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huntti sulle, tai kahdella kybällä Saksan Amazonista, hmm.. Kummankohan valitsen 🙄
Tuliko sinulla jälkioireissa uusia kutisevia näppyjä ja läikkiä iholle?
Kävin ihotautilääkärillä näyttämässä ja hän piti jälkioireiluna. En ole varma siitä.