Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruuan hinta nousee - mitä ruokia syötte ja mitä olette jättäneet pois?

Vierailija
24.11.2022 |

Ruuan hinta jatkaa nousuaan. Millasia ruokia syötte kun hinnat on nousseet? Mitä olette joutuneet jättämään ostoskärryistä pois hinnan takia? Millasia ruoka-ohjeita antaa muille?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta kallista kahvia, kurkkua, salaatinlehteä, kalliita marjoja, eineksiä enkä lohta.

Vierailija
2/13 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää tässä elämänvaiheessa muuta syömisiäni hinnan perusteella. Jos kuitenkin olisin nuori oma itseni ja opiskelija, en ostaisi esimerkiksi lohta.

Noin muuten ostaisin perusraaka-aineita ja jättäisin puolivalmisteet kauppaan. Puhumattakaan valmisannoksista tai grilli- ja paistotuotteista. Ravintoloita kai on turha mainitakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinirypäleet jäi tänään K-kauppaan 4,59 €/rasia hinnan vuoksi. Muutenkin ostan vain tarjouksia tai punalaputettuja tuotteita.

4/13 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kokeilumielessä pyrkinyt nyt ostamaan mahdollisimman paljon elintarvikkeita, joiden kilohinta on max 5€/kg. Eli ruokani on varsin kasvisvoittoista. Lihaa käytän vähemmän, mutta en ole jättänyt sitä kokonaan pois. Tuoretta kalaa ei tule ostettua eikä myöskään poroa, riistaa, lammasta eikä kalliimpia naudan osia. 

Vierailija
5/13 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aiempaan tapaan. Laadukas ravinto on tärkeää ja ruoka myös suuri ilo. Säästän sillä etten syö työpaikalla ulkona vaan paastoon tai syön omia eväitä. Syön päivässä yhden ison aterian ja muuten välipalatyyppisesti jotain pitääkseni nälän poissa.

Säästän oikeastaan sitten muualta pääasiallisesti esim. leikkaamalla hiuksia itse ja olen käytännössä käyttämättä kaikkia ei-tarpeellisia palveluita. Toki en osta tuoreita marjoja jos ne on todella kalliita vaan olen ilman/ostan kun ne on alessa. Kaupassa menen järki edellä eli valitsen proteiinin sen mukaan mikä on kohtuuhintaista ja kasaan viikonruuat sen mukaan. Ostan myös kerralla paljon kanaa/kalaa/lihaa pakkaseen alennuksesta ja kokkaan niistä.

Kasvisruuat ovat myös hyvä vinkki ja nimenomaan linssi- ja papuruuat. Syön sekapainotteisesti mutta linsseistä saa erinomaista currya tehtyä joka leikkaa hyvin ruokalaskua.

Vierailija
6/13 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohi on jäänyt pois, kahvipavut ostan Lidlistä.

Vierailija
7/13 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaatit vaihdoin juuri ulkomaisiin kun parinsadan gramman purkki Närpiöstä maksoi lähes kuusi euroa. Myös leivottua tulee nykyisin paljon useammin itse, varsinkin kun on leivinuuni niin ei tarvitse edes murehtia sähkön hinnasta.

Vierailija
8/13 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran monta tuotetta jäänyt ostamatta, että en jaksa kaikkea luetella. Mm. juustot ja leikkeleet. Tietyt vihannekset. Muutamat tuotteet, jotka ennen maksoi hieman yli 3€ ja nyt yli 5€.

Vierailija
9/13 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jättänyt mitään kokonaan pois. Jotain saatan ostaa vähemmän kuin ennen.

Vierailija
10/13 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön aiempaan tapaan. Laadukas ravinto on tärkeää ja ruoka myös suuri ilo. Säästän sillä etten syö työpaikalla ulkona vaan paastoon tai syön omia eväitä. Syön päivässä yhden ison aterian ja muuten välipalatyyppisesti jotain pitääkseni nälän poissa.

Säästän oikeastaan sitten muualta pääasiallisesti esim. leikkaamalla hiuksia itse ja olen käytännössä käyttämättä kaikkia ei-tarpeellisia palveluita. Toki en osta tuoreita marjoja jos ne on todella kalliita vaan olen ilman/ostan kun ne on alessa. Kaupassa menen järki edellä eli valitsen proteiinin sen mukaan mikä on kohtuuhintaista ja kasaan viikonruuat sen mukaan. Ostan myös kerralla paljon kanaa/kalaa/lihaa pakkaseen alennuksesta ja kokkaan niistä.

Kasvisruuat ovat myös hyvä vinkki ja nimenomaan linssi- ja papuruuat. Syön sekapainotteisesti mutta linsseistä saa erinomaista currya tehtyä joka leikkaa hyvin ruokalaskua.

Harmi kun vatsa ei kestä linssi-ja papiruokia. Muuten ois pelastus.

Vierailija
11/13 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan monia ruokia tarjouksesta ja syön sen mukaan, mitä tarjouksessa sattuu olemaan. Tänään oli tarjouksessa mm. banaani, kananmuna, jauheliha, peruna, porkkana jne.

Pyrin myös suosimaan kauden kasviksia ja välttämään niitä, joiden satokausi ei ole parhaimmillaan. Eli tällä hetkellä salaatit, kurkut ja tomaatit jäävät kauppaan.

Vierailija
12/13 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää

Vierailija
13/13 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän syksyn hitti on ollut paistettu riisi. Sipulia, paprikaa, porkkanaa tai mitä nyt sattuu saamaan halvalla. Paistetaan hiukan pannulla, sekaan keitetty riisi ja hetken päästä kananmuna. Maustetaan soijalla ja limemehulla. Halpaa ja herkkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme