Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan jaksaa olla pihin puolison kanssa?

Vierailija
24.11.2022 |

Rahaa olisi mutta ikinä sillä ei mitään kivaa raaski tehdä.
Mitä näette sellaisessa puolisossa?

Kommentit (409)

Vierailija
261/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itsekään olisi päivääkään pihin puolisona. On aivan sairasta kontrolloida toisen peseytymistä. Itselläni on krooninen kipusairaus ja ainoa lääkkeetön keino helpottaa kipua on pitkät kuumat suihkut. Pahoina kipupäivinä saatan olla suihkussa 2-4 h. Jos puoliso tästä valittaisi, niin olisi entinen puoliso. Pihiä kun ei haittaa vaikka puoliso kuinka kärsisi. Pihi on tunne-elämältään alikehittynyt.

Ei v***u, tää jatkuvasti täällä toistuva peseytymisanalogia on huvittava. Minä myönnän olevani tarkka rahoista, mutta eipä ole tullut mieleenikään estää puolisoa käymästä joka päivä suihkussa. Toisaalta jos haluat suihkutella 2-4 lämpimän veden alla päivässä, niin saisit kyllä jo maksaa tuon itse.

"20 minuutissa vettä kuluu 240 litraa, jolloin suihkukerran hinnaksi tulee noin 1,7 euroa"

Tuo tieto on vieläpä vanhaa, eli nykyään varmaan maksaisi enemmän. Mutta tuollakin hinnalla 3 tunnin suihkuttelu maksaisi n. 15€ ja tuo kerrottuna kuukauden 30 päivällä = 450€. Ei kai siinä. 

Vierailija
262/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella on parisuhteessa samanlainen tulotaso. Silti miehen mielestä on ookoo laittaa auton erikoisvanteisiin ja leveämpiin renkaisiin pari tonnia tosta vaan ja motkottaa samaan aikaan vaimolle siitä että hän on ostanut muutaman satasen maksavan käsilaukun.

En ymmärrä tuollaista epätasa-arvoa, etenkin jos pariskunnan tulotaso on samanlainen ja silti oletetaan että mies on se joka tienaa ja vaimo se joka tuhlaa.

Omassa avioliitossa olen selvästi kovatuloisempi. Olen ratkaissut asian niin että ostan ne erikoisvanteet autoon ja vaimolle lahjaksi sen kalliin käsilaukun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan molemmat säästeliäitä, pihejä kenties. Entinen puoliso oli törsääjä. Hänellä meni hetkessä omat, minun ja muilta lainatut rahat johonkin turhuuteen. En sitä kauan jaksanut. Nykyisen kanssa on samanlaiset kulutustavat, yhteistä eloa reilu 15v ja rahaa kertynyt mukavasti.

On kiva olla pihi, koska silloin on varaa ostaa se, mitä haluaa. Sekin hyöty on, että moni turha asia jää ostamatta, koska ostoksia harkitaan ensin. Tavaroita on tarjolla joka lähtöön, joten tavrapaljoutta riittää, vaikka on hiukan pihi eikä sorru joka asiaan.

Ei pihi osta mitään

Ostaa kyllä, mutta ei tee sitä mielellään ja etsii viimeiseen asti hinta-laatusuhteeltaan parasta vaihtoehtoa, kunnes sitten lopulta sydän verta valuen luopuu rakkaasta rahastaan ja suorittaa ostotapahtuman.

T. Pihi.

Vierailija
264/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on pihi vaan niissä asioissa jotka liittyy lapsiin, lemmikkiin tai muhun. Omiin juttuihin saa tonnikaupalla rahaa ja sitten kiukuttelee kun pesen hiuksia suihkussa liian kauan tai kehtasin ostaa lapselle uuden sadehaalarin alennuksesta.

Vierailija
265/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on pihi vaan niissä asioissa jotka liittyy lapsiin, lemmikkiin tai muhun. Omiin juttuihin saa tonnikaupalla rahaa ja sitten kiukuttelee kun pesen hiuksia suihkussa liian kauan tai kehtasin ostaa lapselle uuden sadehaalarin alennuksesta.

Toi on tyypillistä. Eikä taida olla häävi isä muutenkaan, pihit on pihejä myös tunteissa.

Vierailija
266/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piheyttä on se ettei mitään saa tuhlata ja kaikesta pitää olla hyötyä, mitään ns. turhaa ei kannata hankkia edes ilosta.

Jos jotain hankkii niin kaikki pitää saada mahdollisimman halvalla eli käytettynä tai tilata halpamaista.

Mitään ei koskaan tehdä koska "turha maksaa". 

Eikö tälläinen ihminen ole lopulta hyvin yksinäinen?

Vierailija
267/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piheyttä on se ettei mitään saa tuhlata ja kaikesta pitää olla hyötyä, mitään ns. turhaa ei kannata hankkia edes ilosta.

Jos jotain hankkii niin kaikki pitää saada mahdollisimman halvalla eli käytettynä tai tilata halpamaista.

Pihille ihmiselle raha on ensin, sitten ihmiset.

Olen tavannut pihin ihmisen joka oli varannut reissun jonka olisi voinut siirtää helposti. Isänsä joutui sitten saattohoitoon mutta eipä ukko perunut matkaansa ja isä kuoli sitten sinä aikana. Sanoi että olis mennyt rahat HUKKAAN. Taivas!

Vierailija
268/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pihille ihmiselle raha on ensin, sitten ihmiset.

Olen tavannut pihin ihmisen joka oli varannut reissun jonka olisi voinut siirtää helposti. Isänsä joutui sitten saattohoitoon mutta eipä ukko perunut matkaansa ja isä kuoli sitten sinä aikana. Sanoi että olis mennyt rahat HUKKAAN. Taivas!

Olen kuullut samanlaisen tarinan. Vaimo ymmärsi miestä hyvin koska ansaitsevathan he nyt lomansa. Äiti kuoli sillä välin. Samoin mies sanoi että raha olisi mennyt hukkaan jos eivät olisi viikonloppureissuaan tehneet....

Vierailija
269/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itsekään olisi päivääkään pihin puolisona. On aivan sairasta kontrolloida toisen peseytymistä. Itselläni on krooninen kipusairaus ja ainoa lääkkeetön keino helpottaa kipua on pitkät kuumat suihkut. Pahoina kipupäivinä saatan olla suihkussa 2-4 h. Jos puoliso tästä valittaisi, niin olisi entinen puoliso. Pihiä kun ei haittaa vaikka puoliso kuinka kärsisi. Pihi on tunne-elämältään alikehittynyt.

Ei v***u, tää jatkuvasti täällä toistuva peseytymisanalogia on huvittava. Minä myönnän olevani tarkka rahoista, mutta eipä ole tullut mieleenikään estää puolisoa käymästä joka päivä suihkussa. Toisaalta jos haluat suihkutella 2-4 lämpimän veden alla päivässä, niin saisit kyllä jo maksaa tuon itse.

"20 minuutissa vettä kuluu 240 litraa, jolloin suihkukerran hinnaksi tulee noin 1,7 euroa"

Tuo tieto on vieläpä vanhaa, eli nykyään varmaan maksaisi enemmän. Mutta tuollakin hinnalla 3 tunnin suihkuttelu maksaisi n. 15€ ja tuo kerrottuna kuukauden 30 päivällä = 450€. Ei kai siinä. 

En halua suihkutella päivässä 2-4 h vaan joudun tekemään niin, jotta pysyn järjissäni kivun takia. Toinen vaihtoehto olisi soittaa ambulanssi ja lähteä sairaalaan tippaan kivunhoitoon. Siitäkin tulee lasku. Puolison sairaudesta aiheutuvat kulut tottakai kuuluvat yhteisestä kassasta maksettavaksi. Jos omalla miehelläni olisi sairaus, jota voisi rahalla helpottaa, niin tottakai sen tekisin. Sinulle ilmeisesti puolison kivuttomuus ei ole minkään arvoista.

Vierailija
270/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös pihi voisi myös tarkoittaa positiivisesti ajatellen säästäväisyyttä. Ja säästäväisyyshän on hyve. Näinä lopunaikoina myös luonnon säästäminen eli ekologisuus.

Vierailija
271/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös pihi voisi myös tarkoittaa positiivisesti ajatellen säästäväisyyttä. Ja säästäväisyyshän on hyve. Näinä lopunaikoina myös luonnon säästäminen eli ekologisuus.

Säästäväinen on eri kuin pihi.

Säästäväinen ei jätä menemättä saattohoitovuoteelle siksi että menettää muutaman satasen.

Säästäväinen kyllä antaa perheenjäsenten pestä hiukset lämpimällä vedellä.

Säästäväinen pystyy tekemään jotain maksullisia asioita ilman että miettii ettei tästä ole mitään hyötyä

Vierailija
272/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi pihiä puolisoa. Toisinaan ärsyttää tämä nykyinenkin, joka on tarkka rahankäytön suhteen, mutta ei kuitenkaan ihan pihi sentään. Mua risoo esteetikkona se, kun mies taivastelee jonkun uuden verhon tai maton hankintaa, koska 'huoneessahan on jo matto/verhot!' Sisustaminen on hänen mielestään täysin turhaa, jos kaikki tarpeellinen kodista löytyy. Eli hänelle on samantekevää, sopiiko jokin matto tai verhot huonekalujen väreihin tai tyyliin, koska ei omaa lainkaan värisilmää tai tyylitajua. 

Minäkään en varsinaisesti törsää tai jatkuvasti vaihda lookia, mutta toisinaan jokin uusi tekstiili kummasti piristää ilmettä. 

Vierailija
273/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi pihiä ollenkaan.

Onko hienoa että on rahaa jos kaikki pitää tehdä halvimman kautta tai mieluiten olla tekemättä.

Töiden lisäksi istuu illat kotona kuin huonekalu, ettei vaan rahaa tuhlaannu mihinkään turhuuteen.

Vierailija
274/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen montaa täällä ärsyttää toisten rahankäyttö. Onko jokaisen oma asia miten raha-asiansa hoitaa. Ja yhä puolison saa valita aivan vapaaehtoisesti.

Mutta ymmärrän oikein hyvin se että lokkeja harmittaa kun ei pääse elämään toisen rahoilla.

Vierailija
275/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväni on pihi, mutta emme asu saman katon alla, joten asialla ei ole suurta merkitystä. Toisaalta hän pihistelee omissa ostoksissaan ja asioissaan. Ei hänelle tuota vaikeuksia tarjota mulle vaikka pitsaa tai kaljaa jossakin kuppilassa. Mutta sitten saattaa syödä viikon puuroa ja itsepoimittuja marjoja. Hän ei osta ikinä mitään turhaa ja se "turha" pitää sisällään aika paljon. Näin tämä toimii, kun emme asu yhdessä, mutta en usko, että pystyisimme asumaan samassa taloudessa.

Vierailija
276/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen montaa täällä ärsyttää toisten rahankäyttö. Onko jokaisen oma asia miten raha-asiansa hoitaa. Ja yhä puolison saa valita aivan vapaaehtoisesti.

Mutta ymmärrän oikein hyvin se että lokkeja harmittaa kun ei pääse elämään toisen rahoilla.

Ihan kuten vaikkapa alkoholismi, sairaalloinen pihiys myöskin kehittyy vähitellen ja pahenee usein iän myötä. Siksi se nuorena mukava puoliso voi muuttua joksikin ihan muuksi.

Vierailija
277/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monen pihin mielestä hänen rahoillaan yrittävät lokkeilla ei vain se puoliso mutta myös ne omat lapset. Mokomat haluavat melkein joka vuosi kokoonsa sopivat vaatteet ja jopa kengät. Mokomat lokit!

Vierailija
278/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon ollut aina enemmän "törsääjä". Tässä pikku rahapulassa törmäsin https://www.taloustaituriksi.com/ sivustoon ja lukasin vinkit läpi. Aika helposti pystyy pienillä viilauksilla säästämään rahaa lähes kaikessa kulutuksessa ilman että elintaso muuttuu millään tavalla. Ekaa kertaa jää nyt rahaa myös säästöön vaikka edelleen toki hieman liikaa uppoaa rahaa kaikkeen turhaan. Varmaan joku välimalli kulutuksen suhteen olisi paras, mutta älynnyt sentään sen että ihan turha maksaa paljon jostain minkä voi saada myös halvemmalla.

Vierailija
279/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies43v kirjoitti:

Aika monella on parisuhteessa samanlainen tulotaso. Silti miehen mielestä on ookoo laittaa auton erikoisvanteisiin ja leveämpiin renkaisiin pari tonnia tosta vaan ja motkottaa samaan aikaan vaimolle siitä että hän on ostanut muutaman satasen maksavan käsilaukun.

En ymmärrä tuollaista epätasa-arvoa, etenkin jos pariskunnan tulotaso on samanlainen ja silti oletetaan että mies on se joka tienaa ja vaimo se joka tuhlaa.

Omassa avioliitossa olen selvästi kovatuloisempi. Olen ratkaissut asian niin että ostan ne erikoisvanteet autoon ja vaimolle lahjaksi sen kalliin käsilaukun.

Meillä on erilliset rahat, joten ei tarvitse vääntää ostamisista. Mies voi ostaa omaan autoonsa omilla rahoillaan ihan millaiset vanteet haluaa. Minä valitsen oman autoni vanteet.

En kyllä osaa kuvitella, että kumpikaan haluaisi maksaa erikoisvanteista, eikö ne ole vähän niinkuin kaksikymppisten juttu :-DDD

Vierailija
280/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksaisi pihiä puolisoa. Toisinaan ärsyttää tämä nykyinenkin, joka on tarkka rahankäytön suhteen, mutta ei kuitenkaan ihan pihi sentään. Mua risoo esteetikkona se, kun mies taivastelee jonkun uuden verhon tai maton hankintaa, koska 'huoneessahan on jo matto/verhot!' Sisustaminen on hänen mielestään täysin turhaa, jos kaikki tarpeellinen kodista löytyy. Eli hänelle on samantekevää, sopiiko jokin matto tai verhot huonekalujen väreihin tai tyyliin, koska ei omaa lainkaan värisilmää tai tyylitajua. 

Minäkään en varsinaisesti törsää tai jatkuvasti vaihda lookia, mutta toisinaan jokin uusi tekstiili kummasti piristää ilmettä. 

Minä maksan itse sellaiset hankinnat, jotka tulevat enemmän omaksi ilokseni kuin yhteiseen tarpeeseen, esimerkiksi uudet verhot. Tai merkkikahvinkeittimen, jonka mainitsin aikaisemmin (mies maksoi vain puolet siitä, mitä marketin kahvinkeitin olisi maksanut).

Muuten siis maksetaan asumiskulut puoliksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä