Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan jaksaa olla pihin puolison kanssa?

Vierailija
24.11.2022 |

Rahaa olisi mutta ikinä sillä ei mitään kivaa raaski tehdä.
Mitä näette sellaisessa puolisossa?

Kommentit (409)

Vierailija
401/409 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla ole omat rahat? Käytä niitä miten tykkäät. Vai tarttisko saada törsätä myös puolison rahat?

No jos se johtaa siihen että yhteinen hääpäivän illallinen nautitaan seisten räntäsateella nakkikioskin ulkopuolella kun se toinen ei raaski muuta ostaa niin eivät ne omat rahat juuri auta.

Eli kyllä se toisenkin valmius käyttää rahaa vaikuttaa niihin yhteisiin tekemisiin. Omia asiota voi tietenkin ostaa omalla rahalla mutta kahdenkeskiset tai perheen yhteiset asiat vaativat kyllä sen toisenkin osallistumista välillä.

Ota maahan_muuttajamies, sitähän kuitenkin haluat. Ne arvostavat naisia. Suomalainen mies on paska. 

No minulla on suomalainen mies ja hän ei ole pihi. Ei edes vaikka minä meillä ansaitsen enemmän ja mies hyötyy siitä monin tavoin. Mutta pienemmistäkin rahoistaan hän on aina välillä valmis ilahduttamaan minua kuten minäkin häntä. En kestäisi jos oma mies olisi sellainen että koskaan ei voi tehdä mitään kivaa koska hän ei haluaisi käyttää lainkaan rahaa.

Taas paistaa tämä naisten rahanahneus pahasti läpi. Ilman rahaa ei voi olla kivaa, raha raha raha. 

Kyllä siihen kivaan elämään sinäkin tarvitset rahaa. Turha sanoa, ettei rahaa tarvita siihen, että elämä olisi mukavampaa. Kun talvella pakkanen paukkuu, tarvitaan rahaa, että saa talon lämpimäksi. Kun jälkikasvu tai vaan ihan oma maha murisee ruokaa, on oltava rahaa, että sitä saat. 

Moni tarvitsee rahaa ihan siihen, että pääsee töihin(matkaliput, bensa/diesel) tai jos ajat työmatkat pyörällä, sekin maksaa, ellet varasta pyörää.

Ilman rahaa et tästä elämästä selviä, näin se vaan on. Naiset ei ole rahan ahneita, se jo nähdään siitäkin, miten pienillä palkoilla he suostuvat tekemään raskaita kolmivuorotöitä jne.

Miehet ei edes viitsi mennä töihin, ellei palkka ole ruhtinaalinen, koska ovat niin kovia rahan perään. 

Toki lenkkipolulla on kivaa ilman rahaakin, mutta ei enää hiihtoladulla, jos sinulla ei ole varaa hankkia suksia.

Hyvin vähän tässä elämässä voit tehdä ilman rahaa, koska varsinkin näin pohjoisessa asuttessa on pakko olla rahaa esim kunnon  vaatteisiin, että voit mennä talvella ulos jne. 

Tämä ketjun aiheena toki pihys ja jos puoliso on niin pihi, ettei anna lämmittää taloa tai  lämmittää vettä suihkua varten, hommata kunnon kenkiä liukkaille teille jne. niin onhan se kurjaa. Ja vaikka kuinka olisi omatkin rahat, ei pihi puolisi anna käyttää niitäkään, koska lämmitys on turhaa, hyvät kengät turhaa, yli minuutin suihku turhaa ja sekin vain kerran viikkoon ja sekin on jo törsäämistä.....

Vierailija
402/409 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et käytä omia rahojasi? Mikä velvollisuus puolisolla on rahoittaa sinun menojasi? Jos haluat tuhlata, käytä omia rahojasi huomioiden sen, ettei perheenne talouden välttämättömät menot kärsi tuhlaamisestasi. Kaiken ylimääräisen oman rahasi saat totta kai tuhlata.

Tässä onkin ongelmana se, ettet saa "tuhlata"  edes niitä omia rahojasi. Jos vaikka haluaisit viedä puolisosi hääpäivänä muualle syömään, kuin sinne nakkarille räntäsateeseen, ei se onnistu, koska puolison mielestä se on tuhlausta.

Joo toki voit mennä yksin sinne hääpäivälliselle, mutta onko se sitten kiva? Kun haluasi juhlistaa sitä hääpäivää juurikin sen puolison kanssa.

Tässä ei nyt ole kyse siitä, että toinen haluaa haaskata puolisonsa rahoja, vaan siitä, että toinen on pihi, eikä käytä rahoja oikeastaan mihinkään, ei omiaan, eikä anna puolisonkaan käyttää hänen omiaan mihinkään kivaan, kuten juhla/merkkipäivän juhlintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/409 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo ensimmäisillä treffeillä on todettavissa räikeimmät luonteenpiirteet. Juuri pihiys on sellainen jota ei pysty mitenkään peittelemään. Kohtelias ja ei-pihi mies maksaa ne ensimmäiset kahvit. Jos tulee toiset treffit ja jos nainen on kohtelias ja ei-pihi, hän tarjoaa kahvit. Jos mies on edelleen kohtelias, hän maksaa itse oman kahvinsa.

Pihi mies jättäytyy kahvilan jonossa naisen taakse (voi miten kohteliasta) ja miettii mielessään että jos naiselta kysytään että tuleeko yhdessä vai erikseen, niin nainen ei kehtaisi sanoa että erikseen, vaan maksaisi myös sen perässäpeesaavan paavoväyrysenkin kahvit.

Wau, tästä saisi vaikka romaanin.

Meillä mies aina tekee noin, että jää minun taakse ja minä maksan, mutta olen siihen jo tottunut. En kyllä muista, että mies olisi koskaan mitään syömisiä maksanut missään, vaan ne on  aina minun vastuulla.  Mutta toisaalta, mies ei pitkälläkään matkalla ilmeisesti söisi mitään, vaan matka taittuisi nälkäkiukun voimin :D

Mutta sitten taas jos otetaan esimerkiksi auto, niin roolit vaihtuu. Mies olisi vaihtamassa autoa vähän väliä ja uhraamassa niihin valtavasti rahaa. Minulle kelpaa se entinenkin, enkä halua maksaa maltaita asiasta, jonka arvo vain ajan kanssa laskee. 

Pihiys voi siis ilmetä vaan joissakin asioissa ja toisiin ollaan valmiita panostamaan. 

Meillä minä olen järkevämpi rahankäyttäjä. Joskus nuoruudessa, kun vielä oli pankkikirjat (!) niin minun piti välillä pitää miehenkin pankkikirja itselläni, kun miehellä ei rahat tahtoneet tilipäivää pitempään tilillä säilyä. Nyt sentää osaa jo aikuisille lapsillekin paasata säästämisen tärkeydestä ;)

Minä kyllä aina hiljaa mielessäni ajattelen, että paraskin puhuja :D

Vierailija
404/409 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan huono hygienia on luotaantyöntävämpää kuin pihiys. Olen joskus pihejä miehiä tapaillut, eikä heillä ole mitään ilmaistakaan annettavaa, niukkaa on älyllisesti ja tunnepuolella. Kaamea energisyöppö on pihi kumppani. Latistaa ilon kaikesta alkamalla keskustella elämän suurissa taitekohdissakin Lidlin viikkotarjouksista tai ilta-alesta.

Vierailija
405/409 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se, että pihi ihminen valittaa myös toisen omien rajojen käytöstä.

Kun halusin että lähdettäisiin lomalle saaristoon, matkakustannukset olisi olleet hyvin maltilliset ja majoitus olisi järjestynyt edullisesti, niin ei menty koko porukalla, koska miehen mielestä se oli tuhlaamista. Minä ja lapsi oltiin lomalla, ja mies jaksoi varmaan pari vuotta muistuttaa, miten turha tuhlaus se loma oli ollut. Sama juttu oli kyse sitten kunnollisten vaatteiden tai uuden kohtuuhintaisen puhelimen hankkikisesta. Ihan hemmetin raskasta kuunnella sellaista.

Vierailija
406/409 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanutkaan.

Omien rahojensa lisäksi yritti kontrolloida myös minun rahankäyttöäni.

Kaipasin suhteeseen romantiikkaa, joten järjestin treffi-illan yllätyksenä. Varasin pöydän hienosta ravintolasta ja liput stand upiin. Ylipäätään että sain puolison lähtemään mukaani, piti alleviivata että minä maksan kaiken, hän voi jättää oman maksukorttinsa kotiin kokonaan. Mutta silti ravintolassa alkoi narina siitä miten yhtä hyvin olisi voitu syödä kotona, kun se olisi niin paljon edullisempaa. Kaikki on ylihinnoiteltua ja ruoka oli ihan hyvää, mutta sillä hinnalla sen olisi pitänyt olla tajunnanräjäyttävän hyvää.

Marina jatkui koko illan, ja kotiin kävellessä minua ripitettiin siitä, miten turhuuteen hassasin rahaa, telkkarissa on ihan riittävää viihdettä, ei ole mitään järkeä mennä katsomaan mitään liveshowta. Kauheaa rahastusta ja niin edelleen.

Suhde oli muutenkin sietämätön. Puoliso nalkutti aina jos ostin itselleni jotain, kaupasta piti ostaa aina tiettyjä tuotteita (ei ikinä Uncle Ben'sin kastikepurkkia, kun Pirkalla on halvempaa!). Kotia ei saanut sisustaa, eikä puhettakaan että hän olisi mitään lahjoja ostanut syntymäpäivinä/jouluna.

Onneksi mulla ei ole tuollaista vaimoa, olen onnistunut väistämään nuo luodit.

Vierailija
407/409 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon lämpimän veden käyttöön, kuka sietää ihmistä joka rajoittaa sitä ja MIKSI?

Ensi talvena se saattaa sinulle selvitä. Voi käydä ilmi myös että monikaan ei siedä ihmistä joka ei rajoita lämpimän veden läyttöä.

Vierailija
408/409 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanutkaan.

Omien rahojensa lisäksi yritti kontrolloida myös minun rahankäyttöäni.

Kaipasin suhteeseen romantiikkaa, joten järjestin treffi-illan yllätyksenä. Varasin pöydän hienosta ravintolasta ja liput stand upiin. Ylipäätään että sain puolison lähtemään mukaani, piti alleviivata että minä maksan kaiken, hän voi jättää oman maksukorttinsa kotiin kokonaan. Mutta silti ravintolassa alkoi narina siitä miten yhtä hyvin olisi voitu syödä kotona, kun se olisi niin paljon edullisempaa. Kaikki on ylihinnoiteltua ja ruoka oli ihan hyvää, mutta sillä hinnalla sen olisi pitänyt olla tajunnanräjäyttävän hyvää.

Marina jatkui koko illan, ja kotiin kävellessä minua ripitettiin siitä, miten turhuuteen hassasin rahaa, telkkarissa on ihan riittävää viihdettä, ei ole mitään järkeä mennä katsomaan mitään liveshowta. Kauheaa rahastusta ja niin edelleen.

Suhde oli muutenkin sietämätön. Puoliso nalkutti aina jos ostin itselleni jotain, kaupasta piti ostaa aina tiettyjä tuotteita (ei ikinä Uncle Ben'sin kastikepurkkia, kun Pirkalla on halvempaa!). Kotia ei saanut sisustaa, eikä puhettakaan että hän olisi mitään lahjoja ostanut syntymäpäivinä/jouluna.

Onneksi mulla ei ole tuollaista vaimoa, olen onnistunut väistämään nuo luodit.

Ihan rauhassa, ei sulla varmaan ole sitä pelkoa, että joku haluaisi väkisin tarjota sulle treffi-iltaa. Jos kuitenkin pelottaa että niin voi päästä käymään, varmimmin väistelet luoteja jatkossakin kun et mene naisten lähelle missään oma-aloitteisesti. Jos jossain on ihan pakko olla lähellä (esim. julkisissa liikennevälineissä, töissä), tee pahaa silmää torjuvia eleitä ja sihise varoittavasti, niin aika varmasti saat olla rauhassa.

Vierailija
409/409 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan huono hygienia on luotaantyöntävämpää kuin pihiys. Olen joskus pihejä miehiä tapaillut, eikä heillä ole mitään ilmaistakaan annettavaa, niukkaa on älyllisesti ja tunnepuolella. Kaamea energisyöppö on pihi kumppani. Latistaa ilon kaikesta alkamalla keskustella elämän suurissa taitekohdissakin Lidlin viikkotarjouksista tai ilta-alesta.

Pihi on pihi kaikessa. Pihi pihtaa paitsi rahaa, myös kehuja, kiitoksia ja tunteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi