Onko sinulle tärkeää kulkea kalliissa merkkivaatteissa?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Moni sillisalaattityyliin sisustettu koti kätkee sisälleen paljon rakkautta. Ihmisiä, joille yhteinen koti on koti eikä mikään edustusasunto.
Kätke sinne toi kateutes!
En ole köyhä enkä omista yhtään merkkivaatetta. Tosin en edes tunne mitään merkkejä, joten saattaa olla että jotain omistankin. En siten tunnista myöskään sinun merkkivaatteitasi eli hukkaan mennyt on rahasi näiltä osin.
Mulle on aina ollut tärkeämpää pukeutua tilanteeseen sopivasti kuin merkki edellä.
Toki tiedostan, että esim. Kajaanissa valmistettu RCollection merkki pitkässä talvitakissa näkyy ja tietäjät tietää ne markettivaatteita arvokkaammiksi. Se kuitenkin edustaa itselleni enemmän niitä arvoja, mitkä on itselleni tärkeitä, kuten käytännöllisyyttä, kotimaisuutta ja kestävyyttä.
Mielestäni turha vaatteilla koreilu ja muodin kritiikitön seuraaminen on enemmän tyylitöntä ja sitä, ettei arvosta kuin itseään kuin harkitut valinnat. Mitä ne nyt kenelle sitten onkaan.
Ei se ole itseisarvo. Minulla on joitain kalliita mekkoja, mutta yhdistelen niitä markettivaatteiden kanssa. Mekot ovat kalliita vain siksi, että tietyn merkin mekot sattuvat sopimaan tyyliini ja ovat helppokäyttöisiä. Saman merkin mekkoja on helppo tilata sovittamatta kotiin. Minulla on varaa pukeutua kalliimminkin, mutta en näe siinä mitään järkeä. Jos pitäisi valita, ottaisinko monen tonnin merkkilaukun vai lahjoittaisinko hyvään tarkoitukseen, todellakin lahjoittaisin. Ei tarvitsisi miettiä hetkeäkään.
Ei. Ostan kaikki vaatteeni kirpparilta. Turha uutta materiaalinkulutusta tukea, käytettyäkin on kaatikselle asti. Merkeistä en välitä, kunhan vaate sopii käyttötarkoitukseensa. Enkä myöskään välitä, mitä joku ajattelee tyylistäni. Ystävät tai töissä asiakkaat arvostavat minua ihan muilla perusteilla. Tai jos jotain tökkii, en kaipaa sellaista ystävää. Asiakkaat taas pysyvät kyllä, riippumatta tyylistäni. En ole alalla, jossa minun pitäisi markkinoida itseäni, päinvastoin, useampi haluaisi minulta apua, kuin pystyn tarjoamaan.
Käytän ennemmin laadukkaita vaatteita kuin noita Aasiassa valmistettuja merkki vaatteita.
Mun mielest merkkivaateet edustaa et arvostan itseeni. Oon vegaani ja pidän itestäni muutenki tosi hyvää huolta, esimerkiks tanssimalla hyvällä seuralla.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on aina ollut tärkeämpää pukeutua tilanteeseen sopivasti kuin merkki edellä.
Toki tiedostan, että esim. Kajaanissa valmistettu RCollection merkki pitkässä talvitakissa näkyy ja tietäjät tietää ne markettivaatteita arvokkaammiksi. Se kuitenkin edustaa itselleni enemmän niitä arvoja, mitkä on itselleni tärkeitä, kuten käytännöllisyyttä, kotimaisuutta ja kestävyyttä.
Mielestäni turha vaatteilla koreilu ja muodin kritiikitön seuraaminen on enemmän tyylitöntä ja sitä, ettei arvosta kuin itseään kuin harkitut valinnat. Mitä ne nyt kenelle sitten onkaan.
Onko RCollection merkkivaate? Minulla oli heidän anorakki joskus teininä, eli yli 30 vuotta sitten. Se oli tavallaan ihan kiva, mutta ei siihen taskuun voinut mitään ihmeellistä laittaa tai se pullotti ihan typerästi.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielest merkkivaateet edustaa et arvostan itseeni. Oon vegaani ja pidän itestäni muutenki tosi hyvää huolta, esimerkiks tanssimalla hyvällä seuralla.
Jaaha.
No mitä merkkejä käytät?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Mutta en tykkää ostaa jatkuvasti jotain uutta, joten satsaan hyviin materiaaleihin ja kauniisiin vaatteisiin, jotka kestävät aikaa ja katsetta. Minulla on paljon vaatteita, jotka ovat jopa 15v vanhoja.
Nämä yleensä maksavat ja eivät ole ihan Prismasta löytyviä tuotteita.
Eikä maksa yleensä paljon. Kirpparit pullollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyselin jo äsken, mutta laitan kysymykseni uudestaan: eli mitä ovat ne merkit, jotka ovat tällaisia ap:n mainitsemia merkkivaatteita?
Teidän ihan turha luetella jotain ihan outoja ulkomaisia merkkejä, ne eivät ole kiinnostavia, vaan tällaisia tunnettuja vaatemerkkejä, jotka ovat ns. ökyjä.
Vaikkapa Moncler.
Katsoin heidän vaatteitaan ja nehän olivat ihan tavallisen näköisiä. Ei siis mitään kummoista ja erikoista, jotain tavallisia paitoja, pipoja parissa eri värissä, liivejä, takkeja... Höh, olin oikeasti pettynyt. Odotin näkeväni jotain erikoishienoa, mutta enpä nähnyt. Jos niistä vaatteista otetaan iso hinta, niin vähänkö alkaa huvittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja myös älyllisesti sekä ulos-anniltaan näkyy olevan korkeatasoinen.
Riippuu vaatteesta. Ulkoiluvaatteissa panostan laatuun, joka käytännössä tarkoittaa kallista merkkivaatetta, mutta toisaalta ne kestävätkin sitten helposti kymmenenkin vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko RCollection merkkivaate? Minulla oli heidän anorakki joskus teininä, eli yli 30 vuotta sitten. Se oli tavallaan ihan kiva, mutta ei siihen taskuun voinut mitään ihmeellistä laittaa tai se pullotti ihan typerästi.
Myytiin aikanaan postimyynti-luettelossa edullisesti.
Melkein kaikki vaatteeni on Tokmannilta ja Cellebesistä tai vastaavista. En ole kiinnostunut muodista, vaatteista tai laukuista ollenkaan. Käytän samoja rytkyjä vuodesta toiseen. Panostan ainoastaan hyviin kenkiin ja ulkovaatteisiin. Niistä voin maksaa enemmän, mutta käytän niitäkin vuosia.
Ei.
Sitä paitsi merkkivaatteet ei mielestäni ole tyylikkäitä, ainakaan sellaiset mistä näkyy merkki päällepäin logona tai kankaan värityksenä ja kuvioina. Kauniit vaatteet eivät mainosta merkkejä.
On se kivaa jos on onnistunut saamaan jotain nättiä. Yleensä kalliimpien merkkien vaatteet on paremman näköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Miljonäärinä pukeudun miten itseä huvittaa.
Miten olet tänne rahvaan, alikoulutettujen sekä -palkattujen sivustoille eksynyt. Minä jos olisin miljonääri, olisi kyllä muuta ajateltavaa ja tekemistä -takuulla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Miljonäärinä pukeudun miten itseä huvittaa.
Miten olet tänne rahvaan, alikoulutettujen sekä -palkattujen sivustoille eksynyt. Minä jos olisin miljonääri, olisi kyllä muuta ajateltavaa ja tekemistä -takuulla.
Päinvastoin. Hulluutta laittaa rahaa paljon vaatteeseen.Minulle tulee morkkis jos ostan kalliin vaatteen. Olen ymmärtänyt että se ei lisää hyvinvointiani,joten pysyttelen erossa kalliista vaatteista.