Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulle tärkeää kulkea kalliissa merkkivaatteissa?

Vierailija
23.11.2022 |

Miksi? Eikö tyylikäs ja siisti vaate riitä?

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

roadman kirjoitti:

prismarytkyissä olet turvassa

Jaa, no kyllä Prismastakin saa joitakin merkkivaatteita tai en tiedä mikä on joidenkin mielestä "se oikea merkkivaate" ja mikä ei.

Luetelkaa minulle mitä ovat ne merkit, joita tässä aloituksessa tarkoitetaan.

Se ettei tiedä rajaa mikä on ns. merkkivaate ja mikä ei, kertoo siitä ettei tiedä merkkivaatteista. Suomessahan merkkivaatteiksi lasketaan myös maailmalla suhteessa aika edullisetkin brändit, kuten nyt vaikka Guess ja Superdry. Nehän on oikeasti ihan käyttövaatemerkkejä, toisin kun sitten ihan oikeasti merkki-merkkivaatteet, kuten vaikkapa LV ja Philipp Plain.

Vierailija
82/112 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän sellaisia ihmisiä hölmöinä jotka kuvittelevat vetävänsä toisia höplästä kalliilla vaatteillaan. He maksavat paljon rahaa vain mielikuvista. Lisäksi jos he eivät oikeasti ole varakkaita, ajattelen että heillä todennäköisesti on hedonistinen ja velkaa kerryttävä elämäntapa, itse arvostan korkealle taitoa elää hyvää elämää todellisten varojen mukaisesti. On turhamaisuutta maksaa liikaa rahaa vaatteiden merkistä. Arvostan aivan eri asioita ihmisissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se. Pidän omaa statustani yllä monin keinoin ja merkkivaatteet ovat yksi sellainen. Jokainen tavallaan, mutta esim jos näen jollain halvat vaatteet ja kopiolaukun, niin onhan hän vähän alempiarvoinen, eikä kunnioita itseään.

Kiinnostaisi vastaajan ikä?

Vierailija
84/112 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Minulla on esimerkiksi pari LV laukkua, enkä kehtaa enää käyttää niitä, kun tuntuu, että siitäkin merkistä on tullut ihan tusinatavaraa. Laadukkaat ja siistit vaatteet ym on hyvä.

Vierailija
85/112 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee hyvä fiilis kun laitan parhaat vaatteet päälle. En ole kuitenkaan niistä valmis maksamaan normihintaa, sen takia ostan nämä vaatteet aina alesta.

Vierailija
86/112 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkivaatteet ovat oiva keino tuhlata rahaa, jota siis minulla on valtavan paljon. Ei tarvitse edes välttämättä käyttää kaikkia ostamiani vaatteita, voi ostaa ihan kaappiin huvin vuoksi. Parhaita ovat sellaiset merkkivaatteet, jotka eivät kestä. Suurin osa on sellaisia. Esim. Eccoja en osta koska se on mummomerkki ja kestävät älyttömän hyvin. Ovat siis valitettavan laadukkaita. Siinä tuhlaaminen menee aivan hukkaan, koska aitemi kestää liian pitkään. Get into my world!

Vierailija
87/112 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan. Minulla on esimerkiksi pari LV laukkua, enkä kehtaa enää käyttää niitä, kun tuntuu, että siitäkin merkistä on tullut ihan tusinatavaraa. Laadukkaat ja siistit vaatteet ym on hyvä.

Eihän LV mitään tusinatavaraa ole (törkeän kallista, kuten ennenkin). Syy miksi sitä hävetään on se, ettei pröystäily ole enää muotia. LV:n tuotteita käyttävät nykyisin lähinnä massiivisesti meikatut venäläisnaiset, jotka ovat juuri nyt poistuneet Suomen katukuvasta.

Vierailija
88/112 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan ollut tarvetta, eikä rahaa. Mutta ihan kivaa, kun voi pukeutua itseä miellyttäviin vaatteisiin ja kulkea kaduilla rauhassa!

Vierailija
89/112 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on NOIN 200 maata. Noin.

Näistä 199ssä on tärkeää pitää puhtaita, siistejä ja hienoja vaatteita. Sellaista ihaillaan, avoimestikin.

Yhdessä maassa taas ei ja sen nimi on suomi...

Siellä välttää retalevaatteet ja römppästyyli.

Suomi on täysin erilainen kuin muut.

Täällä ei panosteta vaatteisiin vaan kuljetaan halpakamppeissa.

Kallista, hienoa, saatikka erikoista tyyliä halveksutaan suomessa. Muualla se on toisin päin...

Vierailija
90/112 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että minun pylly näkyy ja näytää hyvältä, jos vaatteiden valmistuksessa on kuollut viattomia lapsia niin se ei kiinnosta pätkääkään, minä haluan lisää ja heti, uudet some-kuvatkin pitäisi kohta ottaa.

Vierailija
91/112 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tärkeää laatu ja kyllä, käytän mielelläni ns. merkkivaatteita eli nimenomaan laadukkaammista materaaleista laadukkaammin tehtyjä vaatteita.

En kuitenkaan halua käyttää pukeutumiseen liikaa rahaa, joten ostan paljon vaatteita käytettyinä.

Vierailija
92/112 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se. Pidän omaa statustani yllä monin keinoin ja merkkivaatteet ovat yksi sellainen. Jokainen tavallaan, mutta esim jos näen jollain halvat vaatteet ja kopiolaukun, niin onhan hän vähän alempiarvoinen, eikä kunnioita itseään.

Hah, siellä ollaan imaistu markkinatalouden viehe ihan kunnolla kitusiin. Otan osaa.

Vierailija
93/112 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että se on ryöstetty suomalaisen muumin päältä.

Vierailija
94/112 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on varaa ostaa juuri sitä mitä haluan eikä minun tarvitse katsoa hintalappuja.

Minulle on kuitenkin tärkeää ainoastaan se, että vaate on laadukas, hyvännäköinen ja istuu kuin valettu minulle. Lisäksi sen pitää kestää aikaa. Merkeistä viis. Itse asiassa minun vaatteissani EI saa näkyä mitään logoja. Esim. LV-logolaukut jäävät kauppaan, koska en voi sietää niitä kirjaimia. Minulla on joitakin todella kalliita nahkalaukkuja, joista kukaan näiden tavallisten luksusmerkkien perässä juoksija ei ymmärrä yhtään mitään.

Vierailija
95/112 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun minulla oli huonompi itsetunto sain jotain rohkeutta/pönkitystä siitä, että "mulla on päällä rahaa!".

Nyttemmin moinen ei kiinnosta minua enää tippaakaan. Eli ei ole tärkeää kulkea kalliissa merkkivaatteissa, tärkeämpää on kulkea säänmukaisissa, mukavissa ja käytännöllisissä vaatteissa.

Vierailija
96/112 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi vastaajan ikä?

Todennäköisesti ikä kohdillaan. Fiksun ihmusen sarkasmista on kyse.

Vierailija
97/112 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä 199ssä on tärkeää pitää puhtaita, siistejä ja hienoja vaatteita. Sellaista ihaillaan, avoimestikin.

Kallista, hienoa, saatikka erikoista tyyliä halveksutaan suomessa. Muualla se on toisin päin...

Mitä merkitystä sillä on mitä muut ajattelee. Pukeudu niin kuin haluat ja anna muiden pukeutua niin he haluavat.

Vierailija
98/112 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkkivaatteet ovat oiva keino tuhlata rahaa, jota siis minulla on valtavan paljon. Ei tarvitse edes välttämättä käyttää kaikkia ostamiani vaatteita, voi ostaa ihan kaappiin huvin vuoksi. Parhaita ovat sellaiset merkkivaatteet, jotka eivät kestä. Suurin osa on sellaisia. Esim. Eccoja en osta koska se on mummomerkki ja kestävät älyttömän hyvin. Ovat siis valitettavan laadukkaita. Siinä tuhlaaminen menee aivan hukkaan, koska aitemi kestää liian pitkään. Get into my world!

Ymmärrettävästi kannanotto tähän viestiin kestää hetken, koska pitää miettiä sen huumoritaso kohdilleen. Mutta pilailustahan siinä on kyse.

Vierailija
99/112 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Sillä ei ole väliä, onko vaate merkkivaate vai ei. Yleensä ei ole. Voin sellaisenkin ostaa jos sattuu halvalla sopivan ja tarpeellisen löytämään. Vaatteilla on minulle pääasiassa funktionaalinen merkitys. Vaatteet suojaavat kehoa vihamielisiltä olosuhteilta eli tekevät olon mukavaksi ja mahdollistavat tarkoituksenmukaisen toiminnan sisällä ja ulkona. Kunhan ne ovat suhteellisen ehjät ja siistit sekä puhtaat julkisesti näyttäytyessä, se riittää. En kaipaa mitään ulkonäköön kohdistuvaa ihailua keneltäkään, joten tyylikkyydellä tai hienoudella vaatteissani ei ole mitään merkitystä. Sitä tyytyväisempi olen, mitä edullisemmin itseni saan vaatetettua, eli mitä enemmän säästän rahaa vaatteiden kaltaisissa pakkomenoissa ja voin käyttää rahat johonkin mielekkäämpään. 

Vierailija
100/112 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki laatukin maksaa mutta suurin osa kalliista tuotteista on huonolaatuisia. Esim. italialaiset kengät voivat maksaa paljon, mutta ovat useimmiten laadultaan sontaa. Poikkeuksiakin voi olla.