Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulle tärkeää kulkea kalliissa merkkivaatteissa?

Vierailija
23.11.2022 |

Miksi? Eikö tyylikäs ja siisti vaate riitä?

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, inhoan isoja logoja. Pukeudun laadukkaasti ja tyylikkäästi mutten yleensä tunnistettavien merkkivaatteisiin.

Vierailija
62/112 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tärkeää. Laatu ja ajattomuus edellä mennään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoohan se jotain ihmisestä onko menestynyt vai ei, ja etenkin tyylitajusta. Monesti kun katselen muiden sisustuskuvia, niin ne kodet on sekaisia ja rauhattomia. Näiden ihmisten pukeutuminen on aina vähn homssuista. Sitten kun laitan selffien ja takaa näkyy kiiltävä, täysin valkoinen kotini, niin kateus välittyy heti. Jotkut vaan on luonnostaan ajan hermolla.

Maisako se täällä ?

Vierailija
64/112 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hähäjhhhhääää, maailma väkivaltaistuu niin, että merkkivaatteet viedään päältä.

Esim. Lontoossa voidaan eka vaan puukottaa ja sit kamat pois.

Kukaan hullu ei pidä merkkei enää.

Mä vaihdan tyylini keppikerjälöiseksi.

Vierailija
65/112 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Sitä paitsi merkkivaatteet ei mielestäni ole tyylikkäitä, ainakaan sellaiset mistä näkyy merkki päällepäin logona tai kankaan värityksenä ja kuvioina. Kauniit vaatteet eivät mainosta merkkejä.

Niinhän se on myös, että itsensä arvokkaaksi kokevan ei tarvitse pyrkiä korottamaan arvokkuuttaan merkeillä, mitkä kertovat vain vaatteen hinnan ja valmistajan.

Vierailija
66/112 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua naurattaa nää nuoret naiset merkkilaukuissaan, luultavasti feikki laukkuja.

Vierailija
67/112 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkihän se kai on kaikissa vaatteissa. Mistä merkistä nyt puhutaan?

Tai ihan sama, surkuhupaisia nämä tapaukset.

Vierailija
68/112 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä pöhkömpää, jos aito jokin Chanel.

Vierailija
69/112 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on feikkilaukku.

Vierailija
70/112 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaatko oikeasti joidenkin tyttösten laukut? Minä en näkisi, vaikka joku kävelisi sellaisen kanssa metrin päässä.

Vierailija
71/112 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tärkeää. Ostan vaatteet kirpparilta.

Vierailija
72/112 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logot on noloja, korkeintaan lenkkareissa saa näkyä ja mieluiten ei niissäkään

Vierailija
73/112 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta prismasta kuin alkkareita ja sukkia. Siellä ei ole enää ikinä mitään laadukasta eikä nättiä ja lähes kaikki valmisetaan kiinassa.

Viikko sitten pyörin pitkään naisten vaateosastolla prismassa enkä kertakaikkiaan löytänyt yhtään mitään.

Vaatimukset

Puuvillaa

Ei kiinassa valmistettu

Väri joku muu kuin musta

Ei ollut mitään.

Tokmannissa en edes käy. Se olisi jo liian epätoivoista. En halua akryyliroskaa.

Vierailija
74/112 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on aina ollut tärkeämpää pukeutua tilanteeseen sopivasti kuin merkki edellä.

Toki tiedostan, että esim. Kajaanissa valmistettu RCollection merkki pitkässä talvitakissa näkyy ja tietäjät tietää ne markettivaatteita arvokkaammiksi. Se kuitenkin edustaa itselleni enemmän niitä arvoja, mitkä on itselleni tärkeitä, kuten käytännöllisyyttä, kotimaisuutta ja kestävyyttä.

Mielestäni turha vaatteilla koreilu ja muodin kritiikitön seuraaminen on enemmän tyylitöntä ja sitä, ettei arvosta kuin itseään kuin harkitut valinnat. Mitä ne nyt kenelle sitten onkaan.

Onko RCollection merkkivaate? Minulla oli heidän anorakki joskus teininä, eli yli 30 vuotta sitten. Se oli tavallaan ihan kiva, mutta ei siihen taskuun voinut mitään ihmeellistä laittaa tai se pullotti ihan typerästi.

Myytiin aikanaan postimyynti-luettelossa edullisesti.

Ostin anorakin muistaakseni Helsingistä, kaveri osti myös. Käytin anorakkia, kun poljin fillarilla kesätöihin ja töissä. Olin hautausmaalla ulkotöissä. Siellä se oli ihan hyvä.

Vierailija
75/112 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyselin jo äsken, mutta laitan kysymykseni uudestaan: eli mitä ovat ne merkit, jotka ovat tällaisia ap:n mainitsemia merkkivaatteita?

Teidän ihan turha luetella jotain ihan outoja ulkomaisia merkkejä, ne eivät ole kiinnostavia, vaan tällaisia tunnettuja vaatemerkkejä, jotka ovat ns. ökyjä.

Kyllä kaikissa kaupasta ostetussa vaatteessa on joku merkki eli ovat "merkkivaatteita". Tarkoittaa siis kaikkia teollisia sekä teetettyjä vaatteita, koska usein niissä teetetyissäkin on "merkki" eli valmistajan logo.

Merkittömiä ovat vain itse tehdyt vaatteet.

Aloittajalle vastaus; käytän myös merkittömiä vaatteita, mutta enemmän merkkivaatteita. En katsele muiden vaatteita niin, että niitä tunnistaisin jonkun merkin alle kuuluvaksi.

Vierailija
76/112 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Ostan vaatteet sen perusteella, miltä ne näyttävät minun päälläni, ja ratkon heti kaikki tuotemerkkilaput irti, koska olen huomannut, että vaate menee usein ensimmäisenä rikki juuri tuotemerkkilapun kiinnityskohdasta.

Viimeksi vaateostoksilla kiersin kaikki vaatekaupat, sekä ne hienommat että vähemmän hienot, läpi. En löytänyt etsimääni. Sitten menin Prismaan ruokaostoksille, ja ohimennen vilkaisin naisten vaateosastoa. Siellähän se minun etsimäni vaate roikkui. Ostin sen.

Jonkin verran teen vaatteita myös itse, ja olen teettänyt ompelijallakin, etenkin juhlavaatteita.

Kävin tänään Prismassa pitkästä aikaa, ja ällistyin miten hyviä ja käyttökelpoisia vaatteita siellä oli verrattuna 'oikeiden' vaatekauppojen rytkyihin! Olen tainnut tulla vanhaksi 😀

Vierailija
77/112 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vähän halveksin pröystäilijöitä. Tulen varakkaasta suvusta, jossa omaisuutta ollut paljon jo vuosisatoja. Meillä vanhukset on kaikkein tarkimpia siitä, että vaatteet eivät saa olla huomiotaherättävän hienoja eikä raha saa näkyä missään, koska se on heidän mielestään mautonta ja pahoittaa suotta niiden mielen, joilla eio ole turhuuksiin rahaa. Minusta ihan hyvä asenne, mutta nykyään nuorilla on käsitys, että kaikille kuuluu kaikki turhuudet, oli varaa tai ei.

Minä taas halveksin ihmistä, joka ylenkatsoo toisten vaatteita ym. Minulle on se ja sama kenellä on merkkiä ja kenellä ei. En jaksa kiinnostua.

Vierailija
78/112 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja ei.

Kyllä se ei-kallis ei-merkkivaatekin kelpaa, jos se istuu ja pysyy kuosissa.

Vastaavasti, jos kallis merkkivaate näyttää rytkyltä, niin en todellakaan käytä sitä.

Vierailija
79/112 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa!

Mua aina vähän huvittaa nämä joiden vaatteissa (mainos)logot loimottaa kauas, itse en mainosvatteessa kulkemisesta maksa! Tai rumasta muovilaukusta.

Voin ostaa ns merkkivaatteen outletista 50-70% alennuksella jos vaate on todella sitä mitä etsin mutta logo ei saa näkyä.

Mä voin ostaa vaatteita jopa Prismasta jos laatu on hyvä ja vaate kaunis.

Vierailija
80/112 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoohan se jotain ihmisestä onko menestynyt vai ei, ja etenkin tyylitajusta. Monesti kun katselen muiden sisustuskuvia, niin ne kodet on sekaisia ja rauhattomia. Näiden ihmisten pukeutuminen on aina vähn homssuista. Sitten kun laitan selffien ja takaa näkyy kiiltävä, täysin valkoinen kotini, niin kateus välittyy heti. Jotkut vaan on luonnostaan ajan hermolla.

😂

Voin laittaa sinulle kuvan kauniista, tyylikkäästi sisustetusta ja varmasti vaikka lehteen kelpaavasta (ehdottomasti ei valkoisesta!) kodistamme. Yhtään ns trendikrääsää ei täältä löydy (lokki, tuplakupla, se ruudutettu valkoinen matto mikä on nyt kaikilla, muuminukit, jne jne). Voimme laittaa gallupin ja kysyä kumpi sisustus miellyttää silmää enemmän?

Ja kauniista - taatusti merkittömistä vaatteistani. Niistä puuttuu täysin 3 "väriä": musta, valkoien ja harmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan